Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 26 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_lcapVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_voting_barVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_rcap 
steven
Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_lcapVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_voting_barVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_rcap 
pedro
Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_lcapVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_voting_barVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_rcap 
krusty
Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_lcapVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_voting_barVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_rcap 
Fleur
Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_lcapVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_voting_barVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_rcap 
ss
Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_lcapVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_voting_barVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_rcap 
jeanhup
Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_lcapVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_voting_barVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_rcap 
Philip
Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_lcapVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_voting_barVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_rcap 
Annejanne
Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_lcapVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_voting_barVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_rcap 
Maryline
Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_lcapVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_voting_barVerwijderen wormschroef Edilkamin Funny I_vote_rcap 

 

 Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
strolisp
Pellet
Pellet
strolisp


Man Aantal berichten : 70
Registration date : 04-11-12

Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny Empty
BerichtOnderwerp: Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny   Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny Emptyvr apr 12, 2013 10:24 pm

Ik heb het volgend probleem met mijn Edilkamin Funny

Wanneer de kachel op een soort van stand-by staat (ingesteld op 22° en binnentemperatuur ook 22°), dan is er geen geluid meer van de ventilator maar dan heb ik de indruk dat de wormschroef of de motor die de wormschroef bedient redelijk rumoerig is (in feite echt lawaai maakt).
Ik heb het achterste paneel al opengemaakt en ik stel dan vast dat het lawaai telkens opduikt als de schroef draait.
Ik besef maar al te goed dat een pelletkachel 'geluid' maakt, maar dit is echter een storend 'lawaai'.

Wij hebben wel verbouwingswerken uitgevoerd terwijl de kachel er al stond (was wel goed afgedekt).
Het kan altijd dat er stof in of rond de wormschroef is gekomen waardoor die nu wat stroever draait.
Misschien moet ik die een kuisen maar in de handleiding staat niet beschreven hoe je die demonteert.

Weet er iemand hoe je zelf de wormschroef kan verwijderen om die eventueel eens goed te kuisen en te smeren.

Hopelijk is daarmee het probleem opgelost.
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny   Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny Emptyza apr 13, 2013 12:17 am

Het kan ook zijn dat je wormschroefmotor zelf het geluid maakt. Haal deze los van het asje (meestal met een imbusschroefje geborgd) en laat de motor eens draaien zonder schroef. Als je dan ook dat geluid hoort ligt het dus aan je motor. Als je nog in de garantie zit kun je deze waarschijnlijk laten vervangen.

Pas wel op: de motor draait op 230V! Dus voor de montage de stroom van de kachel af halen en tijdens het testen de motor en de draden op een veilige plek leggen. Je kunt hem ook helemaal van de kachel verwijderen en even testen door er (op een veilige manier) 230V op te zetten.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
strolisp
Pellet
Pellet
strolisp


Man Aantal berichten : 70
Registration date : 04-11-12

Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny   Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny Emptyza apr 13, 2013 9:44 am

Kachel is niet meer in garantie, daarom wil ik het zelf eens testen.
Moest het de motor niet zijn, weet je dan hoe ik de schroef moet verwijderen?
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny   Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny Emptyza apr 13, 2013 10:22 am

Meestal zit die via een plaatje met 4 bouten vastgeschroef (bij de motor). Als je die bouten los haal kun je de schroef er met plaat en al uit trekken.

Maar als je de motor van de as af hebt kun je ook proberen om de schroef met de hand of een tang rond te draaien. Dan kun je luisteren of het geluid van de schroef komt,

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
strolisp
Pellet
Pellet
strolisp


Man Aantal berichten : 70
Registration date : 04-11-12

Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny   Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny Emptyma apr 15, 2013 1:43 pm

Ben er niet in geslaagd om de motor van de wormschroef te verwijderen.
Deze zit inderdaad hierop vastgemaakt met een inbusmoer.
Ik durf echter niet te veel kracht zetten.
Wat ik wel gemerkt heb is dat ik de motor en de wormschroef een dikke cm naar boven en naar beneden kan bewegen, maw dat de wormschroef speling naar boven en naar beneden heeft.
Is dit normaal?
Is het tevens normaal dat de 'schoep' van een wormschroef volledig tegen de bodem van de pellettank komt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny Empty
BerichtOnderwerp: Re: Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny   Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Verwijderen wormschroef Edilkamin Funny
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wormschroef vullen Edilkamin iris plus
» Afstandsbediening Edilkamin Funny
» Edilkamin Funny

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: