hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 54 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 53 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_rcap 
steven
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_rcap 
pedro
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_rcap 
krusty
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_rcap 
Fleur
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_rcap 
ss
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_rcap 
jeanhup
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_rcap 
Philip
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_rcap 
Annejanne
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_rcap 
Maryline
hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_lcaphogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_voting_barhogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 I_vote_rcap 

 

 Eigenschappen Hogramix

Ga naar beneden 
+16
Fleur
krusty
biezoe
ann
krista
player
theco
Philip
erwin
stoffel
christ
Uthrex
noizz
pedro
pellbox
steven
20 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyza jan 31, 2009 12:01 pm

Hallo
Wij zijn deze morgen naar Reningelst (vepa bvba) geweest om een lading pellets te gaan halen (hogramix) . Wij hebben 191€ betaalt voor 900 kg . Ze zijn dus al 6€ omhoog met hun prijs . 2 maanden geleden stonden ze nog aan 185€.
De rode beetjes die je ziet zitten in hun pellets zijn afkomstig van tropisch hout. Ze gebruiken altijd dezelfde zaagselleverencier . De zomerprijzen beginnen vanaf mei,juni (best vanal eerst eens bellen) geen prijs gekregen van de zomerprijzen .
Virginie
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyza jan 31, 2009 12:11 pm

Je moet wel voorzichtig zijn met hardhout. Dit is iets helemaal anders dan bijv. epica.

Dat hout brand anders.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyza jan 31, 2009 12:21 pm

Heb ook 2 zakken getest en ze geven wel duidelijk meer warmte dan mijn domopellets.Wat is dan eigenlijk het probleem ,zijn er al effectief stukken kapotgegaan van de hogramix of is het maar van horen zeggen.Ge weet als de concurrentie iemand kan zwart maken om zelf meer te verkopen van hun merk zullen ze het niet laten.Daarom zijn er bewijzen of dit effectief zo is van stukken die kapotgaan of niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyza jan 31, 2009 12:28 pm

Hallo
Hun samenstelling is 25% zachthout en 75% hardhout waarvan er ook tropisch hout inzit .
Wij zijn tevreden over hun pellets , maar ik moet er ook bij vermelden dat wij nog maar van 1 november stoken op pellets . De toekomst zal het uitwijzen of wij de goede keuze maken of niet .
Virginie
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyza jan 31, 2009 2:46 pm

Ik heb al enkele berichten gelezen over tropisch hardhout en die waren niet positief.

Als dit bij hogramix altijd al zo geweest is, dan zal er wel niks aan de hand zijn. De meeste gebruikers zijn toch heel positief.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyza jan 31, 2009 6:53 pm

Ik vraag me eigenlijk af hoe men erbij komt dat er stukken doorbranden van hogramix? Dit kan toch niet door de warmte zijn ?
Het enige wat enigzins mogelijk zou zijn is dat er zuren vrijkomen tijdens de verbranding , maar heb daar ook zo mijn twijfels over.
Ik heb me al suf gezocht op internet van waar al die slechte verhalen komen over Hogramix maar vind er niks van terug , 1 enkel
verhaal niet te nagelaten.Ik was zeer tevreden van de pellets van hogramix en ga deze zeker verder verbruiken.
Het is natuurlijk een feit dat doordat je rechtstreeks bij de fabrikant kan kopen, de zogenaamde verkopers van "goeie pellets" er een zéér stevige concurrent bij hebben waartegen ze financieel niet op kunnen. Vergelijk maar de prijs van hogramix met de rest en je weet genoeg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyza jan 31, 2009 8:07 pm

Wellicht is het tropische hardhout niet slecht in een pellet. Maar komt de tegenstand vanuit een ecologisch standpunt. Tropische ontbossing wordt aanzien als 'not done'. Dus de verwerking ervan in pellets is evengoed 'not done' en zal bijgevolg een slechte naam geven aan de pellets.

My two cents,
Uthrex
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyza jan 31, 2009 8:38 pm

steven schreef:
Je moet wel voorzichtig zijn met hardhout. Dit is iets helemaal anders dan bijv. epica.

Dat hout brand anders.


Mvg,


Steven

Plospan bestaat toch ook uit hardout en wordt toch algemeen gezien als een goed merk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyza jan 31, 2009 9:25 pm

Ik blijf ze ook verder kopen. Gewoon mengen met iets anders. Ik heb er nog eens een vuurkorfje voor over als ik er een paar jaar exta warm mee heb !
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyza jan 31, 2009 11:05 pm

Wat is de kostprijs eigenlijk van een nieuw vuurkorfje?

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyma feb 09, 2009 3:57 pm

Vandaag mn 1ste lading pellets gekocht :D
Paar zakskes wonterspan(3,75e) en paar zakskes Hogramix(3,20)
Wat me wel opvalt bij de Hogramix is dat er veel kleine pellets erin zitten,afgebrokkelde...
of is dit normaal?
Ben es benieuwd wat het branden gaat geven woensdag;-)

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyma feb 09, 2009 8:02 pm

ja dat is normaal dat er veel kleine pellets inzitten,lava pellets zijn trouwens bijna allemaal pellets met een lengte van ongeveer
0.5cm
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyvr feb 13, 2009 7:11 pm

eerste ervaring met Hogramix,geven opt eerste gevoel veelminder warmte af dan mn domo-pellets ,ook heb ik bijna geen vlam,de vlam komt met moeite boven mn vuurkorfje,terwijl ik met de domopellets een grote mooie vlam had.ook wel meer as met de Hogramix.....

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyvr feb 13, 2009 7:35 pm

Hoe zou da komen dat mn vlam beduidend minder groot is met de Hogramix dan met de domos?

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyvr feb 13, 2009 7:44 pm

de afstelling van de kachel, 't is een ander type pellet.Heeft men de kachel afgeregeld bij plaatsing ? hoe hoger de extractiemotor hoe minder vlam.(hoe schoner je ruit, minder warmte ).
Het experimenteren kan beginnen Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
noizz
Pellet
Pellet
noizz


Man Aantal berichten : 194
Leeftijd : 55
Registration date : 01-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyvr feb 13, 2009 7:45 pm

Ik heb persoonlijk nog nooit domo gebrand maar ik denk dat Domo minder hard geperst zal zijn dan Hogramix(wel al gebrand in mijn kachel)zodat ie dus trager brandt en dus een minder hoge vlam heeft.
Ik vind Hogramix een zeer goede warmte-opbrengst hebben maar met de asse kon ik helaas minder lachen.
Binnenkant kachel was gewoon volledig zwart.
Ik heb intussen al begrepen dat men 2 kwaliteiten van dit merk verkoopt.
Ik zal dus in de toekomst nog eens de andere soort moeten testen. :D
Veel testplezier verder !

_________________
Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyvr feb 13, 2009 8:36 pm

noizz schreef:
Ik heb persoonlijk nog nooit domo gebrand maar ik denk dat Domo minder hard geperst zal zijn dan Hogramix(wel al gebrand in mijn kachel)zodat ie dus trager brandt en dus een minder hoge vlam heeft.
Ik vind Hogramix een zeer goede warmte-opbrengst hebben maar met de asse kon ik helaas minder lachen.
Binnenkant kachel was gewoon volledig zwart.
Ik heb intussen al begrepen dat men 2 kwaliteiten van dit merk verkoopt.
Ik zal dus in de toekomst nog eens de andere soort moeten testen. :D
Veel testplezier verder !


Volgens Vepa moet je de extractiemotor iets hoger zetten door de samenstelling van hun mengsel (hardhout) .Helaas verdwijnt er dan ook meer warmte in de schouw heb ik de indruk.
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyvr feb 13, 2009 9:07 pm

Drieske schreef:
de afstelling van de kachel, 't is een ander type pellet.Heeft men de kachel afgeregeld bij plaatsing ? hoe hoger de extractiemotor hoe minder vlam.(hoe schoner je ruit, minder warmte ).
Het experimenteren kan beginnen Razz

De kachel is idd afgeregeld met de Domo pellets.Wat bedoel je met de extractiemotor.....?
Veel instellingen(of aan te passen instellingen) vind ik trouwens niet terug in de nederlandse handleiding(wss bewust gedaan door de invoerder) en een 3tal functies in het menu zijn met een paswoord

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyvr feb 13, 2009 9:31 pm

Ik heb ook een ecoteck kachel en heb ook al een zak of drie horgramix gebruikt en moet zeggen veel beter dan die domopellets.Mijn kachel is nochtans ook afgeregeld op domopellets maar vind de hogramix veel bter branden en de vlamis ook veel hoger.
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyvr feb 13, 2009 9:51 pm

Hm bij mij ist juist omgekeerd!!?is het ook een inbouw warlord?heb jij mss iets van nederlandse handleidingen ivm parameters en zo???

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyza feb 14, 2009 7:12 pm

warlord schreef:
Ik heb ook een ecoteck kachel en heb ook al een zak of drie horgramix gebruikt en moet zeggen veel beter dan die domopellets.Mijn kachel is nochtans ook afgeregeld op domopellets maar vind de hogramix veel bter branden en de vlamis ook veel hoger.


Hallo Pedro,

De extractiemotor zuigt de rookgassen af naar de shouw, hoger die staat hoe minder vlam je meestal hebt .En doorgaans als je schouw goed trekt gaat er dan ook teveel warmte door de schouw.
Proberen aan de parameters te geraken want je moetecht wel bij elke pellet andere instellingen gebruiken.

greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyzo feb 15, 2009 2:06 pm

Oke Drieske bedankt!!kga morgen es mn afstandsbediening deftig uitpluizen Surprised

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyza feb 21, 2009 9:35 pm

Mn eerste ervaringen met Hogramix waren niet zo best,iertsje minder warmte en veel zwarte as waardoor de kachel dan ook extreem vuil was!Ben nu sinds gisteren aan het branden met een mix van Hogramix en Wonterspan,en dit geeft een héél ander resultaat....As is lichter van kleur,kachel en vooral het ruitje worden minder snel zwart!één dezer dagen nog es paar cocktails :D testen

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
noizz
Pellet
Pellet
noizz


Man Aantal berichten : 194
Leeftijd : 55
Registration date : 01-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyzo feb 22, 2009 9:55 am

Ik had hetzelfde resultaat met Hogramix.
De kachel was ronduit vuil en smerig.
Er blijken wel 2 soorten Hogramix te bestaan.
De andere soort wil ik dus beslist nog eens testen.

_________________
Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyzo feb 22, 2009 1:04 pm

Noizz,
de andere soort zitten in doorzichtige blanco zakken,deze zijn wel din+ ,kosten ietsje meer en zijn ingevoerd van Duisland.

Ik ga deze pellets de komende weken ook es testen

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Emptyzo feb 22, 2009 1:54 pm

je moet trouwens bij hogramix de extractiemotor verhogen door de samenstelling van hun meel.Iets meer zuurstof toevoegen voor een betere verbranding en iets meer rookafzuiging , dan wordt je kachel niet zo vuil, ook moet je de pellettoevoer verminderen omdat deze sowieso veel meer warmte afgeven.Je zal zien de kachel zal heel wat minder vuil worden.Elke pelletsoort = kachel anders afstellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eigenschappen Hogramix   hogramix - Eigenschappen Hogramix - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Eigenschappen Hogramix
Terug naar boven 
Pagina 4 van 16Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» HOGRAMIX STOPT NIET
» Groepsaankoop Hogramix
» Edilkamin Pellbox SCF

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pellets :: Hogramix-
Ga naar: