Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 55 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 53 gasten

krusty, smillie

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

5 plaatsers

parameters veranderen bij andere pellets ?

Gast
    Gast

parameters veranderen bij andere pellets ? - Pagina 2 Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

Bericht van Gast di nov 13, 2012 5:37 pm

Joco,

ik weet niet of alle gegevens juist zijn maar dat moet je dan maar even aangeven. Als ik het goed heb nagelezen is je rokersruimte ongeveer 30 m² en dan is je kachel veel te zwaar, zelfs als de ruimte zeer slecht geïsoleerd is. Daardoor zal de kachel nooit optimaal kunnen branden en dus altijd in Eco-modus werken ofwel op de spaarvlam. Tel daarbij op de constructie van je schouw die echt niet deugt en dat probleem los je echt niet op met wijzigen van de parameters.

Ik zou beginnen om een kachel van de juiste capaciteit te kiezen, en dan is 8 Kw al redelijk zwaar behalve tijdens strenge vorst, en vervolgens proberen de schouw te construeren zoals dat moet en externe verbrandingslucht te nemen. Je zult zien dat je dan al een heel ander resultaat hebt en als je dan ook nog kiest voor een kachel die "zelfregelend" is hoef je weinig dingen bij te sturen.

Succes en m.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast

parameters veranderen bij andere pellets ? - Pagina 2 Empty Re: parameters veranderen bij andere pellets ?

Bericht van Gast di nov 13, 2012 5:41 pm

Girretz is naast een pelletmerk ook de invoerder van Edilkamin en ik mag zeggen een goede. Helaas is op het forum ruimschoots te lezen dat er nogal wat "verkopers" van dat merk zijn die qua service en kennis te kort schieten waar dan Girretz de problemen mag gaan oplossen, gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo nov 14, 2012 2:03 pm

weet dat de kachel te zwaar is, maar is nodig tijdens de wintermaanden door de slechte isolatie, anderzijds kan ik aan de schouwconstructie ook niet veel veranderen, omdat dit bouwtechnisch toch wel enige problemen met zich meebrengt, en ik moet ook altijd toestemming algemene medeeigendom hebben(gemeenschappelijke muren 1e verdieping)
    erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32454
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin wo nov 14, 2012 2:07 pm

joco73 is het misschien mogelijk om een paar fotos van de situatie te plaatsen

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za nov 23, 2024 2:59 pm