pellet met vloerverwarming of kanalisatie Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
pellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_lcappellet met vloerverwarming of kanalisatie I_voting_barpellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_rcap 
steven
pellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_lcappellet met vloerverwarming of kanalisatie I_voting_barpellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_rcap 
pedro
pellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_lcappellet met vloerverwarming of kanalisatie I_voting_barpellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_rcap 
krusty
pellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_lcappellet met vloerverwarming of kanalisatie I_voting_barpellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_rcap 
Fleur
pellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_lcappellet met vloerverwarming of kanalisatie I_voting_barpellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_rcap 
ss
pellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_lcappellet met vloerverwarming of kanalisatie I_voting_barpellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_rcap 
jeanhup
pellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_lcappellet met vloerverwarming of kanalisatie I_voting_barpellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_rcap 
Philip
pellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_lcappellet met vloerverwarming of kanalisatie I_voting_barpellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_rcap 
Annejanne
pellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_lcappellet met vloerverwarming of kanalisatie I_voting_barpellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_rcap 
Maryline
pellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_lcappellet met vloerverwarming of kanalisatie I_voting_barpellet met vloerverwarming of kanalisatie I_vote_rcap 

 

 pellet met vloerverwarming of kanalisatie

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptyma maa 12, 2012 5:33 pm

hallo allemaal,

ik heb al veel gelezen op dit forum (en op andere plaatsen natuurlijk). ook wij besloten op pellets over te gaan. aangezien we gaan verbouwen hebben we nog de volle keuze welk systeem we willen.

maar hier zit de struikelblok een beetje.
heb iemand laten komen die kachels installeert. zeer tevreden van de uitleg. alleen raadt hij een kanaliserende kachel aan eventueel in combinatie met een lohberger pelletfornuis, maar dat is een ander verhaal Wink. maar zelf had ik altijd vloerverwarming in gedachten.

ik heb wat schrik dat met kanalisatie het lawaai en het verbruik anders liggen dan met vloerverwarming (waarbij ik denk dat de kachel stilletjes kan bollen en niet moet liggen blazen en dergelijke meer om het warm te kunnen stoken).

de vraag is dus: is kanalisatie geen storende factor qua geluid en blaast die niet het stof rond? en komt de warme lucht ook wel echt op de plaatsen die je wilt terecht of hangt dit volledig van de plaatsing van de buizen af?

met vriendelijke groet, Bjorn
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptyma maa 12, 2012 8:11 pm

Een watervoerende pelletkachel maakt altijd minder geluid dan een pelletkachel die warme lucht rondblaast. Een kanalisatiekachel maakt zelfs nog meer geluid omdat deze nog een extra ventilator heeft. Sommige mensen vinden dit geluid hinderlijk, andere niet.

Ik ben van mening dat een pellet-CV comfortverhogend is en een meerwaarde biedt voor een eigen woning terwijl dit voor een pelletkachel met kanalisatie een stuk minder op gaat. Daarnaast heb je voor grotere huizen of huizen met meerdere vertrekken niks aan een kanalisatiekachel. De meerkosten voor een pellet-cv t.o.v. een kanalisatiekachel zijn eigenlijk ook vrij beperkt.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Dan12
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Dan12


Man Aantal berichten : 201
Registration date : 18-12-11

pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptyma maa 12, 2012 9:44 pm

Hallo Bjorn,

Pellet-cv installatie is zeer interessant. Daar ben ik van overtuigd.
Ik adviseer dringend, een (of meerdere) deskundige verkoper/installateur(s) U uitgebreid te laten informeren tav de totale installatie mogelijkheden, uitvoering van werken, en alle kosten.
Ga vooraf eens naar een installatie kijken die vergelijkbaar is met uw eigen situatie.

Ik weet weinig van techniek, maar ik ben wel recent ervaringsdeskundig geworden in de installatie uitvoering van een dergelijk systeem. werken

Mvg, Dan 12

_________________
Mvg. Dan12



edilkamin atlanta pelletketel CV
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptyma maa 12, 2012 10:35 pm

ik heb me al redelijk laten informeren en lees hier veel interessante dingen. ik zou idd eens willen gaan kijken bij mensen die het in huis hebben.

mijn interesse ligt vooral bij vloerverwarming in combinatie met een pelletkachel, een zonneboiler hieraan gekoppeld zodat ik ook nog eens warm water heb.

