Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 32 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 31 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_rcap 
steven
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_rcap 
pedro
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_rcap 
krusty
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_rcap 
Fleur
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_rcap 
ss
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_rcap 
jeanhup
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_rcap 
Philip
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_rcap 
Annejanne
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_rcap 
Maryline
Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_lcapTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_voting_barTips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 I_vote_rcap 

 

 Tips voor schoonmaken ruit

Ga naar beneden 
+36
costerke
Mauritsius
jeanhup
Luc Melis
antonio1980
meribo
Relax
binck
Pcorsa
nick1
ben-revo
jc
Fleur
stef123
boke
piet
forma
pollydor
Jef
francky
jan 49
vyncke002
theco
ann
ss
krista
turkoois
petrah
Geert
erwin
boxke
Annejanne
Philip
biezoe
pedro
steven
40 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptyza okt 31, 2009 6:30 am

Sad
ik reinig de ruitjes met de as van de pellets,eenvoudig,goedkoop
en ecologisch
een vochtig doekje(toiletpapier)gedrenkt in de as,en nadien vochtig afvegen
laat de ruit tenminste afkoelen voor ge begint,ook met andere produkten
mvg aalen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptyza okt 31, 2009 10:29 am

inderdaat doe ik al jaren ook met mijn hout kachel maar maak mijn doek nat met azijn ,zeer goed resutaat
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptyza okt 31, 2009 11:42 am

pedro schreef:
Tzal ws wel aan uw instellingen lign e Drieske,ik heb er geen problemen mee met de Olimps(kga hout vasthouden Laughing ) Ik heb hier mn bus spenklean al een paar keer mogen gebruiken om mn ruitje langs de buitenkant mee te reinigen,de tweeling smijt er nl graag es iets van plastiek tegen het ruitje terwijl de kachel brandt heel kwaad


Gisteren na 5 uur branden en met de nieuwe instellingen alles terug ok.Kon het ruitje terug gewoon met de verfborstel mooi wrijven.
Zal een combinatie geweest zijn van het kuisen van de schouw en te harde extractie, want nu staat mijn extractiemotor op de laagste stand te branden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptyza okt 31, 2009 3:45 pm

oh neem gewoon een afwas schuursponsje doe er azijn op zoals ze al vele jaren voor ons in met steenkool kacheles deden en alle vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptyza okt 31, 2009 5:24 pm

@Pedro

Pedro, ik heb ook een vlek van iets plastiek gesmolten aan de buitenkant van mijn ruitje.

Hoe krijg jij dat weg?

Greetz Katja
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptyza okt 31, 2009 7:34 pm

Het ruitje kuis ik regelmatig af met een natte doek. Daarna droogwrijven.
En af en toe met een produkt voor ceramische kookplaten.
Tot nu toe blijft ons ruitje proper.

Vriendelijke groeten
Hugo
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptyza okt 31, 2009 8:17 pm

Katja schreef:
@Pedro

Pedro, ik heb ook een vlek van iets plastiek gesmolten aan de buitenkant van mijn ruitje.

Hoe krijg jij dat weg?

Greetz Katja

Katja,
het is hier al verschillende keren gebeurd dat er iets van plastiek tegen het glas valt,dan heb je zo een effect net alsof het erin gebrand is...
dan neem ik mn spenklear en wrijf mn ruitje goed in en dan goed wrijven met een schuursponsje(MET de groene kant die schuurt!)
En zo krijg ik het telens weer proper en kan de tweeling weer hun gang gaan heel kwaad

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptyza okt 31, 2009 8:55 pm

Nu misschien een domme vraag, maar wat is spenklear? zoiets als cif of zo?

Bedankt en groetjes Katja
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptyza okt 31, 2009 10:01 pm

Katja,domme vragen zijn dr niet hé,we zijn dr om elkaar te helpen Surprised
Het produkt heet dus SPENCER SPENKLEAR,ik heb het gekocht bij mn installateur,maar Biezoe heeft het bijv gekocht in de Aveve.Het is een produkt dat 90% biologisch is,doch bij gebruik sterk aan te raden om handschoenen te dragen.(bevat bijtende soda)Nog wat info die ik op de flacon terugvindt:Produkt bestemd om glazen deuren en kachels te reinigen,eveneeens aangewezen voor reiniging van verwarmingsplaten,bbq grills,vitroceramiek,....producent:
S.A Belgium Invest NV,Kleine Mechelse Baan 54,3200 Aarschot tel 016/573304 [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


Voor een flacon van 500ml heb ik(denk ik) een 7€ betaald

Grtz,
pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptyzo nov 01, 2009 7:49 am

Hartelijk bedankt Pedro, ik ga erachter bij de Aveve winkel hier in de buurt.

Merci en de groetjes tof
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptyzo nov 01, 2009 11:23 am

Ggd Katja,

enkele tips nog Smile
Zeker handschoenen dragen
Zorg ervoor dat er geen produkt op het metaal/verf komt!Als je met een schuursponsje gaat wrijven ook zorgen dat er voldoende vloeistof op het ruitje is!!

Veeeeeel succes sunny

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptyzo nov 01, 2009 7:23 pm

Hoi allen,

ik gebruik ook de pelletassen op een nat sponsje om het ruitje zuiver te maken, dat gaat gelijk sneeuw voor de zon weg, maar niet met een schuursponsje want dan maak je het glas grof en wordt het moeilijker ze de volgende keer zuiver te maken, en voor het plastiek (toevallig ook eens aan de hand gehad met een gaskachel) gebruikte ik een scheermesje vlak tegen het glas en zo stillekes en voorzichtig het (de) plasiek afsnijden en dat ging ook als vanzelf...

groetjes Nico
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptyzo nov 01, 2009 8:22 pm

Als het echt bruin en precies ingebrand is, gebruik dan glaswol fijnste korrel. Je hebt dan geen ander product nodig.
Voor de rest gebruik ik in onze kachels puur water (of met een klein scheutje dreft erin)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptywo nov 04, 2009 4:21 am

Bedankt allemaal voor de tips!

@Pedro Ik heb gedaan zoals jij gezegd hebt, en mijn ruit is als nieuw!

Ik heb de Spencer spenklear in de Aveve winkel in Hasselt gevonden.

Greetz en nog es bedankt

Katja
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptywo nov 04, 2009 8:23 am

Leuk om te horen Katja Smile

Grtz,
Pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptydo nov 05, 2009 5:10 pm

Drieske,

extractiemotor op laagste stand , op hoeveel bedoel je dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptydo nov 05, 2009 7:30 pm

Els schreef:
Drieske,

extractiemotor op laagste stand , op hoeveel bedoel je dan?


Hallo Els ,


Momenteel staat hij op ris mode of stand 1 op 8 (als er niet teveel wind is zelfs op 7) raam wordt iets sneller vuil maar er verdwijnt toch heel wat minder warmte door de schouw .
stand 2 staat op 9 en stand 3 ook op 9.Wel nog even bijvermelden dat de pellettoevoer ook overal verlaagd is momenteel gezien het nog niet zo koud is , in stand 1 staat deze op 1.00 momenteel (lager mag niet of ik vrees dat de kachel zou uitvallen) met deze instellingen zweef ik mooi tussen 21/22 graden en verbruik ik bitter weinig.2 zakken per week ongeveer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptydi nov 17, 2009 1:56 pm

hoi,
jongens geef toch geen geld uit aan al die dure producten !!!!
heel vuil = azijn puur en met staalwol ( jex )
vuil = puur azijn met keukenpapier
gewoon = 50% WATER + AZIJN en keukenpapier

je zal zien en mij bedanken !!!

groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptydi nov 17, 2009 2:06 pm

hoe komt dat toch al die aangebrande vuile ruiten ????????????
ik stook uitsluitend met badger en kuis men ruis met DROOG KEUKENPAPIER - 1 MAAL VEGEN EN PROPER --OM DE 3 A 4 DAGEN


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptydi nov 17, 2009 4:29 pm

is ook te zien welke instellingen je hanteert e Fleur

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptydi nov 17, 2009 4:38 pm

Ik stook ook met Badger en toch wordt het ruitje vuil. Ik veeg er toch graag eens elke dag over, kwestie van proper te blijven amai

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptydi nov 17, 2009 6:23 pm

pedro schreef:
is ook te zien welke instellingen je hanteert e Fleur

de juiste instellingen e pedro

gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptydi nov 17, 2009 6:29 pm

En wat zijn de juiste instellingen Fleur ? als ik de extractie hoog genoeg zet moet ik ook van een ganse week de ruit niet kuisen. Alleen vliegt er dan veel te veel warmte door mijn schouw naar mijn goesting.
Volgens mij hangt er ook veel af van de kachel zelf, het zijn vaak nogal dezelfde kachels die het meest last hebben van dit fenomeen. Bijna iedereen me en fair kachel heeft (like me) heeft redelijk snel een vuile ruit ongeacht het type pellet of de instellingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptydi nov 17, 2009 7:45 pm

Idd Drieske,
ik heb nog altijd liever serieuze warmte en een vuil ruitje dan minder warmte en een proper ruitje.En iedere kachel brandt anders dus moeilijk te zeggen wat de 'juiste' instellingen zijn é Fleur Laughing

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptydi nov 17, 2009 7:50 pm

als ik al de warmte door mijn schouw jaag, dan blijft mijn ruit ook veel properder.

Liever een vuile ruit maar lekker warm.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Emptydi nov 17, 2009 7:53 pm

Drieske schreef:
En wat zijn de juiste instellingen Fleur ? als ik de extractie hoog genoeg zet moet ik ook van een ganse week de ruit niet kuisen. Alleen vliegt er dan veel te veel warmte door mijn schouw naar mijn goesting.
Volgens mij hangt er ook veel af van de kachel zelf, het zijn vaak nogal dezelfde kachels die het meest last hebben van dit fenomeen. Bijna iedereen me en fair kachel heeft (like me) heeft redelijk snel een vuile ruit ongeacht het type pellet of de instellingen.

ik weet ze niet drieske ,zelfs men verkoper weet ze niet.
maar mijn kachel is geregeld geweest in het fabriek ,heeft daar trouwens gebrand ,dat is pas service van extraflame

gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tips voor schoonmaken ruit   Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tips voor schoonmaken ruit
Terug naar boven 
Pagina 2 van 11Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Tips voor starters!
» Tips voor starters pelletkachels!
» schoonmaken amalfi

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: