pellbox scf - check airflow Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

alvaho

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
pellbox scf - check airflow I_vote_lcappellbox scf - check airflow I_voting_barpellbox scf - check airflow I_vote_rcap 
steven
pellbox scf - check airflow I_vote_lcappellbox scf - check airflow I_voting_barpellbox scf - check airflow I_vote_rcap 
pedro
pellbox scf - check airflow I_vote_lcappellbox scf - check airflow I_voting_barpellbox scf - check airflow I_vote_rcap 
krusty
pellbox scf - check airflow I_vote_lcappellbox scf - check airflow I_voting_barpellbox scf - check airflow I_vote_rcap 
Fleur
pellbox scf - check airflow I_vote_lcappellbox scf - check airflow I_voting_barpellbox scf - check airflow I_vote_rcap 
ss
pellbox scf - check airflow I_vote_lcappellbox scf - check airflow I_voting_barpellbox scf - check airflow I_vote_rcap 
jeanhup
pellbox scf - check airflow I_vote_lcappellbox scf - check airflow I_voting_barpellbox scf - check airflow I_vote_rcap 
Philip
pellbox scf - check airflow I_vote_lcappellbox scf - check airflow I_voting_barpellbox scf - check airflow I_vote_rcap 
Annejanne
pellbox scf - check airflow I_vote_lcappellbox scf - check airflow I_voting_barpellbox scf - check airflow I_vote_rcap 
Maryline
pellbox scf - check airflow I_vote_lcappellbox scf - check airflow I_voting_barpellbox scf - check airflow I_vote_rcap 

 

 pellbox scf - check airflow

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



pellbox scf - check airflow Empty
BerichtOnderwerp: pellbox scf - check airflow   pellbox scf - check airflow Emptydo dec 05, 2013 9:59 am

hallo iedereen,

Ik ben sinds november '12 in het bezit van een edilkamin pellbox scf dewelke goed
heeft gewerkt.
Ik heb pellets van Makro en bevatten wel nogal wat stof maar de ruit hoef ik pas na 2à 3 dagen proper te maken.
De kachel heeft enkele weken geleden een grondige poetsbeurt gekregen, heb alles zelf
gedaan en nieuwe pakkingen gebruikt. Na 2 maal gebrand te hebben stopte deze de volgende keer
met branden na een 15min en gaf "check airflow". Vervolgens de kachel gekuist en in en uitlaat
gecontroleerd en niks gevonden. Nu stopt deze al tijdens het opstarten (pellets zijn dan nog maar aan het smeulen)en geeft dezelfde melding "check airflow". Wat mij een beetje verdacht lijkt is dat het verbrandingspotje wel (te)goed is gevuld tijdens het opstarten.
Verder lijkt mij de afdichting van de deur nog perfect in orde te zijn.
Ik heb nog een volledig jaar garantie en ga nu naar mijn leverancier, maar na vele topics hier gelezen te hebben ben ik toch een beetje bang dat er na het (onnodig/verkeerd)veranderen van settings ik geen gezellige winter te gemoed ga.
Aan de programsettings ben ik nog niet aan geweest wegens mijn garantie maar had deze wel
graag opgeschreven alvorens iemand hiervoor te laten komen.
Daar ik een beetje ongerust ben de settings overhoop te halen was mijn vraag of er hier iemand meer ervaring mee heeft.

Alvast bedankt voor alle info,

mvg
Dirk


Terug naar boven Ga naar beneden
harrielok
verkoper
harrielok


Man Aantal berichten : 791
Registration date : 08-11-12

pellbox scf - check airflow Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellbox scf - check airflow   pellbox scf - check airflow Emptydo dec 05, 2013 10:27 am

collega4 uw leverancier zal u zeker kunnen helpen

_________________
Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pelletkachelheerenveen.nl
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

pellbox scf - check airflow Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellbox scf - check airflow   pellbox scf - check airflow Emptydo dec 05, 2013 10:34 am

als de fout ineens opduikt na een onderhoud dan heeft dit waarschijnlijk niets met de instellingen te maken.
voor de garantie laat je best het eerste onderhoud door de installateur doen.
heb je alle pakkingen korrekt gemonteerd, hoe heb je de inlaatbuis gekuist?

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
pellbox
Admin
pellbox


Man Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

pellbox scf - check airflow Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellbox scf - check airflow   pellbox scf - check airflow Emptydo dec 05, 2013 7:36 pm

collega4,

Het je de pellbox helemaal open gedaan en helemaal achteraan een ijzeren plaatje geopend dat je moet los maken met 4 vijzen?

Daar zit meestaal enorm veel stof na 1 jaar branden. Als dat verstopt zit, kan er geen lucht meer weg en zit je met een 'check airflow' probleem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



pellbox scf - check airflow Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellbox scf - check airflow   pellbox scf - check airflow Emptydo dec 05, 2013 11:12 pm

hallo,

De kachel is helemaal open geweest, plaatje is er af geweest alsook de rookafvoerventilator eruit gehaald (ik heb contact gehad met onderhoudsman alvorens ik eraan begon). Alle pakkingen zijn met zorg geplaatst geweest. De inlaat was proper, deze heb ik met een zaklamp goed bekeken en langs beide zijden met een stofzuiger uitgezogen al was er niets in te zien. De kachel neemt zijn verbrandingslucht rechtstreeks van buiten via een pvc buisje door de muur. De uitlaat vergroot naar diameter 100mm bij het uitkomen van de kachel en vervolgens via een T-stuk en inox flexibel van 4m recht naar boven.
Ben vandaag bij men leverancier langs geweest en gaan proberen morgen nog langs te komen.
Zodra deze geweest zijn hoop ik hier de oorzaak mee te kunne delen,

mvg,


Terug naar boven Ga naar beneden
pellbox
Admin
pellbox


Man Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

pellbox scf - check airflow Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellbox scf - check airflow   pellbox scf - check airflow Emptyza dec 07, 2013 4:49 pm

waarom ben je naar 100mm gegaan met de uitlaat? dat is enkel nodig indien de uitlaat veel hoger uitkomt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



pellbox scf - check airflow Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellbox scf - check airflow   pellbox scf - check airflow Emptydi dec 10, 2013 3:05 pm

hallo,

ik weet niet of dit al dan niet nodig is maar zo hebben ze hem komen plaatsen.
ik veronderstel dat zij hier goed van op de hoogte zijn dus heb me er dan ook
geen vragen bij gesteld.
Alles heeft tot nu goed gewerkt,

mvg
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



pellbox scf - check airflow Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellbox scf - check airflow   pellbox scf - check airflow Emptydo dec 19, 2013 9:27 am

Hallo,

mijn kachel is hersteld Smile,
de inlaatluchtsensor was om zeep en is onder garantie vervangen.
momenteel werkt hij goed,

mvg,




Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

pellbox scf - check airflow Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellbox scf - check airflow   pellbox scf - check airflow Emptydo dec 19, 2013 12:42 pm

volgende keer iets voorzichtiger tewerk gaan als je de inlaatbuis kuist...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





pellbox scf - check airflow Empty
BerichtOnderwerp: Re: pellbox scf - check airflow   pellbox scf - check airflow Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
pellbox scf - check airflow
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Edilkamin Funny Check Airflow Storing
» inpellet 54 - check airflow
» Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: