mcz muza, naam van veren ? Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

grossard.rob

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
mcz muza, naam van veren ? I_vote_lcapmcz muza, naam van veren ? I_voting_barmcz muza, naam van veren ? I_vote_rcap 
steven
mcz muza, naam van veren ? I_vote_lcapmcz muza, naam van veren ? I_voting_barmcz muza, naam van veren ? I_vote_rcap 
pedro
mcz muza, naam van veren ? I_vote_lcapmcz muza, naam van veren ? I_voting_barmcz muza, naam van veren ? I_vote_rcap 
krusty
mcz muza, naam van veren ? I_vote_lcapmcz muza, naam van veren ? I_voting_barmcz muza, naam van veren ? I_vote_rcap 
Fleur
mcz muza, naam van veren ? I_vote_lcapmcz muza, naam van veren ? I_voting_barmcz muza, naam van veren ? I_vote_rcap 
ss
mcz muza, naam van veren ? I_vote_lcapmcz muza, naam van veren ? I_voting_barmcz muza, naam van veren ? I_vote_rcap 
jeanhup
mcz muza, naam van veren ? I_vote_lcapmcz muza, naam van veren ? I_voting_barmcz muza, naam van veren ? I_vote_rcap 
Philip
mcz muza, naam van veren ? I_vote_lcapmcz muza, naam van veren ? I_voting_barmcz muza, naam van veren ? I_vote_rcap 
Annejanne
mcz muza, naam van veren ? I_vote_lcapmcz muza, naam van veren ? I_voting_barmcz muza, naam van veren ? I_vote_rcap 
Maryline
mcz muza, naam van veren ? I_vote_lcapmcz muza, naam van veren ? I_voting_barmcz muza, naam van veren ? I_vote_rcap 

 

 mcz muza, naam van veren ?

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
martin1949
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
martin1949


Man Aantal berichten : 372
Leeftijd : 74
Registration date : 19-05-10

mcz muza, naam van veren ? Empty
BerichtOnderwerp: mcz muza, naam van veren ?   mcz muza, naam van veren ? Emptywo jan 02, 2013 9:58 pm

Beste stokers,

Iedereen een goed en fijn stookjaar 2013.

Ik heb tevens een vraagje.

In mijn MCZ Musa Hydro zitten onder de afdekklep die bovenop zit een aantal gaten, 7 om precies te zijn.
Drie waar de vlammen door gaan via de warmtewisselaar en vier gaten voor de rookgasafvoer.
In deze gaten hangen lange veren.
Ik zou graag willen weten hoe deze dingen genoemd worden.
Misschien weet ook iemand wat deze ongeveer kosten.
Op allerlei onderdelen sites kom ik ze niet tegen.

MVG
Martin Dreischor
MCZ Musa Hydro
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4432
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

mcz muza, naam van veren ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz muza, naam van veren ?   mcz muza, naam van veren ? Emptywo jan 02, 2013 11:54 pm

Ik denk dat het ""schrapers""zijn (die dienen om heen en weer te bewegen en daardoor de ruimte uit te schrapen (borstelen)

Lees eens hoofdstuk 5 blz 63

http://www.fero.be/application/public/upload/0/default/126.pdf


Laatst aangepast door krusty op wo jan 02, 2013 11:56 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : schreiv-vout verwijderd)
Terug naar boven Ga naar beneden
martin1949
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
martin1949


Man Aantal berichten : 372
Leeftijd : 74
Registration date : 19-05-10

mcz muza, naam van veren ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz muza, naam van veren ?   mcz muza, naam van veren ? Emptydo jan 03, 2013 1:26 pm


Hoi Krusty,

Dank voor je reactie en jij zou best wel eens gelijk kunnen hebben.
Het vreemde is, dat als het schrapers zijn om te schrapen ik de kachel aan heb gedaan zonder deze schrapers.
Het kanaal was dus helemaal open. Geen enkele weerstand.
Op mij diplay verschijnt de tekst, dat de rookgassen te warm zijn. De kachel sloeg automatisch uit.
Dat zou erop duiden dat dit misschien tevens dient voor schoonhouden en afkoeling.

Wat denk jij ????

MVG
Martin Dreischor
MCZ Musa Hydro
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4432
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

mcz muza, naam van veren ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz muza, naam van veren ?   mcz muza, naam van veren ? Emptydo jan 03, 2013 1:52 pm

Ik heb geen schrapers ,maar ik heb wel de handleiding gelezen van uw mcz hydro lachen
Terug naar boven Ga naar beneden
boxke
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
boxke


Aantal berichten : 223
Registration date : 18-10-10

mcz muza, naam van veren ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz muza, naam van veren ?   mcz muza, naam van veren ? Emptydo jan 03, 2013 10:59 pm

Martin,

naast schraap-functie, laten deze ook de rookgassen circuleren (turbulentie van de rookgassen), waardoor de warmte beter afgegeven wordt aan de buizen (en daarachter je verwarmwater). Als ze er niet inzitten - geen turbulentie dus grotere stroomsnelheid van de gassen: minder warmteafgifte aan je water en meer warmte die verder doortrekt tot in de schouw.

Groetjes,
Boxke
Terug naar boven Ga naar beneden
peter m
Pellet
Pellet
peter m


Man Aantal berichten : 104
Registration date : 03-01-13

mcz muza, naam van veren ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz muza, naam van veren ?   mcz muza, naam van veren ? Emptyvr feb 01, 2013 5:26 pm

hallo peelet stokers
ik denk dat we hier te maken hebben met ,zo noemen we dat bij grote cv ketels,retarders, om de het afvoer gassen wat minder ,snel door de warmte wissellaar te laten stromen ,dit is om het rendement te verhogen,dus om de warme lucht meer aan de wissellar af te geven
groetjer peter m
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





mcz muza, naam van veren ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz muza, naam van veren ?   mcz muza, naam van veren ? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
mcz muza, naam van veren ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hugo De Cuyper & Zoon, Loenhout (2990)
»  Nieuw toestel.........palletverbrander is de naam !!!!!
» Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: