welke verwarming bij een nieuwe woning ? Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
welke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_lcapwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_voting_barwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_rcap 
steven
welke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_lcapwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_voting_barwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_rcap 
pedro
welke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_lcapwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_voting_barwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_rcap 
krusty
welke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_lcapwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_voting_barwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_rcap 
Fleur
welke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_lcapwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_voting_barwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_rcap 
ss
welke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_lcapwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_voting_barwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_rcap 
jeanhup
welke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_lcapwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_voting_barwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_rcap 
Philip
welke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_lcapwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_voting_barwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_rcap 
Annejanne
welke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_lcapwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_voting_barwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_rcap 
Maryline
welke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_lcapwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_voting_barwelke verwarming bij een nieuwe woning ? I_vote_rcap 

 

 welke verwarming bij een nieuwe woning ?

Ga naar beneden 
+8
jeanhup
pedro
nick1
grossard.rob
ss
Dan12
colleken
Block
12 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3083
Registration date : 06-12-11

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyza apr 27, 2013 8:18 am

vergelijken we soms geen appelen met peren.
pelletkachels worden vergeleken met oude cv installaties.
ik hoor hier ook weinig spreken over warmtepompen die langzamerhand meer en meer geinstalleerd worden in nieuwe woningen.
je gelooft toch nooit dat een pelletkachel de verwarming is van de toekomst.....veel werk,veel vuil,reparaties,veel sleuren en stapelen en de brandstof...ja die gaat in prijs vlug de hoogte in de laatste tijd en t is niet omdat ze ergens in belgie een actie doen ze zo maar eventjes in je garage belanden,het is konstant zoeken en afwegen ,over de kwaliteit zullen we dan nog maar zwijgen want daar wordt het forum mee gevoed..hahahaha!!!!!......... amai


moest je een nieuwe woning bouwen,welke VERWARMING geeft jou voorkeur,toekomstig gericht voor een doorsnee huisgezin....... Surprised

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Block
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Block


Aantal berichten : 407
Registration date : 01-01-09

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyza apr 27, 2013 10:01 am

Goeie vraag,

Dan zou ik zeker zien dat de isolatie en luchtdichtheid heel hoog is. Verwarming met zonneboiler met warmtepomp denk ik.
De kans dat ik voor pellets zou gaan is héél klein geef ik gerust toe.



_________________
Premium pellets
26x180 Watt
Terug naar boven Ga naar beneden
colleken
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
colleken


Vrouw Aantal berichten : 233
Leeftijd : 56
Registration date : 25-11-12

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyza apr 27, 2013 10:02 am

Omdat ik geen 20 jaar meer ben zou ik kiezen voor elektrische verwarming.
Maar enkel in het geval ik een kleine windmolen zou mogen zetten .Anders zou ik kiezen voor pellets .
Terug naar boven Ga naar beneden
Dan12
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Dan12


Man Aantal berichten : 201
Registration date : 18-12-11

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyza apr 27, 2013 10:45 am

Dan zou ik voor LEW kiezen.
lage energie woning.
vloerverwarming op zon-energie gecombineert met een degelijk ventilatiesysteem !
pelletkacheltje (extra) erbij om toch op dit forum mee te kunnen spreken..


_________________
Mvg. Dan12



edilkamin atlanta pelletketel CV
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyza apr 27, 2013 11:15 am

Ik zou ook kiezen voor een kleine pelletcv (bv Edilkamin Bering) in combinatie met een zonneboiler.

Verder : het electriciteitsverbruik zo laag mogelijk houden, zodat de electrische energie lokaal kan opgewekt worden met windenergie (bv Ridgeblade) en een paar photovoltaïsche zonnepanelen).

En zoals dan12 zegt, dit alles binnen het concept van een LEW.

Groetjes,

Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyza apr 27, 2013 12:06 pm

er is keuze genoeg om je huis mee te verwarmen
t'is dikwijls een kwestie van centjes
ik zou bij nieuwbouw nu kiezen voor zonne-energie - boilers - windmolen - pellets - lage energie woning enz...
en belangrijk ik wil meer dan één energiebron ( kwestie als de één uitvalt heb je een ander )
belangrijk voor mij is ook ik betaal mijn energie en ik heb ze ( dus geen tussentijds factuur )
deze week ben ik verlichting gaan kopen voor onze nieuwe keuken en tja led lampen zijn dubbel zo duur als halogeen lampen
zo zie je maar de prijs en het geld ervoor hebben
raar er is tegenwoordig heel wat te verkrijgen als verwarming en toch heb ik nog nooit een zo groot aanbod gezien van steenkool als brandstof



Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: verwarming   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyza apr 27, 2013 3:31 pm

Er gebeuren toch wonderen in deze harde wereld, af en toe ben ik het eens met Fleur, ik betwijfel ook sterk dat de pelletkachel/ketel "HET" verwarmingssysteem van de toekomst is of gaat worden, de warmtepomp heeft daar een beduidend grotere kans toe denk ik...


Laatst aangepast door ss op zo apr 28, 2013 11:30 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyza apr 27, 2013 4:42 pm

och jongens toch, binnen x aantal jaren hoeven we niet meer te verwarmen , de aarde is toch aan het opwarmen Smile dan hebben we misschien winters van 15gr en meer, en dan praten we over welke airco zijn het beste, cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Dan12
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Dan12


Man Aantal berichten : 201
Registration date : 18-12-11

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyza apr 27, 2013 4:47 pm

tegen die tijd heeft ook iedereen een wkk installatie.

_________________
Mvg. Dan12



edilkamin atlanta pelletketel CV
Terug naar boven Ga naar beneden
grossard.rob
Admin
grossard.rob


Man Aantal berichten : 910
Leeftijd : 41
Registration date : 18-04-12

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Het huis van de toekomst   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyza apr 27, 2013 8:19 pm


Het huis van de toekomst op .... Waterstofcellen?

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soundcloud.com/tripple-d
Gast
Gast
Anonymous



welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyzo apr 28, 2013 9:24 am

Hey,

Persoonlijk denk ik eerder aan elektrisch verwarmen.
Voorwaarde is dan wel dat de leveranciers overstappen naar andere manieren om die energie op te wekken. Elektrisch verwarmen is heel makkelijk, maar momenteel de duurste. (Wij draaien al enkele tientallen jaren op elektrische accumulators en gaan overstappen op pellets). Terug overstappen naar elektrisch verwarmen zou (voor ons persoonlijk) de logica zelf zijn. Er zijn immers te veel voordelen...!

Maar... 1 voorwaarde moet wel voldaan worden ivm de levering van die elektrische energie. Die zou moeten worden opgewekt door de zon.
Meer nog, die moet worden opgewekt door ofwel Stirling motors of zonnecollectoren.
Beide systemen zijn op enkele kleinigheden te na bijna onderhoudsvrij....! En er zijn GEEN nadelen te vernoemen, en dan bedoel ik vooral ivm met uitstoot. Er is tijdens de productie van de energie helemaal geen uitstoot...NUL, NIKS...! ER zijn geen bijkomende afvalstoffen...NUL, NIKS...!
Ik ga er natuurlijk wel van uit dat heel wat mensen die overstap ook zouden doen en de energieprijs logischerwijs zal dalen

Daar valt toch iedereen voor niewaar....?? Wink

Chris
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3083
Registration date : 06-12-11

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: help mij op de goede weg !!!   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyzo dec 22, 2013 4:43 pm

ik ben eens benieuwd wat al onze leden hier zouden installeren als toekomstgerichte verwarming bij het bouwen van een NIEUWE gezinswoning.
zouden hun gedachten voor een pelletkachel in dezelfde lijn liggen of toch niet ?..... wat?

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 837
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyzo dec 22, 2013 4:54 pm

Met wat ik nu weet zou ik gaan voor een condensatieketel op aardgas, een warmtepompboiler voor het warm water en een Hydro-pelletkachel.

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyzo dec 22, 2013 5:09 pm

ik zit toevallig in deze situatie,wij gaan binnen een paar maanden starten met de bouw van een nieuwe woning. Daarbij hebben we gekozen voor vloerverwarming dmv een gascondensatieketel . Afvoer voor pelletkachel wordt voorzien in de living. Alleen vraag ik me af welke invloed een pelletkachel zal hebben op ons ventilatiesysteem D. Aangezien een pelletkachel nogal wat stof afgeeft ben ik niet van zin om iedere maand nieuwe filters te plaatsen... Anders lijkt een pelletkachel type mcz,zonder ventilator ,ook wel een optie. Daarnaast zal ik nog es moeten overleggen met de EPB verslaggever welke invloed een pelletkachel zal hebben op mn E-peil(punten)

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3083
Registration date : 06-12-11

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyzo dec 22, 2013 6:02 pm

jij hebt toch zonnepanelen pedro ,een goed geisoleerd huis moet toch kunnen draaien met de opbrengst op jaarbasis met dergelijke panelen,zowel verwarming als verbruik toestellen.

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyma dec 23, 2013 6:44 am

Ik had zonnepanelen op het dak van mn vorige woning Fleur  Smile ,ondertss is da huis verkocht en starten we volgende maand of zo met een nieuwbouw. En verwarming op elektriciteit is echt NOT DONE  Laughing 

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyma dec 23, 2013 9:42 am

Pedro schreef:
En verwarming op elektriciteit is echt NOT DONE
 Question

Allee Pedro, je krijgt zelfs subsidies als je elektrisch verwarmt met een warmtepomp!
 
subsidie warmtepomp
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyma dec 23, 2013 10:50 am

Janus,

de investering voor een warmtepomp op dit moment is nog ietsje te groot  Cool 

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4434
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyma dec 23, 2013 12:31 pm

ALS je voor een warmtepomp nog ergens een subsidie krijgt zal het max 500€ zijn

MAAR daarvoor moet je ze laten plaatsen door erkend installateur , meerkost is ongeveer 2 a 3000€.

Je bent beter af door ze zelf te plaatsen , dat is echt niet zo moeilijk met het click/fit systeem

Er zijn in Limburg 2 verkopers , die goeie service geven, EN niet te duur zijn voor degelijk materiaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyma dec 23, 2013 12:45 pm

had paar maand terug offerte aangevraagd voor een warmtepomp,en de prijs was toch wel AANZIENLIJK!Dan maar van dat idee afgestapt en offertes aangevraagd voor gascondensatieketels...

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4434
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyma dec 23, 2013 12:50 pm

Was dat laten plaatsen Pedro?  effe raden dan  ....rond de ..6000€? ik denk eerder meer !
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4767
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyma dec 23, 2013 12:54 pm

da was idd laten plaatsen Krusty,ja ze hadden een totaalpakket aangeboden:WP,vvw,zonneboiler,ventilatiesysteem,units in de slaapkamers,.... 40000€ Excl Btw :-)

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyma dec 23, 2013 1:36 pm

Pedro: een pelletkachel produceert geen stof (indien goed geinstalleerd en gebruikt). Hij circuleert hoogstens het stof dat al in de woning aanwezig is.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4434
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyma dec 23, 2013 1:42 pm

Aja nu zeg je het "" een totaalpakket "" .................daar kan ik ni over meespreken !
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3083
Registration date : 06-12-11

welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Emptyza okt 17, 2015 9:46 pm

krusty
je koopt een nieuw of een oud huis zonder verwarming ,welke verwarming installeer je morgen ?

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke verwarming bij een nieuwe woning ?   welke verwarming bij een nieuwe woning ? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
welke verwarming bij een nieuwe woning ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» welke pelletkachel bij welke leveracier
» Ventilatierooster verplicht in bestaande woning ?
» echte verwarming

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Chit Chat-
Ga naar: