hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 27 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_rcap 
steven
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_rcap 
pedro
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_rcap 
krusty
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_rcap 
Fleur
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_rcap 
ss
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_rcap 
jeanhup
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_rcap 
Philip
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_rcap 
Annejanne
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_rcap 
Maryline
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 I_vote_rcap 

 

 Eigenschappen Hogramix

Ga naar beneden 
+16
Fleur
krusty
biezoe
ann
krista
player
theco
Philip
erwin
stoffel
christ
Uthrex
noizz
pedro
pellbox
steven
20 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 12 ... 16  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptydi jan 12, 2010 4:33 pm

Hallo,

Verleden jaar ook met Hogramix pellets gebrand en waren daar meestal tevreden over.
Heb nu zo'n 40 zakken erdoor ( steeds per 10 zakken en dus telkens een andere batch)en moet wel zeggen dat ik niet meer zo tevreden ben, kreeg telkens een 'koek' in vuurkorf zowel op laag vermogen als op hoog vermogen. Over de warmte niet te klagen en as viel ook nog mee. In de pellets zijn er verschillende soorten hout te zien (oranje tot geel)misschien een mindere kwaliteit, iets dat bij Hogramix nogal voorkomt heb ik opgemerkt.
Kachel moet daardoor eens vlugger (1 à 2 dagen)gereinigd worden anders warmteverlies.

Zijn nu terug overgegaan op Biodela's om opnieuw een tijdje te testen.Ook veel warmte, weinig assen en ruit niet zo vlug vuil en geen koekvorming in vuurkorf.


Denis
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyza jan 23, 2010 9:11 am

dennis,

Ik heb hetzelfde probleem.De kachel vervuild en er zit een harde koek in de vuurkorf die zeker niet van hout afkomstig is want dat zou anders ook opbranden en niet verkoeken.In oktober kocht ik een pallet en had ik geen problemen, nu is het enorm.Ik zie dat je in elverdinge woont.Dat is zo ver niet van veurne.Waar haal je die biodelas en hoeveel betaal je ervoor?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyza jan 23, 2010 1:53 pm

Hmmmmm,weet niet of dit nu aan de instelling van jullie kachel ligt,maar tot op heden heb ik nog altijd weinig of géén last van koekvorming of extreem zwarte ruiten.
Warmte is ook zéér goed.
Reinig wel bijna iedere dag de kachel met de stofzuiger,en om de drie dagen het asbakje,dit is nog nooit méér dan halfvol geweest.
Ik heb de twee soorten hogramix.
Bij de duurdere soort zit er wel zéér weinig stof in de zak.
Voor mij momenteel nog steeds een van de betere pellets.
Heb badger,wonterpellets,plospan,rz,german pellets gestookt en bij allen méér vervuiling dan bij Hogramix.
rare dingen hé die pelletkachels.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyza jan 23, 2010 2:23 pm

dat is bij idereen verschillend.

Die koek die je in de pelletkachel tegen komt, dat is wel degelijk van het hout.

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyzo jan 24, 2010 2:29 pm

de koek komt voort uit boomschors die in de pellets zit ik heb het gevraagt ze geven eigenlijk bijna geen as dat is niet geloven en zeer veel warmte
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyvr jan 29, 2010 7:36 pm

Hey Serge,

Ik betaal 3,5€ per zak en haal ze in Zuidschote. Best eerst bellen vooraleer je er naartoe gaat want is geen winkel maar een opslagplaats en persoon is niet altijd aanwezig. Is makkelijk te vinden want juist naast de kerk.

Zijn nr is 049/6986396

Mvg

Denis
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyza jan 30, 2010 4:54 pm

Ik heb ze 4€ de zak betaald voor een volle pallet. Din +
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyza jan 30, 2010 6:19 pm

Mpeter schreef:
Ik heb ze 4€ de zak betaald voor een volle pallet. Din +


Hogramix heeft geen din +
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyza jan 30, 2010 6:27 pm

din + NORM Laughing springend

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyza jan 30, 2010 7:16 pm

pedro schreef:
din + NORM Laughing springend


Inderdaad geproduceerd naar ,......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: hogramix pellets   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyvr maa 05, 2010 4:03 pm

gisteren een pallet donkere pellets gehaald bij vepa
nu al 2zakken geopend en vastgesteld dat de pellets veel korter zijn dan vroeger ook zijn de pellets nu gemengd donkere en bleke. lengte pellets min 1cm max 2 cm zakken zijn nog het zelfde of vroeger din norm 51731
volle pallet 60 zakken aan 3€19 per zak.
heeft er al iemand dit ook al voor gehad ?en wat zijn de bevindingen ?de kwaliteit van de pellets zal toch anders zijn!
mvg dries81
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyvr maa 05, 2010 10:49 pm

slechte ervaringen gehad de laatste tijd met hogramix. Niet meer voor mij
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyza maa 06, 2010 5:01 am

ronny2 schreef:
slechte ervaringen gehad de laatste tijd met hogramix. Niet meer voor mij

Welke ervaringen dan precies Ronny?

Grtz,
Pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
christ
Pellet
Pellet
avatar


Man Aantal berichten : 76
Leeftijd : 56
Registration date : 29-01-09

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyza maa 06, 2010 1:51 pm

Ik heb verleden week ook de gewone soort Hogramix (donkere pellets)gehaald, bij het openen van de zakken zie ik ook donkere en bleke pellets door elkaar en zelfs donkere pellets die merkelijk dikker(8 mm)zijn dan de rest. Ik heb er nu al twee zakken van gebruikt, kwa roetvorming en warmte is het hetzelfde als de vorige maar ik heb wel slakvorming, wat ik vroeger niet had.

Mvgr. christ
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptyma maa 08, 2010 6:31 pm

vast gesteld na 3 zakken veel meer stof en afgebroken stukjes van pellets
warmte is ook minder en roetvorming is iets beter wel meer asse ook slakvorming.
in de toekomst indien de pellets zo blijven geen hogramix meer voor mij.
mvg dries81
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptydi maa 09, 2010 1:16 pm

Ik ben een 10-tal dagen geleden bij De Ruyter in Oplinter geweest. Zij werken al 8 jaar met hogramix, zonder problemen. Maar zij hebben nu alleen nog hogramix din+ omdat hun leverancier toegaf dat de kwaliteit van de gewone op dit moment niet goed is omwille van overvraging/overproductie zodat de controles onvoldoende zouden kunnen gebeuren.
de hogramix din+ lijkt mij van goede kwaliteit, geen problemen mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31754
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptydi maa 09, 2010 3:27 pm

en dan mengen ze de afgekeurde partijen met enkele goede, en ze zijn er vanaf,
kassa kassa
Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptydi maa 09, 2010 7:46 pm

Ik heb de gewone Horgamix en eerlijk gezegt ben ik daar nog het meeste tevreden van.
Mijn ruitje word minder zwart en as is mooier ook de kachel is zo vuil niet en reinigt gemakelijker.
Jammer dat hier in de buurt niemand is die Horgamix verdeeld.(regio Vilvoorde - Mechelen)
Mocht er toch iemand zijn hoor of lees ik dat graag.


Mvg


Peter
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptydi maa 09, 2010 9:04 pm

Mpeter schreef:
Ik heb de gewone Horgamix en eerlijk gezegt ben ik daar nog het meeste tevreden van.
Mijn ruitje word minder zwart en as is mooier ook de kachel is zo vuil niet en reinigt gemakelijker.
Jammer dat hier in de buurt niemand is die Horgamix verdeeld.(regio Vilvoorde - Mechelen)
Mocht er toch iemand zijn hoor of lees ik dat graag.


Mvg


Peter

Mss heb je nog pellets van een vorige batch??

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptydi maa 09, 2010 9:39 pm

ze zijn 25januari geleverd geweest samen met de kachel dus ik weet niet hoe of wat waar ik kan zien kwestie van datum.

Mvg

Peter
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptydi maa 09, 2010 10:01 pm

Mpeter schreef:
ze zijn 25januari geleverd geweest samen met de kachel dus ik weet niet hoe of wat waar ik kan zien kwestie van datum.

Mvg

Peter



peter

staat er geen datum op de zak ergens gedrukt??


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptywo maa 10, 2010 12:22 am

Het enige dat er bij opgedrukt staat buiten de normale zaken is :

001281 / 03

Als jullie daar iets meer mee weten ik dus niet.

Groeten

peter
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptywo maa 10, 2010 5:31 am

die pellets zijn waarschijnlijk onlangs gemaakt. nu al 5 zakken verstookt ronduit slechte pellets .na 3jaar nog nooit zulke pellets gehad bij hogramix .
mvg dries81
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptywo maa 10, 2010 8:31 am

Mpeter schreef:
Het enige dat er bij opgedrukt staat buiten de normale zaken is :

001281 / 03

Als jullie daar iets meer mee weten ik dus niet.

Groeten

peter



dit lijkt toch op GEEN duidelijke datum peter
badger pellets daarentegen plaatsen een duidelijke datum op hun zakken ,ik vind dat deze datum ook zou moeten vermeld worden als forumleden klachten hebben van badger als zogezegde slechte pellets,dan kan er eens vergeleken worden met andere die ook op deze datum zijn geproduceert ,maar in andere kachels worden gebruikt. study





gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptywo maa 10, 2010 9:22 am

Maar in dat nummer kan wel een datum zitten. Bv machine nummer 001, houtlot nr28, jaar 1 (lees 2010), week /03
Tis niet omdat wij het niet begrijpen....

Uthrex
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Emptywo maa 10, 2010 12:26 pm

Uthrex schreef:
Maar in dat nummer kan wel een datum zitten. Bv machine nummer 001, houtlot nr28, jaar 1 (lees 2010), week /03
Tis niet omdat wij het niet begrijpen....

Uthrex



daarom juist koop ik pellets waarop een duidelijke datum te lezen staat.
misschien hebben ze wel een reden om alles onduidelijk te maken of te verdoezelen. heel kwaad




gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 9 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Eigenschappen Hogramix
Terug naar boven 
Pagina 9 van 16Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 12 ... 16  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» HOGRAMIX STOPT NIET
» Groepsaankoop Hogramix
» Edilkamin Pellbox SCF

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pellets :: Hogramix-
Ga naar: