Welke pellets  in een rika  Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 43 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 42 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Welke pellets  in een rika  I_vote_lcapWelke pellets  in een rika  I_voting_barWelke pellets  in een rika  I_vote_rcap 
steven
Welke pellets  in een rika  I_vote_lcapWelke pellets  in een rika  I_voting_barWelke pellets  in een rika  I_vote_rcap 
pedro
Welke pellets  in een rika  I_vote_lcapWelke pellets  in een rika  I_voting_barWelke pellets  in een rika  I_vote_rcap 
krusty
Welke pellets  in een rika  I_vote_lcapWelke pellets  in een rika  I_voting_barWelke pellets  in een rika  I_vote_rcap 
Fleur
Welke pellets  in een rika  I_vote_lcapWelke pellets  in een rika  I_voting_barWelke pellets  in een rika  I_vote_rcap 
ss
Welke pellets  in een rika  I_vote_lcapWelke pellets  in een rika  I_voting_barWelke pellets  in een rika  I_vote_rcap 
jeanhup
Welke pellets  in een rika  I_vote_lcapWelke pellets  in een rika  I_voting_barWelke pellets  in een rika  I_vote_rcap 
Philip
Welke pellets  in een rika  I_vote_lcapWelke pellets  in een rika  I_voting_barWelke pellets  in een rika  I_vote_rcap 
Annejanne
Welke pellets  in een rika  I_vote_lcapWelke pellets  in een rika  I_voting_barWelke pellets  in een rika  I_vote_rcap 
Maryline
Welke pellets  in een rika  I_vote_lcapWelke pellets  in een rika  I_voting_barWelke pellets  in een rika  I_vote_rcap 

 

 Welke pellets in een rika

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Welke pellets  in een rika  Empty
BerichtOnderwerp: Welke pellets in een rika    Welke pellets  in een rika  Emptywo apr 17, 2013 9:22 am

Goede morgen,
Ik stook sinds eind januari 2013 met onze nieuwe RIKA Como de Badger pellets.
Véél stof in de zakken (ook zaagsel) wat ook weer stof in je living brengt tijdens het vullen.
(Leverancier is zelfs de hele pallet komen ophalen om daarna een nieuwe te leveren. Hij vond het zelf ook niet kunnen dat er zoveel stof en zaagsel in zat. Tweede pallet was iets beter maar nog teveel stof.)
Ervaring Badger: zéér mooie verbranding, ruitje proper, extreem weinig assen.
Heb dan ook eens Florafire geprobeerd: verschrikkelijk véél assen en direct vuile ruit.

Mijn vraag is nu: welke pellets raden jullie (RIKA - eigenaars) me nog aan om te proberen?
Ik weet wel dat je schouwtrek en andere parameters ook belangrijk zijn, maar ervaringen van andere RIKA-stokers kunnen mij zeker helpen.
Misschien kunnen we zo'n soort enquete invullen?
Alvast bedankt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Welke pellets  in een rika  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke pellets in een rika    Welke pellets  in een rika  Emptywo apr 17, 2013 10:18 am

Hoi,

Ik heb dit seizoen de pellets van Wonterspan gebruikt en ben er tevreden over.

Weinig stof/zaagsel/ en geen houtsplinters, weinig asse, goede verbranding (geen 'koekvorming' in branderpotje en weinig asse) en het ruitje blijft tot 3 dagen proper (lichte waasvorming na 3 dagen).

Nu ben ik net door mijn voorraad Wonterpellets heen en gebruik ik Granelco (=Agricon). Deze zijn vergelijkbaar met de Wonters, maar ik moet wel uitkijken voor 'koekvorming' nu.

Vriendelijke groeten,

Steven

Terug naar boven Ga naar beneden
Greenhorn
Pellet
Pellet
Greenhorn


Man Aantal berichten : 133
Leeftijd : 70
Registration date : 07-08-12

Welke pellets  in een rika  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke pellets in een rika    Welke pellets  in een rika  Emptywo apr 17, 2013 10:32 am

Hallo bopsteyn,

Deze winter heb ik Elite -groepsaankoop W-Vl- gestookt en Domo.Dan nog een 8-tal zakjes German pellets. De beste waren vlgs mij Elite-geen stof, goede warmteafgifte, weinig assen, weinig vervuiling.Domo -of Power + - kwamen voor mij op een goede 2de plaats, wel meer stof in de zakken, maar aanvaardbaar. Germans gaven harde koek op de rand van het branderpotje en vuilere ruit, deze zou ik niet meer nemen.
Grtz, Patrick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Welke pellets  in een rika  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke pellets in een rika    Welke pellets  in een rika  Emptywo apr 17, 2013 10:42 am

Bedankt voor jullie reacties alvast. Nu alleen nog een verdeler in Limburg vinden van WOnterspan, Domo en Elite... Zal eens Googlen.

Terug naar boven Ga naar beneden
redcap
Pellet
Pellet
redcap


Man Aantal berichten : 76
Registration date : 20-02-13

Welke pellets  in een rika  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke pellets in een rika    Welke pellets  in een rika  Emptywo apr 17, 2013 12:14 pm

Ik heb mijn Rika Como sinds een week en stook Badger.
Ik kan niet zeggen dat er veel stof in de zakken zit, maar kan ook nog niet echt vergelijken.
Als je de zak heel snel leegkapt in de voorraadkamer van de kachel, dan zie je wel wat stof. Maar is dat niet normaal ?
Ben ook wel geïnteresserd in welke pellets de meeste Como eigenaars stoken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Welke pellets  in een rika  Empty
BerichtOnderwerp: pellets rika   Welke pellets  in een rika  Emptydi mei 06, 2014 8:47 pm

welke pellets passen bij een rika, want ik overweeg deze te kopen
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32119
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Welke pellets  in een rika  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke pellets in een rika    Welke pellets  in een rika  Emptydi mei 06, 2014 8:50 pm

pellets voor een rika bestaan niet, net zomin als edilkamin of mcz pellets.
begin maar met de pellets waarop de verkoper de kachel afstelt.
nadien altijd een paar zakken testen voor je zomaar een pallet pellets koopt...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikzelf
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Ikzelf


Man Aantal berichten : 388
Leeftijd : 40
Registration date : 11-09-11

Welke pellets  in een rika  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke pellets in een rika    Welke pellets  in een rika  Emptyzo mei 11, 2014 1:28 pm

Met welke pellets stoken jullie RIKA-gebruikers momenteel nog?

Ikzelf heb een Revo, 2jaren met GREEN ENERGY gestookt, maar vanwege teveel koek en te hoge temperaturen ga ik op zoek naar een ander soort pellets...

Testen ga ik sowieso doen, maar tips van andere Revo-gebruikers zijn altijd welkom
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

Welke pellets  in een rika  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke pellets in een rika    Welke pellets  in een rika  Emptyzo mei 11, 2014 1:43 pm

@ikzelf
jou probleem van te hoge temperaturen kan je toch opvangen door de pellettoevoer te verminderen..

https://pellets.forummotion.com/t4133p20-rika-revo-pellettoevoer-verminderen?highlight=rika

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Ikzelf
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Ikzelf


Man Aantal berichten : 388
Leeftijd : 40
Registration date : 11-09-11

Welke pellets  in een rika  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke pellets in een rika    Welke pellets  in een rika  Emptyzo mei 11, 2014 7:16 pm

mja, ik heb dus nog de oude software en zie het niet zitten om speciaal iemand te laten komen om te upgraden, zodat ik zelf aan dit menu kan...
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

Welke pellets  in een rika  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke pellets in een rika    Welke pellets  in een rika  Emptyzo mei 11, 2014 7:38 pm

@ikzelf
dan pellets gebruiken die niet te veel geen warmte geven ...zoals flammi pellets
pffff .....en wij die allen zoeken naar de beste

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Welke pellets  in een rika  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke pellets in een rika    Welke pellets  in een rika  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welke pellets in een rika
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rika - storing No Pellets
» EdilKamin Brio welke pellets
» goede pellets gezocht voor rika memo

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Rika-
Ga naar: