Goed om te weten !!!!! Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 51 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 50 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Goed om te weten !!!!! I_vote_lcapGoed om te weten !!!!! I_voting_barGoed om te weten !!!!! I_vote_rcap 
steven
Goed om te weten !!!!! I_vote_lcapGoed om te weten !!!!! I_voting_barGoed om te weten !!!!! I_vote_rcap 
pedro
Goed om te weten !!!!! I_vote_lcapGoed om te weten !!!!! I_voting_barGoed om te weten !!!!! I_vote_rcap 
krusty
Goed om te weten !!!!! I_vote_lcapGoed om te weten !!!!! I_voting_barGoed om te weten !!!!! I_vote_rcap 
Fleur
Goed om te weten !!!!! I_vote_lcapGoed om te weten !!!!! I_voting_barGoed om te weten !!!!! I_vote_rcap 
ss
Goed om te weten !!!!! I_vote_lcapGoed om te weten !!!!! I_voting_barGoed om te weten !!!!! I_vote_rcap 
jeanhup
Goed om te weten !!!!! I_vote_lcapGoed om te weten !!!!! I_voting_barGoed om te weten !!!!! I_vote_rcap 
Philip
Goed om te weten !!!!! I_vote_lcapGoed om te weten !!!!! I_voting_barGoed om te weten !!!!! I_vote_rcap 
Annejanne
Goed om te weten !!!!! I_vote_lcapGoed om te weten !!!!! I_voting_barGoed om te weten !!!!! I_vote_rcap 
Maryline
Goed om te weten !!!!! I_vote_lcapGoed om te weten !!!!! I_voting_barGoed om te weten !!!!! I_vote_rcap 

 

 Goed om te weten !!!!!

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Goed om te weten !!!!! Empty
BerichtOnderwerp: Goed om te weten !!!!!   Goed om te weten !!!!! Emptywo 21 jan 2009 - 18:41

Wat is het electriciteitsverbruik?


Bij de opstart verbruikt de ontstekingskaars 300 W gedurende 5 tot 8 minuten. Tijdens het branden verbruiken ventilator en pelletmotor 30 à 40 W per uur, wat overeenkomt met 1 gloeilampje.
Als de kachel 10 uur per dag brandt gedurende 200 dagen kosten het opstarten en het draaien 14 euro per jaar aan elektriciteit. Maar dat weegt niet op tegen de besparing van vele honderden euro’s aan brandstof.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Goed om te weten !!!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goed om te weten !!!!!   Goed om te weten !!!!! Emptywo 21 jan 2009 - 20:31

Helemaal met je eens.
Als je nagaat dat een gas centrale verwarming ongeveer 120 watt gebruikt...
Die slaat niet zovaak meer aan als je een pelletkachel hebt.
Heb klanten die ook geld van de stroommaatschappij terug krijgen!
Perfect toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Goed om te weten !!!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goed om te weten !!!!!   Goed om te weten !!!!! Emptywo 21 jan 2009 - 21:55

Ik trek ook van de stroommaatschappij electrabel om de 3 a 4 maand , 450 € voor mijn electriciteit die ik hun verkoop .........hahaha....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Goed om te weten !!!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goed om te weten !!!!!   Goed om te weten !!!!! Emptywo 7 okt 2009 - 15:56

u schrijft maar halve waarheden
de pelletkachel heeft een constand verbruik maar een cv ketel brand miet constand en heeft ook geen pieken van 300 tot 400watt

wel serieuze vergelijk maken
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Goed om te weten !!!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goed om te weten !!!!!   Goed om te weten !!!!! Emptywo 7 okt 2009 - 17:04

Er zijn zeker pelletkachels die bij de opstart zo een hoge wattage verbruiken om nadien naar 50 à 120 W te verbruiken bij gewoon verbruik.

Een pelletkachel heeft geen constant verbruik omdat een pelletkachel kan moduleren. De ventilator gaat dan ook meer of minder blazen wat een verschillend verbruik met zich meebrengt.

De gloeikaars verbruikt dan niets meer, het is de as + aspot die de nieuwe pellets doet ontbranden.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Goed om te weten !!!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goed om te weten !!!!!   Goed om te weten !!!!! Emptywo 7 okt 2009 - 19:25

Marcel

U PC gebruikt jaarlijks 4 X Meer dan een pelletkachel. Een C.V. ketel met waakvlam kost u gemiddeld 100 eurie per jaar de gasmeter 200 eurie inclusief netwerkkosten en roofridders-heffingen dus ge betaald echt wel meer dan een pelletkachel aan stroom-verbruikt, voor die 260 eurie meer, heb ik 1500 kg pellets.
Met warme groetjes, caddy
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

Goed om te weten !!!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goed om te weten !!!!!   Goed om te weten !!!!! Emptywo 7 okt 2009 - 22:21

Ik heb geen waakvlam in mijn condensatie combi. Maar het ledje laten branden kost ook geld. En die warmtewisselaar die zorgt voor constant warm water verbruikt ook hoor. Om nog maar te zwijgen over het zure (niet herbruikbare) condensatiewater.
En in de winter springt die pomp ook regelmatig op. Zelfs mijne thermostaat moet elektric hebben om het klokje correct te houden.
Niet doen of die dingen niks verbruiken als ze niet stoken....

Mvg,
Uthrex
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Goed om te weten !!!!! Empty
BerichtOnderwerp: goed he   Goed om te weten !!!!! Emptywo 3 nov 2010 - 10:52

Bedankt krusty,

Elektriciteit is voor mij geen probleem ik heb immers al zonnepanelen liggen.
Maar toch is dit wetenswaardige info om in gedachte te houden.

mvg

gunther
Terug naar boven Ga naar beneden
theco
Pellet
Pellet
theco


Vrouw Aantal berichten : 94
Registration date : 31-07-10

Goed om te weten !!!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goed om te weten !!!!!   Goed om te weten !!!!! Emptywo 3 nov 2010 - 23:30

ik houdt zelf al sinds ongeveer 25 weken, mijn stroomverbruik per week bij.
Iedere zondag schrijf ik mijn stroomverbruik op.
Nu ben ik met ingang van de eerste week van september de pelletkachel gaan gebruiken.
(ik heb de edilkamin funny. 11,5 Kw)
De laatste 3 weken gaat de kachel gemiddeld 3 x per 24 uur aan en draait dan ongeveer 4 a 5 uur per keer.
Ik heb gelukkig nog geen noemenswaardige verhoogde stroomverbruik geconstateerd.
Ik ben hier dus ook zeer blij mee.!!
(mijn zoon krijgt het in zijn eentje WEL klaar om tijdens de schoolvakantie mijn stroomverbruik omhoog te jagen)
Straks zal de kachel wel de hele dag en nacht aan zijn, maar ik vermoed dat dit niets aan het stroomverbruik doen zal, want de grote stroomverbruiker is ja de opstartfase. Deze zal dan maar 1 keer per dag zijn.

kortom: Ik ben happy met mijn funny. haha

groet claudia
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Goed om te weten !!!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goed om te weten !!!!!   Goed om te weten !!!!! Emptydo 4 nov 2010 - 9:09

krusty schreef:
Wat is het electriciteitsverbruik?


Bij de opstart verbruikt de ontstekingskaars 300 W gedurende 5 tot 8 minuten. Tijdens het branden verbruiken ventilator en pelletmotor 30 à 40 W per uur, wat overeenkomt met 1 gloeilampje.
Als de kachel 10 uur per dag brandt gedurende 200 dagen kosten het opstarten en het draaien 14 euro per jaar aan elektriciteit. Maar dat weegt niet op tegen de besparing van vele honderden euro’s aan brandstof.

ook nog bij rekenen dat da kachel alé deze hier toch ook nog een sluimerverbruik heeft als hij blijft aanliggen natuurlijk .
hier komt dat op een 7watt per uur maar als het kouder wordt zal die blijven branden waarschijnlijk en is dit niet meer Surprised
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Goed om te weten !!!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goed om te weten !!!!!   Goed om te weten !!!!! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Goed om te weten !!!!!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ravelli R120 12kw,goed of niet goed?
» help we weten het niet
» hoe kan ik weten hoeveel rookkanalen ik in mijn schouw heb?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: