meerdere kachels of kanalisatie Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 27 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
meerdere kachels of kanalisatie I_vote_lcapmeerdere kachels of kanalisatie I_voting_barmeerdere kachels of kanalisatie I_vote_rcap 
steven
meerdere kachels of kanalisatie I_vote_lcapmeerdere kachels of kanalisatie I_voting_barmeerdere kachels of kanalisatie I_vote_rcap 
pedro
meerdere kachels of kanalisatie I_vote_lcapmeerdere kachels of kanalisatie I_voting_barmeerdere kachels of kanalisatie I_vote_rcap 
krusty
meerdere kachels of kanalisatie I_vote_lcapmeerdere kachels of kanalisatie I_voting_barmeerdere kachels of kanalisatie I_vote_rcap 
Fleur
meerdere kachels of kanalisatie I_vote_lcapmeerdere kachels of kanalisatie I_voting_barmeerdere kachels of kanalisatie I_vote_rcap 
ss
meerdere kachels of kanalisatie I_vote_lcapmeerdere kachels of kanalisatie I_voting_barmeerdere kachels of kanalisatie I_vote_rcap 
jeanhup
meerdere kachels of kanalisatie I_vote_lcapmeerdere kachels of kanalisatie I_voting_barmeerdere kachels of kanalisatie I_vote_rcap 
Philip
meerdere kachels of kanalisatie I_vote_lcapmeerdere kachels of kanalisatie I_voting_barmeerdere kachels of kanalisatie I_vote_rcap 
Annejanne
meerdere kachels of kanalisatie I_vote_lcapmeerdere kachels of kanalisatie I_voting_barmeerdere kachels of kanalisatie I_vote_rcap 
Maryline
meerdere kachels of kanalisatie I_vote_lcapmeerdere kachels of kanalisatie I_voting_barmeerdere kachels of kanalisatie I_vote_rcap 

 

 meerdere kachels of kanalisatie

Ga naar beneden 
+5
francky
zoom
colleken
jeanhup
krijgsheer
9 plaatsers
AuteurBericht
krijgsheer
Pelletje
Pelletje
krijgsheer


Man Aantal berichten : 37
Registration date : 24-11-12

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptydi 4 dec 2012 - 14:46

Hoi,

Zit momenteel nog met 2 verouderde gaskachels waarvan er 1 nu een gebroken glas heeft en denk al een tijdje eraan om over te schakelen op pellets.

De te verwarmen ruimte is een benedenverdieping van 55m²(140m³). Daarnaast wil ik zeker een hobbykamer boven verwarmen. Deze kamer is 16 m²(40m³). Dit is hoofdverwarming.
Moest ik twee aparte pelletkachels nemen, zou ik er nog een andere kamer ook mee verwarmen boven, al is dit niet echt nodig dus zeker niet doorslaggevend.
Benedenverdieping is niets geïsoleerd (wel dubbel glas) en is een halfopen bebouwing. Boven is wel goed geïsoleerd.
Moet om een losstaand model gaan want moeten in de toekomst nog verbouwingen gebeuren.

Hoor nu verschillende verhalen over kanalisatie. Volgens sommigen is het geen probleem om dit te doen met een pelletkachel van meer dan 11kW, anderen zeggen dan weer dat ik eigenlijk 15 kW nodig heb en dus een inbouwmodel. Vind dit allemaal redelijk aan de hoge kant in vergelijking met de tabel die hier op het forum te vinden is van vermogen versus oppervlakte.


Daarom dacht ik nu dat ik ook kan opteren om twee kleinere modellen te zetten.

Voordelen:
- de beneden en boven dan apart kunnen ingesteld worden van temperatuur
- zeker genoeg vermogen, ook op strenge vorstdagen genoeg warmte

Nadelen:
- de aanschafprijs, installatieprijs zal duurder uitvallen
- is het mogelijk om twee pelletkachels op dezelfde schouw aan te sluiten, bijvoorbeeld twee buizen in mijn huidige schouw?
- waarschijnlijk een hoger verbruik want in minimumstand verbruiken ze nog altijd.
- Een echt klein model bestaat niet.

Mijn voorkeur gaat uit naar een pelletkachel met kanalisatie te nemen maar misschien zie ik iets anders nog over het hoofd.

Als ik opteer voor één kachel gaat het voorlopig tussen de Thermorossi Cuba 12kw en de Piazzetta P961 (sommigen geven 11kw aan, anderen 12kw?). Voornamelijk het verschil in geluidsproductie tussen de twee modellen vind ik hierbij belangrijk. Heb de piazzetta al gezien in de winkel maar daar stond natuurlijk muziek op, andere klanten die er rondliepen,... Wel een aangename en goed zichtbare vlam, zelfs op minimumstand. Over de Cuba vind ik op dit forum ook nog niets terug, iamand deze al in werking gezien?


Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptydi 4 dec 2012 - 16:53

Citaat :
Volgens sommigen is het geen probleem om dit te doen met een pelletkachel van meer dan 11kW, anderen zeggen dan weer dat ik eigenlijk 15 kW nodig heb en dus een inbouwmodel.
Dat je bij meer dan 15 kW automatisch bij een inbouwkanalisatiekachel uitkomt lijkt mij niet kloppen. Er zijn vrijstaande kanalisatiekachels van alle vermogensklassen.

De voor- en nadelen die je beschrijft zijn correct. Als je 2 pelletkachels op één schouw wilt aansluiten zul je deze moeten intuberen met 2 afzonderlijke buizen.
Een groot nadeel van een sommige kanalisatiekachels is dat je de warmte niet vrij kunt verdelen over de diverse uitlaten. Let daar dus goed op bij de aankoop. Een ander nadeel is dat een kanalisatiekachel meestal een extra ventilator heeft en zo dus iets meer geluid maakt dan een gewone pelletkachel.

De meeste moderne pelletkachels hebben een ECO-off functie waarbij de kachel zichzelf uitschakelt als het warm genoeg is, dus voor een hoger verbruik bij 2 kachels hoef je niet bang te zijn als je daarop let bij de aankoop.

Wat betreft het benodigde vermogen: beneden heb je 10-11 kW nodig en boven ca. 4 kW. In totaal dus zo'n 14-15 kW.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
colleken
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
colleken


Vrouw Aantal berichten : 233
Leeftijd : 56
Registration date : 25-11-12

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptydi 4 dec 2012 - 18:28

Wij hebben een piazetta 963 en werken ook met kanalisatie .De kachel zelf staat in de living en de kanalisatie komt uit in de inkom om zo alles mee te verwarmen (alles is gelijkvloers )Momenteel super tevreden .Piazetta is volgens mij de enige kachel die onderaan blaast en dus op die manier de warme lucht goed verspreidt over de ganse ruimte .De ventilators zijn ook apart te bedienen dus dat is zeker een pluspunt (vb ; living stand 3 en kanalisatie stand 1 )Voor alle duidelijkheid ik ben GEEN verkoper !! gewoon iemand die heel tevreden is met zijn kachel .
Terug naar boven Ga naar beneden
krijgsheer
Pelletje
Pelletje
krijgsheer


Man Aantal berichten : 37
Registration date : 24-11-12

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 15:08

Gisteren langs geweest bij een verkoper van de Thermorossi.
Hij verkocht het liefst twee pelletkachels maar raadde me aan om maar 1 model met kanalisatie te nemen. In mijn geval zit de hobbykamer 3 m boven de plaats waar de kachel komt te staan dus is warmte verkrijgen met kanalisatie geen enkel probleem. Hij haalde ook nog aan dat wanneer je een pelletkachel boven zet, je de pellets ook naar boven moet dragen. Ook heb je dan twee keer onderhoudskosten en moet je meer schoonmaken.

Aangezien de voordelen niet opwegen tegenover de nadelen is de eerste knoop al doorgehakt en zal het één kachel met kanalisatie worden. De moeilijkste beslissing blijft nog, een merk kiezen.
Hij raadde me de Nordica extraflame souvenir 10.2kW aan omdat daar de kanalisatie beter te regelen valt dan bij de Thermorossi. Twijfel nu tussen deze Souvenir en de Piazzetta P961 of P963. Misschien de beide maar eens laten komen voor een prijsofferte.

_________________
Piazzetta P960
Terug naar boven Ga naar beneden
zoom
Pellet
Pellet
zoom


Man Aantal berichten : 109
Registration date : 21-10-12

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 15:31

hou er wel rekening mee dat je altijd warmteverlies hebt naar de andere kamer met een kanalisatie van 3 meter. hoeveel hangt veel af hoe je huis geisoleerd is.
Terug naar boven Ga naar beneden
francky
Pelletkachel
Pelletkachel
francky


Man Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 16:01

Krijsheer; heeft hij je ook verteld als je met kanalisatie zit dat die kachel ook meer lawaai gaat maken ? iemmand die benneden zit zit er wel mee.
ik zou toch voor twee kachels gaan ,elk zijn ding natuurlijk.
En die pellets naar boven dragen ? hoeveel gaat ge er nodig hebben lees hobby kamer.

_________________
Edelkamin funny 11kw
zibro carmen 11 kw
lava
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 17:31

Kanalisatie geeft bij onze Edilkamin niet meer lawaai.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3095
Registration date : 06-12-11

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 17:44

wat meestal vergeten word bij kanalisatie is dat men voor de goede werking ALTIJD circulatie moet hebben tussen de 2 kamers (deze waar de kachel staat en de kamer die gekanaliseerd word)
de kachel neemt lucht op in de ruimte waar die staat,word verwarmd en stuurt die naar de andere kamer ,de overdruk in deze kamer komt terug naar de kachel.
in deze situatie hier zal daar geen sprake van zijn !!

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
zoom
Pellet
Pellet
zoom


Man Aantal berichten : 109
Registration date : 21-10-12

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 17:54

kijk, zo leer je weer wat bij. is bij ons ook niet.is weer minder rendement,meer verbruik
Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 18:00

Fleur, de paar mm onder de binnendeur is al genoeg om dit op te vangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3095
Registration date : 06-12-11

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 18:05

om wat op te vangen brik

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik


Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 18:11

De overdruk Fleur.
Terug naar boven Ga naar beneden
francky
Pelletkachel
Pelletkachel
francky


Man Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 18:26

peetje Brik ; Normaal moet je dan de turbo toest indrukken. wil je een goede stuwing krijgen van de lucht en dan krijg je meer lawaai....

_________________
Edelkamin funny 11kw
zibro carmen 11 kw
lava
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3095
Registration date : 06-12-11

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 18:28

inderdaat ,maar die warme lucht verdwijnt verder omhoog in de woning naar de zolder.
in de living wordt daardoor konstant koude lucht aangezogen vanonder deuren om die op te warmen en terug naar boven te kanaliseren.
s winters is dit een nadeel voor gevoel van koude luchtstroom in de living plus temperatuur verlaging

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
ben-revo
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ben-revo


Man Aantal berichten : 257
Leeftijd : 61
Registration date : 09-12-11

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 19:25

Ik heb 2 pelletkachels en ben er super kontent van ,wel een beetje meer werk , moest er eentje stuk gaan kan ik nog altijd verder met de andere

bloot gat

_________________
Rika Revo 9kw
Rika Topo II 10kw
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3095
Registration date : 06-12-11

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 19:35

ik zou eigenlijk ook maar kiezen voor 1 kachel ,maar dan wel de beste italiaanse kachel
een kachel met een tweede ventilator op de kanalisatie-buis die je kan aan en uit zetten en regelen in toerental

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Luc Melis
Pellet
Pellet
Luc Melis


Man Aantal berichten : 118
Leeftijd : 67
Registration date : 09-10-11

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 19:50

@ fleur ,en welk model is dat dan ,,

_________________
edilkamin funny 11kw
Extra flame dorina 6,2 kw

De pan european is ondertussen vervangen door een BMW R1200 GS LC !! [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3095
Registration date : 06-12-11

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyza 8 dec 2012 - 19:59

extraflame divina plus

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyzo 9 dec 2012 - 17:35

Ik heb een palazetti anita 12 kw en woon in een oude woning (3 gevel, geen isolatie, wel dubbel glas) en ik heb een kanalisatie van 4,5 m horizontaal weliswaar en heb isolatie rond de buis maar zoals ik had verwacht gaat er nogal wat van de warmte verloren. Hier staat de kachel continu op minimum te branden. Verbruik ong 800 gram/uur. 3 meter verticaal zal wel beter meevallen denk ik maar ik zou toch de buis isoleren. 2 pelletkachels op 1 kanaal mag eigenlijk niet. Wat misschien wel een oplossing zou kunnen zijn... als het rookkanaal breed genoeg is 2 aparte flexibels plaatsen hierin. Ik ben geen verkoper maar plaatser.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyzo 3 maa 2013 - 14:11

Interessant topic. Bijna identieke situatie.

Living (rechthoek) 40m^2. Volume zal verkleind worden door hoogte te verlagen van 3m naar 2m70(isolatie)

Kachel zou bestaande vrijstaande gaskachel vervangen die aan een korte zijde staat (muur 4,5m). We opteren voor een inbouw. Na rondneuzen hier ontdekte ik het bestaan van kanalisatie. Lijkt me handig om de twee kleine ruimtes(vroeger 1 ruimte, nu dressing&hobbyruimte) op de eerste verdieping mee te verwarmen. Het lezen van de antwoorden hier zijn me niet echt duidelijk of dit nu goed of niet goed is. Naar aanvoer koude lucht/onderdruk/...

Tussen de dressing en slaapkamer is er geen deur, de warmte zal dus ontsnappen naar de slaapkamer maar daar hoeven we geen 20 graden. De hobbyruimte zou wel op kamertemperatuur verwarmd moeten worden. Dus dachten we voor deze 2 ruimtes aan kanalisatie. In de slaapkamer is er een radiator voorzien, maar niet dat die gaat branden Smile nu is het afwegen of kanalisatie de ruimtes voldoende kan verwarmen?? Of dat we er wsl best een radiator moeten voorzien. (Bij voorkeur niet..)

We hadden gedacht aan de vivo 80. (We zouden die wel ook eens in het echt willen zien). Die bestaat in 2 versies(basic/slim). Het verschil zit hem hierbij in de plaatsing van de ventilatoren(aan het rooster/of vrije keuze). We hadden gedacht om deze op de kamers zelf te plaatsen(3m boven de kachel). De basic versie dus, tenzij het andere mee voordelen zou hebben in onze setup. Moeten deze extra ventilatoren boven van een stopcontact voorzien worden? Of worden die gevoed via de kachel?

Aja. Op het gelijkvloers zouden we vloerverwarming leggen die temp tot 17-19 graden zou brengen.

Woning 1930, geen muur isolatie, heel veel ramen op gelijkvloers (slechts dubbel glas). Vloerisolatie voorzien op alle verdiepen...en rolluiken....

Dezer dagen was het boven(niet verwarmd) amper 5 graden....(zonder rolluiken en zonder vloerisolatie)


Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3095
Registration date : 06-12-11

meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyzo 3 maa 2013 - 17:03

kanaliseren is circuleren ,kachel moet ook genoeg power hebben om 2 of meerdere ruimtes op te warmen.
hier staat er een met een 2 de ventilator ingebouwd op het kanalisatiekanaal.living-keuken-veranda worden zonder probleem op temperatuur gebracht.
vele gebruikers doen de fout om eerst hun living op te warmen en zetten daarna hun kachel op lagere stand en daarna willen ze een kamer opwarmen wat eigenlijk fout is.bijkomende kamer moet de tijd hebben om te KUNNEN opwarmen.
het is wennen met kanalisatie te werken en als je kachel power genoeg heeft kan je er je ganse woning mee verwarmen.

dtimmerm . hoge plafonds is ook meer stoken,hou daar rekening mee.

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptyzo 3 maa 2013 - 21:16

We verhogen de vloer op het eerste (8cm pur/7cm chape) en verlagen het plafond (-> 20cm; isolatie en leidingen). Het volume verkleint dus. Op het gelijkvloers zullen we vloerverwarming als hoofdverwarming hebben.

De ruimtes boven zijn samen 25m^3. Volgens de sheets is een volume van 250kubiek te verwarmen. Vermogen te over lijkt me (althans op papier...- vandaar mn vraag). Is het ook niet zo dat met comfort air je de warmte kan verdelen over de 3 ruimtes? Vb als temp bereikt is in living, meer verwarming naar de kanalisatie te sturen?

Bedoeling is om een juiste inschatting te kunnen maken (radiatoren en/of kanalisatie).

Schets inrichting:

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptydi 5 maa 2013 - 22:03

De meningen zijn dus verdeeld: Gaat wel volgens ene, niet volgens ander.

Iemand ervaringen met comfort air van vivo mcz 80?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptywo 6 maa 2013 - 8:26

ja, als installateur zijnde. Wat wil je weten ervan? Hier heb je 2 mogelijkheden. Basic en Slim. Het voordeel is dat de ventilators op het einde van de kanalisatie buis gemonteerd zitten en daar dus aanzuigen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Emptywo 6 maa 2013 - 9:58

Ik zou dus willen gebruikmaken van kanalisatie om de koude te breken in de dressing- warmte zal hier sowieso ontsnappen naar de slaapkamer maar dat is niet erg - daar is er een verwarming en 'koude gebroken' op die kamer is voldoende. De andere ingesloten ruimte(bureau/hobbykamer) zou wel op temperatuur gebracht moeten kunnen worden(19-20). Nu staan we op het punt met boven radiators te installeren. Omdat het het redelijk moeilijk is om daar met buizen te geraken in die kamer, vroeg ik me af of kanalisatie deze kleine ruimte kan verwarmen. Stel dat ik alleen thuis ben en ik wil de bureauruimte gebruiken - kan ik dan de pelletkachel aansteken op een minimum vermogen en ventilator boven aansturen?


Qua installatie - bv bij basic instelling. Moet ik hierbij op het verdiep stopcontacten voorzien of worden deze gevoed via de kachel? In mijn situatie heeft de slim versie weinig zin waarschijnlijk tenzij ik de ventilators op het gelijkvloers zetten. Nadeel hierbij is dan 3 ventilators op het gelijkvloers.

Alvast bedankt

Volume is zoals aangegeven op de figuur en beschreven in m'n 2/3 vorige berichten. Ik moet toegeven dat er een open deurgat in de living is naar de keuken en eetruimte (60^m3). MAar er zal vloerverwarming komen.



Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





meerdere kachels of kanalisatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: meerdere kachels of kanalisatie   meerdere kachels of kanalisatie Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
meerdere kachels of kanalisatie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??
» beste merk om meerdere kamers te verwarmen
» kachels en hun zusterfabrieken

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: