Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 54 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 53 gasten

krusty

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+3
krusty
erwin
steven
7 plaatsers

Piazzetta MP973 start niet meer op

Gast
    Gast

Piazzetta MP973 start niet meer op - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

Bericht van Gast ma jan 28, 2013 7:27 pm

@ ericgtc
    Dat is wel een goede oplossing ja , ik had geprobeerd een stuk van de buis waar de gloeikaars in vast zit af te zagen/slijpen maar heb het opgegeven omdat het TE moeilijk bereikbaar is.

Nu ik terug agricon brand geen enkel probleem meer bij opstart zelfs aks ze zeeeeer vuil is en bomvol as zit .

Nu is het echt wel een defecte gloeikaars
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 3130
    Registration date : 06-12-11

Piazzetta MP973 start niet meer op - Pagina 2 Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

Bericht van Fleur ma jan 28, 2013 8:19 pm

ericgtc
    ik denk niet dat dit iets met het opstarten tee maken heeft ,als die gloeikaars nu 3mm of 5 mm verder zit.
    als je inlaat zuiver is wordt de koude lucht door de brandpot gezogen ,de gloeikaars (als die okè is)gloeit die lucht op waardoor de pellets na 5 minuten ontbranden.
    als de kachel valse lucht trekt door vb de deur die onvoldoende afsluit of een verstopte inlaat of branderpot zal de kachel moeilijk of niet opstarten.
    bij mij zit ook een dichtingskous onder de branderpot.

HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET

Bericht van Gast ma feb 11, 2013 8:32 pm

Ok vandaag eindelijk achter de gloeistick geweest , maar er zat een andere connector op . geen probleem volgens de technieker gewoon afknippen en zo aan elkaar zetten.

Nog een geluk dad ik draad per draad afknip want er zat nog stroom op !!!!! Met andere woorden de kachel brandt al de ganse dag en toch stuurt ze nog steeds stroom naar de stick om op te warmen , hierdoor is die dan ook stuk gegaan deze is gewoon kapot gebrand !!

Is dit een parameter die aangepast kan worden , of is er een ernstiger probleem met de kachel?
    erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32455
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin ma feb 11, 2013 8:44 pm

dat is een ernstiger probleem (aansturing gloeikaars komt uit de printplaat) dat nog onder de 2j garantie valt, dus zeker niet zelf aan sleutelen,
    kontakteer je verkoper voor een garantie-interventie Smile

Laatst aangepast door erwin op ma feb 11, 2013 8:57 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
    Gast

Bericht van Gast ma feb 11, 2013 8:51 pm

@erwin

2jaar fabrieksgarantie? , diene van pellets & pumps komt hier niet meer binnen

krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 4513
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

Bericht van krusty ma feb 11, 2013 8:54 pm

jaja, ne rare kwast hé......P&P
    erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32455
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin ma feb 11, 2013 8:59 pm

je zal hem toch moeten benaderen ivm dit probleem Shocked

alternatief is de invoerder om raad vragen http://www.persempre.be/

harrielok
    verkoper

Man Aantal berichten : 792
    Registration date : 08-11-12

Bericht van harrielok di feb 12, 2013 10:00 am

wesleyeeckhoudt
    Bij werkzaamheden aan de pelletkachel altijd de stroom eraf.
    Steeker uit het stopcontact.

Gast

Piazzetta MP973 start niet meer op - Pagina 2 Empty mp 973

Bericht van Gast za okt 26, 2013 10:04 pm

Na de verschillende problemen ( afstelling door instalateur) ben ik nu zeeer tevreden over mijn bakoven.
    kuis ze 2 maal per week uit en start ALTIJD perfect op ook als ze zeer vuil is ....

Op de laagste stand (programmatie aangepast) doe ik 15 kilo per dag , geen 24u continu branden maar wel op de momenten als we thuis zijn . S'morgens start ze soms om 4u30 al op om ze dan s'avonds om 23u af te zetten.

Wat ik ook kan aanraden is om een extra gloeibougie aan te kopen want die gaan stuk ( en vrij snel vindt ik) gelukkig kost dat niet veel ( 20€ ofzo dacht ik)

Ik lees hier iets van een jaarlijks onderhoud .... wat houd dat in want er is nog nooit iets onderhouden !!
    Heb ze deze zomer wel volledig uitgekuist ( alles losgemaakt)

Wie weet waar alle ongebruikte aansluitingen op de print voor zijn , wil namelijk via arduino/internet mijn kachel aanzetten als ik ze eens vergeten te programmeren heb ...
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za nov 02, 2013 11:39 am

Wie weet waar alle ongebruikte aansluitingen op de print voor zijn , wil namelijk via arduino/internet mijn kachel aanzetten als ik ze eens vergeten te programmeren heb ...

niemand ??

vermits er geen antwoord komt waarschijnlijk niet, misschien die vraag eens stellen aan je installateur..

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za nov 23, 2024 5:29 pm