Ben eigenaar van een kachel(artel 8.5 KW)vanaf 2009. Ik ben ooit al verschillende keren op het pelletforum geweest, maar was mijn gebruikersnaam en wachtwoord kwijt en heb daarom een nieuw profiel aangemaakt.
Ik denk dat ik nooit van mijn leven nog een nieuwe pelletkachel koop. Een paar weken geleden begonnen de problemen opnieuw! Kachel brandde met een vlam van een houtkachel ipv een pelletkachel en alles ging mis. Te veel pellets, mandje liep over, brandt tot in de worm, enz.
Dus wij naar onze installateur gebeld en die zei: We gaan de parametes een beetje aanpassen, maar de kachel zit ergens met een verstropping. Zo gezegd, zo gedaan, dus mijn man, kachel naar buiten gedragen en volledig gereinigd. Alle kanalen uitgeblazen, ventilator eraf,enz. en natuurlijk ook de dubbelwandige schouw gepoetst. Kachel terug binnen en deze brandde perfect na de aanpassing van de parameters. Maar het heeft niet lang geduurd.
Vanaf deze week gaat de kachel na een paar uur gewoon uit (meestal s'nachts).
Het vuur in de kachel wordt zo klein, er vallen pellets bovenop en de kachel dooft. Het vuurkorfje zit vol onopgebrande pellets. Terug naar leverancier gebeld en parameters opnieuw veranderd. Pellettoevoer verhoogd en afvoergassen verlaagd. De kachel wordt wel volledig bruin vanbinnen (ook het raampje). Deze nacht opnieuw in fout!
Ik ben die pelletkachels kotsmoe en denk eraan ze buiten te gooien.
Groetjes Martine.