Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Adeo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+25
nick1
peter m
colleken
Pcorsa
boke
krusty
bvernail
Fleur
lupus
ss
Luc Melis
player
Annejanne
erwin
bart b
zonnetje
pedro
Philip
Uthrex
Block
kempenaar
noizz
flamme
pellbox
steven
29 plaatsers

    Ervaringen Plospan Pelllets


    Pcorsa
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 69
    Registration date : 30-10-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Pcorsa ma dec 10, 2012 3:10 pm

    Net 11 zakken plospan gekocht bij dip & da leopoldsburg voor te testen ... er stak een bon van -10 euro in de bus dus 4,29 x 11 - 10 = 37,19 valt goed mee vind ik

    opgelet wel maar 14 per zak !
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van colleken ma feb 04, 2013 9:03 pm

    Ik ben nu al een paar dagen Plospan aan het proberen en moet wel zeggen dat deze niet slecht zijn . iets meer as maar van warmte doen ze het heel goed .
    boke
    boke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Registration date : 29-10-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van boke ma feb 04, 2013 9:29 pm

    @ colleken
    Staan bij p de smet 4,2 euro denk ik, mogelijks minder dan wat jij gegeven hebt
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van colleken ma feb 04, 2013 9:35 pm

    @ boke ,ik begin nu pas aan de zakken die ik gratis gekregen heb bij de aankoop van de kachel omdat ik ondertussen agricon heb gebruikt ( zolang ze nog goed waren ... )
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van colleken di feb 05, 2013 11:16 pm

    Jammer genoeg moet ik mijn positieve reactie die ik gisteren gaf over plospan herzien .Normaal kuis ik dagelijks de kachel doch nu was het 2 dagen dat ze brande zonder kuisen ,resultaat : een koek van 2 cm in branderspotje .

    Kan iemand mij zeggen hoe hij zijn kachel afstelt voor het branden van plospan tegenover andere pellets . bv pellettoevoer zoveel verminderen , uitlaatgassen zoveel vermeerderen ....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr feb 15, 2013 5:07 pm

    Colleken,
    dat zul je zelf moeten uitproberen want dat is van situatie tot situatie verschillend. Gewoon in kleine stapjes wijzigen tot je tevreden bent.
    M.v.g.,
    Dick
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van erwin vr feb 15, 2013 7:53 pm

    colleken,

    pellettoevoer ietske lager, als dat niet helpt de extractie licht verhogen,
    als het een harde steenachtige koek is, die heb ik ook en hij is niet weg te regelen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van colleken vr feb 15, 2013 8:29 pm

    Het is inderdaad een harde steenachtige koek ,en zo blijft men dan maar mengen, ik ben nu met drie soorten bezig aan het mengen , de goede "bleke" van agricon , de donkere agricon en plospan .
    peter m
    peter m
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 104
    Registration date : 03-01-13

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty plospan

    Bericht van peter m za maa 30, 2013 2:38 pm

    hallo pellet stokers
    even een reactie ,in onze Piazetta 956 met pas 570 branduren!! ja, hij staat er pas 2 maanden eerst 255 kg Purepower pellts gestookt ging prima niet teveel as het ruitje bleef aardig schoon ,ongeveer 12 brand uren per dag geen koek in brander potje dus ik zeg een goeie pellet.
    nu met plospan pellets aan het stoken al flink wat zakken er doorheen ,gedraaid en moet zeggen ze doen het ook goed iets meer as ,maar ruitje blijft ook mooi schoon,en ook geen koek vorming!! let wel onze kachel is zo standaard uit de doos dus plug and play!! wel iedere avond ,na het uit zetten de kachel as vrij maken!! een keer per week t-stuk schoon maken ,maar dit is natuurlijk bekend!!
    en een keer per week een grootte beurt!!
    mvg peter m
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast za maa 30, 2013 7:23 pm

    Hier ook koek maar wel alleen met de bruine Plospan,de bleke hebben dat niet.
    Ik maak daar feitelijk geen probleem van want zie dat alleen als ik de kachel kuis en verder als ze terug opstart wordt die koek toch verbrand.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van nick1 zo maa 31, 2013 9:47 am

    Nog drie zakken en de Plospan's zijn opgebruikt. Gelukkig maar want de stank die die pellets verspreiden in de pelletbak en in de zak is niet te harden, 't lijkt net alsof je een koeiestal binnenstapt, de geurverspreider doet hier overuren.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast vr mei 24, 2013 11:20 am

    Net een zak plopsan gebrand (Hubo Veurne 4,39 euro voor 14 kg). Op het eerste zicht mooie grote pellets (geen kleine brokjes in zak) die fel ros van kleur zijn en veel pellets van 4cm lengte, geen stof. Resultaat: veel roet in toestel (op panelen + tot nu toe meeste zwart/bruine roetuitslag op ruit). Koekje 1cm blijft achter in branderpotje. Had er 1 zak van en zal deze niet meer branden. Beste resultaat tot nu toe met Girretz en power+
    Zal in toekomst nog German en granilux testen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty ervaring plospan

    Bericht van Gast do nov 14, 2013 12:37 pm

    Deze week plospan pellets geprobeerd,geen stof in zakken (heerlijke houtgeur)maar wel meer as in kachel,en iets minder warmte gevend dan het merk dat bij onze kachel was.(cogra)
    Toon-Viviana
    Toon-Viviana
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 42
    Registration date : 28-04-13

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty plospan

    Bericht van Toon-Viviana zo dec 01, 2013 8:24 pm

    Ik heb twee week terug één zak witte Plospan naaldhout in m'n Extraflame-Viviana gehad en de kachel op stand P2 laten draaien. Heel mooie vlam en absoluut geen vuile ruit en het werd lekker warm binnen.
    De volgende dag een zak bruine Plospan hardhout in m'n kachel. weer de kachel op stand P2 laten draaien. Een iets rustigere vlam, de ruit werd ietsje pietsje vies (mag absoluut geen naam hebben hoor). Alleen na een paar uurtjes werd het gewoon veel te warm binnen in de woonruimte. De rookgastemperatuur was gewoon 15 graden meer dan met de witte pellets.
    ik heb nu dus een palletje met bruine Plospan gekocht omdat, mijn gevoel, deze gewoon het meest verwarmen en de Extraflame-Viviana doet het er heel goed op. Nu enkele zakken verder heb ik wel de pellettoevoer wat terug gebracht en de rookgasmotor ook iets minder gegeven.
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty zouden pellets droger worden door te liggen ?

    Bericht van colleken za dec 28, 2013 10:47 pm

    Ik had vorige winter nog een 50 tal zakken plospan liggen die ik gratis kreeg bij de plaatsing van de kachel.
    Ik was daar toen helemaal niet tevreden over want ze gaven koek in het branderspotje.

    Nu brand ik al meer dan een maand diezelfde zakken in mijn kachel en heb ik helemaal geen koek meer hoewel de kachel nog op dezelfde parameters staat dan vorig jaar . Raar maar waar ....
    zouden pellets droger worden door in een verwarmde garage te liggen en op die manier beter branden ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van erwin za dec 28, 2013 11:04 pm

    dat is de eerste keer dat ik zo iets hoor, maar het zou misschien wel kunnen.
    misschien een tip voor wie met probleemzakken zit om ze eens een zomer goed te laten uitdrogen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Toon-Viviana
    Toon-Viviana
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 42
    Registration date : 28-04-13

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Toon-Viviana vr jan 17, 2014 8:01 pm

    Inmiddels de pallet (975kg) met bruine Plospan pellets opgestookt in de Extraflame Viviana.
    Is zeer goed gegaan.
    Ben er wel tevreden over.
    Maar omdat ze toch wel "aan de prijs" zijn en omdat ik weer een palletje met "Perfect-Flame" op de kop kon tikken, heb ik nu dus de voorraad aangevuld met "Perfect-Flame".
    En die gaan ook gewoon goed, hoor!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo feb 05, 2014 8:59 am

    Matig tevreden over deze pellets. 70 kg getest. Matig, niet vette assen, branden goed.
    Aangekocht in zakken van 14 kg, matig stof in deze zakken...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast wo feb 19, 2014 10:10 am

    Ben enkele zakken gaan kopen aan 3.99 (14kg) bij de Hubo. Gewoon om eens te proberen...

    Hier branden ze goed. Relatief weinig assen, goede warmte.  Op zich een prima pellet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gast ma aug 18, 2014 4:02 pm

    heb zelf afgelopen winter met plospan gestookt, de ene zak geen enkel stof onderin in de zak en de andere moest ik door een zeef zuiveren.
    ruitje op 1 dag zwart. bij het reinigen van de kachel vond ik telkens weer kleine gesmolten ijzeren bolletjes onder het korfje.
    collega op het werk heeft een kleine spijker gevonden in het vuurkorfje.
    komende winter sla ik plospan over.

    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty plospan pellets aan 3,53 per zak

    Bericht van pascal.smeets di sep 08, 2015 6:30 pm

    Geachte lezer,
    is 3,53 voor een zak Plospan 14kg aan de dure kant of valt dat wel mee?
    Is de ervaring met plospan beter geworden of nog steeds matig zoals sommigen beweren?

    dat komt op 3,78€ voor 15kg, een paar zakken kopen en testen.
    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van pascal.smeets di sep 08, 2015 10:17 pm

    plospan is vroeger bijna door iedereen getest, kan er iemand iets zeggen over verleden jaar of dit jaar?
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4408
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van krusty do sep 10, 2015 11:50 am

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van erwin do sep 10, 2015 10:06 pm

    de vraag van pascal.smeets is eerder hoe plospan de voorbije winter brandde.
    vroeg of laat volgt het antwoord hier wel...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van erwin vr sep 11, 2015 11:58 pm

    zo brandde plospan de voorbije winter in de edilkamin van kabouter plop...



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Sjaak wenneker
    Sjaak wenneker
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 56
    Leeftijd : 74
    Registration date : 10-09-13

    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Aluminium korrels in de as van plosspan pellets

    Bericht van Sjaak wenneker za nov 11, 2017 11:39 am

    Bij toeval ben ik er achter gekomen dat er aluminium korreltjes in de as achterblijven,vanmorgen heb ik de aszuiger geleegd en omdat er we eens een beetje pellets meegezogen worden heb ik ze gezeefd over een stuk vliegengaas en toen kwam ik er achter dat er een aardig laagje korreltje van aluminium in zaten,dit was van twee weken,het zijn de bruine pellets van plosspan.Nu vraag ik mij af of dit kwaad kan het zijn EN Plus A1 pellets.

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Plospan Pelllets - Pagina 9 Empty Re: Ervaringen Plospan Pelllets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 8:51 am