Teerafzetting in edilkamin moon Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina

Het forum over verwarmen met pellets

IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Teerafzetting in edilkamin moon I_vote_lcapTeerafzetting in edilkamin moon I_voting_barTeerafzetting in edilkamin moon I_vote_rcap 
steven
Teerafzetting in edilkamin moon I_vote_lcapTeerafzetting in edilkamin moon I_voting_barTeerafzetting in edilkamin moon I_vote_rcap 
pedro
krusty
Fleur
ss
jeanhup
Philip
Annejanne
Maryline

Teerafzetting in edilkamin moon

Ga naar beneden 
+2
steven
Pcorsa
6 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous

Teerafzetting in edilkamin moon Empty
BerichtOnderwerp: Teerafzetting in edilkamin moon   Teerafzetting in edilkamin moon Emptydi maa 19, 2013 9:48 am

Ben anderhalf jaar in het bezit van een edilkamin moon.
Sedert zes maanden heb ik een zwarte teervorming in mijn kachel.
Ik stel me de vraag of dit wordt veroorzaakt door het soort pellets dat ik gebruik of ligt er een andere oorzaak aan de basis: "schouwtrek, afstelling parameters ..."?
Ik gebruik premium pellets van makro.De kachel heeft juist een groot onderhoud gehad en de parameters werden bijgesteld maar zonder enige verandering.
De verkoper zei me dat er dit jaar enorm veel slechte pellets op de markt zijn en dat ik eens moest van merk pellets veranderen.
Ik heb echter nog een voorraad premium pellets van 1200kg.Kan die toch niet naar het containerpark doen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Pcorsa
Pellet
Pellet
Pcorsa

Man Aantal berichten : 69
Registration date : 30-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Teerafzetting in edilkamin moon   Teerafzetting in edilkamin moon Emptydi maa 19, 2013 10:27 am

Probeer eens een ander merk pellets en kijk of je nog steeds die "teer" afzettingen krijgt ...

Moest je je u pellet willen weggooien pm me dan maar voor men adres :)ik kom ze nog gratis afhalen Smile
steven
Moderator
steven

Man Aantal berichten : 5472
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Teerafzetting in edilkamin moon   Teerafzetting in edilkamin moon Emptywo maa 20, 2013 1:41 pm

meng die pellets eens met een ander merk en het probleem zal opgelost zijn.

goldwing
Pellet
Pellet
goldwing

Man Aantal berichten : 139
Leeftijd : 64
Registration date : 23-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Teerafzetting in edilkamin moon   Teerafzetting in edilkamin moon Emptywo maa 20, 2013 2:50 pm

ik heb ook een edilkamin moon met zwarte teervorming in mijn kachel voornamelijk onder die twee scheeltjes die onder de asbak zitten nu voor de 5 de keer schouwbrand gehad en nu was er teer in de schouw beginnen branden dit is altijd na ongeveer 3 maand stoken
schouw staat in living enkelwandige inox door plafond en dan in dubbelwandige inox flexibel in bestaande schouw tot dak
ik heb na 3 schouwbranden gebeld naar mijn delier en zij mij dat ik met plonspan dit niet zou voor hebben en mijn kachel langer zou meegaan wand hier in mijn buurd hebben ze plonspan maar is zacht hout staat op de zakken dus denk ik dat dit toch ook naaldhout kan zijn
erwin
Admin
erwin

Man Aantal berichten : 32335
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

BerichtOnderwerp: Re: Teerafzetting in edilkamin moon   Teerafzetting in edilkamin moon Emptywo maa 20, 2013 3:37 pm

plospan bestaan sinds kort in twee soorten: plospan wit (naaldhout) en plospan bruin (hardhout), dit staat duidelijk op de verpakking..

Laatst aangepast door erwin op wo maa 20, 2013 7:01 pm; in totaal 1 keer bewerkt
goldwing
Pellet
Pellet
goldwing

Man Aantal berichten : 139
Leeftijd : 64
Registration date : 23-11-10

BerichtOnderwerp: Re: Teerafzetting in edilkamin moon   Teerafzetting in edilkamin moon Emptywo maa 20, 2013 3:53 pm

erwin

ik ben er nu op twee plaatsen plonspan gaan halen zijn uiterlijk identiek de zelfde zakken van 14kg alleen de tekst verschild bij de ene staat op zacht hout en zijn ook lichter van kleur maar bij die zak waar er donkerdere pellets in zitten staat niet op dat het hardhout is of zachthout
Pcorsa
Pellet
Pellet
Pcorsa

Man Aantal berichten : 69
Registration date : 30-10-11

BerichtOnderwerp: Re: Teerafzetting in edilkamin moon   Teerafzetting in edilkamin moon Emptywo maa 20, 2013 6:06 pm

omfg 5 keer schouwbrand gehad ? zou toch is met uwe installateur gaan praten dan ... confused

Gast
Gast
Anonymous

BerichtOnderwerp: Re: Teerafzetting in edilkamin moon   Teerafzetting in edilkamin moon Emptywo maa 20, 2013 7:35 pm

schouwbrand , kuis uw schouw eens goed
Péétje Brik
Pellet
Pellet
Péétje Brik

Man Aantal berichten : 175
Leeftijd : 63
Registration date : 19-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Teerafzetting in edilkamin moon   Teerafzetting in edilkamin moon Emptywo maa 20, 2013 8:18 pm

Bij 5 schouwbranden is hij al 5 keer gekuist Rolling Eyes
Oorzaak moet toch bij de schouw te zoeken zijn.
grossard.rob
Admin
grossard.rob

Man Aantal berichten : 918
Leeftijd : 41
Registration date : 18-04-12

BerichtOnderwerp: Re: Teerafzetting in edilkamin moon   Teerafzetting in edilkamin moon Emptywo maa 20, 2013 8:48 pm

Peetje Brik
ik kan je stelling alleen beamen, is hij volgens de regels van de kunst geinstalleerd?

Mengen met een hardhoutmerk, bioflam, Girretz en puur naaldhout Agricon, Plospan, Badger vermijden.
Misschien al een verschil merkbaar, eventueel eens een paar dagen hardhout alleen en zien wat er gebeurdt.

Met vriendelijke groeten,

Grossard Rob
https://soundcloud.com/tripple-d
Gast
Gast
Anonymous

BerichtOnderwerp: Re: Teerafzetting in edilkamin moon   Teerafzetting in edilkamin moon Emptywo maa 20, 2013 9:56 pm

schouwbrand bij een pelletkachel????te weinig warmte normaal!kachel zal eerder stikken door een teveel aan stof(asse)
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Teerafzetting in edilkamin moon   Teerafzetting in edilkamin moon Empty

Teerafzetting in edilkamin moon
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» edilkamin Moon
»  Edilkamin moon rookafvoer
» Edilkamin moon cad services

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: