reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 18 gasten

alvaho, krusty

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_lcapreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_voting_barreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_rcap 
steven
reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_lcapreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_voting_barreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_rcap 
pedro
reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_lcapreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_voting_barreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_rcap 
krusty
reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_lcapreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_voting_barreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_rcap 
Fleur
reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_lcapreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_voting_barreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_rcap 
ss
reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_lcapreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_voting_barreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_rcap 
jeanhup
reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_lcapreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_voting_barreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_rcap 
Philip
reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_lcapreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_voting_barreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_rcap 
Annejanne
reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_lcapreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_voting_barreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_rcap 
Maryline
reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_lcapreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_voting_barreeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker I_vote_rcap 

 

 reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Empty
BerichtOnderwerp: reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker   reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Emptyma 18 nov 2013 - 20:43

Beste,

bij deze wil ik ook mijn ervaringen kwijt op dit toch wel handig forum.

Ik zelf bezit reeds 6 jaar een MCZ Saturn.
Een betrouwbare kachel mag ik stellen, even op een rijtje:

Voordelen:
- mooi design.
- kleine kachel, grote warmte.
- active system, past zich dus aan aan de schouw en gebruikte pellets, brand dus alles zonder problemen en zonder parameters aan te passen. Geen gepruts, altijd perfecte vlam.
- bediening via afstandsbediening met ingebouwde thermostaat.
- ruimteventilator kan onafhankelijk van de vermogenstand worden ingesteld.

Nadelen:
- is nog voorzien van een radiale ventilator (voor ruimte-ventilatie) dus maakt meer lawaai dan nieuwere types. Voordeel wel van dit type = onverslijtbaar.
- timer enkel via vast ingestelde programma's, je vindt niet altijd het gewenste tijdsprogramma.

Reeds vervangen:
- ventilator voor rookgasafvoer na 5 jaar gebruik, lagers versleten dus veel lawaai. Nieuwe draait merkelijk stiller.

Een installateur is bij ons nog niet over de vloer moeten komen.
Onderhoud en vervanging van onderdelen doe ik zelf, enige technische kennis is dan toch gewenst. Maar toch is dit niet zo moeilijk, voor tips geef gerust een seintje.

Qua merken van pellets heb ik bijna alles geprobeerd, branden doen ze allemaal.
Mijn voorkeuren en toch wel (volgens mij dan) de toppers:
- Badger: zeer goede persing, grootte korrels = top (gelijke lengte), weinig stof in de zakken (is wel degelijke belangrijk hoor, teveel stof stapelt zich anders op rond de aanvoervijzel), goede warmte-afgifte en mooie verbranding met weinig as. Nadeel = van de duurdere soort.

- German pellets (verkrijgbaar bij AVEVE): zeer hoge warme-afgifte (ik denk de warmste!), andere waarden allemaal ok! Nadeel, zijn goedkoop begonnen maar prijzen nu gestegen (4,60 Euro per zak indien bestelling per pallet) maar toch zijn geld waard, geven ook iets meer as.

Voila ne hele boterham voor de vlijtige lezers.
Tot hoors.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Empty
BerichtOnderwerp: Re: reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker   reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Emptyma 18 nov 2013 - 21:11

MCEEZET,

welkom om het forum en veel leesplezier, bedankt voor de uitgebreide ervaringen.
al ooit elite pellets getest..

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin op ma 18 nov 2013 - 21:19; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
piet
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
piet


Man Aantal berichten : 250
Registration date : 23-11-11

reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Empty
BerichtOnderwerp: Re: reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker   reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Emptyma 18 nov 2013 - 21:18

Hallo MCEEZET
Welkom op het forum en mooie uitleg
Groetjes
Piet

_________________
Nordic Fire ILVAR 7
houtpellets AVEVE -
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4778
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Empty
BerichtOnderwerp: Re: reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker   reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Emptyma 18 nov 2013 - 21:39

Een klein naddelke aan de Staurn vind ik ook dat je hem niet kan laten doorbranden als je hem automatisch laat aan staan....je moet een uur instellen dat ie moet uitslaan....Of zie ik hier een functie over het hoofd?

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Empty
BerichtOnderwerp: Re: reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker   reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Emptydi 19 nov 2013 - 19:34

@ Pedro,

het is inderdaad zo als je een tijdsprogramma kiest er steeds een in- en uitschakeltijd geselecteerd wordt. Een voorbeeld, ik kies programma 2, de kachel schakelt in om 6u en uit om 8u, daarna die dag in om 17u en uit om 23u. Die tijden kan je niet veranderen en staan vast in het geheugen. Wel kan je andere programma's selecteren (met andere uren). Stel dat die dag de kachel aan moet om 6u en je wil dat hij de rest van de dag blijft branden dan moet je voor 8u de timer uitschakelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Empty
BerichtOnderwerp: Re: reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker   reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Emptydi 19 nov 2013 - 19:49

@mceezet

bent u zeker dat deze kachel het active systeem aan boord heeft?

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Empty
BerichtOnderwerp: Re: reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker   reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Emptydi 19 nov 2013 - 22:12

Er zijn 2 types Saturn gemaakt, één met active system, herken je aan de snelheidssensor die op de motor van de rookgasafvoer zit. En een type zonder waarbij het bedieningsdisplay op de kachel bovenaan gemonteerd is. De active versies worden volgens mij steeds met een afstandsbediening met LCD scherm bediend, de andere heeft een eenvoudigere afstandsbediening als optie.

Opletten dus als je onderdelen voor deze kachel besteld, bij twijfel kan je even met de hand de luchtinlaat bedekken, de active versies zullen meteen de snelheid van de rookgasafvoermotor opvoeren om het 'gebrek' aan lucht te compenseren.

Das duidelijk!Tnx Pedro
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Empty
BerichtOnderwerp: Re: reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker   reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
reeds 6j een tevreden mcz saturn gebruiker
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Artel Classic CV "S" Pelletkachel
» MCZ Saturn
» Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: