reservoir in de fik... Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
reservoir in de fik... I_vote_lcapreservoir in de fik... I_voting_barreservoir in de fik... I_vote_rcap 
steven
reservoir in de fik... I_vote_lcapreservoir in de fik... I_voting_barreservoir in de fik... I_vote_rcap 
pedro
reservoir in de fik... I_vote_lcapreservoir in de fik... I_voting_barreservoir in de fik... I_vote_rcap 
krusty
reservoir in de fik... I_vote_lcapreservoir in de fik... I_voting_barreservoir in de fik... I_vote_rcap 
Fleur
reservoir in de fik... I_vote_lcapreservoir in de fik... I_voting_barreservoir in de fik... I_vote_rcap 
ss
reservoir in de fik... I_vote_lcapreservoir in de fik... I_voting_barreservoir in de fik... I_vote_rcap 
jeanhup
reservoir in de fik... I_vote_lcapreservoir in de fik... I_voting_barreservoir in de fik... I_vote_rcap 
Philip
reservoir in de fik... I_vote_lcapreservoir in de fik... I_voting_barreservoir in de fik... I_vote_rcap 
Annejanne
reservoir in de fik... I_vote_lcapreservoir in de fik... I_voting_barreservoir in de fik... I_vote_rcap 
Maryline
reservoir in de fik... I_vote_lcapreservoir in de fik... I_voting_barreservoir in de fik... I_vote_rcap 

 

 reservoir in de fik...

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
gertdc
Pellet
Pellet
gertdc


Man Aantal berichten : 146
Registration date : 22-08-10

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptywo feb 01, 2012 3:23 pm

Afgelopen vrijdag toch wel ernstig voorval met mijn kachel...

Door een onoplettendheid van vrouwlief: reservoir pellets quasi leeg, waardoor er te weinig pellets vielen om de vlam te laten branden, vrouwlief kapt er een zakje bij, maar vlam is reeds uit, kachel slaat na verloop van tijd in alarm... Op mijn advies zet ze de kachel gewoon uit.
(branderpotje waarschijnlijk gedeeltelijk gevuld met pellets... en niet leeg gemaakt...)

Door het niet verwijderen van een oud brandprogramma (mijne winkel...) is de kachel om 20u terug aangesprongen, met als gevolg nog wat pellets er bij, gloeikaars krijgt het boeltje met een 'kleine ontploffing' volgens vrouwlief in gang (ikzelf was aan het werken)...

Even later op het werk telefoon van moeder de vrouw, ik stel gerust (kan ook moeilijk overzicht krijgen van de situatie), en ga van de veronderstelling dat er een hoop pellets in het potje liggen, en adviseer dus om het gewoon te laten uitbranden en kachel uit te zetten...

10' later terug telefoon van een lichtjes (terechte) panikerende vrouw, overal rook,... Naar huis gevlamd, en direct geconstateerd wat er aan de hand was... Reservoir leeg geschept (pellets al flink te gloeien ter hoogte van wormwiel, met het wegscheppen van pellets echt vlammen gekregen...)
Beetje gecontroleerd water gieten om boeltje te blussen...

Wormwiel zat nog vol met gloeiende pellets, even kachel weer opgestart om deze leeg te maken. Eenmaal overtuigd dat het vuur/gloeiende pellets uitgedoofd waren, alles verder leeg gezogen, laten uitdrogen (houtgedeelte was ook aan het branden, dus dat ging wel vlot), en dan met een bang hart opnieuw opgestart, vrezend dat wormwiel beschadigd zou zijn...

Gelukkig niks aan de hand, en kachel werkt nog steeds naar behoren... Gelukkig, met deze buitentemperaturen... Mocht dit niet het geval zijn, serieus probleem, enkel hout geeft te weinig vermogen om met deze temperaturen het huis warm te krijgen, laat staan houden...

Vertrouwen in kachel was eventjes zoek (bij vrouwlief nog steeds, was al geen pellet-fan, en nu zeker niet meer alien Rolling Eyes )

Nog iemand soortgelijke ervaringen (en durft er voor uitkomen clown )

_________________
Ungaro bi-fuel style
CV pellet/houtkachel


Blueburn ketel 20kW

bomenzorg Gert
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bomenzorg-gert.be
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3090
Registration date : 06-12-11

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptywo feb 01, 2012 4:58 pm

@gertdc

ben eens benieuwd wat de oorzaak zou kunnen zijn van dit voorval.
ik ken deze kachels niet en zie ook dat het een kachel is die zowel hout als pellets brand waardoor de werking misschien enigzins verschilt met een gewone pelletkachel ? of lag de branderpot zo vol met pellets tot aan het wormwiel?

als je de oorzaak kent kunnen we er allen iets uit leren waarschijnlijk

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
gertdc
Pellet
Pellet
gertdc


Man Aantal berichten : 146
Registration date : 22-08-10

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptywo feb 01, 2012 6:07 pm

@ fleur

Ik was er natuurlijk niet bij, maar ik vermoed (ben er quasi zeker van) dat de branderpot tot aan het wormwiel vol met pellets lag. Ik zou echt geen andere mogelijkheid kunnen verzinnen.

Voor de duidelijkheid even schetsen wat mijn kachel betreft: pellets branden in een aparte kamer, helemaal gescheiden van de brandkamer van het hout.

Wat ik heb geleerd (en vrouwlief ook), steeds visuele controle op ophoping van pellets in het korfje, en als dit het geval is, leeg maken vooraleer te starten...

_________________
Ungaro bi-fuel style
CV pellet/houtkachel


Blueburn ketel 20kW

bomenzorg Gert
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bomenzorg-gert.be
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3090
Registration date : 06-12-11

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptywo feb 01, 2012 6:39 pm

@ gertdc

zo zien we dat een kleine hapering grote gevolgen zou kunnen veroorzaken al is het misschien weeral een samenloop van omstandigheden.
gelukkig ligt er bij jullie een deksel op de voorraadtank en is het gevaar op een uitslaande brand klein en zou het waarschijnlijk tot een grote rookontwikkeling zijn gebleven.
jou post trok onmiddelijk mijn aandacht omdat ik een inbouwkachel heb waar de voorraadtank bovenaan open is ,moest er daar vuur in komen zijn de gevolgen niet te onderschatten vrees ik ,dus ga ik best een deksel maken om dergelijke toestanden te voorkomen.


gr fleur

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptywo feb 01, 2012 6:54 pm

Dit is inderdaad een beagstigend voorval...
Maar ik vermoed,,,als de kachel niet was af gezet,,,dan was het wormwiel blijven draaien.
en door de toevoer van nieuwe pellets,de gloed ophoping volgens mij er helemaal door geduwd.
Het is in ieder geval raadzaam om bij iedere alarmfase ongeacht welke melding ook,,om even de deur te openen en te checken in het branderskorfje.toevallig is het een gewoonte van mij,omdat je soms een foute code krijgt.
Door de kachel af te zetten,heb je de alarmcode gereset en is hij terug opgestart op zijn (tijd)programma.Met alle gevolgen vandien.
Het is en blijft nog altijd vuur,,,dus een gezond wantrouwen is hier op zijn plaats.
Weer een ervaring rijker en gelukkig zonder verdere problemen.
Met vriendelijke ,John.
Terug naar boven Ga naar beneden
gertdc
Pellet
Pellet
gertdc


Man Aantal berichten : 146
Registration date : 22-08-10

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptywo feb 01, 2012 8:56 pm

Citaat :
Door de kachel af te zetten,heb je de alarmcode gereset en is hij terug opgestart op zijn (tijd)programma.Met alle gevolgen vandien.

Dat is een goeie tip John. Zo ver had ik absoluut nog niet gedacht.

Kijk, op dit soort reacties was ik aan het wachten. Hier leert een mens van bij.

_________________
Ungaro bi-fuel style
CV pellet/houtkachel


Blueburn ketel 20kW

bomenzorg Gert
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bomenzorg-gert.be
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3090
Registration date : 06-12-11

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptywo feb 01, 2012 9:16 pm

@ gertdc

wat ik mij afvraag hoe het mogelijk is na 1 mis-start de pellets zo hoog liggen gestapeld tot boven het wormwiel ??
is die afstand dan zo klein gert?
mijn pot ligt vooreerst maar halfvol na het starten plus dat er dan nog een 10tal cm te overbruggen is van pot tot wormwiel.

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptydo feb 02, 2012 6:37 am

Het kan dus toch (bijna) misgaan. Bedankt voor het delen van je ervaring. Hier heb ik iets aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptydo feb 02, 2012 8:21 am

denk dat dit varieerd van de ene kachel naar de andere ik heb nog een lange glijbuis van de pellets die eventueel moet gevuld worden met pellets dan kom ik pas aan het wormwiel dan moet het wormwiel nog overbrugd worden om aan de voorraadtank te raken

de vrouw geeft toevallig de smeulende (warme) pellets niet eerst in de tank gekieperd voor dat ze een zak bijgegoten geeft ;-))
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptydo feb 02, 2012 12:01 pm

Misschien mag ik er efkens iets tussen wringen...JL, dat zou inderdaad een kapitale fout kunnen zijn...Maar ik wil WEER waarschuwen voor het oneigenlijk gebruik van een eventueel aanwezige aan/uit schakelaar!!! Ik vind het fout dat sommige fabrikanten die schakelaar monteren, het stopt alle programma's ook de alarmtoestanden, bij het terug aanschakelen start de kachel alsof er niets aan de hand is met alle gevolgen vandien...
Afblijven dus!
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptydo feb 02, 2012 12:06 pm

Bij de meeste kachels komt de foutmelding gewoon weer terug als je de stroom eraf haalt. Je moet de foutmelding echt eerst resetten voordat je de kachel weer kunt opstarten.

Wij adviseren om bij een foutmelding altijd eerst het branderpotje te controleren en eventueel leeg en schoon te maken. Dan pas resetten en opnieuw opstarten.
Dit staat ook in de handleiding van alle pelletkachels. Dit is dus gewoon een gebruiksfout geweest die inderdaad tot dit soort uitkomsten kan leiden.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptydo feb 02, 2012 12:10 pm

Juist, mensen vergeten nogaleens dat het tenslotte om vuur gaat en rekenen wat teveel op de electronica. Als het nu om mazout, kolen, hout, gas of pellets gaat, het blijft met vuur spelen, dus voorzichtigheid is steeds geboden!
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptydo feb 02, 2012 12:29 pm

in de handleiding van mcz staat er inderdaad ook in ,het potje te ledigen na een foutmelding of foute opstart

zoals SS zegd steeds opletten als je met vuur speeld

en je gezond verstand gebruiken ,gelukkig is er niet ernstigs gebeurd
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptydo feb 02, 2012 4:27 pm

Citaat :
Misschien mag ik er efkens iets tussen wringen...JL, dat zou inderdaad een kapitale fout kunnen zijn...Maar ik wil WEER waarschuwen voor het oneigenlijk gebruik van een eventueel aanwezige aan/uit schakelaar!!! Ik vind het fout dat sommige fabrikanten die schakelaar monteren, het stopt alle programma's ook de alarmtoestanden, bij het terug aanschakelen start de kachel alsof er niets aan de hand is met alle gevolgen vandien...
Afblijven dus!
Groeten,
ss

Mag ik hierbij erop wijzen dat de fabriekanten meestal verplicht zijn om een schakelaar in te bouwen omdat het een elektrisch toestel betreft die door de consument zelf kan worden geinstalleerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptydo feb 02, 2012 6:37 pm

Mag ik u op mijn beurt terechtwijzen, ik handel namelijk in electrische en electronische toestellen, de meeste hebben GEEN aan/uit schakelaar!
Ook mijn kachel heeft dat niet, wel een elctronische aan/uit, maar dat is helemaal iets anders! Als je die uit wil zetten werkt de kachel eerst zijn programma af! Bij deze toestellen blijft de voeding steeds onder spanning. EN DAAR WRINGT HET SCHOENTJE!
Geen wetten uitvinden die er niet zijn! Het is al meer dan erg genoeg met de huidige regelgeving! niet goed
Groeten,
ss duivel
Terug naar boven Ga naar beneden
gertdc
Pellet
Pellet
gertdc


Man Aantal berichten : 146
Registration date : 22-08-10

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptydo feb 02, 2012 8:24 pm

@JL
Vrouwlief heeft zeker geen brandende/gloeiende pellets terug in het reservoir gegooid, geen sprake van. Dat was ook duidelijk te zien, aan de bovenste pellets in het reservoir was er qua kleur en uitzicht niks te merken, hoe meer pellets ik verwijderde en hoe dichter ik bij het wormwiel kwam, hoe zwarter mijn pellets werden, en ook duidelijk aan het gloeien en vuur vatten (door de plotse zuurstofaanvoer). Dat is dus uitgesloten.
Onverbrande pellets uit het branderpotje gaan hier in een bak, en als er 'voldoende' is, gooi ik ze in het houtgedeelte van mijn kachel.

@ Fleur
Door het bijna leeg zijn van het reservoir, krijg je het erg onregelmatig vallen van pellets, te weinig om het brandend te houden. (klinkt wel bekend denk ik)
Waarschijnlijk (en nu is het even beetje gissen, maar ik vermoed dat ik er niet ver naast zal zitten) is er dan een sensor die voelt dat de temperatuur in de brandkamer v/d pellets niet meer hoog genoeg is, waardoor de kachel uit/in alarm slaat. Vermits op hetzelfde moment ook mijn houtgedeelte aan het branden was, is dit alarm met flink wat vertraging (of wie weet zelfs helemaal niet, ik was er niet bij, remember) in werking gesteld, de hoge temperatuur van het houtgedeelte 'bedriegt/misleid' de sensor van het pelletgedeelte, waardoor de pellets rustig verder vallen en een flinke berg maken...
(ik hoor de rookgasventilator bijvoorbeeld soms nog enkele uren nadat het pelletgedeelte is uitgeschakeld nadraaien, dit stopt dan vrij snel nadat ik de deur van het pelletgedeelte heb geopend, dit terwijl ik enkel hout aan het branden ben)

Hopelijk is het zo weer wat duidelijker.

Aanvullingen steeds welkom (als het maar opbouwend is Neutral )



_________________
Ungaro bi-fuel style
CV pellet/houtkachel


Blueburn ketel 20kW

bomenzorg Gert
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bomenzorg-gert.be
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3090
Registration date : 06-12-11

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptydo feb 02, 2012 8:42 pm

@ gertdc

deze uitleg is al heel iets anders dan voorheen of toch de gissingen en ik weet ook niet hoe zo n combinatie kachel juist in zen werk gaat .
ik vond het dan ook eigenaardig dat zo n hoop pellets (tot boven aan het wormwiel)gestapeld werd en zag ik dit niet zomaar gebeuren bij een gewone pelletkachel zoals ik die heb want zonder pellets vallen heeft iedereen al eens meegemaakt en die keer dat het bij mij gebeurde heb ik nog nooit de branderpot geledigd ,die deed gewoon zen afkoelingsfase om daarna terug te kunnen starten ,gewoon een half potje pellets en terug vuur.
ik denk nu dat je in de juiste richting zit.

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptyvr feb 03, 2012 3:37 pm

Bedankt voor de uitleg Gert, je had ons in je eerste post op het verkeerde been gezet door niet te vermelden dat het om een combinatie hout/pelletkachel ging!
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
gertdc
Pellet
Pellet
gertdc


Man Aantal berichten : 146
Registration date : 22-08-10

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptyvr feb 03, 2012 10:15 pm

Citaat :
Bedankt voor de uitleg Gert, je had ons in je eerste post op het verkeerde been gezet door niet te vermelden dat het om een combinatie hout/pelletkachel ging!
Groeten,
ss

@ss: Ik denk dat je hier enkel voor jezelf dient te spreken. De aandachtige lezer van mijn eerste post (zoals bv fleur) had naar mijn idee direct door dat dit over een combi-kachel ging. Ook in mijn onderschrift kan je dit terug vinden.

Verder...
Wat betreft de oorzaak van mijn probleem van het ontbranden van het reservoir betreft, en de hypothese die ik post #16 beschrijf, daar is flink wat piekerwerk aan te pas gekomen...
Maar ik ben er quasi van overtuigd dat ik het bij het rechte eind heb.




_________________
Ungaro bi-fuel style
CV pellet/houtkachel


Blueburn ketel 20kW

bomenzorg Gert
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bomenzorg-gert.be
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3090
Registration date : 06-12-11

reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Emptyvr feb 03, 2012 10:38 pm

@ gertdc

Waarschijnlijk (en nu is het even beetje gissen, maar ik vermoed dat ik er niet ver naast zal zitten) is er dan een sensor die voelt dat de temperatuur in de brandkamer v/d pellets niet meer hoog genoeg is, waardoor de kachel uit/in alarm slaat. Vermits op hetzelfde moment ook mijn houtgedeelte aan het branden was, is dit alarm met flink wat vertraging (of wie weet zelfs helemaal niet, ik was er niet bij, remember) in werking gesteld, de hoge temperatuur van het houtgedeelte 'bedriegt/misleid' de sensor van het pelletgedeelte, waardoor de pellets rustig verder vallen en een flinke berg maken...



gert ,ik zou dit nog eens overdoen om te kijken of jou redenering klopt ,misschien wel een fout die kan optreden in dergelijke kachels waarmee fabrikant geen rekening mee gehouden heeft of zelfs niet ingeschat.




_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





reservoir in de fik... Empty
BerichtOnderwerp: Re: reservoir in de fik...   reservoir in de fik... Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
reservoir in de fik...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Pellet reservoir wordt heet !

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: