hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

smillie

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_lcaphoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_voting_barhoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_rcap 
steven
hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_lcaphoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_voting_barhoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_rcap 
pedro
hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_lcaphoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_voting_barhoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_rcap 
krusty
hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_lcaphoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_voting_barhoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_rcap 
Fleur
hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_lcaphoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_voting_barhoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_rcap 
ss
hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_lcaphoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_voting_barhoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_rcap 
jeanhup
hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_lcaphoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_voting_barhoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_rcap 
Philip
hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_lcaphoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_voting_barhoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_rcap 
Annejanne
hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_lcaphoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_voting_barhoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_rcap 
Maryline
hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_lcaphoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_voting_barhoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel I_vote_rcap 

 

 hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel

Ga naar beneden 
+10
speedy
Philip
Fleur
Geert
Ben Jacobs
krusty
nick1
pedro
steven
erwin
14 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 08, 2012 8:25 pm

wat ik mij afvroeg is hoelang jullie al een pelletkachel hebben staan en vooral hoelang zonder problemen?
ik heb de mijn nu 3weken ben er content van warmt snel meer geeft toch iets meer poetswerk dan wat ze hebben gezegd, maar vind dat niet erg zolang ze maar goed werkt!
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31745
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 08, 2012 8:28 pm

gaat nu 4de winter in zonder problemen

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 08, 2012 8:31 pm

1x problemen gehad, maar opgelost.

4de jaar nu

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4766
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 08, 2012 8:32 pm

Als ik me niet vergis staat er hier ergens een link met heel wat leden en de datum van in gebruikname. Ikzelf heb de mijne in gebruik van feb 2009,en heb 1x probs gehad met de motor van de worm.

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 837
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 08, 2012 8:36 pm

Veel poetswerk? 5 minuutjes/dag, even de aszuiger erin, met borsteltje wanden en ruitje afborstelen en that's it.

Bijna 1 jaar uiterst tevreden Piazzetta P955 gebruiker. Dit merk gekocht omdat bevriend koppel al 3 jaar probleemloos met dezelfde kachel stookt.

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4766
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 08, 2012 8:44 pm

90% van de verkopers neemt wel eens een loopje met de tijd die je moet besteden aan het kuisen van de kachel

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4434
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 08, 2012 8:56 pm

Geplaatst op 1/8/2008

Nog geen enkel probleem(defect) gehad

Jaarlijks onderhoud
1x door de verkoper en 2x door mijzelf
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben Jacobs
Pellet
Pellet
Ben Jacobs


Man Aantal berichten : 78
Leeftijd : 52
Registration date : 01-02-12

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 08, 2012 8:58 pm

stook hier al 7 jaar met rika integra II en een memo met de memo de vijzel motor vorig jaar vervangen en vorige week de gloeikaars vervangen voor de rest weekelijks reiniging en twee keer per jaar groot onderhoud (alles uiteen voor de reiniging )ben er tevreden over. tof

_________________
Rika Integra II met pelletkontrol Aug 2005
Rika Memo sinds Aug.2005 tot Maart 2021
Rika Miro April 2021
Terug naar boven Ga naar beneden
Geert
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Geert


Man Aantal berichten : 334
Leeftijd : 51
Registration date : 02-12-08

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 08, 2012 9:40 pm

de mijne staat er van 11/2008, heel tevreden over, nog geen problemen gehad, weinig kuiswerk aan pelletje

_________________
Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 08, 2012 10:40 pm

ik stook nu 3 jaar met diverse kachels, die enkele malen zijn vervangen wegens fabrieksfouten.
Reeds vervangen geweest zijn 2x gloei-element, 1x rookafvoer- en 1x convectiemotor wegens krakende lagers en dan heb ik het nog niet over de stress en miserie die ermee gepaard gingen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3083
Registration date : 06-12-11

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 08, 2012 11:16 pm

3 jaar met 2 kachels zonder noemenswaardige problemen.
35 jaar verwarmt zonder kosten,zonder werk..met elektriciteit en dit mis ik wel, maar is niet meer betaalbaar.

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 08, 2012 11:23 pm

2008

enkel last gehad van ventilator die lawaai maakte (lager kapot) werd perfect vervangen onder garantie
verder geen problemen mee gehad

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
speedy
Pellet
Pellet
avatar


Aantal berichten : 70
Registration date : 21-02-09

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptydi okt 09, 2012 9:59 am

5de winter nu zonder ook maar 1 probleem. Kachel wordt als hoofdverwarming gebruikt.
Buiten jaarlijks onderhoud en 2x week poetsen geen problemen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptydi okt 09, 2012 11:55 am

Wij gaan de 4de winter in. De Piazzetta is een betrouwbare partner.
Jaarlijks één groot onderhoud.
Schouw 2 x per jaar.
2 à 3 per week kachel kuisen eens het echt aan het winteren is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptydi okt 09, 2012 2:57 pm

Wij gaan de 5 de winter in met Rika Visio ,verleden jaar gloeikaars vervangen en voor de rest geen problemen gehad .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptywo okt 10, 2012 2:28 pm

Mijn Rika Rio is in de zomer van 2007 geïnstalleerd en heeft iedere winter zijn nut (en degelijkheid) al bewezen. Vuurkorf en ruitje worden meerdere keren per week gereinigd (ong.5 minuten- meestal net voor het opnieuw aansteken). 1x per jaar haal ik hem verder uit mekaar voor een grondigere reiniging. Ook de schouw neem ik 1 x per jaar onder handen.
Tot nu toe nog geen problemen gehad maar nu zijn enkele 'lijntjes' van het display stuk waardoor het even wat moeiljker is om te lezen wat er staat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptywo okt 10, 2012 2:51 pm

word de schouw dan erg vuil? zo te horen zijn de meeste toch wel erg tevreden! zal ook een beetje van het merk afhangen denk ik
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptywo okt 10, 2012 2:56 pm

Erg vuil is het niet maar ik doe het toch 1x per jaar. Kwestie van het een beetje bij te houden. En ik ben zeker ook een tevreden gebruiker. De aanschaf van de kachel vind ik nog steeds een uitstekende investering. Ik heb wel vaak aan mensen moeten uitleggen wat een pelletkachel was (toen was dat nog niet zo veel voorkomend en om pellets te vinden moest je ook wat verder zoeken en rijden dan nu).
Terug naar boven Ga naar beneden
guiser
Starter
Starter
guiser


Man Aantal berichten : 6
Registration date : 11-08-11

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptywo okt 10, 2012 3:18 pm

Na 1 stookseizoen zeer tervreden over Thermorossi 7000 met kanalisatie.
Om de 2/3 dagen een klein onderhoud (max 10min) - elke week een iets uitgebreidere poetsbeurt (+/- 45 min)
Weldra plaatsen we een 2de kachel (Thermorossi Cuba 12) bij.
Vanaf dan stoken we het ganse huis warm met pelletpower.

Guido.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptywo okt 10, 2012 4:38 pm

Wij gaan onze vierde winter in met de Saey Neema, deze is identiek met de RIKA RIO.
Ik pas tweemaal per jaar een groot onderhoud toe (Zoals FrancisH schrijft; helemaal uit elkaar halen), tweemaal per week raampje poetsen, stofzuigen van de as en vuurkorfje poetsen (5 a 10 minuten werk). Bij groot onderhoud vervang ik sowieso de dichtingspads van het rookkanaal (2 stuks en volgens mij enkel van toepassing op de Rika-modellen en Saey-varianten "Saey Neema" en "Saey Kali") en check ik alle dichtingen en koorden...
ook de schouw poets ik 1x per jaar, maar daar vind ik amper een theetasje as in het T-stuk, de buizen zijn amper vuil...
Vriendelijke groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
niepoort
Pelletje
Pelletje
niepoort


Man Aantal berichten : 22
Registration date : 06-09-11

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptywo okt 10, 2012 4:58 pm

edilkamin funny 3jaar zomers groot onderhoud de gewone dingen (als hij dag en nacht brandt)alle 2dagen
schouw jaarlijks schoonmaken
mvg
Terug naar boven Ga naar beneden
trabbart
Pellet
Pellet
trabbart


Man Aantal berichten : 102
Registration date : 17-09-12

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptywo okt 10, 2012 8:18 pm

Al 5 dagen ! Laughing
Minstens 3 jaar te laat. Na de aankoop van een grotere woning helaas veel geld geinvesteerd in een inox schouw en houtkachel "voor de gezelligheid". Maar nu tot het besef gekomen dat je met pellets niet moet klieven, zagen, niet meer door de regen om hout moet, geen vuil en insekten in huis, geen broeiende hitte voor de kachel en de rest koel, geen geur van roet en teer, geen walm rook in huis als je de kachel moest vullen, volledige controle over de temperatuur,zuinig omgaan met de natuur, amper rook door de schouw en geen vuil in huis, etc etc ,,,niets dan voordelen en toch lekker gezellig stoken met echt vuur . zaaaaalig!

_________________
Piazzetta p962
Edilkamin funny
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3083
Registration date : 06-12-11

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptywo okt 10, 2012 8:30 pm

niet TE euforisch worden trabbart.....het zou eens kunnen verkeren
die befaamde schouw van jou heeft voordien voor veel problemen gezorgd !!

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
trabbart
Pellet
Pellet
trabbart


Man Aantal berichten : 102
Registration date : 17-09-12

hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 22, 2012 6:52 pm

ja,,er zat ook een rol isolatie in de binnenwand ipv tussen binnen en buitenwand. neneen, schouwke trekt nu goed genoeg voor de pelletkachel.ik had nooit die houtkachel mogen kopen, dat was een vergissing.

_________________
Piazzetta p962
Edilkamin funny
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Emptyma okt 22, 2012 7:00 pm

Trabbart,
Citaat :
schouwke trekt nu goed genoeg voor de pelletkachel.ik had nooit die houtkachel mogen kopen, dat was een vergissing.

oneens, dat was een (duur) leertraject en door dat zo open hier te bespreken heb je anderen de kans geboden van jouw lessen te profiteren.

In ieder geval heb je jouw zaken nu op de rit en kun je lekker van je kachel genieten.....

M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel   hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
hoe lang hebben jullie al plezier van jullie pellletkachel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe lang brand jullie pelletkachel op een dag?
» kachels van Justfire in Tegelen
» Welke merken hebben onderaan verwarmingslucht

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: