Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    grossard.rob
    Admin


    Aantal berichten : 898
    Registration date : 18-04-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van grossard.rob wo sep 03, 2014 8:42 pm

    Hallo Jack & Sillery;

    @Jack; gebruik goed de zoekfunctie voor datgene wat je wil vragen. Mss vindt je dan al antwoorden hiertussen.

    Met vriendelijke groeten;
    Grossard Rob
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma sep 08, 2014 8:06 pm

    Hallo,

    Ik ben Yves,
    Ikzelf heb een Edilkamin Lilia Plus en eventueel aan het uitkijken naar een 2de Mya glas of Seven.
    Bij mijn ouders staat een Edilkamin Polaris.
    Momenteel gebruikte pellets in de Polaris Germanpellets en bij mijn Lilia EcopowerPellets.

    Met vriendelijke groeten,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do sep 11, 2014 8:29 am

    hoi allemaal,

    Na 10j verwarming die 100% uit electriciteit bestond, eindelijk de stap gemaakt naar een pelletkachel.
    Een investering die zich wel zal terugverdienen in de volgende jaren.
    Volgende week komen ze een Edilkamin logo kachel plaatsen met bijhorende buitenschouw (dubbelwandig) van 5 meter.
    Ik hoop dat alles vlotjes verloopt, ik kijk ernaar uit.
    Als beginnend pelletgebruiker heb ik aan dit forum alleszins al veel gehad.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za sep 13, 2014 1:56 pm

    Hallo , we zijn een gezin van vier en hebben sinds een jaar of drie een houtkachel.
    Maar aangezien brandhout redelijk wat plaats in beslag neemt overwegen we de aankoop van een pelletkachel.
    We hebben hoegenaamd geen idee welke te kiezen , er zijn er dan ook zoveel ... Surprised
    Het zou fijn zijn moesten we door middel van dit forum hier een beter zicht op te krijgen.
    Alvast bedankt !!!
    Oja , we wonen in de regio Midden-Limburg (B)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Shoppie MCZ Thema air.

    Bericht van Gast zo sep 14, 2014 7:00 pm

    Hallo

    Wij zijn in afwachting van een MCZ Thema, de kachel en rookkanaal zijn besteld.
    Maar naar de pellets wordt nog gezocht. Door deze zoektocht kwam ik op dit forum uit.
    Genoeg nuttige informatie hier te lezen!!!

    Groeten
    Shoppie
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin zo sep 14, 2014 8:00 pm

    Shoppie,

    welkom op het forum. als je de kachel zelf plaatst lees dan voor uw garantie heel goed de schouwvoorschriften van mcz in de handleiding.
    de mcz kachels met het active systeem aan boord zijn vrijwel alleseters op gebied van pellets.
    door met de zoekknop linksboven gericht te zoeken op elite of nederland gaat uw zoektocht mss iets korter zijn.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo sep 14, 2014 8:06 pm

    Hallo Erwin

    Bedankt voor je berichtje. Wij laten de kachel plaatsen door een MCZ installateur, dus dat moet allemaal goed komen, en anders kunnen we hen aansprakelijk stellen.
    In de soorten en merken pellets ga ik mij verdiepen. Als voordeel is wel dat de installateur zelf geen pellets verkoopt dus niet bevooroordeeld is  over zijn eigen merk.
    Hij adviseerde ook een zoektocht op het internet met de pellets met een keurmerk. En anders de german pellets. We hebben nog een paar weken om de voor ons juiste pellets te vinden

    Groeten
    Shoppie
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin zo sep 14, 2014 8:20 pm

    hoe de pellets branden in uw eigen kachel is veel belangrijker dan wel of geen keurmerk.
    koop een paar testzakjes van verschillende merken, en de goedkoopste waar je tevreden van bent die gebruik je verder.
    veel leesplezier op het forum, verdere vragen mogen altijd gesteld worden in een gepast topic.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo sep 21, 2014 10:07 am

    Hallo,
    Ik ben Jonas en via dit forum zou ik mijn zoektocht willen starten naar mijn eerste pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Nieuw op het forum.

    Bericht van Gast wo sep 24, 2014 8:27 pm

    Beste allemaal,

    Ik ben Allard en nieuw hier op het forum. Ik heb een Edilkamin Cherie met een poujoulat rookkanaal dat ze zuurstof van buiten haalt met datzelfde kanaal. Ik heb de kachel gekocht nadat ik mijn woning verbouwd heb en zo klimaatneutraal mogelijk wilde bouwen. Gezien de benedenverdieping voorzien is van triple glas wilde ik niet de kans lopen mijn binnenklimaat om zeep te helpen door de zuurstof uit de ruimte te onttrekken en heb ik voor dit rookkanaal gekozen. Ik stook op dit moment green energy (din) pellets maar heb nog geen ervaring met de verschillen tussen de pellets.
    Ik hoop veel van jullie op te kunnen steken en waar mogelijk anderen te kunnen helpen.

    Groeten,

    Allard
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo sep 24, 2014 8:46 pm

    Hoi, ik ben Albert en nieuw hier op het forum.
    Ik ben mij aan het orienteren voor de aanschaf van een pellet kachel.
    Ik heb de Edelkamin Lou op het oog en was benieuwd of iemand ervaring heeft met deze kachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo okt 01, 2014 8:20 pm

    Ik ben Tom en een tevreden bezitter van een MCZ Musa Comfort Air kachel.
    (reeds 3 Jaar)
    Via dit forum zou ik nog graag wat tips opsteken om nog meer mogelijkheden
    van deze kachel te kunnen uitproberen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr okt 03, 2014 10:14 am

    Hallo,
    Ben aan mijn 3de stookwinter toe met mijn mcz musa air en ben er zeer tevreden mee.
    Bij het nazicht in het voorjaar branderpotje vervangen, voor de rest nog geen stukken gehad.
    Prijs kwaliteit goede kachel, stook al enkele jaren met badger.

    Groeten, Jef.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Even voorstellen - MCZ Nova

    Bericht van Gast vr okt 03, 2014 5:08 pm

    Wij hebben ondertussen reeds een zestal jaar een pelletkachel MCZ Nova staan in de bovenverdieping van een oude gerenoveerde schuur. Heel erg tevreden. Wij hebben al diverse pellets aangekocht: Wonterspan, Badger, Granilux, Natural Energy. Heel moeilijk om te vergelijken qua as, prijs, ....

    We overwegen nu een tweede pelletkachel waar we ev. ook ons water mee willen verwarmen wanneer de zonneboiler niet werkt wegens geen zon.
    Wij hopen via dit forum interessante tips te kunnen lezen.
    Bedankt voor het initiatief.

    Gerrit
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty ben ook nieuw hier

    Bericht van Gast vr okt 03, 2014 7:59 pm

    hallo
    ben michel woonachtig te leopoldsburg
    heb nu nog een mazoutkachel en wil overstappen op een pelletkachel dus ga nog wat vragen stellen
    goed weekend
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin vr okt 03, 2014 8:05 pm

    michel,
    welkom op het forum.
    gebruik zeker goed de zoekfunctie voor wat je wil vragen, vaak vind je dan al veel antwoorden.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo okt 08, 2014 7:45 am

    hallo iedereen
    ben volledig nieuw in de pelletwereld en ben in blijde verwachting van mijn pelletkachel die ze vrijdag komen leveren.  
    Heb hier op dit forum al veel kunnen lezen als surfer op het forum en vind het geweldig.  
    De kachel heb ik nog niet, maar kon het me niet laten om toch al een paar zakjes pellets aan te schaffen!
    evert.clonen
    evert.clonen
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 78
    Leeftijd : 48
    Registration date : 08-10-14

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Hallo Allemaal, ik ben een nieuweling

    Bericht van evert.clonen do okt 09, 2014 1:23 am

    Hey, ik ben een nieuweling in dit forum.  Ik heb sinds kort een termorossi 1000 in mijn huisje en ben hier vrij tevreden mee.
    Hoe kan ik weten of mijn kacheltje goed is afgesteld, en hoe zou ik mijn kacheltje beter kunnen afstellen indien dit niet gedaan is?  
    Ok hij brand fijn dus ... denk ik dat dat wel in orde zal zijn niet?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin do okt 09, 2014 1:48 am

    evert,
    welkom op het forum. bij thermorossi kan enkel de installateur instellingen wijzigen, daar zijn geen instelgegevens van bekend.
    als de kachel goed brand geen problemen gaan zoeken door zelf te willen gaan regelen want uw garantie hangt eraan vast.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Ton (nieuw lid)

    Bericht van Gast vr okt 10, 2014 1:38 pm

    Beste allen,
    Ik heb een Piazetta P961. Sinds 1,5 jaar staat hij bij ons in de huiskamer.
    Ik gebruik greenmaxx pellets.

    Gr,
    Ton.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty nieuw rene boers

    Bericht van Gast za okt 11, 2014 9:03 pm

    Hallo allemaal,

    Ik ben René Boers uit Annen, Drenthe ,Nederland.
    Heb dit forum gevonden na lang zoeken en vindt dit toch wel de beste.

    Sinds begin augustus hebben wij een Edilkamin Seven gekocht.
    Nieuw in doos (grote doos) en zij hebben hem ook op zijn plaats gezet en de schouw geinstalleerd.
    Vanuit de kachel met een T-stuk omhoog met een enkele buis (2 meter)
    Daarna 2 x 90 graden dubbel wandig naar buiten en nog een 3 meter omhoog met trekkap.
    Allemaal heel goed (totdat de stroomkabels in het plafond geraakt werden)
    Dus kon de kachel niet worden aangezet. de monteur zou wel bellen voor verdere uitleg.
    Heb dan de cd rom gelezen waarin staat dat de installateur de kachel moet aanzetten, dus maar ff gebeld.
    2 weken later was het dan zover , een andere man kwam langs en gooide de pellets in de kachel en zette hem aan.  
    Voilla klaar !!!

    Totdat ik hier kwam Shocked
    Gebeld maar nee hoor. De kachel kan alles zelf . !!
    Dus heb een boel te leren want de pellets (elite) gaan heel hard.

    Mvg René
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Nieuw

    Bericht van Gast ma okt 13, 2014 9:31 am

    Hallo allemaal,
    Mijn naam is Albert, en opzoek naar een pelletkachel.
    Vandaar dat ik op dit forum zit.
    Probleem is hoe meer je leest, hoe moeilijker de keuze.

    Groetjes,
    Albert
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty voorstellen

    Bericht van Gast ma okt 13, 2014 3:00 pm

    Hallo,

    Ik ben Sofie en woon samen met mijn man en 2 kleine kindjes.
    Nu ben ik hier terecht gekomen omdat ik wat aan het Googlen was ivm pellets.
    Wij hebben een Piazetta P958. Komende winter zal de 3de winter zijn dat we ze gebruiken.
    De voorbije 2 winters zijn we telkens een pallet in de Aveve gaan halen, waar we heel tevreden van zijn, maar deze zijn best duur geworden vind ik.
    Dus nu twijfel ik tussen Green Energy en Granulita. Beiden merkbaar goedkoper en in de ruime buurt te verkrijgen.

    Groetjes,
    Sofie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty voorstelling

    Bericht van Gast di okt 14, 2014 8:08 pm

    Dag allemaal,

    We hebben een pelletkachel (edelkamin) aangekocht nu twee jaar geleden ongeveer.
    Inmiddels hebben we , omdat onze eerste aankoop ons zo goed bevallen is , een tweede edilkamin bijgekocht.
    Onze woning is gebouwd in 1938 en door ons gerenoveerd eind jaren 1980. Ze is niet super geisoleerd en heeft wel thermopane glas.
    De reden waarom we overgeschakeld zijn naar pellets is eenvoudig het feit dat het veel goedkoper verwarmen is.
    Het is onze enige verwarming, voordien twee stookoliekachels.


    mvg
    Rudy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Nieuw op dit forum.

    Bericht van Gast za okt 18, 2014 5:30 pm

    Hallo,

    ik ben Yvonne en wij  hebben sinds anderhalf jaar een Morsø P30 pelletkachel staan.
    hebben in het begin vele soorten pellets geprobeerd maar stoken nu alleen nog maar Profipellets van Kleeschulte. onze kachel is aangesloten op een 4 meter lange dubbelwandige rvs buis met een binnen diameter van 80 mm.
    tot zover draait alles iedere dag probleemloos.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di okt 21, 2014 9:12 pm

    Ben Maik 34 kom uit Nederland en ben op dit moment in het bezit van een bungalow en zoek daarvoor een mooie goedkope manier van verwarmen
    vandaar dat ik me hier geregistreerd heb.

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 17 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 6:57 pm