Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Smoke press

    spydi
    spydi
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 90
    Leeftijd : 53
    Registration date : 04-01-10

    Smoke press Empty Smoke press

    Bericht van spydi vr maa 01, 2013 10:13 pm

    heren en dames op het pelletforum,

    Een hele poos niet op het forum geweest en das in principe een goed teken,maar nu heb heb Ik toch iets raars,Mijn Artel EVO geeft sinds kort de melding smoke press als Ik thuis kom 's avonds (hij staat op timer) en dan loop Ik voor het huis langs en hoor Ik hem al weer piepen er zitten geen pijpen verstopt en het gekke is ook als Ik eenmaal in huis ben en er handmatig een handje pellets in gooi dan start hij wel op,

    Ik zou Johan ook al bellen maar ja laat werken en 's morgens komt het er ook niet van,dus probeer Ik het hier nog even op de late avond,

    groetjes Friedrich


    _________________
    Artel Classic L,Artel Evo M (RR Pelletkachels) Pellets:Elite (GBS),Premium,Baltwood en Eik/Beuk pellets(GPP),Plospan pellets(Plomp groep)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Smoke press Empty Re: Smoke press

    Bericht van erwin vr maa 01, 2013 10:35 pm

    luchtinlaatbuis al eens gekontroleerd?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    spydi
    spydi
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 90
    Leeftijd : 53
    Registration date : 04-01-10

    Smoke press Empty Re: Smoke press

    Bericht van spydi vr maa 01, 2013 11:29 pm

    hee Erwin,

    Nog niet,maar dat ga Ik nu doen,de luchtinlaatbuis wordt trouwens niet gebruikt.

    groetjes Friedrich


    _________________
    Artel Classic L,Artel Evo M (RR Pelletkachels) Pellets:Elite (GBS),Premium,Baltwood en Eik/Beuk pellets(GPP),Plospan pellets(Plomp groep)
    spydi
    spydi
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 90
    Leeftijd : 53
    Registration date : 04-01-10

    Smoke press Empty Re: Smoke press

    Bericht van spydi za maa 02, 2013 12:07 am

    Luchtinlaat gecontroleerd maar die is helemaal vrij hoor,het is een raar probleem


    _________________
    Artel Classic L,Artel Evo M (RR Pelletkachels) Pellets:Elite (GBS),Premium,Baltwood en Eik/Beuk pellets(GPP),Plospan pellets(Plomp groep)
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Smoke press Empty Re: Smoke press

    Bericht van ss za maa 02, 2013 11:29 am

    Mag ik hier toch efkens een opmerking maken? Men geeft steeds de raadgeving om de luchtinlaat te kuisen, ik doe dat ieder jaar (vanaf 2009), maar deze winter had ik toch een defect, ik ken mijn kachel door en door en bovendien ben ik thuis in de electriciteit en de electronica (Audio), spijtig genoeg vond ik het defect niet omdat alles in orde leek, maar toch werkte de kachel (Saey Neema, zie Rika Rio) niet zoals het moest, dus haalde ik er mijn installateur bij, ook hij zag het niet meer zitten en begon in overleg met de Saey T.D. de sensoren te vervangen, bleek uiteindelijk op de inlaatsensor een ultradun laagje ingeplakt vuil te kleven, afgeveegd en de kachel werkte perfect! Dus de buis was clean, maar met de stofzuiger ging het laagje niet van de sensor!!!
    Groeten,
    ss
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4394
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Smoke press Empty Re: Smoke press

    Bericht van krusty za maa 02, 2013 2:02 pm

    Waarschijnlijk zou het wel weggeweest zijn met de compressor ,uw wel kachel buiten zetten hé !! lacher

    Gesponsorde inhoud


    Smoke press Empty Re: Smoke press

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 2:15 pm