zijn er meer mensen die hier last van hebben of komt dit vaker voor bij pelletkachels?
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Soortgelijke onderwerpen
5 plaatsers
Nordic fire rave 80: foutcode 05
Gast- Gast
- Bericht nummer 1
Nordic fire rave 80: foutcode 05
Hallo ,ik heb sinds 3 weken de RAVE 80 van Nordic fire staan,en hij is al een keer of 5 niet op gestart(foutcode 05).
zijn er meer mensen die hier last van hebben of komt dit vaker voor bij pelletkachels?
harrielok- verkoper
- Aantal berichten : 792
Registration date : 08-11-12
- Bericht nummer 2
Re: Nordic fire rave 80: foutcode 05
Wat zegt de handleiding over die foutkode?
Garantie ?
Garantie ?
in de handleiding staat: geen pellets meer,te weinig pellets,geen goede pellets of gloeispiraal werkt niet meer goed genoeg.als de kachel geheel leeg is geraakt kan het zijndat deze melding bij de eerste opstart wordt weergegeven.Men dient de kachel dan opnieuw op te starten.
De kachel was bij alle keren dat hij niet opstarten niet leeg geweest.ik ga zeker de installateur nog bellen,maar ik was benieuwd of dit vaker gebeurde bij mensen hier op het forum.
De kachel was bij alle keren dat hij niet opstarten niet leeg geweest.ik ga zeker de installateur nog bellen,maar ik was benieuwd of dit vaker gebeurde bij mensen hier op het forum.
Gast- Gast
- Bericht nummer 4
Welke pellets gebruik je, voelt het mandje warm aan na de mislukte opstart?
Gast- Gast
- Bericht nummer 5
ik gebruik DIN+ gekeurde pellets,ik heb nog niet gevoeld of het mandje warm was,
ik denk het wel want hij brand of gloeit dan heel eventjes en gaat dan uit.misschien dat hij er te weinig pellets ingooid?
ik denk het wel want hij brand of gloeit dan heel eventjes en gaat dan uit.misschien dat hij er te weinig pellets ingooid?
Gast- Gast
- Bericht nummer 6
Ik denk dat de kortste weg is om je verkoper de kachel ter plaatse goed te laten afregelen.
Het lijkt er op dat deze 2 weken geleden wel geplaatst is maar niet geïnstalleerd.
Het lijkt er op dat deze 2 weken geleden wel geplaatst is maar niet geïnstalleerd.
Gast- Gast
- Bericht nummer 7
ok,zou hij dan de parameters hebben moeten instellen?want dat heeft hij niet gedaan.
Gast- Gast
- Bericht nummer 8
Hij hoort de kachel af te stellen op de plaatselijke situatie qua schoorsteen en eventueel de pellets en dat voor alle vermogens.
Gast- Gast
- Bericht nummer 9
ok bedankt voor de info ,ik ga hem morgen bellen want verders werkt hij perfect,ik laat weten hoe het is gegaan Grtjs
harrielok- verkoper
- Aantal berichten : 792
Registration date : 08-11-12
- Bericht nummer 10
Sjef
Ik denk pellet toevoer bij opstart verhogen.
Bakje wordt warm en brand even.
Te weinig pellets, kachel wordt binnen een bepaalde tijd (15 minuten) niet voldoende warm en stopt dan met werken.
Ik denk pellet toevoer bij opstart verhogen.
Bakje wordt warm en brand even.
Te weinig pellets, kachel wordt binnen een bepaalde tijd (15 minuten) niet voldoende warm en stopt dan met werken.
vanmorgen starte hij weer twee keer achter elkaar niet op, istallateur meteen gebeld,na een half uurtje was hij er,
en die heeft na telefonisch contact met Nordic Fire het RDS systeem opnieuw ingeschakeld door middel van een code,
volgens mij had hij dat bij het plaatsen niet gedaan.nu is het afwachten wat de kachel de komende dagen gaat doen (of niet doen).
en die heeft na telefonisch contact met Nordic Fire het RDS systeem opnieuw ingeschakeld door middel van een code,
volgens mij had hij dat bij het plaatsen niet gedaan.nu is het afwachten wat de kachel de komende dagen gaat doen (of niet doen).
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32452
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 12
allessinds een snelle service zoals het hoort, hou ons op de hoogte...
Registration date : 06-12-11
- Bericht nummer 13
dit bedoelen ze dan met het RDS systeem
RDS systeem, veilig en pelletsbesparend
Het nieuwe ingebouwde RDS systeem, zorgt er automatisch voor dat de verbranding van de pelletkachel optimaal is. Dit zorgt ervoor dat in iedere unieke situatie de pelletkachel goed brandt. Een voordeel daarbij is dat het rendement stijgt en het zorgt voor een nog zuiniger gebruik van pellets.
Bovendien zal een pelletkachel veel langer goed blijven branden ook al is de kachel al sterker vervuild. Het RDS systeem zorgt er namelijk voor dat de rookgas afvoerventilator sneller gaat draaien indien nodig. Hierdoor dient uw pelletkachel niet iedere 1000 uur gereinigd te worden, maar slechts iedere 2200 uur. Dit is een flinke besparing op de noodzakelijke reinigingskosten van uw installateur.
RDS systeem, veilig en pelletsbesparend
Het nieuwe ingebouwde RDS systeem, zorgt er automatisch voor dat de verbranding van de pelletkachel optimaal is. Dit zorgt ervoor dat in iedere unieke situatie de pelletkachel goed brandt. Een voordeel daarbij is dat het rendement stijgt en het zorgt voor een nog zuiniger gebruik van pellets.
Bovendien zal een pelletkachel veel langer goed blijven branden ook al is de kachel al sterker vervuild. Het RDS systeem zorgt er namelijk voor dat de rookgas afvoerventilator sneller gaat draaien indien nodig. Hierdoor dient uw pelletkachel niet iedere 1000 uur gereinigd te worden, maar slechts iedere 2200 uur. Dit is een flinke besparing op de noodzakelijke reinigingskosten van uw installateur.
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
- Bericht nummer 14
RDS is vergelijkbaar met leonardo van edilkamin en active-system van mcz,
ieder merk heeft zo zijn eigen naampje daarvoor..
ieder merk heeft zo zijn eigen naampje daarvoor..
weer 2 keer niet opgestart.ik denk dat de pellettoevoer stagneert door te lange pellets,er zitten pellets bij van 4 cm lang ,ik weet niet of dit normaal is?
erwin- Admin
- Bericht nummer 16
sjef,
gooi eens een extra handvol pellets in de brandpot voor je opstart, doet hij het dan?
gooi eens een extra handvol pellets in de brandpot voor je opstart, doet hij het dan?
Leeftijd : 55
Registration date : 05-10-10
- Bericht nummer 17
zijn er boven op de vijzel plaatjes gelast die de pellets breken
ik heb dit ooit voor gehad bij een ecoteck laura
plaatjes vergeten er aan te lassen
korte pellets geen probleem maar lange blijven vast zitten
als je met een pillamp in de buis kijkt waar de pellets uitkomen
kan je het zien
gr jc
ik heb dit ooit voor gehad bij een ecoteck laura
plaatjes vergeten er aan te lassen
korte pellets geen probleem maar lange blijven vast zitten
als je met een pillamp in de buis kijkt waar de pellets uitkomen
kan je het zien
gr jc
Leeftijd : 74
Registration date : 14-12-08
- Bericht nummer 18
Naar mijn mening zijn de gebruikte pellets te lang.Mi sschien mengen met ander merk?
Fleur- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 3130
- Bericht nummer 19
of de wormmotor niet krachtig genoeg (wattage) om de pellets te breken !!
Ik ga straks kijken voor deze kachel maar dit soort berichten geven mij meteen de kriebels...
Hoe is het er nu mee?
Hoe is het er nu mee?
Gast- Gast
- Bericht nummer 21
door regelmatig met een houten latje in het pelletreservoir te prikken,start hij voortaan gewoon op.want ik merk dat als ik er in prik dat er holle ruimtes zijn ontstaan in het reservoir.dus ik denk dat het aan de lengte van de pellets ligt.zijn er meer mensen die dit doen?
erwin- Admin
- Bericht nummer 22
bedoel je dat de pellets tegen de wand blijven kleven, welke pellets gebruik je?
het zakt niet gelijkmatig in,als ik er in prik dan zie je het inzakken ,het is alsof er bij wijze van spreken grotjes onstaan ik gebruik olimp pellets.
Fleur- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 3130
- Bericht nummer 24
probeer eens een AANTAL andere soorten pellets .wie weet.....
Je kunt eens proberen om de zijkanten van het voorraadreservoir waarin de pellets gaan met autowas op te poetsen waardoor deze gladder worden en waarschijnlijk de pellets beter wegzakken richting de vijzel.