Hoeveel geluid is acceptabel Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

kerieval

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Hoeveel geluid is acceptabel I_vote_lcapHoeveel geluid is acceptabel I_voting_barHoeveel geluid is acceptabel I_vote_rcap 
steven
Hoeveel geluid is acceptabel I_vote_lcapHoeveel geluid is acceptabel I_voting_barHoeveel geluid is acceptabel I_vote_rcap 
pedro
Hoeveel geluid is acceptabel I_vote_lcapHoeveel geluid is acceptabel I_voting_barHoeveel geluid is acceptabel I_vote_rcap 
krusty
Hoeveel geluid is acceptabel I_vote_lcapHoeveel geluid is acceptabel I_voting_barHoeveel geluid is acceptabel I_vote_rcap 
Fleur
Hoeveel geluid is acceptabel I_vote_lcapHoeveel geluid is acceptabel I_voting_barHoeveel geluid is acceptabel I_vote_rcap 
ss
Hoeveel geluid is acceptabel I_vote_lcapHoeveel geluid is acceptabel I_voting_barHoeveel geluid is acceptabel I_vote_rcap 
jeanhup
Hoeveel geluid is acceptabel I_vote_lcapHoeveel geluid is acceptabel I_voting_barHoeveel geluid is acceptabel I_vote_rcap 
Philip
Hoeveel geluid is acceptabel I_vote_lcapHoeveel geluid is acceptabel I_voting_barHoeveel geluid is acceptabel I_vote_rcap 
Annejanne
Hoeveel geluid is acceptabel I_vote_lcapHoeveel geluid is acceptabel I_voting_barHoeveel geluid is acceptabel I_vote_rcap 
Maryline
Hoeveel geluid is acceptabel I_vote_lcapHoeveel geluid is acceptabel I_voting_barHoeveel geluid is acceptabel I_vote_rcap 

 

 Hoeveel geluid is acceptabel

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptyzo maa 18, 2012 3:26 pm

Sinds enkele weken hebben wij een MCZ Face. Ik kom het model niet op dit forum tegen, maar het is een 2-6 KW kachel. Na een enige tijd begon de rookgasafvoerventilator te reutelen, en is deze door de leverancier vervangen. Bij de nieuwe ventilator viel mij gelijk de toch wel luide transformator brom op die deze ventilator nu produceerde. In goed overleg met de leverancier, de oude motor teruggeplaatst en het is nu iets minder. Maar op de momenten dat het rustig is in huis, en je 's avonds gezellig voor de kachel zit komt deze brom tijdens rustig bedrijf toch erg naar voren. Voornamelijk als de rookgas ventilator op laag toerental draait. Vooraf hebben we een demonstratie gehad van het type kachel, en hier is me dit geluid niet echt opgevallen. Ik vraag mij dan ook af hoeveel geluid “ acceptabel” is bij een pelletkachel. Enig mechanisch geluid en het geluid van verplaatsen van lucht had ik wel verwacht, maar die transformatorbrom vind ik vrij moeilijk te negeren.

Groet,
Robin
Terug naar boven Ga naar beneden
john-159
Pellet
Pellet
john-159


Man Aantal berichten : 134
Leeftijd : 59
Registration date : 07-03-11

Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptyzo maa 18, 2012 4:02 pm

zoals je zelf zegt, geluid van luchtverplaatsing is acceptabel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptyzo maa 18, 2012 4:09 pm

Forumlid ss is elektrotechnicus en die had het laatst ook over een trafobrom, meen dat hij dat zelf opgelost had....
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptyzo maa 18, 2012 5:03 pm

Enige oplossing om transformatorbrom te neutraliseren is...een nieuwe en betere kwaliteit transfo te plaatsen. Indien garantie, dan zal iedere zichzelf respecterende installateur dit zonder twijfel(gratis) uitvoeren hoop ik...
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 837
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptyzo maa 18, 2012 5:30 pm

Heb sinds enige tijd dan weer wel en dan weer niet last van een brommende rookgasventilator en dat zet zich dan voort op gans de kachel die als klankkast fungeert. Voor gebeld en maandagavond komen ze ernaar kijken/luisteren en de parameters nazien. 'k zie wel niet in wat de parameters hiermee te maken zouden hebben ma bon, 'k zal maar niet vooruitlopen op de zaken en rustig afwachten wat er komen zal. 't werkt me wel op m'n zenuwen gezien onze zetels der vlak naast staan.

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptyzo maa 18, 2012 5:43 pm

Brommende transfo is natuurlijk iets helemaal anders dan een brommende ventilator he Nick. Kijk eens of die ventilator goed "vrij" draait en of er geen speling op de lagering zit. Een ventilator kan ook geluid maken als hij niet degelijk vast gevezen is!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptyzo maa 18, 2012 6:02 pm

Bij mij is het ook de rookgasventilator die bromt en de kachel fungeert zelf ook als klankkast.
En hier is de opstelling met twee lekkere stoelen direct voor de kachel. 's Avonds lekker naar het vuurtje kijken en weg dommelen. Voor de duidelijkheid, het is zeker geen probleem met mijn verkoper. Ik wil graag weten wat een gewoon geluid is voor dit type kachel, zonder direct een zeurende klant te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptyzo maa 18, 2012 6:06 pm

Jah, Robin, wat is het nu? De transfo of de ventilator? Ik gaf hierboven advies over de transformator en iets later advies aan Nick over de ventilator. Hopelijk heb je er iets aan...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptyzo maa 18, 2012 11:59 pm

Sorry voor de verwarring SS.

Ik ben nieuw op het forum, en wilde mijn vraag niet onnodig technisch benaderen. Het is geenszins mijn bedoeling een slechte recensie m.b.t. mijn type kachel te plaatsen. I.p.v. Een transformatorbrom had ik het ook een 50Hz brom kunnen noemen, maar het gaat mij alleen om de vraag of dit geluid bekend is bij een pelletkachel zonder er een technisch topic van te maken. Ik ben benieuwd naar de bevindingen van andere gebruikers m.b.t. hun kachel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptyma maa 19, 2012 8:12 am

deze brom kan ook van de lucht komen die aangezogen wordt langs de achterkant van de kachel
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 837
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptydi maa 20, 2012 9:56 pm

Gisteravond is Interbo-Lacroix komen luisteren en zoals ik vermoedde, de rookgasventilator die lawaai maakt en deze is vandaag (man is net weg) vervangen door een geluidloos exemplaar. Een hele klus....kachel moet helemaal uiteen gehaald worden om aan die drie schroeven te kunnen. Superservice!!! Eigenaardigheidje: de parameterinstellingen van de rookgassen met de nieuwe ventilator zijn totaal verschillend tov de oude ventilator.

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31740
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptydi maa 20, 2012 10:49 pm

Citaat :
Eigenaardigheidje: de parameterinstellingen van de rookgassen met de nieuwe ventilator zijn totaal verschillend tov de oude ventilator.

nick1, de parameters sturen de toeren van de ventilator, dus als ik u goed begrijp dan is de doorstroom anders bij deze ventilator bij zelfde toerental, is hij dan anders gekonstrueerd

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 837
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptywo maa 21, 2012 7:28 am

De motor was dezelfde qua uiterlijk maar je merkte zichtbaar dat de vlam zwakker was met de oude instellingen en op zijn meter dat ie aansloot op de schouw waren de waardes ook te laag. 't was zelf zo dat de kachel dreigde uit te doven in de opstartfase. De parameters zijn bijgevolg een tandje bijgestoken en deze ochtend startte en brand de kachel zoals ze moet en zonder gebrom cheers .

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptywo maa 21, 2012 1:16 pm

Dat klinkt mooi nick1. Helaas is het hier nog niet zover.
Is de kachel nu op alleen wat luchtverplaatsing na helemaal stil of hoor je nog mechanisch geluid?
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 837
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Emptywo maa 21, 2012 3:04 pm

Noem het een combinatie van luchtverplaatsing/ventilatorgezoem, maar gelukkig niet meer storend.

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hoeveel geluid is acceptabel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoeveel geluid is acceptabel   Hoeveel geluid is acceptabel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoeveel geluid is acceptabel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» verbruik pellets
» hoeveel verbruik
» hoeveel kw nodig

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: