Bodemplaat of vloerplaat nodig? Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 176 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 176 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Bodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_lcapBodemplaat of vloerplaat nodig? I_voting_barBodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_rcap 
steven
Bodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_lcapBodemplaat of vloerplaat nodig? I_voting_barBodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_rcap 
pedro
Bodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_lcapBodemplaat of vloerplaat nodig? I_voting_barBodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_rcap 
krusty
Bodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_lcapBodemplaat of vloerplaat nodig? I_voting_barBodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_rcap 
Fleur
Bodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_lcapBodemplaat of vloerplaat nodig? I_voting_barBodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_rcap 
ss
Bodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_lcapBodemplaat of vloerplaat nodig? I_voting_barBodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_rcap 
jeanhup
Bodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_lcapBodemplaat of vloerplaat nodig? I_voting_barBodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_rcap 
Philip
Bodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_lcapBodemplaat of vloerplaat nodig? I_voting_barBodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_rcap 
Annejanne
Bodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_lcapBodemplaat of vloerplaat nodig? I_voting_barBodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_rcap 
Maryline
Bodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_lcapBodemplaat of vloerplaat nodig? I_voting_barBodemplaat of vloerplaat nodig? I_vote_rcap 

 

 Bodemplaat of vloerplaat nodig?

Ga naar beneden 
+2
jeanhup
erwin
6 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Vloerplaat   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 18, 2010 9:44 am

Is het noodzakelijk om een vloerplaat onder een pelletkachel te leggen?
Ik dacht aan een stalen plaat of een grote tegel van 1 x 1.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 18, 2010 9:49 am

niet nodig de onderzijde word niet warm
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 18, 2010 10:28 am

De redenen om een vloerplaat te plaatsen zijn eigenlijk vooral van esthetische aard: sommige mensen vinden het mooier en het kan de onderliggende vloer beschermen tegen vies worden door as.

groet,

Jean
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 18, 2010 3:13 pm

bedankt voor de info
Terug naar boven Ga naar beneden
alain
Pelletkachel
Pelletkachel
alain


Man Aantal berichten : 728
Leeftijd : 60
Registration date : 30-09-15

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Vloerplaat voor pelletkachel    Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 01, 2018 11:37 am

Hallo iedereen weer een tijdje geleden dat ik achter info zoek .
Nu ik heb in de woonkamer mijn sumo staan goed voor bijna 180 kg en deze staat nu op een gewone vloer met tegels , nu ben ik van plan laminaat te leggen in de woonkamer . De vraag is hoe los ik dat op met de kachel kan ik de kachel gewoon ook op deze laminaat zetten of moet ik voor de veiligheid er een plaat onder zetten ??? Bij gewone houtkachels kan ik het nog begrijpen er kan al iets uit de kachel vallen tijdens vullen met hout en de hitte is veel hoger maar een pelletkachel is een gesloten systeem en wordt ook niet zo warm langs onder . Tot nu toe 40° gr .
Dus plaat of niet nodig wat denken jullie ???
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 01, 2018 12:11 pm

is vooral voor het zicht, zie hoger.
waarom de laminaat niet rond de kachel leggen, dan hoeft de hele schouwbuis niet losgemaakt en ingekort te worden...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 01, 2018 5:04 pm

Laminaat leggen rond de kachel zal waarschijnlijk een groter gedoe zijn dan de schouwbuis demonteren en wat inkorten..... Dan zal je al moeten werken met plintjes of afwerkmoluren....
Nee,werken rond de kachel zou voor mij geen optie zijn....

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
alain
Pelletkachel
Pelletkachel
alain


Man Aantal berichten : 728
Leeftijd : 60
Registration date : 30-09-15

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 01, 2018 7:06 pm

Ja dat klopt , en als je later een ander kachel wil zetten of weg doe blijf je l
Met zo gat zitten en ook de afwerking is beetje denkwerk . Ok klopt wel zo kachel verzetten is ook een hele klus maar soms kan men niet anders , feit is als je zo op verschillende aanbieders kijk voor zo onder bescherming zie je platen die veel te groot zijn en dat trekt ook op niets . Ik denk best zou zijn zo plaat ( glas ) juist de grote van de kachel puur voor gewicht verdeling en hitte bescherming . Of is dat " overkill" en heeft datgeen nut ??
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 01, 2018 8:01 pm

Voor hittebescherming hoef je het alleszins niet te doen. Zoals Erwin al had aangegeven, de kachel wordt niet warm langs onder!

Heb je nog nooit een plaat uit blauwsteen overwogen? Is ook wel proper en valt mee van prijs...

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 01, 2018 8:20 pm

of eens navragen bij de verkoper wat een rika glasplaat op maat van de kachel kost...

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 01, 2018 8:40 pm

op blz. 48 staan de prijzen, afhankelijk van de afmetingen en de afwerking 100-200€ zonder btw...

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
alain
Pelletkachel
Pelletkachel
alain


Man Aantal berichten : 728
Leeftijd : 60
Registration date : 30-09-15

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 01, 2018 8:41 pm

Heb ik al gezien ze zijn veel te groot waarschijndelijk uitgedacht voor een gewone houtkachel , het idee van de blauwsteen is niet slecht heb  alleen schrik voor krassen op het parket '. Denk dat ik eens prijsvraag ga doen bij een glasverkoper op de maat van de kachel zelf .  Bedankt alvast de tips !!

A ja tussen vraagje heeft wel niets met de topic te maken maar de pellets groepsaankoop  , is de levering lopende ? Wacht nog altijd op de levering . Heb wel nog reserve maar is alleen maar ol een idee te hebben ....
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 01, 2018 8:46 pm

Krassen op hey parket? Is toch enkel da plaat plaatsen en voila...
Anders es bij glashandel bijv Haubourdin in Poperinge...

Leveringen zijn lopende Alain

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
alain
Pelletkachel
Pelletkachel
alain


Man Aantal berichten : 728
Leeftijd : 60
Registration date : 30-09-15

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 01, 2018 8:49 pm

Ja bedankt voor de info . Zal wel toekomen en ja heb daar ook al een prijsvraag gestuurd ben benieuwd ander bel ik wel
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptyma okt 01, 2018 8:54 pm

de rika sumo is 52cm op 58.5cm
een blauwsteen tegel van 60x60 in de hubo en ge zijt voor 16.20€ gesteld...

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Mauritsius
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Mauritsius


Man Aantal berichten : 308
Registration date : 09-10-17

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptydi okt 02, 2018 11:22 am

Misschien eventjes overwegen : als het massief parket is onder de kachel en je plaats tussen de kachel en de parket een (glazen / arduinen : metalen ) plaat ; dan kan die massieve parket niet meer ademen met als resultaat: zwarte vlekken op het parket en in het andere geval : schimmel !!








Ons Merjet zegt ook: Bezint eer ge begint.
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4488
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptydi okt 02, 2018 4:12 pm

Om het parket  te laten ademen bestaan dunne plastieken dopjes voor op de 4 hoeken te steken van 2 tot .......mm dikte in de dhz zaak.
Terug naar boven Ga naar beneden
alain
Pelletkachel
Pelletkachel
alain


Man Aantal berichten : 728
Leeftijd : 60
Registration date : 30-09-15

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptydi okt 02, 2018 8:43 pm

Is wel geen echt parket hoor , gewoon een laminaat , goeie tip van die blauwsteen maar al gezegd als de steen zou durven schuiven tijdens de plaatsing van de kachel dan krijg men gemakkelijk krassen .
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptydi okt 02, 2018 10:59 pm

6 buren/vrienden optrommelen die de kachel van de grond heffen tot de parket en de blauwsteen eronder ligt. lol!:

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
alain
Pelletkachel
Pelletkachel
alain


Man Aantal berichten : 728
Leeftijd : 60
Registration date : 30-09-15

Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Emptydo okt 04, 2018 10:39 pm

ha ha, ja denk dat ik goed ga moeten zoeken voor ik die gevonden hebt . Nu heb me eens goed door me hoofd laten lopen en denk dat je gelijk hebt zo plaat is in feite niet nodig het wordt daaronder echt niet warm, zo plaat is in feite nutteloos en een hoop miserie om het juist te plaatsen , zal al een hele werk zijn alles te demonteren schouw inkorten en terug plaatsen , maar zal wel lukken , bedankt iedereen voor de tips en bedenkingen ,
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bodemplaat of vloerplaat nodig?   Bodemplaat of vloerplaat nodig? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bodemplaat of vloerplaat nodig?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» onderdelen nodig?
» Richtlijn nodig vermogen pelletkachel
» Tussentijds onderhoud Rika Topo

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: