Even checken hoe lang het bij jullie duurde van het eerste winkelbezoek tot jullie kachel geplaatst was, en waar je goeie service kan krijgen in Belgisch Limburg (als ik die vraag hier mag stellen).
Ik wil me een pelletkachel aanschaffen, maar ben al van begin dit jaar een kachel aan het kopen, en ik heb er nog steeds geen. Ik ben in drie verschillende winkels geweest (ik ga geen namen noemen), waar ik zo teleurgesteld was in de service dat ik er niet meer wou kopen. Nu vraag ik me af waar ik nog wel op een deftige termijn aan een kachel kan geraken.
In de eerste winkel lieten ze drie maanden niks horen. Toen ik zelf belde om te vragen hoe het met mijn offerte zat, waren ze al mijn gegevens kwijt. Na dat telefoontje hoorde ik weer een maand niks meer. Dan heb ik zelf maar gebeld om te zeggen dat een offerte niet meer hoefde. Twee maanden daarna belden ze me zelf terug om te zeggen dat het hun speet dat ik nog steeds geen offerte had gehad, maar dat het heel druk was. Euhm... ik had toch al gezegd dat ik geen offerte meer hoefde?
In de tweede winkel waar ik ging, bestelde ik een kachel die vlak voor de zomer zou geïnstalleerd worden. Ik wachtte de hele zomer, en nog een maand daarna. Bleek dat de verkoper in september nog altijd niet zeker was "of hij mijn kachel wel kon leveren en plaatsen". Owwwwkay... Nee bedankt!
Winkel nr 3 gaf me een prijsschatting bij mijn eerste winkelbezoek. Maar er zou nog iemand langskomen om de situatie ter plekke te bekijken. Dat was midden september. Niks meer gehoord, dus belde ik deze week maar weer zelf. Uiteindelijk kreeg ik dan toch een offerte, zonder plaatsbezoek. Die was 800 euro hoger dan wat ze me in de winkel gezegd hadden en dat bleek boven mijn budget.
Terug naar af dus. Enig idee waar ik in Belgisch Limburg betere service mag verwachten? Of is het normaal dat je drie maanden moet wachten op een offerte in het pelletkachel-wereldje en ben ik te ongeduldig?