Isolatie glaswol prijzen en merken Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 91 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 88 gasten

Houbie, Lucs

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Isolatie glaswol prijzen en merken I_vote_lcapIsolatie glaswol prijzen en merken I_voting_barIsolatie glaswol prijzen en merken I_vote_rcap 
steven
Isolatie glaswol prijzen en merken I_vote_lcapIsolatie glaswol prijzen en merken I_voting_barIsolatie glaswol prijzen en merken I_vote_rcap 
pedro
Isolatie glaswol prijzen en merken I_vote_lcapIsolatie glaswol prijzen en merken I_voting_barIsolatie glaswol prijzen en merken I_vote_rcap 
krusty
Isolatie glaswol prijzen en merken I_vote_lcapIsolatie glaswol prijzen en merken I_voting_barIsolatie glaswol prijzen en merken I_vote_rcap 
Fleur
Isolatie glaswol prijzen en merken I_vote_lcapIsolatie glaswol prijzen en merken I_voting_barIsolatie glaswol prijzen en merken I_vote_rcap 
ss
Isolatie glaswol prijzen en merken I_vote_lcapIsolatie glaswol prijzen en merken I_voting_barIsolatie glaswol prijzen en merken I_vote_rcap 
jeanhup
Isolatie glaswol prijzen en merken I_vote_lcapIsolatie glaswol prijzen en merken I_voting_barIsolatie glaswol prijzen en merken I_vote_rcap 
Philip
Isolatie glaswol prijzen en merken I_vote_lcapIsolatie glaswol prijzen en merken I_voting_barIsolatie glaswol prijzen en merken I_vote_rcap 
Annejanne
Isolatie glaswol prijzen en merken I_vote_lcapIsolatie glaswol prijzen en merken I_voting_barIsolatie glaswol prijzen en merken I_vote_rcap 
Maryline
Isolatie glaswol prijzen en merken I_vote_lcapIsolatie glaswol prijzen en merken I_voting_barIsolatie glaswol prijzen en merken I_vote_rcap 

 

 Isolatie glaswol prijzen en merken

Ga naar beneden 
+3
steven
gertdc
stef123
7 plaatsers
AuteurBericht
stef123
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
stef123


Man Aantal berichten : 323
Registration date : 22-09-12

Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Emptydi 2 okt 2012 - 18:54

Beste Allen,

Aangezien ik deze week een pelletkachel ga bestellen, ga ik in afwachting van de levering het dak isoleren. Nu heb ik al een paar opzoekingen gedaan op internet en veel verschillende merken, diktes, prijzen enz.. gevonden.

Naar het schijnt is de standaard dikte nu toch 15 a 18 cm, ook al om de isolatie premie te bekomen en dient de RD waarde minimum 3,5 te zijn. Het goedkoopste dat ik gevonden heb is de Ursa spijkerflens 15cm RD waarde 3.75 m²k/w aan 6 euro per m² BTW inbegrepen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben in die dingen of zelf geisoleerd hebben en me kunnen adviseren of Ursa een degelijk merk is prijs kwaliteit?
mvg
Stef
Terug naar boven Ga naar beneden
gertdc
Pellet
Pellet
gertdc


Man Aantal berichten : 146
Registration date : 22-08-10

Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Emptydi 2 okt 2012 - 19:44

@Stef123

15/18cm is naar mijn mening nog steeds ondermaats.
Ga liever voor 20/25/30 cm, en vergeet de spijkerflensdekens.
Gewoon isolatie nemen (ursa heeft dit ook op rol) , snijden, plaatsen, en afwerken met een goed dampscherm en dito tape. (Isover of iets dergelijks).

_________________
Ungaro bi-fuel style
CV pellet/houtkachel


Blueburn ketel 20kW

bomenzorg Gert
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bomenzorg-gert.be
stef123
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
stef123


Man Aantal berichten : 323
Registration date : 22-09-12

Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Emptydi 2 okt 2012 - 20:08

@Gertdc
Ik ben zo geen echte doe-het-zelver, vandaar deze vragen. Waarom spijkerflens niet en isolatie op rol wel? Wat is het verschil? Isoleert dat beter of is dit gemakkelijker te plaatsen?
Terug naar boven Ga naar beneden
gertdc
Pellet
Pellet
gertdc


Man Aantal berichten : 146
Registration date : 22-08-10

Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Emptydi 2 okt 2012 - 20:46

Het is zeer moeilijk om de rollen met spijkerflens helemaal luchtdicht te krijgen...
Het kan volgens mij wel door elke naad en nietjes ook erg zorgvuldig af te plakken, en de overlap naar de muur niet vergeten...

Luchtdicht (langs de binnenzijde) is nodig om te vermijden dat er damp in je isolatiemateriaal komt, dit heeft een negatieve invloed op je isolerend vermogen...
Wil je dikker gaan met isolatiemateriaal, dan zal je waarschijnlijk op je balken nog extra latten moeten maken.
Dikker gaan is vooral om de warmte in de zomer buiten te houden. Uit ervaring kan ik je vertellen dat dit echt werkt. In mijn vorig huis zat er gemiddeld 25/30 cm minerale wol (vlaswol+rockwol) in het dak. Tijdens echt hete dagen was er temperatuursverschil tussen buiten en binnen van ongeveer 10 graden, ook in de kamers onder het dak. Naarmate de dag/zon vorderde, werd het vanzelfsprekend warmer daar, maar de voornaamste oorzaak daarvan was het raam (zonder screen/rolluik) Op de kamer die uit de zon bleef, bleef de temperatuur stabiel.

Persoonlijk vond ik de rollen zonder alu-folie makkelijker werken, je kan er meer mee 'spelen', in lengte als in breedte. (Ik plaatste de panelen geschrankt, de ene naad overlapte steeds de andere)
Ik durf niet beweren dat ze makkelijker te plaatsen is, spijkerflens is voor het gemak denk ik.
Ik denk wel dat de aankoop van isolatie zonder alu-folie goedkoper is, maar je moet dan wel nog een dampscherm kopen. Ik heb echter geen idee meer hoe zich dat prijs-gewijs vertaald...

Wil je nog veel meer info omtrent isoleren/verbouwen, kijk dan eens op het forum van bouwinfo.be
Uren leesplezier gegarandeerd. Surprised


_________________
Ungaro bi-fuel style
CV pellet/houtkachel


Blueburn ketel 20kW

bomenzorg Gert
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bomenzorg-gert.be
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Emptydi 2 okt 2012 - 20:52

ik heb alles met spijkerflens gedaan (vloer van de bergzolder) nadien alle naden afgetaped met aluminiumtape (denk dat het zo noemt).

Ik heb 25 cm liggen en daarover dan 18mm OSB-platen en die geven ook een beetje isolatie

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Emptydi 2 okt 2012 - 21:46

Spijkerflens dekens zijn op de aansluitingen dunner, dus minder isolerend. deze dienen precies tussen een balklaag te passen van bv hoh 61cm. beter is het om steenwol of glaswol te gebruiken. aan de binnenzijde een dichte folie en boven de isolatie zorgen voor ventilatie. let op dat het bestaande dak niet enigszins geïsoleerd is want dan rot je dak binnen no time weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
stef123
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
stef123


Man Aantal berichten : 323
Registration date : 22-09-12

Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Emptydi 2 okt 2012 - 22:02

@ Gertdc, Steven en Rob,
Bedankt voor de tips, het zal nog heel wat werk worden denk ik...maar uiteindelijk zal het zich wel terugbetalen in verminderde stookkosten.
Terug naar boven Ga naar beneden
walter
Pelletje
Pelletje
walter


Man Aantal berichten : 25
Registration date : 19-01-09

Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Emptydi 2 okt 2012 - 22:07

Hoi,

Dikte : zo dik mogelijk is de gouden regel.
Het moet natuurlijk lukken.

Ik heb glaswol rollen van 1,2 meter breed gekocht en met een SPECIAAL mes stukken afgesneden op de juiste breedte ( tss balken ). Dit is makkelijk handelbaar ==> stukken van 1,2m op breedte van balken.

Daarna luchtdicht gemaakt met een speciaal vlies, en alles afplakken.

Succes
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Emptydi 2 okt 2012 - 22:08

Bij mij pasten die dekens perfect tussen de balken (vloer). het zwakste punt is de balk zelf.

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32124
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Emptydi 2 okt 2012 - 22:39

stef123 kijk eens op de site van gamma, daar is promo op de isolatie

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Emptydi 2 okt 2012 - 22:54

Voor het dak kun je wellicht beter rotswol nemen ipv glaswol. Rotswol heeft een hogere soortelijke massa en is daardoor beter bestand tegen warmtedoorslag. Daarnaast is het iets fijner om mee te werken doordat het minder irriteert.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Jef
Pelletkachel
Pelletkachel
Jef


Man Aantal berichten : 618
Leeftijd : 67
Registration date : 31-10-08

Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Emptydi 2 okt 2012 - 22:57

Ook je isolatiepremie niet vergeten aan te vragen dit scheelt echt wel een hap.
isolatiepremie: van 3€ tot 4 euro per m² voor dak.(Doe het zelver)
Voorwaarde voor de subsidies is dat de woning voor 1 januari 2006 op het elektriciteitsdistributienet aangesloten is.
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Iris plus Speksteen


26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
1 Omvormer SMA 5000TL-20
Terug naar boven Ga naar beneden
gertdc
Pellet
Pellet
gertdc


Man Aantal berichten : 146
Registration date : 22-08-10

Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Emptydi 2 okt 2012 - 23:06

Wat betreft warmtedoorslag scoort vlaswol als 1 van de beste materialen, mooi meegenomen dat het ook een ecologisch verantwoord alternatief is.
Irriteert niet, maar je hebt er wel veel 'vuil' van.
Isovlas is merk dat ik gebruikt heb.

_________________
Ungaro bi-fuel style
CV pellet/houtkachel


Blueburn ketel 20kW

bomenzorg Gert
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bomenzorg-gert.be
Gesponsorde inhoud





Isolatie glaswol prijzen en merken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Isolatie glaswol prijzen en merken   Isolatie glaswol prijzen en merken Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Isolatie glaswol prijzen en merken
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» woning isolatie
» welk merk en vermogen ?
» schouw mee opgevuld met isolatie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Chit Chat-
Ga naar: