Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 18 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_lcapEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_voting_barEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_rcap 
steven
Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_lcapEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_voting_barEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_rcap 
pedro
Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_lcapEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_voting_barEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_rcap 
krusty
Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_lcapEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_voting_barEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_rcap 
Fleur
Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_lcapEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_voting_barEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_rcap 
ss
Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_lcapEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_voting_barEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_rcap 
jeanhup
Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_lcapEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_voting_barEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_rcap 
Philip
Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_lcapEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_voting_barEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_rcap 
Annejanne
Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_lcapEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_voting_barEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_rcap 
Maryline
Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_lcapEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_voting_barEdilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 I_vote_rcap 

 

 Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren

Ga naar beneden 
+4
knoepken
erwin
krusty
Fleur
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
marc
Pellet
Pellet



Aantal berichten : 110
Registration date : 21-05-10

Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren   Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 Emptyzo dec 22, 2013 6:03 pm

Toch even opmerken fleur dat er ook edilkamin kachels zijn die lucht via de ruit trekken .
Marea , iris en zijn verwanten , funny en zijn verwanten en nog enkele .
Hoe te bewijzen : simpel al die kachels hebben onderaan tussen ruit en deur geen dichting , het is zelfs zo als je de deur open doet en de metalen plaat onderaan afschroeft er soms veel roet zit en dus vlug zwarte ruit .( let wel bij iris en verwanten want dan is de ruit los .
Als je met perslucht van buitenaf blaast bij een funny onderaan het venster zie je het stof van tussen het ijzer vliegen onderaan de deur .
Edilkamin heeft dit gedaan om de vlam weg te trekken van de ruit . Het is wel zo dat deze opening berekend is en dat een defecte dichting niet goed is .
Of de pellinsert dat ook heeft moet ik nazien
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3095
Registration date : 06-12-11

Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren   Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 Emptyzo dec 22, 2013 6:09 pm

dat denk ik ook marc
ik vraag mij af of jullie geen toestel hebben om de juiste onderdruk te meten aan de luchtinlaatbuis.
ik heb hier nog nooit enig woord over gehoord ,maar normaal moet daar toch ook een bepaalde waarde van de fabrikant over te vinden zijn.hoe meten ze dit in het fabriek ?

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
marc
Pellet
Pellet
marc


Aantal berichten : 110
Registration date : 21-05-10

Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren   Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 Emptyzo dec 22, 2013 6:31 pm

Die waarde wordt toch weergegeven of het scherm in het setup menu .
De schouwtrek wordt wel gemeten aan de inlaat door die sensor .
Bij kapotte dichten of ruit zal deze te laag zijn ipv 2,00 ( ideaal ) zal dit 1,2 of zo iets zijn want de rookgasventilator zuigt de rook uit het toestel dus krijg je niet de juiste schouwtrek met defecte dichting .
Bij funny wordt er zelfs de onderdruk in pascal weergegeven van het toestel dit is dacht ik op minimum ong 34 pa
En op u vraag of wij dit hebben : Wij kunnen de schouwtrek eventueel meten indien nodig met onze testo 327 maar ik woon veel te ver om dat in limburg eens te gaan doen  Smile 
en in prencipe zou dit ook moeten gaan aan de inlaat al is het daar wat moelijker wegens plaatsgebrek maar pvc mof erop diameter 40 met gaatje voor de meter zou moeten kunnen .

ik zie hier ook als het mistig is dat de trek van mijn inssert 54 daalt naat 1,6 ( ook niet de ideale shouw ) en gevolg is vlugger zwarte ruit . Mijn schouw is te groot is dubbelwandig 150 en had beter 12 geweest .
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3095
Registration date : 06-12-11

Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren   Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 Emptyzo dec 22, 2013 6:48 pm

@marc
met mijn extraflame comfort maxi kan ik hier dus niets zien of ook maar iets veranderen ,juist de pellettoevoer
moest ik nu de juiste waarde weten die de inlaat moet meten zou de aanschaf van zo n toestel wel eens interressant kunnen zijn ,alhoewel het nogal duur uitvalt,maar ja een interventie van een installateur is ook nie goedkoop..........
met dit toestel kan je dan ook op alle momenten je schouwtrek als onderdruk van de inlaat meten,............t is binnenkort nieuwjaar zeker...zo n cadeautje zou welkom zijn.

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32177
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren   Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 Emptyvr jan 17, 2014 11:07 pm

_KeKe_ Laatste bezoek : zo dec 22, 2013 8:53 pm

@ _KeKe_: zijn de problemen opgelost, zonder info gaat hier binnenkort een slotje op...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren   Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Edilkamin Pellinsert 54 werkt niet naar behoren
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» edilkamin junior werkt niet meer
» edilkamin iris display stuk
» Afstandbediening werkt niet meer

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: