vanonder of vanboven uitblazen ? Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 92 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 91 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
vanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_lcapvanonder of vanboven uitblazen ? I_voting_barvanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_rcap 
steven
vanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_lcapvanonder of vanboven uitblazen ? I_voting_barvanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_rcap 
pedro
vanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_lcapvanonder of vanboven uitblazen ? I_voting_barvanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_rcap 
krusty
vanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_lcapvanonder of vanboven uitblazen ? I_voting_barvanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_rcap 
Fleur
vanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_lcapvanonder of vanboven uitblazen ? I_voting_barvanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_rcap 
ss
vanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_lcapvanonder of vanboven uitblazen ? I_voting_barvanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_rcap 
jeanhup
vanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_lcapvanonder of vanboven uitblazen ? I_voting_barvanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_rcap 
Philip
vanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_lcapvanonder of vanboven uitblazen ? I_voting_barvanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_rcap 
Annejanne
vanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_lcapvanonder of vanboven uitblazen ? I_voting_barvanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_rcap 
Maryline
vanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_lcapvanonder of vanboven uitblazen ? I_voting_barvanonder of vanboven uitblazen ? I_vote_rcap 

 

 vanonder of vanboven uitblazen ?

Ga naar beneden 
+3
erwin
Fleur
trabbart
7 plaatsers
AuteurBericht
trabbart
Pellet
Pellet
trabbart


Man Aantal berichten : 102
Registration date : 17-09-12

vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyvr nov 02, 2012 6:18 pm

wat is het beste , vanonder of vanboven?

vanonder tiens,
toch als je net als ik zo lomp bent om de overvolle asla op de grond te zetten net voor de uitblaasopening die op volle kracht staat te zjoeven. zwarte sneeuw zag ik, een uur werk in de living om alles op te kuisen en daarna een douche want de as zat tot in men ogen en oren. gelukkig staan hier lederen zetels , de as lag tot 4 meter ver zichtbaar!
Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

_________________
Piazzetta p962
Edilkamin funny
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyvr nov 02, 2012 6:23 pm

Genomineerd voor de Tijl Uilenspiegelprijs! Wie doet een beter bod?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyvr nov 02, 2012 6:23 pm

best dan maar zuiver maken als de kachel volledig stil (uit) staat, want als ze nog blaast is ze nog warm en kan je je ook nog je vingers verbranden, en dan moet de andere helft van het trouwboekje de living poetsen, want met blaren is da moeilijker hé, djust of nie?
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3095
Registration date : 06-12-11

vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyvr nov 02, 2012 6:43 pm

hmmm...ik heb geen asla...pech

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32173
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyvr nov 02, 2012 6:53 pm

trabbart al doende leert men zeggen ze...
volgende keer toch maar de aslade leegmaken als de kachel uitstaat zeker...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
trabbart
Pellet
Pellet
trabbart


Man Aantal berichten : 102
Registration date : 17-09-12

vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyvr nov 02, 2012 8:28 pm

ja,,,maar hij blijft een half uur nablazen,,,
en kben ook elke dag gaan werken, als ik thuiskom brand hij en kzet em af als ik smorgens vertrek. ik gebruik een ovenwant. is normaal goed te doen, nu was ik efkes afgeleid,,,, wat een wolk man,,,miserie miserie Smile

_________________
Piazzetta p962
Edilkamin funny
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 838
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyvr nov 02, 2012 9:00 pm

Dju man, hebt ge daar geen foto's van getrokken, moet nogal een zicht geweest zijn , 'k had een slechte dag op 't werk vandaag maar na het lezen van je bericht maakte ik toch de bedenking dat iemand hier een nog slechtere dag beleefde en hoop dat je het niet kwalijk neemt maar ben toch even in een lach geschoten Wink

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
ben-revo
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ben-revo


Man Aantal berichten : 257
Leeftijd : 61
Registration date : 09-12-11

vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyvr nov 02, 2012 9:27 pm

Het zal een mooie zijn geweest , natuurlik in zwart-wit rollen

_________________
Rika Revo 9kw
Rika Topo II 10kw
Terug naar boven Ga naar beneden
vinnus1
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
vinnus1


Man Aantal berichten : 410
Leeftijd : 70
Registration date : 10-11-10

vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyvr nov 02, 2012 9:30 pm

Volgende keer wachten tot 6 december,dan is al die moeite niet voor niets geweest.
(Grapje hoor).
Gr Vinnus1

_________________
Harman Accentra
Nestor Martin
COMBULUX
Terug naar boven Ga naar beneden
trabbart
Pellet
Pellet
trabbart


Man Aantal berichten : 102
Registration date : 17-09-12

vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyza nov 03, 2012 8:21 am

hier komt HIJ op 11 nov,,Smile


tvoordeel van deze "stoot" is dat je eens kan zien hoe de warmte weggaat van de kachel. gewoon het asspoor volgen

_________________
Piazzetta p962
Edilkamin funny
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyza nov 03, 2012 9:11 am

Tuurlijk stom om het hier neer te schrijven maar doe het dan toch maar.
Een paar jaar geleden kwam ik thuis en de kachel deed het niet meer, Oeps wat nu?
Opnieuw opgestart maar er vielen geen pellets in het bakje en ik hoorde de worm ook niet draaien.
Paniek al om omdat het best koud was en het het 2e seizoen was dat de kachel draaide.
Niemand bereikbaar dus zelf de kachel (Edilkamin Karma) maar van de muur gehaald en eens achterin gekeken.
Op een bepaald moment zie ik "iets" op de vloerplaat liggen wat los was. Dat was dus de motor die de worm liet draaien.
Borgschroefje was vermoedelijk door de fabriek niet goed vastgezet. Ik blij en het geheel weer op z'n plaats gezet.
Om zeker te zijn dat alles weer goed was en de worm weer zou draaien maakte ik een grote fout en deed de stekker in het stopcontact en drukte op de aan/uitknop. De worm ging draaien, ik blij en op dat moment blies de kachel alle roet de kamer in.
De hele kamer 65 vierkante meter was dus zwart, m'n witte muren ook zwart. Heeft aardig wat weken gekost om alles weer het huis uit te krijgen maar heb wel een wijze les geleerd !!!
Groetjes allemaal en een fijn stookseizoen.
Aad.
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 838
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyza nov 03, 2012 9:43 am

Echt wel leerzaam hé dit forum...

les 1: ledig de aslade niet bij draaiende kachel

les2: test de worm niet bij openstaande kachel

't lijkt wel Piet Huysentruyt...wat hebben we vandaag geleerd....

lachen

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyza nov 03, 2012 10:45 am

Ons ma zou zeggen: " dat zijn er twee om in het sneppeke te zetten " lacher lacher lacher

Maar als ik met een ander kan lachen, dan zal ik mijne blunder ook maar vertellen zeker....
Een paar weken geleden toen mijn klink van mijn kachel afgebroken was, ( zie bericht [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] )kon ik de kachel dus niet gebruiken, want de deur stond open. Nu, mijn kachel stond nog op daily program om op te straten om 6u s'morgens, dus toen ik de volgende morgen om 9u beneden kwam hoorde ik een helse pieptoon, en mijn hele huis zag blauw van de rook !
Bleek dus dat die kachel had willen opstarten, maar dat ging niet omdat de deur openstond, maar al haar opstart rookgassen had ze dus wel leuk in huis uitgeblazen Rolling Eyes Rolling Eyes Embarassed Embarassed
Ik kon mijn eigen wel voor de kop slaan....de hele dag alle ramen open laten staan, en s'avonds stonk het huis nog....
Dus wat hebben we geleerd ?
1. ledig de aslade niet bij draaiende kachel
2. test de worm niet bij openstaande kachel
3. Laat de kachel niet opstarten als de deur nog openstaat

rollen rollen rollen
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Emptyza nov 03, 2012 11:55 pm

4. Als ge een schouw hebt met een blad, zie dat de kachel ver genoeg van de muur staat of het deksel gaat niet ver genoeg open om pellets bij te vullen (vraag me niet hoe ik dat weet)

_________________
Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





vanonder of vanboven uitblazen ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: vanonder of vanboven uitblazen ?   vanonder of vanboven uitblazen ? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
vanonder of vanboven uitblazen ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» geluid en uitblazen kachel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Chit Chat-
Ga naar: