Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 54 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 53 gasten

Guess who

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

2 plaatsers

Ravelli R70 - Tiraggio insuff 13

Anonymous
    Gast
    Gast

Ravelli R70 - Tiraggio insuff 13 Empty Ravelli R70 - Tiraggio insuff 13

Bericht van Gast di maa 19, 2013 12:19 am

Hallo ik ben stephanie. Dit forum heb ik gevonden via google op zoek naar meer info over pelletkachels, het was een dure aankoop en wilde toch wat meer info. Ik heb van veel mensen uit mijn omgeving die een pelletkachel hebben al veel positiefs gehoord, maar hier en daar ook een negatieve reactie (verstoppingen en zo, maar ik ga ervan uit dat dat te maken heeft met het onderhoud of soorten pellets?)

Verleden jaar in oktober hebben wij dan gekozen voor de Ravelli r70, om wat te besparen (mazout) en het is zo'n gezellige warmte. We gebruiken domopellets we zijn er zeer tevreden van, alleen nu lijkt er nu een probleem te zijn.

De kachel geeft een alarmsignaal, Tiraggio insuff 13, ik vraag me af wat het betekent, nooit problemen gehad en nu plots wel. Het grote onderhoud is wel nog nooit gedaan. Vanavond 5 keer uitgevallen en telkens moeten herstarten. Het lijkt of er teveel pellets in het bakje zitten.

Morgen bel ik naar de verkoper en zal eens vragen of hij langs komt, heeft iemand nog ervaringen met de r70 Anders zijn we heel tevreden, maar ik maak me wat zorgen wat het zou kunnen zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Ravelli R70 - Tiraggio insuff 13 Empty Re: Ravelli R70 - Tiraggio insuff 13

Bericht van Gast di maa 19, 2013 12:50 am

@steph
    kijk eens of je luchtaanvoer niet verstopt zit, had hier enkele weken geleden ook last van (heb wel een ander merk van kachel), viel ook in storing en toen ik het eens goed bekeek zat de luchtaanzuiging verstopt met stof. Was vergeten om deze ook geregeld los te draaien en zuiver te maken.

grtzzz,
    Ronny
    erwin
    erwin
    Admin

Man Aantal berichten : 32455
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin di maa 19, 2013 1:11 am

stephanie,

welkom op het forum,

die foutmelding betekent te weinig trek, mogelijke oorzaken: schouwpijp verstopt, T-stuk verstopt, koek in korfje, luchtinlaat verstopt.

zoals kemp24 aanhaalt de luchtinlaat eens kontroleren (voorzichtig zijn aan de voelers !!)
    zie ook bericht 39 in deze topic: https://pellets.forummotion.com/t5705-ravelli-r70-foutmelding-tiraggio-insuff?highlight=tiragio+insuff

pedro
    Admin

Man Aantal berichten : 4782
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

Bericht van pedro di maa 19, 2013 9:11 am

Hallo Steph,

welkom hier!!

Grtz,
    Pedro

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di maa 19, 2013 1:49 pm

Hallo oké bedankt hoor, we hebben dat nog nooit gedaan inderdaad, ze hadden dat ook niet gezegd.Ik zal ook eens het andere topic doorlezen. Wij maken gewoon heel de binnenkant schoon maar aan de schouw zelf komen we niet, dus weer iets dat ik bij weet. en had nog een vraagje ivm de programma's. Dus als je bijv prog.1 instelt bijv van 6u tot 12u, is het dan zo dat je prog 2 dan kunt instellen dat de kachel dan terug brandt van bijv 16 u tot 23 u, dus 2 programma's gebruiken op 1 dag of hoe gaat dat (mss een domme vraag maar ja)en op welk vermogen zet je de kachel het beste bij het opstarten?

Alvast bedankt!!!
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin di maa 19, 2013 1:53 pm

werkt de kachel nu terug, bedoel je de luchtinlaat nooit gereinigd of het T-stuk achteraan...

die programmas dat zal werken zoals je beschrijft, test het anders eens uit.
    opstartvermogen moet je ook eens testen, hangt van de ruimte af welk vermogen nodig is om snel op te warmen.

Gast
    Gast

Bericht van Gast di maa 19, 2013 2:04 pm

ja ze werkt nu terug na veel keer proberen, zowel het t stuk als de luchtinlaat nog nooit schoongemaakt Embarassed , maar ik had geen idee dat je dat zelf moest of kon doen, want na de winter moeten we een afspraak maken om heel de kachel en buizen te reinigen
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di maa 19, 2013 3:35 pm

t- stuk als de luchtinlaat nog nooit schoongemaakt , hmmm geregeld doen hoor feest
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di maa 19, 2013 10:56 pm

Ah oke, bedankt, we zullen het eens schoonmaken, mijn man zal het eens moeten bekijken, durf het niet zo zelf doen. Die luchtinlaat is dat ook een soort ventilator dan? Alleszins dank voor de antwoorden, ik hou jullie op de hoogte
    erwin
    erwin
    Admin

Bericht van erwin di maa 19, 2013 11:00 pm

luchtinlaat is een buisje van +- 50mm diameter dat aan de achterkant zit,
    het T-stuk zit normaal achter de kachel of buiten onderaan in de rookgasafvoer, onderste gedeelte kun je daar afdoen.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za nov 23, 2024 5:13 pm