bocht van 45° naar beneden als schouw? Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
bocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_lcapbocht van 45° naar beneden als schouw? I_voting_barbocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_rcap 
steven
bocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_lcapbocht van 45° naar beneden als schouw? I_voting_barbocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_rcap 
pedro
bocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_lcapbocht van 45° naar beneden als schouw? I_voting_barbocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_rcap 
krusty
bocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_lcapbocht van 45° naar beneden als schouw? I_voting_barbocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_rcap 
Fleur
bocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_lcapbocht van 45° naar beneden als schouw? I_voting_barbocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_rcap 
ss
bocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_lcapbocht van 45° naar beneden als schouw? I_voting_barbocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_rcap 
jeanhup
bocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_lcapbocht van 45° naar beneden als schouw? I_voting_barbocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_rcap 
Philip
bocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_lcapbocht van 45° naar beneden als schouw? I_voting_barbocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_rcap 
Annejanne
bocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_lcapbocht van 45° naar beneden als schouw? I_voting_barbocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_rcap 
Maryline
bocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_lcapbocht van 45° naar beneden als schouw? I_voting_barbocht van 45° naar beneden als schouw? I_vote_rcap 

 

 bocht van 45° naar beneden als schouw?

Ga naar beneden 
+14
jeanhup
grossard.rob
gertdc
Maggy
steven
pedro
stef123
paularis
Dan12
nick1
goldwing
erwin
krusty
Sele
18 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Sele
Pelletje
Pelletje
Sele


Man Aantal berichten : 38
Registration date : 25-11-12

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 1:22 pm

hallo,

ze zijn bij ons een kachel komen instaleren en meteen een gat geboord door de muur van onder aan de kachel,buis erdoor en dan naar buiten en 45graden naar beneden waar de gassen dan uitkomen,nu gisteren was het zo goed als wind stil buiten en hadden we een heele grote vlam en was de kachel ook helemaal zwart van binnen,en hij verbruikte ook minder had ik de indruk,maar komt dit nu dat er te veel wind is buiten de kachel dan een te laag rendement haald om dat er geen klep op de schouwpijp staat?

groeten
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4434
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 2:24 pm

""45graden naar beneden waar de gassen dan uitkomen""

Dus als ik het goed begrijp , achter de kachel rechtdoor horizontaal naar buiten , en dan nog eens 45° naar beneden""

Sele zou je daar eens een foto willen van plaatsen?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 3:14 pm

Rookgasafvoer van Sele geplaatst door Elite-Fire (Pelletkachelimport) Sint-Pauwels.
Een toonbeeld van vakmanschap slecht
Dit kan toch echt niet meer...


bocht van 45° naar beneden als schouw? 1217ors

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
goldwing
Pellet
Pellet
goldwing


Man Aantal berichten : 139
Leeftijd : 63
Registration date : 23-11-10

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 3:25 pm

Ik heb al verkopers horen reclame maken met een pellet kachel moet je maar een schouw hebben van 1.50 hoog en je kan al stoken maar deze heeft geen schouw en dan nog 45 graden naar beneden deze kennen werkelijk niets van een pellet kachel ik ben echt blij voor de forum lezers dat er de verkoper bij vermeld word
als ik de foto zag dacht ik dat het om een grap ging
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 837
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 3:26 pm

Omdat het in mijn aard ligt om overal een voordeel te zoeken....... de schouw is in elk geval snel gekuist bocht van 45° naar beneden als schouw? 998571 .

Sele....wist jij op voorhand dat dergelijke montage zou uitgevoerd worden?

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
Dan12
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Dan12


Man Aantal berichten : 201
Registration date : 18-12-11

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 3:32 pm

We kunnen binnenkort een fotoboek aanleggen van zulk een misstanden..

rookgas afvoer !?

Het volgend voorbeeld is zeker een rond roostertje tegen de gevel, MET vliegengaas. zot


_________________
Mvg. Dan12



edilkamin atlanta pelletketel CV
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4434
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 3:33 pm

Aan de muur te zien is de kachel nog niet zo lang geplaatst, is nog mooi grijs !!
Of het zwart roet er na de winter er nog zal afgaan is een andere vraag

Sommigen gaan er nogal ne gang mee lacher De prutser mag echt fier zijn op zen werk!!

Terug naar boven Ga naar beneden
Sele
Pelletje
Pelletje
Sele


Man Aantal berichten : 38
Registration date : 25-11-12

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 3:42 pm

@nick1 we wisten dat hij zegde dat je geen lange pijp nodig hebt en dat gewoon een buis naar buiten met 45graden genoeg was als ik het mij nog goed kan herineren Sad,kan iemand eens een juiste foto posten van hoe het dan wel moet?komt het ook hier door dat ik veel een onstabiele vlam heb?
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 837
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 3:43 pm

Wat er ook van zij..... Sele zit toch maar met de gebakken peren, 'k vraag me ook af in hoeverre de rest van de installatie correct is verlopen en of de installateur zijn verantwoordelijkheid zal opnemen om deze of andere mistoestanden/problemen op te willen lossen bij eventuele klachten? Die schouw moet in elk geval aangepast worden want zo gaat het voor problemen zorgen m.i.

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4434
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 3:47 pm

Als ik mij niet vergis was dat deze die zei dat je ,""je handleiding zelf moest vertalen "" of ""dat hij eerst je handleiding nog moest vertalen uit het italiaans ""

T'is vandaag zijne sluitingsdag, hij is bezig aan het vertalen lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Sele
Pelletje
Pelletje
Sele


Man Aantal berichten : 38
Registration date : 25-11-12

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 3:49 pm

kan je mij zeggen wat voor problemen?en ne foto post van hoe het wel moet zo dat we dit zelf kunnen oplossen?vanbinnen ist gewoon een gat en buis loodrecht door de muur naar wat je op foto ziet Smile

@krust idd dat is die dat had gezecht dat ze de handleiding aan het vertalen waren naar nl
Terug naar boven Ga naar beneden
Dan12
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Dan12


Man Aantal berichten : 201
Registration date : 18-12-11

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 3:52 pm

Sele moet kontakt opnemen met deze firma en eisen dat de rookgassen op een correcte manier worden afgevoerd.
Kan op meerkosten uitdraaien. maar hoeft misschien niet.
Is dit een internetaankoop ?
Kachel terugsturen en elders een andere kopen !


_________________
Mvg. Dan12



edilkamin atlanta pelletketel CV


Laatst aangepast door Dan12 op wo nov 28, 2012 4:16 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : foutieve verwijzing naar website verwijderd)
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 3:57 pm

Nele,

uw kachel gaat nooit goed branden, zelfs terugslag rookgas naar binnen mogelijk als het wat waait, binnen een paar maanden gevel en terras zwart van het roet.

zo moet het zijn: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]




_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4434
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 3:57 pm

Als de punten van je vlam zwart zijn en de vlam van links naar rechts wiebelt met af en toe een hoge en dan weer een lage vlam .........sorry JA....dat komt omdat de wind met momenten in je pijp blaast.

Met zo een vlam krijg je ook een koekje in het bakje , wordt de ruit en de achterkant nog rapper vuiler

In het kort gezegd "" een slechte verbranding"

Terug naar boven Ga naar beneden
Dan12
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Dan12


Man Aantal berichten : 201
Registration date : 18-12-11

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 4:06 pm

Bestaat er ook kans op co-vergiftiging ?
indien de rookgassen kunnen terugslaan en een onvolledige verbranding is zoals beschreven in de twee vorige berichten ?

indien Ja, zeker die kachel niet meer laten branden ! niet goed

ps. ik kan op de site nergens de verplichte verkoopvoorwaarden vinden...


_________________
Mvg. Dan12



edilkamin atlanta pelletketel CV
Terug naar boven Ga naar beneden
paularis
Pellet
Pellet
paularis


Man Aantal berichten : 169
Leeftijd : 61
Registration date : 17-10-12

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 4:11 pm

@Sele,

Even 3 kleine foto's van hoe het moet :-)
Dubbelwandige inox buis buiten tot boven de dakgoot.
Deze installatie heb ik zelf gedaan.
Nooit problemen gehad met schouw trek of wind.

mvg

Paul

bocht van 45° naar beneden als schouw? Schouw3

bocht van 45° naar beneden als schouw? Schouw2

bocht van 45° naar beneden als schouw? Schouw1

_________________
Flumenfire(selecta) 9.5 kw
Green Energie (3,36 euro)
Agricon (2.86 euro)
Igel pellets (3.25 euro)
German pellets (4.0 euro)
Makro premium wood pellets( (3.39 euro)
Badger : (4,5 euro als test)
Plospan : (3,75/14kg als test)
Mandi : (3,97 euro als test)

Pierre Girretz(4,5 euro als test)


Laatst aangepast door paularis op wo nov 28, 2012 6:54 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4434
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 4:18 pm

Als je er niks aan verandert , koop je maar een goeie CO melder en leg die in de nabijheid van de kachel op de grond.

@ paularis dat is zeer goed , beter kan niet (alhoewel bij mij het ook zo niet is)
Terug naar boven Ga naar beneden
paularis
Pellet
Pellet
paularis


Man Aantal berichten : 169
Leeftijd : 61
Registration date : 17-10-12

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 4:25 pm

@Krusty,

Bedankt :-)
Maar ik weet maar al te goed hoeveel de dubbelwandige schouw gekost heeft.
En dit is waarschijnlijk het pijnpunt voor veel mensen om dan maar te kiezen voor een goedkopere (slechtere)oplossing.

Shocked

mvg

Paul


_________________
Flumenfire(selecta) 9.5 kw
Green Energie (3,36 euro)
Agricon (2.86 euro)
Igel pellets (3.25 euro)
German pellets (4.0 euro)
Makro premium wood pellets( (3.39 euro)
Badger : (4,5 euro als test)
Plospan : (3,75/14kg als test)
Mandi : (3,97 euro als test)

Pierre Girretz(4,5 euro als test)


Laatst aangepast door paularis op wo nov 28, 2012 4:25 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : type foutje)
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4434
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 4:31 pm

Ja ik weet het, die dubbelwandige buizen, da kost een beetjeveel , ja ik zie er ook tegenop en probeer dan ook anders mijn plan te trekken als het kan.

Een enkelwandige buis gaat SOMS maar NOOIT een 90° of 135° opzetten want daarmee krijg je vroeg of laat terugslag!!

Terug naar boven Ga naar beneden
stef123
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
stef123


Man Aantal berichten : 323
Registration date : 22-09-12

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 6:27 pm

Shocked Als ik de foto zag dacht dat dit een grap was.....
Dit kan men toch geen schouw noemen? Zou met moeite voldoen voor uitlaat van een dampkap!
En zij die dit kunstwerk geplaatst hebben noemen zich installateur?
Ik vrees dat dit problemen gaat geven.
mvg
Stef
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptywo nov 28, 2012 6:58 pm

Echte een mooi voorbeeld van hoe het NIET moet,wat een prutser is me dat!!Ik zou EISEN dat het aangepast wordtç

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptydo nov 29, 2012 8:32 am

een mooie bewijs dat die installateur er niets van verstaat. echt werk van een prutser.

gewoonweg schandalig!!!!! heel kwaad

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptydo nov 29, 2012 10:44 am


mijn gebuur heeft daar ook een pelletkachel gekocht en is ook bezig met buiten alles aan het veranderen , aléé dat kan toch niet voor je pelletkachel te laten installeren moet je 170 euro betalen en je moet daarna alles zelf veranderen . ook had hij zijn afstandbediening niet mee en de uitleg van zijn pelletkachel was al in het italiaans , de uitleg dat hij kreeg was gewoon je pelletkachel aanleggen en temperatuur omhoog of omlaag zetten . die mensen zijn dan na 3 weken zelf naar de winkel terug gereden achter hun afstandbediening , ze wisten niet meer voor wie dat het bestemd was . een andere persoon heeft daar een palladio orlanda 10 kw gekocht en die persoon heeft bovenaan een waterreservoir die zit ter gewoon niet in en de handleiding is helemaal in het italiaans , die persoon is opzoek naar het nederlandstalig , een oproep heeft ter iemand het nederlandstalige handleiding van palladio orlanda 10 kw ....de persoon in kwestie is de wanhoop nabij , verschillende keren gebeld naar de verkoper al ....en nog altijd niks
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31763
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptydo nov 29, 2012 11:29 am

myriam, geen nederlandse handleiding = in overtreding met de wet

in volgende topic staat waar uw gebuur klacht kan indienen
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Emptydo nov 29, 2012 11:40 am


@ erwin ,
ik weet het , k heb gisteren het gelezen en ik heb het afgeprint en aan mijn collega gegeven als hij klacht wil indienen heeft hij het nodige adres.
hopelijk is er iemand op de forum die me de nederlandse handleiding kan bezorgen , die persoon kan niet aan een andere verkoper nu de handleiding vragen Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bocht van 45° naar beneden als schouw?   bocht van 45° naar beneden als schouw? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
bocht van 45° naar beneden als schouw?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rika Topo
» plaatsen flexibele schouw
» Op zoek naar een onderhoudsmonteur

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: