van qoflurk ma dec 24, 2012 4:09 pm
Nadat Lode van Avantis in mijn ongen een beetje in gebreke is gebleven heb ik ondertussen een plaatselijke technieker laten komen. Deze ziet ook niet direct een duidelijke reden waarom onze pelletkachel plotseling uitschakelt. Na reinigen van de sensor, die er eigenlijk proper uitzag, en het aanpassen van de mengverhuding pellets/lucht hebben we de kachel opgestart en is hij na een uurtje vertrokken. Hij kan ook niet de ganse dag bij de kachel blijven zitten natuurlijk. Hij dacht dat de Elite pellets teveel warmte geven waardoor de kachel ziczelf uitschakelt. (Lijkt mij echter niet het geval, het is volgens mij de programmatie die in de knoop zit, maar hoe reset je zoiets?). De kachel heeft de rest van de dag probleemloos gewerkt.
De volgende ochtend echter is hij vanzelf in gang geschoten. De timer is nochthans niet geprogrammeerd.
Uiteindelijk brand hij nu wel goed, maar omdat we bang zijn dat hij in onze afwezigheid vanzelf opstart zetten we de kachel voor het slapengaan spanningsloos. Omdat het echter over een inbouwmodel gaat is het stopcontact niet zomaar bereikbaar. Dit hebben we opgelost door een stopcontact op afstandsbediening te plaatsen. Tot nu toe gaat dit goed. Afwachten maar.
Prettige en warme feestdagen aan iedereen.