kleine pelletkachel qua vermogen Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
kleine pelletkachel qua vermogen I_vote_lcapkleine pelletkachel qua vermogen I_voting_barkleine pelletkachel qua vermogen I_vote_rcap 
steven
kleine pelletkachel qua vermogen I_vote_lcapkleine pelletkachel qua vermogen I_voting_barkleine pelletkachel qua vermogen I_vote_rcap 
pedro
kleine pelletkachel qua vermogen I_vote_lcapkleine pelletkachel qua vermogen I_voting_barkleine pelletkachel qua vermogen I_vote_rcap 
krusty
kleine pelletkachel qua vermogen I_vote_lcapkleine pelletkachel qua vermogen I_voting_barkleine pelletkachel qua vermogen I_vote_rcap 
Fleur
kleine pelletkachel qua vermogen I_vote_lcapkleine pelletkachel qua vermogen I_voting_barkleine pelletkachel qua vermogen I_vote_rcap 
ss
kleine pelletkachel qua vermogen I_vote_lcapkleine pelletkachel qua vermogen I_voting_barkleine pelletkachel qua vermogen I_vote_rcap 
jeanhup
kleine pelletkachel qua vermogen I_vote_lcapkleine pelletkachel qua vermogen I_voting_barkleine pelletkachel qua vermogen I_vote_rcap 
Philip
kleine pelletkachel qua vermogen I_vote_lcapkleine pelletkachel qua vermogen I_voting_barkleine pelletkachel qua vermogen I_vote_rcap 
Annejanne
kleine pelletkachel qua vermogen I_vote_lcapkleine pelletkachel qua vermogen I_voting_barkleine pelletkachel qua vermogen I_vote_rcap 
Maryline
kleine pelletkachel qua vermogen I_vote_lcapkleine pelletkachel qua vermogen I_voting_barkleine pelletkachel qua vermogen I_vote_rcap 

 

 kleine pelletkachel qua vermogen

Ga naar beneden 
+2
ann
jeanhup
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: kachel ook voor kleine kamer?    kleine pelletkachel qua vermogen Emptyzo okt 17, 2010 2:42 pm

Hallo!

ik ben nieuw en nog een leek wat pelletkachels betreft. Daarom mijn vraag: kan ik een pelletkachel ook in een kleine ruimte van 5x4 oppervlakte (2,60 plafondhoogte) zetten? Ik lees meestal iets vanaf de 35/40 vierkantemeters.

En qua geluid, welk merk bevelen jullie aan? Ik ben, denk ik, gevoelig aan geluiden en lawaai.

groetjes en merci alvast!

Antje
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyzo okt 17, 2010 3:58 pm

Hoi,

Qua stilte (en voor de rest ook) ben ik zeer tevreden over onze Rika Como.
De stille werking is o.a. te danken aan een continue aandrijving van de wormschroef en het afwezig zijn van een ventilator voor het verspreiden van de warme lucht. De kachel verwarmt enkel door middel van straling.

Momenteel verwarmt ie onze living (32 m2) en keuken (15 m2) op minimum vermogen.

20 m2 is nogal klein (zeker in het tussenseizoen).

Groetjes,
Steven
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyzo okt 17, 2010 4:24 pm

Wij verwarmen een slecht geisoleerde ruimte van ca. 20m2 met de kleinste Adler (Elite70 van 7kW totaal / 5,8 kW effectief vermogen). Aan 2-3 uur branden per dag heb je dan echt wel genoeg om de ruimte op temperatuur te houden.
Dus het kan wel, maar je zult de brandduur kort moeten houden.
Ik neem trouwens niet aan dit deze ruimte de enige ruimte in het huis is? Je kunt dan ook de deur naar de andere ruimtes open zetten waardoor die meeverwarmt worden.

groet,

Jean
Hupperets & Korbmacher Pelletkachels (voorheen Adler Pelletkachels)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyzo okt 17, 2010 7:47 pm

ooh, bedankt voor de snelle reacties.

Nee, het is niet de enige ruimte. Een klein bureaukamertje is er nog aan (de deur staat altijd open), de keuken, de slaapkamer en de inkomhal is er ook nog aan. Naar de keuken en de inkomhal zijn er sowieso geen deuren, dus die worden automatisch mee verwarmt.
Mijn appartement is goed geïsoleerd (dubbel glas, ligging en ramen naar het zuiden, energiecertificaat in het 'groen', cijfer was 260, denk ik).

Is enkel stralingswarmte voldoende? Verspreid die ongeveer gelijkmatig? want de salonzetel staat dan ongeveer 5 meter af van de kachel.

Weten jullie ook iets over de merk van extraflame te vertellen? misschien krijg ik een kachel via via.

'warme' groetjes
Antje
Terug naar boven Ga naar beneden
ann
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ann


Vrouw Aantal berichten : 285
Leeftijd : 57
Registration date : 25-01-10

kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyzo okt 17, 2010 10:39 pm

Met de meeste extraflames kan je ze ook schakelen dat ze uitvallen eens de bereikte temperatuur bereikt is. Dit kan zeker in kleine ruimtes nuttig zijn als het minimum in tussenseizoenen teveel zou blijken.

Vriendelijke groeten,
Ann
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.gsystems.be
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: kleinste pelletkachel   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyma nov 01, 2010 11:40 pm

hallo pelletiers

sinds 1 jaar genieten wij van een adler 6.5 kw die onze woonkamer verwarmd.

nu willen we als voorbereiding op de winter voor onze slaapkamer een zo klein mogelijke
kachel we hebben gezien dat er kachels van 2,2 kw zijn maar we weten niet welk merk of zo!!

kan iemand ons raad geven als ze niet bestaan wil ik er zelf een bouwen

zijn er meer geïnteresseerde in het project

ik ben een hobbyist maar kom uit de machinebouw .

Kan iemand ons helpen????

toos en mathieu uit Nederlands limburg



Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptydi nov 02, 2010 6:54 am

is misschien wel een gat in de markt en vraag om mini-pelletkacheltjes --voor in de caravan of voor de marktkramers of de hobbyman die naar iedere plaats zijn kacheltje zou kunnen meenemen.


gr fleur

Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptydi nov 02, 2010 9:39 am

een verplaatsbare pelletkachel bestaat al

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32165
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptydi nov 02, 2010 10:38 am

is er ergens informatie over die verplaatsbare kacheltjes
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptydi nov 02, 2010 10:56 am

bij deze: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Het is type Trolley dat verplaatsbaar is. De handleiding is ook beschikbaar.

Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptydi nov 02, 2010 10:58 am

het vermogen moduleert tussen 2,2 en 5,5 kw.

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32165
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptydi nov 02, 2010 12:58 pm

iemand een idee van de prijs van deze ecowood trolley ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptydi nov 02, 2010 3:38 pm

Ik heb ze gevonden bij Desender-Desmedt maar kan geen prijzen vinden.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptydi nov 02, 2010 4:37 pm

allemaal hartelijk bedankt voor jullie raad
als er nog iemand is met een schema van een kachel zonder laadschroef.
of info hierover houd ik me aanbevolen
groeten van toos en mathieu
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptydi nov 02, 2010 7:17 pm

Hoi Toos en Mathieu,

Hier vind je wat informatie over een portable pelletkachel die zonder stroom werkt: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] .
En hier ook nog iets: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Wellicht kun je daar wat ideëen opdoen als je er zelf een wilt gaan bouwen.

groet,

Jean


Laatst aangepast door jeanhup op wo nov 03, 2010 6:22 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : tiepfout)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptywo nov 03, 2010 3:11 pm

hoii jean

bedankt voor je hulp het blijkt weer dat je kennis en hulp onontbeerlijk is op het forum

hartelijke groeten van toos en mij
javascript:emoticonp('kampvuur')
majavascript:emoticonp('werken')thieujavascript:emoticonp('kampvuur')
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Laag vermogen kachel   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyza nov 26, 2011 11:56 am

Hallo,

Ben op zoek naar een bijkomende pelletkachel voor verwarming van een veranda (12 vierkante meter).
Hiervoor is een model met laag vermogen gewenst (2 tot max 5 kW).
Een model dat weinig plaats inneemt zou ideaal zijn.
Bestaan er pelletkachels met laag vermogen?

Alvast bedankt!
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4486
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyza nov 26, 2011 12:38 pm

Verleden jaar was er een topic met mini pelletkachels , effe zoeken !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyza nov 26, 2011 12:59 pm

Belangrijker dan het maximaal vermogen, zal voor u zal het minimum vermogen zijn, verlies het niet uit het oog.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyza nov 26, 2011 3:24 pm

Dat is net het probleem.
Het heeft geen zin om een kachel te kopen die bv. 7 kW geeft, om er dan maar 2 à 3 te vragen.
Ideaal zou er eentje zijn van 4 kW.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyza nov 26, 2011 3:34 pm

extraflame rosy lijkt me een goede kachel!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyza nov 26, 2011 3:41 pm

Je zou eens naar deze kachel kunnen kijken, denkelijk kan Arjan deze nog wel speciaal afstellen.

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyza nov 26, 2011 4:20 pm

Thermorossi Ecotherm 1000, minimaal 2,5 kw

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Geert
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Geert


Man Aantal berichten : 334
Leeftijd : 51
Registration date : 02-12-08

kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyza nov 26, 2011 4:26 pm

inderdaad de thermorossi 1000 lijkt dan ook wel interessant zeker kwa prijs/kwaliteit verhouding.

mvg, Geert

_________________
Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Emptyma nov 25, 2013 9:38 pm

ik wil graag 30 m2 met 3.5 meter hoogte met pelletkachel verwarmen.
zijn er kachels met erg weinig vermogen ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





kleine pelletkachel qua vermogen Empty
BerichtOnderwerp: Re: kleine pelletkachel qua vermogen   kleine pelletkachel qua vermogen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
kleine pelletkachel qua vermogen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» pelletkachel met beperkte hoogte
» Pelletkachel plaatsen bij bestaande houtkachel in kleine oude woning
» Richtlijn nodig vermogen pelletkachel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: