Ervaringen met Ravelli RC120  Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 26 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Ervaringen met Ravelli RC120  I_vote_lcapErvaringen met Ravelli RC120  I_voting_barErvaringen met Ravelli RC120  I_vote_rcap 
steven
Ervaringen met Ravelli RC120  I_vote_lcapErvaringen met Ravelli RC120  I_voting_barErvaringen met Ravelli RC120  I_vote_rcap 
pedro
Ervaringen met Ravelli RC120  I_vote_lcapErvaringen met Ravelli RC120  I_voting_barErvaringen met Ravelli RC120  I_vote_rcap 
krusty
Ervaringen met Ravelli RC120  I_vote_lcapErvaringen met Ravelli RC120  I_voting_barErvaringen met Ravelli RC120  I_vote_rcap 
Fleur
Ervaringen met Ravelli RC120  I_vote_lcapErvaringen met Ravelli RC120  I_voting_barErvaringen met Ravelli RC120  I_vote_rcap 
ss
Ervaringen met Ravelli RC120  I_vote_lcapErvaringen met Ravelli RC120  I_voting_barErvaringen met Ravelli RC120  I_vote_rcap 
jeanhup
Ervaringen met Ravelli RC120  I_vote_lcapErvaringen met Ravelli RC120  I_voting_barErvaringen met Ravelli RC120  I_vote_rcap 
Philip
Ervaringen met Ravelli RC120  I_vote_lcapErvaringen met Ravelli RC120  I_voting_barErvaringen met Ravelli RC120  I_vote_rcap 
Annejanne
Ervaringen met Ravelli RC120  I_vote_lcapErvaringen met Ravelli RC120  I_voting_barErvaringen met Ravelli RC120  I_vote_rcap 
Maryline
Ervaringen met Ravelli RC120  I_vote_lcapErvaringen met Ravelli RC120  I_voting_barErvaringen met Ravelli RC120  I_vote_rcap 

 

 Ervaringen met Ravelli RC120

Ga naar beneden 
+3
Philip
pedro
steven
7 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptyzo dec 18, 2011 9:43 am

Ik ben van plan om binnenkort een pelletkachel aan te schaffen. M'n bedoeling is om m'n verouderde CV installatie op stookolie tot het absolute minimum te beperken.
Ik heb m'n oog laten vallen op een Ravelli RC120 kachel met kanalisatie.
De ruimte die zou moeten verwarmd worden is ongeveer 140 m3 waarin de kachel centraal zou staan. Aangrenzend is de keuken van ongeveer 70 m3 die ik zou willen verwarmen met de 2 kanalisatiekanalen. Volgens de verkoper kan via iedere buis met 4kW verwarmd worden.
Het voordeel aan deze kachel volgens de verkoper, is dat de warmte in de ruimten die moeten verwarmd worden met de kanalisatie thermostatisch kan geregeld worden.

Iemand ervaring met deze kachel ?
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptyzo dec 18, 2011 12:14 pm

dat is een heel recent model. denk niet dat je hier veel ervaringen zal over terug vinden.

wat ik niet snap is hoe de kachel in de aparte ruimtes de temp kan meten.

wordt er per kamer een aparte thermostaat meegeleverd?

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptyma dec 19, 2011 8:58 pm

vandaag nog eens wat info gevraagd ivm deze kachel. Er wordt inderdaad per kamer een thermostaat meegeleverd. Maar nu blijkt dat er aan de voorzijde nooit meer dan 4kW kan geleverd worden Shocked . Het is een 12kW kachel, dus per uitgang 4KW en aan de voorzijde 4kW
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4778
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptyma dec 19, 2011 9:59 pm

Waar ben je gaan informeren Greg?In vlamertinge of in Ieper Wink

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydi dec 20, 2011 7:36 am

De mensen van "de Roetvreter" zijn gekomen voor een offerte te maken. Gisteren ben ik dan naar Avantis geweest in Vichte. Blijkbaar is de Roetvreter verdeler voor Avantis. En bij Avantis wisten ze me te vertellen dat er aan de voorzijde van RC120 niet meer dan 4kW kan geleverd worden. En de plaats waar de kachel zal staan is toch ongeveer 140 m3. Dus met die 4kW zal dat wss een beetje nipt worden.
M'n tweede keuze was de Edelkamin Funny, dus denk ik dat deze zal worden. Er zijn enkel positieve reacties terug te vinden over Edelkamin.
Misschien nog een beetje raad voor een beginnend pelletgebruiker ? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydi dec 20, 2011 8:28 am

nja je kachel zou maar 4kw aan de voorzijde kunnen leveren
als je de 2 kanalisatie kanalen volop gebruik

echter
je kan me nu niet wijsmaken indien je deze niet gebruikt je maar een kachel van 4kw zou hebben,
al je bv maar 1 kanaal zou gebruiken denk ik dat er 4kw door de kanalisatie gaat en dat je kachel dus wel effectief 8 kw zou kunnen produceren
ook vermoed ik als je thermostaat in de andere te verwarmen plaats geen warmte aanvraag doet je kachel dan op de volle 12 kw zou gaan werken
aan de voorzijde, hij moet toch ergens de warmte van de vlam kwijt raken :-(

dus wanneer je de bij te verwarmen oppervlakte bv met 2kw op temp zou gehouden kunnen worden denk ik dat je kachel heus wel 10 kw zou produceren aan de voorzijde

aan onze installateurs of slimme venten om mij tegen te spreken nu, maar zo denk ik erover

