Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 46 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 46 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+5
Annejanne
Fleur
erwin
Block
krusty
9 plaatsers

Nieuwe energiespeler op de markt !!

krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 4513
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

Nieuwe energiespeler op de markt !! Empty Nieuwe energiespeler op de markt !!

Bericht van krusty do apr 19, 2012 9:36 pm

ELEGANT is de naam, groen is het moto, en als ze nu nog elegante prijzen hanteren komt het in orde.

ELEGANT.BE

Wat mijn ecopowereindafrekening betreft, ik zit vandaag in de goednieuwsshow want ik trek bijna 500€ terug, moet wel wachten tot 3 mei voor ze op de rekening staan.
    Kan er misschien 2 aandeeltjes mee kopen anders worden ze toch verprutst aan iets anders lol!

Nog juist 50 zakken pellets over om het huidige stookseizoen af te sluiten......tot eind september
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

Nieuwe energiespeler op de markt !! Empty Re: Nieuwe energiespeler op de markt !!

Bericht van Block vr apr 20, 2012 12:45 pm

Hun prijzen staan op de site.

erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32457
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

Nieuwe energiespeler op de markt !! Empty Re: Nieuwe energiespeler op de markt !!

Bericht van erwin zo apr 22, 2012 4:01 pm

volgens de test van vreg staan ze op plaats 1 en kom ik bij hun 150 euro goedkoper uit per jaar,
    iemand ervaringen met Elegant?

Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 3130
    Registration date : 06-12-11

Bericht van Fleur zo apr 22, 2012 7:29 pm

ik zou 338 euro goedkoper gediend zijn bij elegant dan bij electrabel,k ga deze week eens mijne telefoon doen gloeien.......

HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    PELLETKACHEL!

Bericht van krusty zo apr 22, 2012 8:48 pm

122.000 klanten verlieten reeds ELECTRABROL ,........en het zullen er nog meer worden .

Erwin en Fleur zeker doen , ""nen euro is nen euro""

Ze hebben ons lang genoeg uitgezogen . heel kwaad
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin zo apr 22, 2012 9:32 pm

momenteel luminus, vervaldatum jaarlijks kontrakt 30/06, welke verbrekingsvergoeding moet ik betalen bij een overstap?

wat gebeurt er als een leverancier ophoudt te bestaan?

krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Bericht van krusty zo apr 22, 2012 10:32 pm

Ze gaan de zogezegde boetes ( rond de 70 €)afschaffen , maar het veiligste momenteel is de laatste eindafrekening te nemen daar staat de datum op , of neem eens contact op met de nieuwe leverancier waar je naar toe wil begin JUNI ( voor Erwin) En druk op de vermelding ""op het einde van het contract ) zij doen de veilige overstap jij moet niks doen.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Bericht van krusty zo apr 22, 2012 10:35 pm

Een leverancier die ermee stopt .............ik kan het mij niet inbeelden...zal waarschijnlijk nooit bestaan.

Je zult in elk geval NOOIT zonder electriek zitten.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Bericht van krusty zo apr 22, 2012 11:32 pm

Speciaal voor de twijfelaars heb ik dit opgesnord uit de VREG site!!!

Veranderen van leverancier

U hoeft niet bang te zijn om over te stappen naar een andere leverancier. De VREG laat enkel leveranciers toe die voldoen op financieel, technisch en juridisch vlak. Zelfs wanneer een leverancier toch zijn vergunning zou verliezen, valt u niet zonder elektriciteit en/of aardgas dankzij een zogenaamde ‘noodleverancier’.

U hebt een nieuwe leverancier gekozen? Zodra u met hem een energiecontract afsluit, zal hij uw oude leverancier contacteren. Zij regelen de overdracht onderling. Uw nieuwe leverancier zorgt ervoor dat uw nieuwe contract pas ingaat op de einddatum van het oude contract, tenzij u uitdrukkelijk vraagt om de levering vroeger te starten.
    Dan meldt uw nieuwe leverancier de overstap aan uw netbeheerder. Hij doet dat minstens een maand op voorhand, zodat de netbeheerder tijd heeft om uw meterstand op te vragen (via een meteropnamekaart). Als u uw meterstand niet doorgeeft, zal uw netbeheerder een schatting maken op basis van uw vorige verbruiksgegevens.
    De netbeheerder bezorgt de (geschatte) meterstand aan uw oude leverancier, zodat hij de slotfactuur kan opmaken. Uw nieuwe leverancier krijgt bepaalde informatie die hem zal helpen bij het inschatten van het voorschot dat u moet betalen.

Let op: het veranderen van leverancier duurt minstens een tweetal maanden.

Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Bericht van Fleur do apr 26, 2012 6:24 pm

maandag gechat met een medewerker van electrabel om een nieuwe berekening te maken van de kostprijs voor komend jaar.
    ik gebaarde van de domme en verwees naar de uitzendingen op tv enz......
    in eerste instantie wilde de medewerker mij een andere formule aansmeren waar ik een korting zou bekomen van 2% op de faktuur.
    daar ik van geen andere formule wilde weten en juist vroeg wat mijn grootste korting kon bedragen op de faktuur van volgend jaar was de conversatie plots ten einde en vondt de medewerker zich niet bevoegd om daar een antwoord op te formuleren.mijn vraag wordt nu voorgelegd aan een andere dienst waar ik later een antwoord van zal ontvangen.
    na 40jaar trouwe klant heeft de medewerker toch nog eens al mijn gegevens opgevraagd ,emailadres,telnr enz....
    t is donderdag avond en blijkbaar zijn ze nog duchtig aan het herrekenen.
    ik hou jullie verder op de hoogte amai

PELLETKACHEL!

Bericht van krusty do apr 26, 2012 6:28 pm

Ja een kat in het nauw gedreven maakt rare sprongen lachen
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Bericht van Fleur ma mei 21, 2012 10:09 pm

we zijn 21 mei ,laatste bericht hier gepost op 26 april
    na 2 maal chatten met medewerker vandaag schriftelijk mijn nieuwe berekening ontvangen per post.
    ik krijg 9% korting op mijn laatste faktuur.
    bij elegant kan ik 18% korting krijgen ,dus zal de keuze vlug gemaakt zijn en zal nog eens kontakt met hen opnemen om ze vriendelijk te bedanken voor hun 40 jarige service.

Bericht van Gast ma mei 21, 2012 11:00 pm

mijn energie.be.
    gegevens invullen en lap,wie is de beste koop?
    ik ga hier geen namen van leveranciers invullen.(weet niet of dat mag?)
    ben sinds de vrijmaking van de energiemarkt nu voor de derde keer veranderd .
    betaal weer minder dan de vorige.
    alleen de beste koop komt er bij ons nog binnen.
    Besparing van +/- 350euro t.o.v. m'n eerste leverancier.
    en voor de gas doe ik hetzelfde .
    en de pellets natuurlijk ook(hier speelt de kwaliteit wel mee)
    Mvgr.
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin ma mei 21, 2012 11:48 pm

@ fleur stel hun ook eens de vraag om de 9proc van de voorbijgaande jaren dat je teveel betaald hebt te ontvangen Smile

Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Bericht van Fleur ma mei 21, 2012 11:53 pm

erwin
    erger nog,als je zelf niets onderneemt blijf je bij je oude tarief....voor oudere mensen die nauwelijks de hedendaagse media volgen een ramp.
    we kunnen het niet genoeg met zen allen uitroepen.....ten aanval tegen het kapitaal

PELLETKACHEL!

Bericht van krusty di mei 22, 2012 8:54 am

Merci hé Fleur voor de tip!! lol!

Allemaal goed als je maar weg bent van electrabrol, ze hebben ons lang genoeg uitgezogen!

tekst verwijderd wegens insinuaties. mogelijk valse beschuldigingen gaan snel een eigen leven leiden.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di mei 22, 2012 9:14 pm

Twee collega's van mij zijn ook overgestapt op Elegant. Ze waren zeer enthousiast.

Pesno
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin di mei 22, 2012 10:29 pm

elegant is blijkbaar een groot succes, hun doelstelling bij de oprichting vorige maand was 5000 klanten op jaarbasis, ondertussen zitten ze na 1 maand reeds op 6000 klanten cheers

Gast
    Gast

Bericht van Gast di mei 22, 2012 10:44 pm

Ik heb daarnet ook de test gedaan op de site van de vreg, ik moet zeggen dat het inderdaad meevalt, iedere keer goedkoper. Mss toch maar eens de stap wagen.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di mei 22, 2012 11:00 pm

Ik ben ondertussen ook weg bij Electrabel en klant bij Elegant.
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

Bericht van Annejanne wo mei 23, 2012 6:56 am

Ik ben ook weg bij Luminus, voor mij was Lampiris het goedkoopste. Alles geregeld via pc, het ging eigenlijk heel gemakkelijk. Als er volgend jaar een andere leverancier is die nog goedkoper is, stap ik weer op en zeker nu ik weet hoe simpel de overstap is werken

nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel

Man Aantal berichten : 838
    Registration date : 22-11-11

Bericht van nick1 wo mei 23, 2012 7:13 am

Hier Luminus ook aan de deur gezet en probleemloos overgeschakeld naar Octa+. Volgend jaar doe ik zeker opnieuw de V-test op de VREG. Raar dat voor de ene Elegant de goedkooopste is, voor de ander Lampiris en in zoals in mijn geval Octa+. Welke factoren zouden daar dan in meespelen?

pedro
    Admin

Man Aantal berichten : 4782
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

Bericht van pedro wo mei 23, 2012 8:48 am

Enkele weken terug was dit het onderwerp op Radio 1,dat er tal van verschillende ,weliswaar kleinere,nieuwe spelers op de markt zijn.En toen werd er es de test gedaan hoe goed hun klantendienst werkt.Oa bij Elegant werd ook enkele keren de klantendienst opgebeld,en de gemiddelde wachttijd bedroeg 17min. Terwijl dit bij Nuon bijv een heel stuk minder is. De kleinere nieuwe spelers zijn idd mss de goedkoopste maar de klantenservice is dan 'soms' ietsje minder.Ikzelfzit bij Nuon,en als ik de vergelijking maak is Nuon idd enkele euros duurder dan bijv een Elegant,maar zolang het verschil zich blijft beperken tot die Euros wacht ik nog af om te veranderen Smile

nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel

Man Aantal berichten : 838
    Registration date : 22-11-11

Bericht van nick1 wo mei 23, 2012 12:05 pm

Bij mij was het verschil bij de test voor gas en electriciteit samen 215 euro en dus wel de moeite waard om te veranderen.

cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje

Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 61
    Registration date : 29-11-10

Bericht van cuypersmarc wo mei 23, 2012 2:26 pm

wij zijn dit jaar overgestapt van electrabel naar eneco
    was een maand geleden voor mij het goed koopste, echter heb ik verleden week nog eens een simulatie gedaan met vreg systeem en stond nu op plaats 7 ?
    mischien beter elke maand veranderen Smile

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za nov 23, 2024 10:05 pm