Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

braxx


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van Gast vr dec 30, 2011 4:22 pm

    Sinds gisteren ben ik de "trotse" bezitter van een edilkamin ottawa. De persoon die deze geinstalleerd en opgestart heeft had naar mijn mening weinig kennis van zaken. Na veel gepruts is de ketel eindelijk opgestart geraakt maar hij geeft elk uur wel eens de melding "stop fire". Je moet de ketel dan manueel gaan starten en dan kan je weer even verder. Naar mijn mening heeft hij dit vooral wanneer de ketel "op temperatuur" staat. Via de afstandsbediening heb ik een ruimte temperatuur ingesteld. Wanneer deze bereikt is komt deze melding. Heeft iemand dit ook al meegemaakt? Hoe is dit aan te passen? Ik heb reeds contact opgenomen met de leverancier van deze ketel maar deze had hier helemaal geen idee over...

    iemand een suggestie?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Stop fire

    Bericht van Gast vr dec 30, 2011 5:31 pm

    Bij mijn Edilkamin wil stop fire zeggen dat de kachel registreert dat er onvoldoende verbranding / vlam is in de verbrandingskorf. Dan geeft hij melding "stop fire" en schakelt hij zichzelf uit. Ik veronderstel dat die foutmelding bij Edilkamin op alle toestellen ongeveer dezelfde oorzaak zal hebben.

    De reden was bij mij heel simpel: aanvoer van pellets stond te laag en aanvoer verbrandingslucht te hoog. Wanneer de kachel dan om de 20 minuten zijn askorf ging uitblazen, dan vlogen de weinige overblijvende brandende restjes pellets gewoon uit de korf. Resultaat, geen vlam meer en kachel in foutmelding.

    In jouw geval lijkt de oorzaak mij gelijkaardig. Wanneer je opnieuw opstart dan zal het toestel (in opstartfase) waarschijnlijk meer pellets geven, waardoor je even verder kan. Deze foutmelding staat normaal gezien ook wel ergens in de handleiding hoor.

    De aanvoer van pellets verhogen lijkt mij een goede oplossing. Maar hoe je dat met jouw type toestel moet doen weet ik niet. Er zijn echter voldoende techneuten op dit forum aanwezig die van alle pelletmarkten thuis zijn. Zij zullen je wel kunnen vertellen waar die instellingen verborgen zitten voor jouw toestel. Surprised
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van Gast vr dec 30, 2011 5:40 pm

    Dit zou inderdaad wel eens kunnen. Hoe deze aangepast moeten worden heb ik echter geen idee... Zijn er hiervoor standaard settings?

    Ik heb deze momenteel staan vanaf P1 = 18 tot p5 = 55%. De luchttoevoer staat vanaf 32g/s tot een 55 dacht ik.. Ik post de correcte waardes binnen enkele uren.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van Gast vr dec 30, 2011 6:14 pm

    Hellow,

    Dat is het eeuwige probleem met parameters vrees ik. Er bestaat niet zoiets als een "standaard" setting, omdat elke installatie weer anders is (aanvoer lucht, rookafvoer, soort pellets, etc, etc).

    Ik ben na 2 jaar nog altijd aan mijn parameters aan het prullen :-)

    Ik denk dat je best even afwacht tot één van de verkopers of installateurs hier even zijn mening geeft over je ingestelde parameters.

    En dan komt dat wel goed :-)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van Gast vr dec 30, 2011 6:37 pm

    precies daarom ben ik zo tevreden van het active systeem van mcz , cheers
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty parameters afstellingen Ottowa

    Bericht van Gast vr dec 30, 2011 6:49 pm

    de afstellingen van een Ottowa en Atlanta zijn helemaal anders dan de Edilkamin kachels
    je hebt hier ook te maken met een thermo(kachel) ketel en een watercircuit (druk enz..)

    de parameters zijn veel ingewikkelder dan bij de kachels

    een ideale instelling voor de ketel bestaat bijna niet ? de software is sinds vorige week weer veranderd en vergt weer andere instellingen.
    niet simpel maar haalbaar.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van Gast vr dec 30, 2011 11:04 pm

    huidige instellingen:
    P1: 22%
    P2: 32%
    P3: 48%
    P4: 62%
    P5: 70%

    A1: 28g
    A2: 31g
    A3: 35g
    A4: 40g
    A5: 44g
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van Gast zo feb 05, 2012 8:28 pm

    Ik heb ook een Ottowa en sukkel reeds sinds okt vorig jaar. Hij raakt maar niet goed afgesteld. Hier is het slechts 11 graden en mijn installateur kan me niet helpen onder het mom van 'Ik ken daar zelf niks van'. Eerlijk is hij wel. Een proces hangt hem boven het hoofd.Dat weet ik.
    Heeft iemand een DUIDELIJKE handleiding van de afstandsbediening van de Ottowa Edilkamin. Deze bij de algemen handleiding is veel te summier en niet echt duidelijk.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van steven zo feb 05, 2012 8:50 pm

    wolfje, kijk eens in je mail


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van steven zo feb 05, 2012 9:00 pm

    Wolfje,

    je hebt nog een PM ook.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Keteltje
    Keteltje
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 55
    Registration date : 15-01-12

    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van Keteltje zo feb 05, 2012 9:23 pm

    Ik ben tot nu toe zeer tevreden met mijn Ottowa, deze brandt met deze koude dagen als een hel.
    Toch heb ook ik in het begin een probleem gehad, de circulatiepomp kreeg het water niet aan het circuleren bij de ingestelde starttemperatuur van deze.
    In mijn vertrekleiding (van de pelletketel) staat een terugslagklep zodat als ik op stookolie stook met mijn andere ketel, ik mijn pelletketel niet mee opwarm.
    De circulatiepomp kreeg deze tegendruk precies niet altijd overwonnen, waardoor de ketel in overtemperatuur ging en in veiligheid viel.
    Ook na heel veel ontluchten van de installatie bleef dit probleem bestaan.
    Ik werd er bijna gek van, daarna contact opgenomen met mijn leverancier, deze besloot om mijn vertrektemperatuur van de circulatiepomp te verhogen van 38°C naar 48°C.
    Daarmee was mijn probleem opgelost en werkte mijn installatie vanaf dat ogenblik feilloos.
    Ik wil hiermee zeggen dat de goede werking van een installatie soms van iets onnozel kan afhangen, ikzelf had niet verwacht dat deze aanpassing de oplossing van mijn probleem had kunnen zijn.
    Bij deze zou ik Frank van Ecolutions nog eens willen bedanken.
    P.s.: Wie mij ook een duidelijke uitleg van de afstandsbediening kan bezorgen zou mij hiermee ook een groot plezier doen. Wink
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van steven zo feb 05, 2012 9:47 pm

    ik heb 4 pagina's met uitleg over de handleiding van de Ottowa.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van Dan12 wo mei 16, 2012 10:40 pm

    @steven,
    Ik heb interesse voor de uitgebreidere uitleg van de afstandbediening van de ottowa.
    mag ik daar een copy van krijgen ?
    al bij voorbaat dank.

    Mvg, Dan12


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty handleiding

    Bericht van Gast zo jun 03, 2012 3:45 pm

    ik heb deze week een Ottawa laten installeren, maar met de handleiding op cd-rom ben ik niets omdat ik met Mac werk en niet met PC ... heeft iemand nog handleidingen die hij/zij kan mailen? Zeer veel dank alvast ... via het handleidingentopic op dit forum lukt het niet, omdat ik niet naar de admin mag/kan mailen ...
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van ss zo jun 03, 2012 4:22 pm

    Moriaan, stel je eens voor en na het plaatsen van 5 berichtjes is hier alles mogelijk...
    Welkom op het pelletforum

    Groeten,
    ss
    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van wakuwaku wo sep 12, 2012 11:46 pm

    Steven, zou je mij die handleiding ook willen sturen, ik heb welliswaar geen Ottawa maar een Atlanta, is volgens mij hetzelfde.

    Bij voorbaat dank.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van steven do sep 13, 2012 12:10 pm

    dat is hetzelfde. doorgestuurd


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van wakuwaku zo sep 16, 2012 5:01 pm

    Super bedankt, ik ga ermee aan de slag.

    Gesponsorde inhoud


    Stop Fire - Edilkamin Ottawa Empty Re: Stop Fire - Edilkamin Ottawa

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 6:36 am