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydi dec 20, 2011 8:37 am

@philip
Dat dacht ik inderdaad ook.
Pfff, m'n keuze wordt steeds moeilijker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3090
Registration date : 06-12-11

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydi dec 20, 2011 8:56 am

volgens mij kan de kachel 12kw produceren maar worden de 2 kanaliesatie-kanalen automatisch geopend door de vraag naar warmte met de thermostaten in de aanpalende kamers
vind ik een heel goed systeem (mijn kanalisatie moet ik handmatig verzetten ,hier zou het automatisch gebeuren)


gr fleur

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4778
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydi dec 20, 2011 10:40 am

greg,

je hebt pm
Grtz

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
francky
Pelletkachel
Pelletkachel
francky


Man Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydi dec 20, 2011 6:43 pm

Ik denk dat Philip gelijk heeft,En ik volg hem daarin 100%

_________________
Edelkamin funny 11kw
zibro carmen 11 kw
lava
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydo jan 05, 2012 2:19 pm

Francky,

Ik kan het niet helpen maar, het valt mij op dat je telkens het over Avantis gaat,je het niet kan laten van ze op een of andere manier tegen te gaan. Ben je nog boos omdat ze je bestelbon geannuleerd hebben omdat ze dan de parameters niet zouden moeten geven? Of breek je gewoon graag andermans zaak af? Ik lees hier thans alleen goeie dingen over hen. Dus, get over it! Dit is trouwens het beste voorbeeld dat er nog zijn die niet verkopen om te verkopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydo jan 05, 2012 2:38 pm

Ecoman, geen persoonlijke aanvallen in een topic aub, stuur een PM naar Franky als zijn commentaar je niet aanstaat, je bericht heeft geen enkele betekenis noch nut voor het topic, het is dus off-topic en niet terzake!
Mijn mening.
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydo jan 05, 2012 3:01 pm

Ss,

Is ook mijn bedoeling niet. Maar als je zijn posts volgt, zal je zien dat er veel off-topic tussen zitten hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydo jan 05, 2012 3:24 pm

Indien je dat vindt kun je hem een Pm sturen of de admin (Uthrex, Steven..) een PM sturen.
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
francky
Pelletkachel
Pelletkachel
francky


Man Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydo jan 05, 2012 9:02 pm

@Ecoman Na 20 berichten hier op het forum ,weet jij wie ik ben ?
Blijkbaar leest je veel van mijn berichten of zoek je het op ?
Als je wat tegen me hebt doe dan een pm .

Ik ben in elk geval blij dat SS voor mij opkomt en die heeft al 1247 berichten geplaats !dus die weet wel van wanten op het forum dit kan niet gezegt worden van jou ????
Ik heb nog niks vekeerd gezegt ! van Avantis enkel de waarheid dit in het verleden.Of ben je een stalker ?
Als je verder wel spelen doe dan een pm naar mij ... anders ...
Ik heb zelfs de naam niet genoemt Avantis in vorig bericht ???? ik gaf Philip 100 % gelijk hoe kom je erbij?

_________________
Edelkamin funny 11kw
zibro carmen 11 kw
lava
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32089
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydo jan 05, 2012 9:29 pm

tussen zijn regels lees ik dat ecoman veel weet wat er bij avantis gebeurt, rara

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
francky
Pelletkachel
Pelletkachel
francky


Man Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydo jan 05, 2012 9:36 pm

Was nog iets vergeten !!!! lees eens wat Ecoman in het verleden al heeft verteld tegen andere forum leden ??lees eens zijn berichten. Ik denk dat hij veel ruzie wil hier.

_________________
Edelkamin funny 11kw
zibro carmen 11 kw
lava
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32089
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydo jan 05, 2012 9:46 pm

francky we gaan eens voorstellen om het volgende in te voeren

Ervaringen met Ravelli RC120  Gele_kaart

en Ervaringen met Ravelli RC120  Rode20kaart1

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4778
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydo jan 05, 2012 10:15 pm

Terug ontopic aub!!En ik zie idd niet in wat Francky verkeerd gezegd heeft in bovenstaande bereichten,Avantis is zelfs niet ter sprake gekomen.Dus terug on-topic of anders slotje erop!!

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
francky
Pelletkachel
Pelletkachel
francky


Man Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydo jan 05, 2012 10:25 pm

Pedro: geen slotje a.u.b een mens wil zich verdedigen ! Wink

_________________
Edelkamin funny 11kw
zibro carmen 11 kw
lava
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4778
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Emptydo jan 05, 2012 10:27 pm

Nee Francky,
maar als da hier totaal de verkeerde kant uitgaat heeft da ook gene zin hé!?Al zie ik wel nog altijd niet in waarom Ecoman in godsnaam verband legt tss u en Avantis.Allez soit,discussie gesloten en terug naar het onderwerp

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ervaringen met Ravelli RC120  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ervaringen met Ravelli RC120    Ervaringen met Ravelli RC120  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ervaringen met Ravelli RC120
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
»  monica ravelli
» Ravelli R70 foutmelding "tiraggio insuff"
» Ravelli kachel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Ravelli/Ecoteck/Nordic Fire-
Ga naar: