Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van Gast di feb 05, 2013 2:10 pm

    Kan ik bij mijn Superior Cleo kachel de ecostop uitschakelen, zodat ze niet steeds als ze op temperatuur is(23) uitgaat en twee graden lager(21) dan terug ontsteekt en opstart, schijnbaar volgens ik hier op forum lees gaat dat met sommige kachels en vind daar niets van in de handleiding.
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van ben-revo di feb 05, 2013 4:24 pm

    Jommeke , ik heb de cleo van 2011 , deze blijft wel gewoon door branden in eco en schakelt niet uit wanneer tempratuur bereikt is , ik denk dat de latere versie een update heeft gehad en dat deze wel uitschakelt .


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van Gast di feb 05, 2013 4:28 pm

    @Jommeke,
    als je kachel over een ECO-stop functie beschikt zou je in de handleiding eens kunnen zoeken hoe die in- en uitgeschakeld wordt. Uit de beschrijving van je probleem begrijp ik dat deze aan staat.
    M.v.g.,
    Dick
    Hendrik
    Hendrik
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 23
    Leeftijd : 69
    Registration date : 27-10-09

    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van Hendrik di feb 05, 2013 7:10 pm

    Bij type Artel doe je dat in het menu met de parameters. met PRO 28.
    Als deze OFF staat blijft de kachel branden op eco als de temp bereikt is,
    staat deze op 2GR zal de kachel uitgaan op de ingestelde temp .
    Dit is zo voor Kalor,Artel,Canadian,Adler enz....
    Iemand moet je toch kunnen helpen voor jou type kachel...(dealer?)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van Gast di feb 05, 2013 9:00 pm

    Ik plaats deze... pb verstuurd Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van erwin di feb 05, 2013 9:02 pm

    @phil76

    gooi die info maar op het forum, anderen kunnen hier ook wat aan hebben immers..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van Gast di feb 05, 2013 9:21 pm

    Met uiterst rechts knop in het submenu gaan. En daar de ecostop functie uitschakelen.
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van ben-revo di feb 05, 2013 9:30 pm

    Mijn cleo heeft dat niet , de ecostop affraid


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van Gast di feb 05, 2013 9:34 pm

    Is afhankelijk van leverdatum, dit is mogelijk met een update.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van Gast wo feb 06, 2013 12:18 pm

    Die eco stop moet een update zijn want bij de handleiding was één los blad met uitleg voor in en uit te schakelen,en ik heb steeds de handleiding gelezen die ik op de pc gevonden had en daar staat die ecostop niet bij.

    Dank voor de antwoorden en Pm,zal dat nu allemaal eens uittesten want met ecostop die dan ingesteld is door installateur werkt dat wel goed,schakelt uit één graad boven 23 en schakelt terug in op 21graden want voor mij warm genoeg is,voor de madam is dat iets anders,die heeft de ene dag koud en de andere dag warm met zelfde temperatuur instellingen.

    Dus nu zien wat de beste instelling is met of zonder eco stop en wat het geeft wat betreft verbruik en warmte,want normaal zo hij op eco toch minder moeten verbruiken maar is dan wel meer belastend voor ontstekingskaars.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van Gast wo feb 06, 2013 8:11 pm

    Is idd belastend voor de ontstekingskaars en verbruik bij opstart is wel hoger (zowel pellets als stroom). Of je hier voordeel bij gaat hebben is afhankelijk van je isolatie. Op minimum verbruik (eens de gevraagde temp is behaald) is ong. 0,6 kg/u.
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van ben-revo wo feb 06, 2013 8:35 pm

    hmmmmm , dan toch maar beter op eco laten branden.


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van Gast do maa 28, 2013 12:15 pm

    ecostop gebruiksaanwijzing staat in de nieuwe handleiding, men noemt het daar wel energy saving.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van Gast do maa 28, 2013 5:15 pm

    Zal wel minder verbruik opleveren denk ik,waarom zouden ze het er anders opzetten als het meer zou verbruiken.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van erwin do maa 28, 2013 7:28 pm

    het is afhankelijk van de situatie (isolatie ed.)
    als de kachel om het halfuur terug aanspringt omdat de temperatuur snel zakt dan doe je er geen voordeel mee, elke start vraagt extra pellets en extra stroom, en verkort de levensduur van de gloeikaars...
    als daarbij dan de kachel telkens nog eens een kwartier hard staat te blazen om af te koelen is de lol er helemaal af..


    Laatst aangepast door erwin op do maa 28, 2013 7:49 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van Gast do maa 28, 2013 7:44 pm

    erwin heeft gelijk...
    alainvanackere
    alainvanackere
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 217
    Leeftijd : 55
    Registration date : 08-05-13

    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van alainvanackere di jun 25, 2013 6:01 pm

    die eco save of energie save is goed als het warmer is dan 5°, deze winter zelf ondervonden.
    indien kouder dan laat ik de kachel gewoon doorbranden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van Gast vr dec 20, 2013 2:13 pm

    Gaat hier ook gebeuren,bij niet te koud weer op eco stop en anders zonder.

    Gesponsorde inhoud


    Superior Cleo: eco-stop uitschakelen Empty Re: Superior Cleo: eco-stop uitschakelen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 2:23 am