van grossard.rob ma okt 22, 2012 2:03 pm
Hey,
Ik vind ook en heb het zelf al eerder aangehaald.
Een invoerder, nl Girretz-Pierre Alternatieve Energie BVBA, zou eisen moeten kunnen stellen wanneer
iemand verkoper wil worden. Auto's werden hier al aangehaald al voorbeeld.
Wanneer iemand officiel verdeler, bv een keuze van een keurmerk alleen voor officiele dealers,
om verkopers die via via oftewel de grijze zone te onderscheiden.
Ook moeten ze de optelsom voor zichzelf maken van wanpraktijken,
plaatsen waar klachten komen lelijk huishouden en de rechtstreekse samenwerking stopzetten.
(Ikzelf als filiaalleider zou elke klacht, gegrond of niet, doorkrijgen van het hoofdkantoor,
indien nodig met gevolgen.)
Hoe het verschil te zien, keurmerk met jaarstempel, lijst op eigen website up-to-date houden...
Je kan dan steeds op de website de erkende verkoper/installateurs in je buurt opvragen.
(Zoals bij Cv-ketels; viessman, vaillant, etc)
Het zou nalatig van de invoerder zelf zijn dit niet op te volgen.
Niet alleen het product zelf bezorgd de naam roem of faam.
Gedreven verkopers, dienst-na-verkoop, klachtenverwerking zijn een GROOT onderdeel hiervan.
Algemeen klinkt het (tussen de lijnen voor mij!) voor Edilkamin zo:
Heel toffe kachel, goed systeem, maar pas op waar je hem koopt want sommige verkopers
hebben weinig of geen kennis, verkopen en plaatsen, stellen af???, cashen en bij problemen zijn ze weg.
(Iedereen bijna kent het koppijnbier, dat van dat imago moeilijk afraakt)
Gelukkig is er het forum, waar je op voorhand al een deel kan filteren en de betere installateurs kan terugvinden. Weet dat die weinig geprezen worden, maar diegenen die het bont maken vind je meteen.
Ik hoop steeds meer en meer dat mensen die willen kopen even wachten en hier rondneuzen.
Had ik dat maar in ieder geval gedaan.
Mijn Moon is geweldig maar ook weer die cash & run verkoper...
Met vriendelijke groeten
Grossard Rob