Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Iemand ervaring met palazzetti MONICA?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Iemand ervaring met palazzetti MONICA? Empty Iemand ervaring met palazzetti MONICA?

    Bericht van Gast di mei 15, 2012 9:22 pm

    Hallo Allemaal!

    Ik ben nieuw hier, en zou graag een palletkachel kopen. Mijn oog was gevallen op de MONICA van palazzetti. De kostprijs was 2490 euro exclusief btw. Weet iemand de voor, en of nadelen, of een ander merk van 9kw of meer.Beste prijs kwaliteit.Zou deze kachel zelf te plaatsen zijn? Alvast van harte dank.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Iemand ervaring met palazzetti MONICA? Empty Re: Iemand ervaring met palazzetti MONICA?

    Bericht van steven wo mei 16, 2012 12:26 am

    zelf plaatsen kan indien je handig bent, maar de service nadien is van belang.

    Bij technische problemen heb je een goede verkoper/technicus/installateur nodig


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Iemand ervaring met palazzetti MONICA? Empty Re: Iemand ervaring met palazzetti MONICA?

    Bericht van Gast wo mei 16, 2012 1:38 am

    Van harte dank voor de reactie.
    Ik ga de dubbelwandige buizen plaatsen, en ga ze laten aansluiten bij levering.
    Vomit
    Vomit
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Registration date : 31-08-10

    Iemand ervaring met palazzetti MONICA? Empty Re: Iemand ervaring met palazzetti MONICA?

    Bericht van Vomit do mei 17, 2012 2:08 pm

    Zelf heb ik sinds eind 2010 zo'n toestel en ben er tevreden van.
    De importeur (uit Philippeville) is ook erg behulpzaam. Een speciaal aspect van deze kachel is dat hij geen wormschroef gebruikt maar een soort tandrad als sluis tussen een bovenliggend reservoir en de glijbaan naar de verbrandingsruimte daaronder. Zou beter moeten zijn qua onderhoud / risico op blokkering.
    Als je geïnteresseerd bent in de service manual, geef een seintje.
    Steven: ik had je trouwens lang geleden ook nog eens een gigantische ZIP beloofd met allerlei manuals. Ik zal hier eindelijk eens werk van maken, mijn excuses.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Iemand ervaring met palazzetti MONICA? Empty Re: Iemand ervaring met palazzetti MONICA?

    Bericht van Gast wo maa 06, 2013 12:44 pm

    wij hebben sinds een 2tal weken de monica.Ik heb alle parameters ingesteld op automatisch.
    Ingestelde temperatuur 25°C die resulteert in een effectieve kamertemperatuur van 22°C.

    De kachel verwarmt de woonkamer en keuken (in 1 grote ruimte).
    Ik meet op thermometer 1 (op 2,5m van de kachel) 22,6°,op thermometer 2 (in de keuken) 21°C tot 21,2°C
    en op de kamerthermostaat die vroeger aangesloten was op de gasketel 22°C.
    Op enkele plekken in huis op + - 30cm boven de vloer voelt het killig aan.
    Onze verwachting was van een constante temp. te behalen overal in de kamer,dit valt iets tegen.

    Tot nu toe maakt het wiel van de pellettoevoer soms bij het opstarten een fors geluid dat doet
    vermoeden dat het blokkeert.Dit is echter niet dagelijks het geval.
    Als de kachel in werking is zie je dat de pellets precies niet volledig opbranden.Eens ze
    voor 3/4 opgebrand zijn en ze "lichter" worden,zie je ze echt omhoog springen over de pelletkorf
    .Ze belanden dan naast de korf of rechtstreeks in de aslade.

    verbruik sinds 22/02 tot 04/03 was 1 + 1/3 zak plospan pellets per dag.
    Gezien de temperatuur van deze week schommelt het verbruik nu rond 12kg.

    s'Nachts staat de kachel uit.s'Morgens maak ik het glas terug mooi met een licht vochtige doek en
    wordt de kachel gestofzuigd.Letterlijk slechts 5 minuutjes werk.
    De aslade wordt 1 keer per week geledigd (weinig as van de plospan pellets blijkbaar)

    De handleiding zit erbij in verschillende talen + een handleiding die door een vertaalcomputer gehaald is naar
    het Nederlands.

    De kachel ziet er mooi en modern uit.

    Gesponsorde inhoud


    Iemand ervaring met palazzetti MONICA? Empty Re: Iemand ervaring met palazzetti MONICA?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 5:37 am