mijn vrees was (is) wanneer ik de kachel laat branden, en ik de thermostaat op bvb 21graden zet, of het dan in mijn badkamer ook 21 graden is mits de kachel in mijn living ook nog eens stralingswarmte gaat geven en de thermostaat dus sneller aan zijn warmte komt in de living dan wel in mijn badkamer. of kan ik 2 thermostaten installeren?

de kachel met kanalisatie zou goedkoper zijn, maar ik zie het eigenlijk niet zitten om 2 zwarte buizen door mijn huis op te laten lopen (tenzij ik ze wegwerk in mijne vloer, maar dna kan ik er niet meer aan he).

de kachels die me werden voorgesteld waren de thermorossi H2O 25 metalcolor en de extraflame lucrezia idro steel.

zijn er nog mensen met dergelijke kachels?
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptyma maa 12, 2012 11:34 pm

Een CV-pelletkachel zal niet zoveel stralingswarmte afgeven: gemiddeld zo'n 5-10% van het totale vermogen. Dus nauwelijks meer dan een flinke radiator. Als je één van de bestaande radiatoren in de ruimte waarin de kachel komt te staan dichtdraait kun je dit eenvoudig compenseren.
Verder zal de vloerverwarming een eigen temperatuurregeling hebben - voor de vloerverwarming maakt het dus niks uit of een gewone ketel het warme water produceert of een pelletkachel.
Je kunt zoveel thermostaten en warmtegroepen maken als je wil - net als bij een gewone CV. Wel kan het verstandig zijn om een buffervat te plaatsen als je de pelletkachel wat efficiënter wil laten branden (minder branderstarts).

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptydi maa 13, 2012 10:23 am

Wij hebben een Blue Fire Idea van 12 kw met kanalisatie naar keuken en bijkeuken. In onze keuken is het altijd tussen de 21 en 22 graden. De kanalisatie staat op 1 en bij erg koud weer op 2. Je hoort de lucht binnen blazen. Ons stoort het geluid niet.We hebben ook zoveel mogelijk de deur living/hal open zodat de warme lucht naar boven circuleert en daar ook onze kamers/badkamer verwarmt.Wij vinden de temperatuur boven goed maar ja wij zijn niet direct koudkleunen. Wat we wel hebben laten doen, voor het geval dat de centrale verwarming ook moet draaien, is een draaloze thermostaat laten installeren met overal thermostaat kranen. Je kunt de draadloze thermostaat daar plaatsen waar je de gewenste temperatuur wilt hebben. Ja het is wel even een beetje onderzoeken maar dat hoort bij een pelletkachel. Je moet hem leren gebruiken. Ik heb hem ondertussen met dit weer zo ingesteld dat de kachel s'morgens om 6.30 uur aan gaat. Het uitschakelen doe ik handmatig. Als je onze kachel eens in gebruik wilt zien en ook het geluid van de ventilatoren wilt horen kun je altijd komen kijken. Ik woon in Lommel Limburg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptydi maa 13, 2012 5:26 pm

merci ja. da zou wel eens een optie zijn om eens te komen kijken. hebben vandaag de offertes gehad en het geeft wel een duidelijk verschil in prijs. bij de kachel op vloerverwarming zat wel de stevige prijs van de zonneboiler verwerkt en bij de andere offerte niet. das wel een meerprijs die niet niks is en ik weet niet of we die prijs er wel uit kunnen halen op termijn.

ik had wel wat schrik voor de slijtage ook. een pelletkachel met kanalisatie moet meer opspringen en de ventilatoren moeten meer hun werk doen. dit kan denk ik op termijn wel doorwegen op de slijtage. bij de kachel met vloerverwarming lijkt het me dat die netjes in combinatie met de zonneboiler comfortabel kan draaien.

ik heb een offerte van de kachel op vloerverwarming van 25 Kw. zou een minder zwaar model hier in mijn huis misschien voldoende zijn? 70 vierkante meter met plafonds van 2,40 meter hoog?
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptydi maa 13, 2012 5:51 pm

Hoe is de isolatie? Hoeveel liter heeft je zonneboiler?

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptydi maa 13, 2012 5:55 pm

isoleren gaat nu ook gebeuren omdat het een totale verbouwing is. dus ik kies voor de betere dakisolatie en vloerisolatie van 9cm. enkel de spauw voorlopig nog niet.

het buffervat is een tijfelgeval. de installateur stelde een vat van 300 liter voor. maar hier had ik al gelezen dat 600 of 750 interessanter is voor de pslag van de warmte.
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptydi maa 13, 2012 8:38 pm

Je moet voor een pelletkachel ca. 20-25 liter per kW efficient vermogen hebben.
Bij een redelijk goed geisoleerde woning van 168 m3 heb je aan een CV-pelletkachel van ca. 9 kW efficient vermogen meer dan genoeg. Zeg dus ca. 10 kW met warmwatervoorziening. Voor het efficient laten branden van de pelletkachel heb je dan aan 300 liter buffercapaciteit ruim voldoende.
Een dergelijke cv-pelletkachel heb je al vanaf ca. €2500,- excl. BTW/installatiekosten. Ik denk dat een kanalisatiekachel bijna net zoveel kost.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptywo maa 14, 2012 8:04 pm

dit zou voor mijn woning dus voldoende zijn? het is ook zo dat de kachel warm water moet voorzien voor de afwas en het douchen, en dit voor 5 mensen (3 kinderen en 2 volw). het huis is ongeveer 190kuub (grof geschat). maar ja, ik zal misschien maar de installateur volgen? hij kent er toch wel meer van dan ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptywo maa 14, 2012 10:33 pm

190 kuub is een vrij compact huis. Als je aan de veilige kant wil zitten neem je een cv-pelletkachel van ca. 12 kW effectief vermogen. Het is beter voor een pelletkachel om constant te kunnen doorbranden dan relatief veel branderstarts/-stops te hebben. Overdimensioneren is niet goed bij cv-pelletkachels.

Je kunt uit 2 soorten buffervaten kiezen: met doorstroomspiraal voor je warme water of met een aparte boiler in het buffervat (een zgn. tank-in-tank buffervat). Ik denk dat je bij een huishouden van 5 personen beter met zo'n tank-in-tank systeem kunt werken voor optimaal comfort. Ik zou dan kiezen voor een boilerinhoud van zo'n 150 liter. Daaromheen zit dan een buffervat van 350 liter. Je kunt daaraan ook je zonnecollectoren aansluiten - je hebt dus dan geen aparte zonneboiler nodig. Ze bestaan ook in 200/600 liter versie als je wat ruimer wil zitten.
Qua materialen (cv-pelletkachel + buffervat) zit je dan op een vanafprijs van zo'n €3700,- excl. BTW en excl. kosten aanleg en aanpassen van het bestaande CV- en waterleidingsysteem.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptywo maa 14, 2012 10:58 pm

tja, mijn systeem kost wel rond de slordige 20000 euro. daar zit plaatsing in, een buffervat van 500l met warmtewisselaar, sturing en zonnepanelen, een schouw, ne hoop sturingen en de kachel thermorossi 25Kw cv en nog wa dingskes zoals automatische kleppen en klokthermostaat.
een type kachel lager zou volgens de installateur wat weinig zijn en moesten we iets zoeken om bij te warmen. hij is hier ook komen kijken. dus hij zal het dan wel weten. niet dat ik je niet geloof he jean. maar ik ben echt een leek. misschien moet ik eens een second opinion zoeken en iemand anders naar hier halen.
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptywo maa 14, 2012 11:09 pm

Ik zou zeker wat meer offertes opvragen want 20k is extreem hoog.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptyvr maa 16, 2012 8:43 pm

voor het model wat ik werd aangeraden zou de prijs van de kachel wel kloppen. maar ik lees op andere fora idd ook dat kachel met een minder vermogen tot 300 kuub kunnen warmen. da scheelt 2000 euro in aankoop van de kachel.
komt het door het feit dat de verkoper is afgegaan op het vermogen van mijn stookolieketel? die is 25 Kw. zou hij daarom zo een kachel met dezelfde vermogens kiezen?
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptyvr maa 16, 2012 9:04 pm

Wat zijn beweegreden ook moge zijn: jij bent er in elk geval niet mee gebaat. Te hoog vermogen betekent een onnodige grotere investering en een minder efficiënt verwarmingssysteem.

Er zijn relatief simpele regels om het benodigd vermogen te bepalen. Bijvoorbeeld voor elke ruimte die 20ºC moet zijn (living, keuken, badkamer) reken je 75 Watt per m3 en voor ruimtes die 18ºC mogen zijn (slaapkamers, hal etc.) tel je met 67 Watt/m3. Dan kom je op een totaal aan maximaal verwarmingsvermogen dat geleverd moet gaan worden door je CV-systeem. In jouw geval kom je dan op ongeveer 13 kW.
Mijn ervaring is dat dit nog redelijk aan de ruime kant is voor een redelijk goed geisoleerde woning.



_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Block
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Block


Aantal berichten : 407
Registration date : 01-01-09

pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptyza maa 17, 2012 5:16 pm

Ik kan enkel jeanhup volgen,

Ik had er rekening mee gehouden dat mijn kachel het huis niet helemaal warm zou krijgen. Maar ik heb in de drie laatste winters niet moeten bijstoken met gas. Iets wat ik eigenlijk wel verwacht had bij een stevige winterprik.

Dit kan je dan weer oplossen om je kachel in plaats van bijvoorbeeld 06u te laten opspringen een uurtje vroeger te laten opspringen.

Mocht mijn kachel te groot gedimensioneerd zijn zou dat in putje winter niet zo een probleem zijn, maar vanaf het tussenseizoen zit je sukkelen en zal die op zijn laagste vermogen het nog te heet worden, en telkens uitvallen.

_________________
Premium pellets
26x180 Watt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptyzo maa 18, 2012 12:21 pm

ook al warm water voor sanitair gebruik bij komt kijken?
ik heb nu andere offertes aangevraagd bij andere verdelers. eens kijken wat die zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptydi maa 20, 2012 9:24 pm

heb vandaag een offerte gekregen van mijn kameraad die electricien is en die mij ging voorthelpen met mijn zonneboiler. eigenlijk hft hij het hele systeem geteld van vloerverwarming (zonder de buizen en collectoren voor de vloer) en sanitair warm water. toch een kostelijk iets, maar degelijk materiaal. werkuren moeten ook nog geteld.

wat ik nu alleen nog moet is een pelletkachel die de boel helpt aansturen. hij zei dat een wermtebron (is het nu gas of iets anders) voor dit huis maar een 10Kw moet zijn. net wat ik hier lees op dit forum.

wat ik nog graag zou lezen op dit forum is iemand die ook dergelijk systeem hft bollen (dus een pellet cv kachel met vloerverwarming en eventueel een zonneboiler). kijken wat de ervaringen zijn (vooral met de koude winterdagen vorig jaar). misschien een nieuwe topic open doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
gertdc
Pellet
Pellet
gertdc


Man Aantal berichten : 146
Registration date : 22-08-10

pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptydi maa 20, 2012 9:39 pm

En hoe vertaald de offerte van de kameraad zich dan naar eurootjes toe? Veel minder dan de 20K?

_________________
Ungaro bi-fuel style
CV pellet/houtkachel


Blueburn ketel 20kW

bomenzorg Gert
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bomenzorg-gert.be
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptydi maa 20, 2012 10:40 pm

zijn installatie is eigenlijk wa duurder. zijn hele systeem met buitenvoeler, panelen, stuurgroep, boiler en dergelijke meer kost iets meer als 9000 euro, zonder plaatsing. daar help ik wel bij (dus da zal de kosten ook wa drukken). het mooie eraan is dat ik nu bij de offerte een mooi schema heb en een goede uitleg. enigste is dus nog de kachel op zich, de schouw en de plaatsingskosten.

heb weer wa zitten lezen op het forum en zag dan weer dat mensen toch voor grotere cvkachels gingen of zelfs voor hele ketels. ik moet er wel mijn huis en water mee warm krijgen en met niets anders dan da.
ik wacht op andere vertegenwoordigers om eens thuis langs te komen voor een offerte en hun ervaringen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptyma maa 26, 2012 2:28 pm

Beste,

uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat wanneer je met een buffervat met radiators, en sanitair water toch beter een zwaardere pelletkachel neemt. Hangt inderdaad af van je ruimte maar +/- 15 kW is geen luxe. Een 24 kW zou zelfs een veel groter comfort opleveren.


In Belgische huizen hangen meestal veel radiatoren.

Ook zeker de circulatiepomp voor de vloerverwarming controleren of die gelijk loopt met die van de pelletkachel. Zoniet gaat de vloerverwarming te snel al het warme water opgebruiken terwijl de pelletkachel zijn circulatie te traag zal verlopen. Daarom is ook een zwaardere pelletkachel aan te raden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptydi maa 27, 2012 9:21 pm

@Iq: heb je zelf ook zo een systeem in gebruik?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Emptydo maa 29, 2012 7:29 am

Mijn collega wel. Zijn ganse huis en sanitair werkt er op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellet met vloerverwarming of kanalisatie   pellet met vloerverwarming of kanalisatie Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
pellet met vloerverwarming of kanalisatie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Pelletkachel in combinatie met vloerverwarming
» Barbecue op pellets
» aansluiten pelletkachel, buffertvat, zonnecollectoren, radiatoren, vloerverwarming, .......

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: