van Gast vr maa 29, 2013 10:34 am
Bij het begin van het stookseizoen een pallet Bioflam pellets ingeslagen. Aangezien ik door mijn voorraad zat en de winter maar niet lijkt te eindigen gisteren naar Houtvezelland gereden om een 15-tal zakken te halen. Ik heb nl geen zin om een pallet in te kopen en dan het overgrote deel in mijn kelder te laten liggen tot het volgende stookseizoen. Kwestie van vocht en zo...
Bij Bioflam vertelde de man achter de balie me op een heel onvriendelijke manier dat pellets enkel op bestelling kunnen verkregen worden en enkel per pallet. Voor de mensen die dus op zoek zijn naar pellets en die eraan dachten om enkele zakjes Bioflam te halen om te testen is dit dus slecht nieuws.
Nochtans had ik vorige keer zowel de prijs per zak als per pallet gekregen. Vorige keer werd ik geholpen door een heel vriendelijke en behulpzame man met Nederlands accent. Hoewel ik toen geen pallet vooraf besteld had heb ik ze toch meegekregen, hij zei toen wel dat ik de volgende keer best vooraf bestel als ik om een pallet kom. Kwestie van voldoende voorraad te hebben, voor losse zakken was dit geen probleem.
De man gisteren was allesbehalve vriendelijk en stuurde me gewoon buiten. De kwaliteit van de pellets is uitstekend maar de klantvriendelijkheid is nooit zo laag geweest. Ik was meer dan 6 jaar klant. Daar is gisteren een eind aan gekomen. Klanten mogen ook op een respectvolle manier behandeld worden.
Ik ben naar Balen gereden en bij Wilms wat losse zakken gaan halen. Zij zijn blijkbaar ook van leverancier veranderd. Vroeger Mandi, nu “Premium pellets” : (Din plus 7A164). De kleine letters op de zakken vermelden dat ze door Agricon verdeeld worden, maar ze zien er helemaal anders uit dan de zak van Agricon die ik nog liggen had: lichte en donkere pellets door mekaar, nogal wat stof in de zakken maar mijn Rika Rio lijkt ze goed te verteren. Warmte is goed, en met een prijs van 3.96€ / zak zit dat ook niet slecht. Iemand ervaring mee?