Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Adeo, alain

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Monia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_lcapMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_voting_barMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_rcap 
steven
Monia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_lcapMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_voting_barMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_rcap 
pedro
Monia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_lcapMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_voting_barMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_rcap 
krusty
Monia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_lcapMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_voting_barMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_rcap 
Fleur
Monia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_lcapMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_voting_barMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_rcap 
ss
Monia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_lcapMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_voting_barMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_rcap 
jeanhup
Monia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_lcapMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_voting_barMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_rcap 
Philip
Monia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_lcapMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_voting_barMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_rcap 
Annejanne
Monia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_lcapMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_voting_barMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_rcap 
Maryline
Monia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_lcapMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_voting_barMonia 8.5kw vraag over luchtblazer I_vote_rcap 

 

 Monia 8.5kw vraag over luchtblazer

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
alainvanackere
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
alainvanackere


Man Aantal berichten : 217
Leeftijd : 55
Registration date : 08-05-13

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptywo jun 05, 2013 8:54 am

kan dit kwaad als je luchtblazer stuk is dat je verder de kachel gebruikt.
wou dit even weten omdat sommige kachel zonder luchtblazer functioneren en onze kachel heeft in de winter 5 dagen zonder blazer moeten werken omdat die stuk was
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stafke.be
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4778
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptywo jun 05, 2013 10:32 am

luchtblazer?De ventilator bedoel je?

Sommige kachels,rika bijv, werken zonder ventilator maar dit is dan een heel ander principe. Als je kachel beschikt over ventilatoren dan is het toch wel de bedoeling om deze te gebruiken é,anders heb je toch geen warmte afgifte?? scratch

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
alainvanackere
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
alainvanackere


Man Aantal berichten : 217
Leeftijd : 55
Registration date : 08-05-13

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptywo jun 05, 2013 11:01 am

er bestaat nog zoiets als luchtcirculatie we hebben ze in de winter zo 5 dagen gebruikt terwijl de ventilator stuk was omdat onze verkoper op verlof was en die gaf goeie warmte af gewoon werd het niet geforceerd met en ventilator.
ik wou gewoon weten of dit kwaad kon

_________________
Mcz Mercury 8kw sedert 17 april 2017

Domo power + pellets
Olimps
Huismerk pellets
Eco line pellets 3.65 €
ERDA Pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stafke.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32160
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptywo jun 05, 2013 11:35 am

ja dit kan kwaad, laat de kachel dan zeker niet branden op een hoog vermogen
of hij zou wel eens oververhit kunnen geraken..
kachels zonder ventilator zoals rika zijn anders gebouwd.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
alainvanackere
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
alainvanackere


Man Aantal berichten : 217
Leeftijd : 55
Registration date : 08-05-13

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptywo jun 05, 2013 12:05 pm

ok weeral iets bijgeleerd , nee we lieten hem op het minimum draaien en ook graadje minder we konden toch niet zonder verwarming

_________________
Mcz Mercury 8kw sedert 17 april 2017

Domo power + pellets
Olimps
Huismerk pellets
Eco line pellets 3.65 €
ERDA Pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stafke.be
Gast
Gast
Anonymous



Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyvr jun 07, 2013 6:39 pm

Zonder de convectieventilator kan zeker kwaad. Toestel oververhitten, binnenwerk kan krom trekken, rendementsverlies is enorm. Meestal zal je toestel in alarm vallen, melden aan de technieker wanneer je het jaarlijks onderhoud laat uitvoeren. Toestel is dan al ontmanteld en dan moet je geen extra werkuren betalen om de convectieventilator te vervangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
alainvanackere
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
alainvanackere


Man Aantal berichten : 217
Leeftijd : 55
Registration date : 08-05-13

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyvr jun 07, 2013 6:47 pm

dat van het rendement hebben we wel ondervonden , maar als het meezit koop ik volgend jaar 2de toestel dit wel een lichtere versie die we achteraan in de veranda zouden plaatsen eventueel 2dehands zo hebben we een backup in huis want de pelletkachel is onze hoofdverwarming

onderhoud zal ik wel zelf beslissen en doen want nu hebben ze mij letterlijk in het zak gezet door onder garantiewerken voor deze ventilator te vv extra de stofzuiger te gebruiken wat je 160euro zou kosten je kan zot zijn maar ben niet onozel. een 5 maand nieuw toestel wat ik zelf al 60% gekuist had ,

nu kan ik nog eens in september opnieuw grootonderhoud doen voor de winter ik ga mijn dealer niet laten komen, toestel is sinds 2 dagen op non actief gezet door het mooie weer
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stafke.be
Gast
Gast
Anonymous



Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyzo jun 09, 2013 11:41 am

Na 5 maand al een groot onderhoud doen is enkel nuttig indien de kachel dag en nacht heeft gewerkt. 24u per dag x 30 dagen x 5 maanden = 3600 werkuren. Invoerder spreekt van een onderhoud tussen de 2000 en 3000 werkuren.
Terug naar boven Ga naar beneden
alainvanackere
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
alainvanackere


Man Aantal berichten : 217
Leeftijd : 55
Registration date : 08-05-13

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyzo jun 09, 2013 2:20 pm

timer van 5u30 tot 22u30 in de winter bij extreme koude brand ze constant, anders stond ze op energie safe 20°

129 zakjes pellets tot nu
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stafke.be
Gast
Gast
Anonymous



Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyzo jun 09, 2013 5:28 pm

Je kan via het submenu het totaal aantal werkuren en aantal opstartfases nakijken. Evenals het aantal werkuren na laatste onderhoud. Hoeveel werkuren heb je in totaal?
Terug naar boven Ga naar beneden
alainvanackere
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
alainvanackere


Man Aantal berichten : 217
Leeftijd : 55
Registration date : 08-05-13

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyzo jun 09, 2013 5:51 pm

uurteller staat nu op 2336 totaal
aantal start 302

er werd niets reset na het onderhoud kwa uren, starts enzo.......

na het plaatsen van de nieuwe ventilator (onder garantie) werd alleen een test uitgevoerd en wat stofzuigen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stafke.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32160
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyzo jun 09, 2013 7:14 pm

alain,

weet je ongeveer hoeveel zakjes je had verbruikt bij de vervanging van de ventilator / onderhoud. doe dat aantal X 15 en je hebt een benaderde waarde van de uren toen.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin op zo jun 09, 2013 8:31 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
alainvanackere
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
alainvanackere


Man Aantal berichten : 217
Leeftijd : 55
Registration date : 08-05-13

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyzo jun 09, 2013 7:57 pm

109 zakkken had ik toen verbrand als ik mijn faktuur zie van 26 april 2013 onderhoud en mijn pellet verbruik 10 april nog 10 zakken gaan halen bij mijn verkoper dit waren dan ook de laatste bij hun

dan kom ik uit op 1635 kg - 1635 uren
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stafke.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32160
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyzo jun 09, 2013 8:22 pm

dat zijn dan ong 700 branduren sindsdien, als we uitzonderlijk dezelfde lange winter krijgen als dit jaar (met uw totaal 2300 branduren) kom je dan aan 3000 uren volgende zomer. nog net binnen de grens..

ik zou vanaf nu ook de branduren opnemen in je verbruiksoverzicht.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin op zo jun 09, 2013 9:14 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
alainvanackere
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
alainvanackere


Man Aantal berichten : 217
Leeftijd : 55
Registration date : 08-05-13

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyzo jun 09, 2013 8:44 pm

Erwin die redenering van uw zakken x gewicht klopt niet denk ik totaal nu 129 zakken x 15 = 1935 uren ?? de machine zegt 2336 uren
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stafke.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32160
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyzo jun 09, 2013 9:07 pm

dan ligt uw gemiddeld verbruik van plaatsing tot nu lager rond de 0.8kg/h, maar in de winter zal je toch harder gestookt hebben en zul je toch boven dat gemiddelde komen, die 1 kg/h is maar een vuistregel.. als je de waarden van de uren regelmatig opschrijft vanaf nu hoef je niet te rekenen..

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
alainvanackere
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
alainvanackere


Man Aantal berichten : 217
Leeftijd : 55
Registration date : 08-05-13

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyzo jun 09, 2013 10:23 pm

Thx genoteerd maar toch zal ik mijn verbruik in pellets bijhouden en nu extra het aantal uren bijgevoegd in mijn Excel totaal zakken en kostprijs rekent hij vanzelf uit Wink

_________________
Mcz Mercury 8kw sedert 17 april 2017

Domo power + pellets
Olimps
Huismerk pellets
Eco line pellets 3.65 €
ERDA Pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stafke.be
Gast
Gast
Anonymous



Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyma jun 10, 2013 7:47 pm

monia verbruikt tussen de 0,6 en 1,8 kg/u. Totaal aantal uren en opstarts kan niet gereset worden, enkel interval uren (uren na het laatste onderhoud) en de laatste 5 foutmeldingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
colleken
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
colleken


Vrouw Aantal berichten : 233
Leeftijd : 56
Registration date : 25-11-12

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyma sep 18, 2017 2:07 pm

Kan men de snelheid van de luchtblazer harder of stiller zetten bij een Superior Monia ?
Terug naar boven Ga naar beneden
harrielok
verkoper
harrielok


Man Aantal berichten : 791
Registration date : 08-11-12

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyma sep 18, 2017 2:12 pm

Ja dat kan Dit moet wel in verhouding met het vermogen waarop de kachel brand.
Als u niet goed weet wat u hoe dit moet dan de leverancier/ verkoper consulteren.

_________________
Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pelletkachelheerenveen.nl
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32160
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyma sep 18, 2017 2:13 pm

laat maar blazen zoals ze hem in de fabriek instelden.
de kachel moet voldoende afkoeling krijgen..

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
colleken
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
colleken


Vrouw Aantal berichten : 233
Leeftijd : 56
Registration date : 25-11-12

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyma sep 18, 2017 2:44 pm

ik zal me verkeerd uitgedrukt hebben vrees ik . Ik bedoelde of men die kan bv op stand 1 of een andere stand zetten zoals bij onze piazzetta .
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32160
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyma sep 18, 2017 2:48 pm

1 vaste snelheid per vermogen volgens mij.
als er verschillende standen waren had het zeker in de handleiding gestaan...

https://www.gebruikershandleiding.com/Superior-Monia---Pellet/preview-handleiding-784207.html

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
harrielok
verkoper
harrielok


Man Aantal berichten : 791
Registration date : 08-11-12

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyma sep 18, 2017 3:57 pm

Nee bij superior kan dit niet

_________________
Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pelletkachelheerenveen.nl
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32160
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Emptyma sep 18, 2017 4:12 pm

ventilator afkoppelen en rechtstreeks 220V erop via een verlengkabel.
dan blaast hij altijd op maximum.
wel niet vergeten de verlengkabel uit te trekken na afkoelen van de kachel.
en pas weer insteken op het einde van de volgende opstartfaze...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Monia 8.5kw vraag over luchtblazer   Monia 8.5kw vraag over luchtblazer Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Monia 8.5kw vraag over luchtblazer
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Instellen klok....bij Monia
» Fout Monia SP10-C S-4-0
» superior monia minder warmte

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Superior-
Ga naar: