Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+5
stef123
krusty
Bompa
bart b
erwin
9 plaatsers

    ecoforest air 1- veel asse

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoforest air 1- veel asse Empty ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gast zo nov 10, 2013 9:32 am

    hallo ik ben biauty nieuw op het forum, ik heb een nieuwe voorzetkachel ecoforest air1 laten plaatsen

    na een nachtje branden begon de misere al bijde zijruiten bruin en een berg asse op mijn rooster dat zelfs de asse tegen de ruit naar boven kroop,
    het aanslagen van de ruiten begint al na 2 uur
    aansluiting op de t met assepot bomvol asse na 1 week
    heb schouw gekuist en het verwonderde mij dat na een week er zoveel asse uitkwam

    de aansluiting naar de dubbelwandige buis is als volgt: eerst een mof dan een elleboog van 45° dan depijp naar buiten die volgens mij veel te lang is daar de kachel schuin staat
    ik heb dan de schouw van 4.5 m verhoogd met 3 m tot boven de pannen en een originele kap erop gezet niets
    de instalateur beweerd dat de kachel perfect werkt en de waarden goed staan

    mijn huis is een open bebouwing waar de wind vrij spel heefd ik hoop dat iemand mij  kan helpen met vriendelijke groeten biauty
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gast zo nov 10, 2013 9:54 am

    In de FAQ staan 4 topics over hoe een schouw dient te zijn, zie FAQ
    Als de totale lengte tot 1m bovendaks meer dan 6m is, is een diameter van 100mm tevens aangeraden.

    Daarnaast lijkt het er op dat de kachel niet is afgeregeld gezien de slechte verbranding. Je hebt recht op een vakkundige installatie en afstelling en daar dient de verkoper voor te zorgen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van erwin zo nov 10, 2013 8:28 pm

    biauty,

    aansluitend op de raad van dick, is er nergens een verstopping in de eerste 4 meter buis.
    (een prop van isolatiemateriaal in de buis werd al ooit eens gemeld in een topic..)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van bart b zo nov 10, 2013 8:55 pm

    Hey

    Pas in menu 1-6 de rookgas ventilator eens aan vb : + 14%
    Post dan de aflees gegevens eens, te vinden menu 2.

    Mvg bbpellets
    Bompa
    Bompa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 90
    Registration date : 04-08-13

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Bompa ma nov 11, 2013 5:30 pm

    Dikke pech, onze ecoair I heeft bijna geen asse!?
    Rap gaan reclameren bij je installateur zou ik zeggen.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gast di nov 12, 2013 2:06 am

    mijn dubbelwandige pijp zit naast de muur tot net boven de schuine pannen de dubbelwandige t geeft echter wel veel condensatie water af
    ik heb de pijp gekuist echter geen isolatie of andere rommel
    ik heb de rookafvoer op +14 gezet echter zonder resultaat mijn kachel brand op level 3 en de rookgassen zijn 180 ° bedank allesziens
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van erwin di nov 12, 2013 8:10 am

    als de verkoper het probleem niet opgelost krijgt, neem dan kontakt met de importeur:  link


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gast do nov 28, 2013 5:23 pm

    Ik heb nogmaals contact opgenomen met de instalateur, blijkt dat het geen instalateur te zijn maar een marktkramer die een zaak in pelletkachels heeft opgericht. Hij beweerd dat ik te veel verwacht van deze kachel.
    Ondertussen weigerd hij nog te komen daar blijkt dat aan de kachel niets mankeerd, hij heeft wel een telefoonnummer gegeven van de importeur.
    Ik heb er mee gebelt en die beweerd ook na het doorgeven van de parameters op menu 2 dat aan de kachel niets mankeerd.

    Wat hij niet aan de importeur verteld heeft is dat hij met verschillende buizen een rookkanaal ineen geknoeid heefd, 1 pijp gekocht bij pelletheating de overige had hij nog liggen.
    Dan is het niet moeilijk dat je de pijpen met een balk en een hamer ineen moest kloppen daar de pijpen met een beetje zeep zonder problemen zo ineen kunt duwen. Nu krijg ik het rookkanaal niet meer uiteen om te controleren of het probleem daar zat.

    De importeur wil de kachel wel  nazien bij hem thuis maar dan moet ikzelf de kachel als klant naar sint struiden brengen zodat ze daar een 4 tal dagen kan proefdraaien.
    Parameters van de kachel heb ik ook niet dus een goede technieker kort bij huis kan ik dus ook niet contacteren. Ondertussen blijf ik wel sukkelen met een kachel waar heel waarschijnlijk niet veel aan mankeerd en waar ik 2 jaar garantie op heb waar ik niets aan heb.
    Ze geeft wel veel warmte tot het stof de overhand neemt en ik weeral kan gaan kuisen.
    Mijn schoonbroer die mij de raad gaf daar te kopen mag van geluk spreken dat die van hem wel werkt.

    Voor een invalide die voor de tweede keer in het zak gezet ben vindt ik het genoeg geweest.
    Ik dacht dat ik ditmaal bij een eerlijke en capabele verkoper terecht was gekomen, niets is minder waar.
    Ik vrees dat ik weeral het probleem zelf zal moeten oplossen met de nodige kosten erbij dat er zulke mensen bestaan maakt mij ziek,sorry.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4408
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van krusty do nov 28, 2013 5:55 pm

    Oei , weeral een lijk dat uit de kast valt!

    Biauty, laat die marktkramer lol! maar vallen en kijk op deze link of er iemand tussen zit die het kan deftig oplossen .

    https://pellets.forummotion.com/t7587-onderhoud-en-herstellingen-zonder-verplichte-aankoop
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van stef123 do nov 28, 2013 6:22 pm

    Zo te horen is dat meer een cowboy dan een installateur, die weer de naam van het vak zwart maakt, ten koste van de grote meerderheid van bekwame vakmannen.

    hij weigert nog te komen, da's straf dat

    Ik zou de situatie eens goed uitleggen aan de importeur en kijken wat hij zegt, als de schouw zoals je zegt "ineengeflanst" is, een paar foto's maken en emailen naar de importeur.
    Bompa
    Bompa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 90
    Registration date : 04-08-13

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Bompa vr nov 29, 2013 9:05 am

    Biauty, heb je een PM gestuurd

    Bompa
    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Luc B vr nov 29, 2013 12:14 pm

    Aan biauty:

    Ik heb ook een ecoforest air staan, wel al een 2 tal jaar oud.
    Ik vind hier echter nergens een nederlandstalige handleiding voor. Heb jij die?
    Ik zou die graag copiëren of laten copiëren en je de kosten hiervoor betalen. Kan dit aub?

    Mijn ecoforest air is volgens papier 12.5 kW, doch ik gebruik het toestel wel enkel in een grote garage om tegen vorst op te warmen, het toestel werkt niet ideaal in vergelijking met bvb een Edelkamin.
    Misschien wel eens Badger pellets proberen om minder asse te hebben, dit hielp toch bij mij héél goed.



    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gast zo dec 01, 2013 2:50 am

    aan luc b ik zit ook nog niet lang op het forum ik heb een nederlandse handleiding a propos in mijn handleiding staat dat de kachel 13.5 kw is je kan van mij een copy krijgen gratis maar ik weet niet hoe ik dat moet klaarspelen heb weinig ervaring met het forum
    als ik een adres of een andere mogelijkheid vind om ze jou te bezorgen zorg ik dat je ze zo vlug mogelijk krijgt groetjes biauty
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van vinnus1 zo dec 01, 2013 10:47 am

    Zoals men weeral voor de zoveelste keer leest,wie zou hier nu toch niet willen dat die knoeiers er uit gaan,en hier ook een vestigingswet op door gedreven word.Moeten er nu toch eerst rampen en ongelukken gebeuren.
    Zie nu zelf,de verkoper een knoeier,de koper die er niets van kent probeerdt zelf van alles uit wanhoop omdat hij in de kou blijft staan.


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van erwin zo dec 01, 2013 12:24 pm

    biauty,

    ivm de handleiding, luc b kan u een prive bericht (PM) sturen met zijn adres erin,
    om een PM te lezen: bovenaan klikken op de melding "je hebt 1 nieuw bericht" die je dan krijgt.

    hoe groot is de ruimte ongeveer waar die 13.5kw kachel staat?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gast zo dec 01, 2013 2:03 pm

    aan erwin: mijn ecoforest air 1 staat in de hoek van de living en is met een elleboog van 30° aangesloten op de buitenmuur
    totale oppervlakte met keuken is +- 70 m2 in m3 is dat ongeveer 170
    warmte zeer tevreden over brand altijd op level 3
    door mijn ziekte ben ik zeer gevoelig aan de koude daar mijn oude huis zeer slecht geisoleerd is en tamelijk groot heb ik voor overkabaciteit gekozen daar heb ik nog geen minuut spijt van gehad groetjes
    Bompa
    Bompa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 90
    Registration date : 04-08-13

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Bompa zo dec 01, 2013 3:37 pm

    Dan zult ge wel dicht tegen de 25 à 26 graden zitten, als het er al niet boven is.

    Bij ons brandt onze I bijna steeds op 1 en benaderen wij gemakkelijk de 24 graden (onze living-keuken is wel 10m² kleiner).

    Hopelijk komt alles goed met de installatie.

    Succes
    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Luc B zo dec 01, 2013 4:47 pm

    Bij mij was de Ecoforest 13.5 kW inbegrepen in de woning die ik kocht. Ik heb die wel verhuisd van de living naar de garage (15m op 6 en 5m hoog) en ik kan U garanderen dat dit een monster is qua warmte.
    De ecoforest zal dus dienen om de garage vorstvrij te houden gedurende de wintermaanden, Als ik dit toestel aansteek heb ik binnen het uur 3°C meer in dergelijke grote garage.

    Biauty, ik hou je op de hoogte van de werking en de voor en nadelen van deze ecoforest. Zeker weten. Tot op heden vind ik het wel een héél degelijke pelletkachel met een enorme capaciteit.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gast do dec 05, 2013 1:15 am

    aan peter van den branden wat zonde daar ik reeds vele jaren sukkel met mijn gezondheid als invalide heb ik juist deze week veel het bed moeten houden en mijn computer ook een paar dagen niet op heeft gestaan in ieder geval bedankt voor de hulp

    wat de pellets betreft een ganse week bioflam op aanraden van de instalateur granulux purepower woodgreenenergie verder pellets van macro en carefoure allemaal met het zelfde resultaat

    ik persoonlijk denk ook niet dat het de kachel is maar het geknoei met de rookafvoer ik heb de parameters van menu 6 doorgegeven aan de invoerder en hij beweerd dat er met de kachel niets mis is maar ik denk dat hij flink gemanipuleerd is door de instalateur
    ik persoonlijk ga er van uit dat de kachel bij mij na nog geen 24 uren versmacht in de asse en bij mijn schoonbroer die dan nog pellets gebruikt van carfour bijna een week brand zonder problemen.

    ik breek het merk zeker niet af heb zeker geen spijt van mijn aankoop maar ben wel teleurgesteld daar dit de tweede maal is dat ik tegen dezelfde steen loop ik ben echter geen ezel ik heb deze kachel zien branden bij mijn schoonbroer en was er direct van overtuigd dat ik deze maal goed zat zo zie je maar
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gast do dec 05, 2013 1:31 am

    aan luc b starter uw handleiding is onderweg graag een seintje want met de post weet je maar nooit groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gast zo dec 08, 2013 12:29 am

    van biauty  aan peter van den branden
    in mijn handleiding staat dat de inhoud van de pellets 32 kilo bedraagd ik heb vandaag alle pellets er uitgezogen en de bak grondig gekuist
    bij het vullen kreeg ik er met veel moeite geen 30 kilo in eerder 28is dat normaal of moet ik daar ook mijn bedenkingen bij hebben
    bij het instaleren was dit ook het geval met de uitleg alee zit hier nu meer in de zak ik dacht zal wel met de reclame te maken hebben

    het enige dat ik nog kan proberen als ik hulp vindt is zijn rommel proberen te verwijderen en een rookkanaal aan te leggen met materiaal dat bij mekaar hoort of zou de liging van de woning zo een invloed kunnen hebben op het slecht functioneren van de kachel en iemand vinden om de kachel tot bij u te krijgen zal ook niet meevallen

    de winter staat voor de deur ik ga alleszins proberen alle 20 uren uitkuisen dat hou ik niet vol en als ik langer wacht geeft ze veel minder warmte
    Bompa
    Bompa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 90
    Registration date : 04-08-13

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Bompa zo dec 08, 2013 8:11 am

    Biauty, bij onze I ging er 32kilo in, wel wat aangeduwd met de hand. Hebt ge mijn PM al gelezen en contact opgenomen met die persoon?
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van peter van den Branden zo dec 08, 2013 10:33 am

    @biauty,

    Eigenlijk is het volume van de pelletbak inderdaad 32 kg
    (hetzelfde als bij de eco air kachel) maar bij de gewone kachel vul je die van boven af

    en bij de insert is het onmogelijk om de pellets naar "boven te gieten"
    mits wat prutswerk(aanduwen van de pellets) krijg je hier +-24-25 kg in

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gast zo dec 15, 2013 12:59 pm

    er heeft een technieker langs geweest die het korste bijwonend zat die beweerde dat aan de kachel geknoeit was
    op leven 3 was ik volgens hem op vol vermogen aan het stoken
    hij heefd de kachel terug afgeregeld maar ik zit nog met asse en het ergste is ik krijg het niet meer warm aleen op het hoogste vermogen en dan duurt het nog een tijd
    zet ik de kachel op level 5 is het draaglijk maar de de winter staat voor de deur
    ik heb op de drie maanden dat de kachel hier staat 2.4 ton pellets verbruikt

    ik wil die standwerker aanklagen en hij moet zorgen dat de kachel bij de invoerder geraakt zodanig dat hij de kachel deftig kan nakijken de invoerder moet het probleem maar in orde brengen als zij weigeren zal ik wel van grote armoe een advokaat  moeten inshakelen  bedankt op voorhand
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van erwin zo dec 15, 2013 2:51 pm

    ik heb op de drie maanden dat de kachel hier staat 2.4 ton pellets verbruikt

    het verbruik van uw 13.5kW kachel ligt tussen min 0.9 - max 2.7 kg/h,
    als de kachel 24/24 brand is uw gemiddeld verbruik 1.1 kg/h dus niet echt overdreven...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    ecoforest air 1- veel asse Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 9:07 am