Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Guess who


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+9
erwin
harrielok
ben-revo
ss
jbke
Greenhorn
cuypersmarc
rika1967
steven
13 plaatsers

    Werking rika ruimtevoeler


    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 661
    Registration date : 30-09-15

    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van alain zo apr 28, 2019 10:30 pm

    aha ?? eens nakijken of het al vernieuwd is ??
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 661
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van alain zo apr 28, 2019 10:41 pm

    nee , nog altijd een vage begrip , instelbaar naargelang de ruimte , van 1 bij kleine ruimte en 4 voor grote ruimte , nu de vraag is wel " wat is een kleine ruimte en wat is groot ??? das is nog al een " rekbare " begrip ;;; vroeger was gemakkelijk , de voeler die verder is dan de kachel , leg je een gewoon thermometer erbij , lees af en stel het in , in de kachel en klaar zo simpel , waarom ze dat verander hebben is me een raadsel , toch bedank om na te zien , kom zijn dat het aangepast was ;;;;, zal ermee moeten leven zeker ……..
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van erwin zo apr 28, 2019 11:28 pm

    ik denk dat je zelf een beetje moet experimenteren daarmee.
    de standaardwaarde is 3 volgens de handleiding.
    op 2 zal de kachel minder vermogen geven maar dat volstaat misschien voor uw ruimte van 110 m3...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 661
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van alain ma apr 29, 2019 12:05 am

    tja ; eerlijk heb al van alles geprobeerd ( alle 4 ) en speel nog zot . dus ……. in feite ze maken iets maar de reden , of uitleg hoe het juist zit is een groot vraagteken . nu zoals gezegd ben benieuwd of er ook ander zijn die die ervaring heeft anders blijven sukkelen zeker , feit is met al die zaken dat ik al gehad met een pelletkachel zal ik in de toekomst toch naar iets anders moeten kijken voor hoofdverwarming , dacht een zorgeloze product te hebben maar is iets anders uitgedraaid .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van erwin ma apr 29, 2019 12:35 pm

    voor een zorgeloze kachel met weinig omkijken kun je beter een gaskachel kopen.
    een pelletkachel bevat veel te veel elektronica en onderdelen die stuk kunnen gaan...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Steven72
    Steven72
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 70
    Registration date : 05-03-17

    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van Steven72 ma apr 29, 2019 9:17 pm

    Wat is eigenlijk het probleem? Bij werkt het nu perfect, na die update. Het laatste probleem dat ik had was bij firenet maar dat lag blijkbaar aan de module die ze onder garantie vervangen hebben. Ik moet ook zeggen dat mijn installateur zijn werk doet bij problemen en oplossingen zoekt.
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 661
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van alain ma apr 29, 2019 9:41 pm

    A ha , iemand die ook het systeem heeft cheers
    wel , zoals al gezegd , ik kan mijn temp . voeler niet juist instellen
    vroeger moest men de voeler van de thermostaat ( heb zo één met een 5 m kabel aan ) kalibreren met de kachel zelf . In feite simpel , je meet met een thermometer aan de voeler welk temperatuur en in de kachel stelde men de gemeten waard in , punt . perfect om dat je kachel op temperatuur te laten werken .MAAR nu zoals gezegd is een update geweest , en ja sommige functie zijn goed , ik krijg nu direct toegang tot het firenet systeem en de functie die ook de "kip" rooster laat draaien is ook leuk , maar van die voeler is er een aanpassing dat je de temperatuurvoeler met extra instelling van 1 tot 4 kan ingeven en dat zou te maken hebben met de ruimte waar de kachel staat en als je de temperatuur dan instelt kan men nog instellen met - of + waarden van 0,... plus of min en nergens vind ik een fatsoenlijke uitleg wat voor wat staat , bij stroomop heeft men gezegd dat het met de instelling te maken heeft met een plaatselijke centrale brander ( ik heb dat al niet ) en op een ander keer zou het te maken hebben met het " gevoel temperatuur " dus je ziet raak daar maar aan uit .
    hoe heb jij dat ingesteld
    Steven72
    Steven72
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 70
    Registration date : 05-03-17

    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van Steven72 ma apr 29, 2019 9:55 pm

    Ruimte instelling staat op 3 en de living + keuken is een 55 m2. Heb wel een draadloze thermostaat en wanneer je die gaat callibreren aan uw thermometer moet de kachel volledig afgekoeld zijn, best na een nachtje. Want je zal zien dat uw kamerthermostaat minder rap in temperatuur stijgt als uw thermometer die er naast staat eenmaal ze aan het branden was. Maar wanneer terug afgekoeld zal je zien dat die weer het zelfde aangeeft als uw thermometer. Nu dit is zo met een draadloze!!
    Steven72
    Steven72
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 70
    Registration date : 05-03-17

    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van Steven72 ma apr 29, 2019 10:01 pm

    Nu wanneer je de ruimte instelling gaat verlagen dat gaat uw kachel vlugger van vol vermogen bij opstart naar een lager vermogen branden. Dus gaat uw kachel langer moduleren. Maar je moet ook zien dat het niet te lang duurt eer het aangenaam warm wordt.
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 661
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van alain ma apr 29, 2019 10:22 pm

    tja ze kunnen het toch moeilijk maken , denk verschil tussen radio gestuurd en kabeltje zal wel niets zijn , de waarde van temperatuur blijf zelfde , nu gaat morgenvroeg nog eens proberen zoals je beschreven hebt , nu heb als zo gedaan maar zal toch nog eens proberen , bedankt .
    maar eerlijk voor zo gekende merk zou is het beschamend dat je moet rond vragen in plaats van de producent ;;;;;;;;
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van erwin ma apr 29, 2019 10:38 pm

    ruimtevoeler met of zonder draad maakt geen verschil voor de werking.
    ook zien dat de ruimtevoeler niet in de tocht hangt, anders heeft ijken op 0.1°C geen zin...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 661
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van alain do mei 02, 2019 10:01 am

    Zo na paar dagen een update , we hebben de thermometer juis naast de voeler gezet , gewacht tot de kachel koud had . En verschillende instellingen geprobeerd en ik denk dat we beste uit haalt hebben . Als we binnenkomen is de ruimte aangenaam warm dus wil zeggen dat hij aanspring als het nodig is en dat was het doel . Bedank voor de tips . Hoppelijk veranderen ze bij rika weer niet alles . Maarja gelukkig hebben we nog pelletforum ....
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van erwin do mei 02, 2019 6:47 pm

    een koude kachel bij het ijken van de ruimtevoeler is blijkbaar heel belangrijk.
    dat zou rika dan wel in de handleiding mogen zetten...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Werking rika ruimtevoeler - Pagina 5 Empty Re: Werking rika ruimtevoeler

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 1:11 pm