Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 32 gasten

Bernd, Guess who

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_lcapKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_voting_barKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_rcap 
steven
Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_lcapKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_voting_barKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_rcap 
pedro
Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_lcapKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_voting_barKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_rcap 
krusty
Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_lcapKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_voting_barKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_rcap 
Fleur
Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_lcapKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_voting_barKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_rcap 
ss
Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_lcapKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_voting_barKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_rcap 
jeanhup
Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_lcapKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_voting_barKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_rcap 
Philip
Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_lcapKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_voting_barKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_rcap 
Annejanne
Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_lcapKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_voting_barKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_rcap 
Maryline
Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_lcapKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_voting_barKoek/slak vorming op de achterwand van de ketel I_vote_rcap 

 

 Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel Empty
BerichtOnderwerp: Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel   Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel Emptyza dec 24, 2011 10:35 am

Beste pelletstokers,

Ik heb mijn kachel clam niagara (hydro) nu zo'n ruim 2 maanden bijna in gebruik. nu zag ik bij het weekelijkse schoonmaken van de kachel op de achterwand van de ketel een soort van koek/slak vorming, het is niet veel hoor.

Nu is mijn vraag of dit kwaad kan en of dit normaal is en hoe je dit kan verwijderen?

De kachel staat ongeveer 90 uur per week aan en ik gebruik tussen de 12 en 14 zakken pellets per week.

Groeten,

Remco

Terug naar boven Ga naar beneden
zonnetje
Pelletje
Pelletje
avatar


Man Aantal berichten : 23
Registration date : 24-06-09

Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel   Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel Emptyza dec 24, 2011 2:53 pm

Hi Remco

Dat heb ik ook, zie het niet als een probleem zolang er maar geen
halve centimeter op zit of zo. Dan heb je echt verlies in rendement
en staat er iets niet goed afgesteld.
Als je alleen witte pellets stookt is hetvaak wel erger. De hars uit het hout blijft wat meer achter.Indien je kachel vaak laag brand is
de "áanplak" vaak wat meer. Bij hydro kachels is het zowie zo wat erger dan bij "lucht" kachels. Het koude water wat achter de achterwand zit help daar natuurlijk ook bij.

Ik haal het 2 a 3 keer per jaar weg met een goedscherp geslepen
verfstripper (soort plamuurmes man dan dikker en minder flexibel ijzer)te koop bij de DHZ winkel. Ben daar in 5 min mee klaar.
Er zit dan misschien 1 mm aanslag (echt een dun laagje geen korsten ofzo

Zorg wel even dat je dit krabben samen met de stofzuiger doet anders kan je huis wat zwart worden zonder dat je direct in de gaten hebt
Zelf zet ik de rookgas afzuiger van de kacjel ook aan dan ligt het roet/as iedergeval op het dak en niet in mijn woonkamer.
Zelf heb in een 22 kw ecoteck Pisa. En stook al jaren
een mix van witte en donkere pellets doorelkaar heen.

grt

zonnetje



Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel   Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel Emptyza dec 24, 2011 6:43 pm

@zonnetje

Bedankt voor de tip! Welk merk pellets gebruik je?

Gr.
Remco
Terug naar boven Ga naar beneden
zonnetje
Pelletje
Pelletje
avatar


Man Aantal berichten : 23
Registration date : 24-06-09

Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel   Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel Emptywo dec 28, 2011 6:03 pm

Hi Remco

De lange
westerwalder
greenmax
en wat ik zo links en rechts voor weinig tegenkom.

In mijn kachel kan je gelukkig alles stoken.
De kachel heeft auto reiniging dat is echt een feest

vorige in die redelijk koude winter z'on 4 ton weggestookt.
Is het wel 22-23 graden in huis.


grt

Zonnetje
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel   Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Koek/slak vorming op de achterwand van de ketel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Edilkamin Funny+Green Energy Pellets
» Welke ketel??? max prijs ketel 6000€
» Koek in de brandpot

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: