| fair m3 start niet op - andere samenstelling pellets | |
|
|
Auteur | Bericht |
---|
Gast Gast
| Onderwerp: fair m3 start niet op - andere samenstelling pellets do 14 feb 2013 - 8:43 | |
| Hoi hoi,
Ben Anja en al ruim 3 jaar in het bezit van een Fair M3 en lees regelmatig de tips op deze site en zeker de nieuwigheden. Heb eigenlijk nog nooit een hulpvraag geplaatst omdat mijn kachel prima is......
Nu zijn echter mijn pellets van samenstelling veranderd en mijn kachel houdt daar niet zo van zodat ik denk dat ik wat aan de instellingen moet veranderen of andere pellets moet gaan zoeken. Dit heeft zich al eerder voor gedaan toen ben ik overgestapt op een ander merk pellets en toen was het over maar nu lijkt het weer hetzelfde, de samenstelling van de pellets is ook weer iets veranderd.....balen. Maar wellicht kan iemand mij helpen.
De kachel start en gooit pellets en deze ontbranden normaliter vrij snel maar het lijkt wel of de toevoer nu te weinig is want de schroef stopt met gooien en de pellets ontbranden niet. Wanneer ik van tevoren een handje handmatig in het bakje gooi en de schroef wat pellets gooit dan ontbranden deze en gaat de schroef gewoon verder en brandt de kachel weer prima..... Welke instellingen van de parameters zou ik kunnen aanpassen om een oplossing te vinden? De spiraal maak ik regelmatig schoon en deze wordt ook warm.....zou deze wellicht niet heet genoeg meer worden, kan dit ook een reden zijn? Maar het vreemdste vind ik dat de schroef stopt met gooien terwijl het vuur nog niet aan is...... Ik gebruik Green energy pellets, iemand daar momenteel klachten over?
Hoop dat ik een reaktie ga krijgen.
Groet Anja |
|
| |
pedro Admin
Aantal berichten : 4782 Leeftijd : 44 Registration date : 18-12-08
| Onderwerp: Re: fair m3 start niet op - andere samenstelling pellets do 14 feb 2013 - 9:09 | |
| Hoi Anja,
Hoe zie je dat de pellets anders zijn? Als je kachel nu al 3j prima brandt ,dan zou ik toch nog ff wachten om de instellingen te veranderen. Eventueel es een paar zakjes andere pellets(ander merk) aankopen en deze mengen met je huidige...
Grtzzzzzzz _________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn Eva Calor Elena
|
|
| |
erwin Admin
Aantal berichten : 32366 Leeftijd : 62 Registration date : 15-02-10
| Onderwerp: Re: fair m3 start niet op - andere samenstelling pellets do 14 feb 2013 - 9:38 | |
| anja, de schroef stopt waarschijnlijk met draaien omdat de kachelsturing aan de hand van de rookgastemp "ziet" dat de pellets niet ontbranden. komt het bakje halfvol als hij begint te onsteken? je zegt green energy pellets, herken je op volgende foto de pellets [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] _________________
Edilkamin Mariu - okt 2009 Italiana Camini Mariu - okt 2009
Laatst aangepast door erwin op do 14 feb 2013 - 9:46; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| |
krusty PELLETKACHEL!
Aantal berichten : 4510 Leeftijd : 74 Registration date : 19-11-11
| Onderwerp: Re: fair m3 start niet op - andere samenstelling pellets do 14 feb 2013 - 11:11 | |
| Heeft je kachel op die drie jaar al een groot onderhoud gehad???
Want de meeste mensen zien dat over het hoofd , je weet wel zolang ze brand ........denken ze aan niks!! |
|
| |
Gast Gast
| Onderwerp: Hoi Erwin do 14 feb 2013 - 18:50 | |
| De schroef stopt al eerder voordat het bakje half vol is en dan houdt het helemaal op......maar zoals ik zei, wanneer ik een handjevol pellets erin gooi voordat ik de kachel aanzet gooit ie er wat bij en dan ontbranden deze en is er niets meer aan de hand. Ik herken de pellets zeker...de rechtse, momenteel zijn deze ook donker van kleur en onregelmatig qua grootte en erg gemakkelijk te breken... |
|
| |
erwin Admin
| Onderwerp: Re: fair m3 start niet op - andere samenstelling pellets do 14 feb 2013 - 19:40 | |
| - Citaat :
- De schroef stopt al eerder voordat het bakje half vol is en dan houdt het helemaal op
draait de schroef bij de start evenlang als vroeger met de andere pellets, waren er toen meer pellets in het bakje _________________
|
|
| |
paularis Pellet
Aantal berichten : 169 Leeftijd : 61 Registration date : 17-10-12
| Onderwerp: Re: fair m3 start niet op - andere samenstelling pellets do 14 feb 2013 - 23:45 | |
| @anjavanbokhoven,
Ik stook momenteel ook een redelijke tijd met green energy. De rechtse pellets werken wel maar met toevoer lager en meer verbrandingslucht, Zelfs dan krijg ik toch nog asse en meestal koek in brander potje. De linkse geven geen probleem. ( geen koek of asse). De rechtse kan ik verwerken als door ze te mixen met naaldhout pellets. Bij mij is dat max 8% donkere en 92% naaldhout.
Met vriendelijke groeten,
Paul
_________________ Flumenfire(selecta) 9.5 kw Green Energie (3,36 euro) Agricon (2.86 euro) Igel pellets (3.25 euro) German pellets (4.0 euro)
Makro premium wood pellets( (3.39 euro) Badger : (4,5 euro als test) Plospan : (3,75/14kg als test) Mandi : (3,97 euro als test)
Pierre Girretz(4,5 euro als test)
|
|
| |
Gast Gast
| Onderwerp: Re: fair m3 start niet op - andere samenstelling pellets vr 15 feb 2013 - 9:20 | |
| De schroef draait korter, stopt er gewoon mee na een klein beetje pellets gooien zonder dat deze al branden..... Ik zie dat er nog ieman het probleem kent van mijn huidige pellets, idd...meer koek in bakje, was voorheen niet.....waarom veranderen ze dan de samenstelling! |
|
| |
paularis Pellet
Aantal berichten : 169 Leeftijd : 61 Registration date : 17-10-12
| Onderwerp: Re: fair m3 start niet op - andere samenstelling pellets vr 15 feb 2013 - 9:35 | |
| @anjavanbokhoven,
Ik heb van Green energy 2x gaan Pellets kopen en 3 verschillende samenstellingen gehad. Denk dat hun pellets samenstelling afhankelijk is van de aanvoer en beschikbaarheid van de grondstoffen.
Mvg
Paul _________________ Flumenfire(selecta) 9.5 kw Green Energie (3,36 euro) Agricon (2.86 euro) Igel pellets (3.25 euro) German pellets (4.0 euro)
Makro premium wood pellets( (3.39 euro) Badger : (4,5 euro als test) Plospan : (3,75/14kg als test) Mandi : (3,97 euro als test)
Pierre Girretz(4,5 euro als test)
|
|
| |
erwin Admin
| Onderwerp: Re: fair m3 start niet op - andere samenstelling pellets vr 15 feb 2013 - 11:51 | |
| anja,
als je kachel ze niet lust gewoon terugbrengen, als je heel veel tijd hebt eventueel mengen met andere pellets.. _________________
|
|
| |
Gesponsorde inhoud
| Onderwerp: Re: fair m3 start niet op - andere samenstelling pellets | |
| |
|
| |
| fair m3 start niet op - andere samenstelling pellets | |
|