Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 30 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 29 gasten
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+3
erwin
Philip
antonio1980
7 plaatsers
De kogel is door de kerk .
antonio1980- Pellet
- Aantal berichten : 144
Registration date : 03-11-13
- Bericht nummer 51
Re: De kogel is door de kerk .
erwin, kan ik ergens zien op hoeveel het verbruik per uur ingesteld staat?
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32449
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 52
het verbruik zelf wordt nooit ingesteld, het verbruik is afhankelijk van de ingestelde waarde van de pellettoevoer.
dat is de tijd dat de worm draait per periode. daarvoor moet je echter in de parameters zijn.
uw kachel verbruikt op 24h 3 zakken pellets op laag vermogen, dat word kostelijk stoken.
tijd dus voor eens op tafel te gaan kloppen bij de verkoper, zulks verbruik is NIET normaal...
dat is de tijd dat de worm draait per periode. daarvoor moet je echter in de parameters zijn.
uw kachel verbruikt op 24h 3 zakken pellets op laag vermogen, dat word kostelijk stoken.
tijd dus voor eens op tafel te gaan kloppen bij de verkoper, zulks verbruik is NIET normaal...
Ik ken dat verhaal ..... weliswaar meegemaakt met een ander merk...
Begin er niet aan te regelen maar blijf je dwars zetten tegen hetgeen ze je willen wijsmaken.
Dit is niet normaal!
Begin er niet aan te regelen maar blijf je dwars zetten tegen hetgeen ze je willen wijsmaken.
Dit is niet normaal!
erwin- Admin
- Bericht nummer 54
veel erger dan die zwarte ruit vind ik het verbruik van 2kg/h in eco.
zelf regelen is hier geen optie, hoe je in de setup komt bij surdiac weten alleen desbetreffende verkopers..
zelf regelen is hier geen optie, hoe je in de setup komt bij surdiac weten alleen desbetreffende verkopers..
- Bericht nummer 55
en dat is nog niet alles hoor, ben ook al bijna 1 maand aan het wachten op een gebartsen keramieken steen die ze in garantie gingen vervangen
En als ik ze mail krijg ik gewoon mailtje terug: hij is besteld, maar we kunnen niet zeggen wanneer die geleverd gaat worden
het is al zo erg dat ze laatst toen ik belde gewoon de telefoon neer gooiden
het begint echt mijn keel uit te hangen
En als ik ze mail krijg ik gewoon mailtje terug: hij is besteld, maar we kunnen niet zeggen wanneer die geleverd gaat worden
het is al zo erg dat ze laatst toen ik belde gewoon de telefoon neer gooiden
het begint echt mijn keel uit te hangen
alainvanackere- Pelletkacheltje
- Aantal berichten : 217
Leeftijd : 55
Registration date : 08-05-13
- Bericht nummer 56
beter een kogel door uw kachel jagen , dan door de kerk
uw verbruik amai 12euro per dag aan pellets duur stoken.
ik verbruik hier met mijn superior monia 8.5kw 1 zak op 24u en ze brand van 5u tot 22u30 en het is hier 23 a 24 graden
uw verbruik amai 12euro per dag aan pellets duur stoken.
ik verbruik hier met mijn superior monia 8.5kw 1 zak op 24u en ze brand van 5u tot 22u30 en het is hier 23 a 24 graden
Huismerk pellets
Eco line pellets 3.65 €
ERDA Pellets
erwin- Admin
- Bericht nummer 57
bij dit soort verkopers helpen geen mailtjes of telefoontjes, daar wordt mee gelachen.
u moet even hard zijn en opkomen voor uw rechten: een aangetekende brief sturen met al uw bemerkingen,
en daarbij een oplossingstermijn stellen van 1 maand of terugdraaien van de verkoop.
u moet even hard zijn en opkomen voor uw rechten: een aangetekende brief sturen met al uw bemerkingen,
en daarbij een oplossingstermijn stellen van 1 maand of terugdraaien van de verkoop.
- Bericht nummer 58
ga ik net op het dak kijken, zit het kapje die op de flexibel zit helemaal dicht met roet,
hoe kan dat nu weer?
hoe kan dat nu weer?
erwin- Admin
- Bericht nummer 59
welke kap zit op die flexibel, de linkse of de rechtse.
- Bericht nummer 60
ongeveer zoals het linkse maar dan zitten er tussen het onderste gedeelte en het bovenste gedeeltje van het kapje nog 2 ringen die dus de opening verdeelt in 3 gelijke stukken.
van 1 februari tot nu zit die kap helemaal dicht met roet, dat is toch niet normaal ?
van 1 februari tot nu zit die kap helemaal dicht met roet, dat is toch niet normaal ?
erwin- Admin
- Bericht nummer 61
heb je de kap eraf gehaald, is de flex ook niet verstopt??
- Bericht nummer 62
ik heb de kap er niet afgehaald, dus geen idee
Gast- Gast
- Bericht nummer 63
Even los van elke technische of andere discussie en verwijzend naar de vraag van Erwin in bericht 62: dit is een alarmsituatie.
Als de uitmonding volledig verstopt zit en er is niet gekeken naar de rest van de rookgasafvoer NIET MEER STOKEN!
Het risico dat alle uitlaatgassen tergugtreden in de leefruimte is levensgroot met een zeer reëel risico op CO-vergiftiging.
Ik bedoel deze waarschuwing uiterst serieus en raad aan deze ter harte te nemen.
Als de uitmonding volledig verstopt zit en er is niet gekeken naar de rest van de rookgasafvoer NIET MEER STOKEN!
Het risico dat alle uitlaatgassen tergugtreden in de leefruimte is levensgroot met een zeer reëel risico op CO-vergiftiging.
Ik bedoel deze waarschuwing uiterst serieus en raad aan deze ter harte te nemen.
antonio1980- Pellet
- Bericht nummer 64
@Dicktwist: Ik ga idd niet meer stoken tot ze alles gecontroleerd hebben.
Komt dat door een slechte afstelling van de kachel of kan dat nog andere redenen hebben?
Komt dat door een slechte afstelling van de kachel of kan dat nog andere redenen hebben?
Gast- Gast
- Bericht nummer 65
Duidelijke taal?
1. Prutser van een verkoper die zodra de centen binnen zijn de klant laat stikken en alles als normaal zijnde weglacht.
2. Niet afgestelde kachel die vaker een nieuwe merknaam krijgt dan ik nieuwe sokken koop.
3. Verkeerde aansluiting schouw/rookgasafvoer waardoor normaal gebruikersonderhoud niet te doen is (geen T-stuk).
4. Ondanks herhaald klagen van de klant niet adequaat reageren waardoor deze in een levensbedreigende situatie zit en dit is klachtwaardig!
Een kachel welke in eco brandt vervuilt maar wel bij normaal gebruik. Als de uwe in eco 600 gr p/u zou moeten verbruiken en dit is 2 kg is er qua vervuiling iets grondig mis. Door het ontbreken van het T-stuk is dit moeilijk te controleren, maar ik vrees dat op het moment dat de kachel los komt van de schouw de kamer er een stuk anders uitziet.
Hoger advies van Erwin opvolgen, dringend aangetekend schrijven de deur uit met als ultimatum 1 maand hersteltermijn.
Vermits dit waarschijnlijk niets zal uithalen, tevens online klacht deponeren bij FOD Economie of er een advocaat opzetten.
1. Prutser van een verkoper die zodra de centen binnen zijn de klant laat stikken en alles als normaal zijnde weglacht.
2. Niet afgestelde kachel die vaker een nieuwe merknaam krijgt dan ik nieuwe sokken koop.
3. Verkeerde aansluiting schouw/rookgasafvoer waardoor normaal gebruikersonderhoud niet te doen is (geen T-stuk).
4. Ondanks herhaald klagen van de klant niet adequaat reageren waardoor deze in een levensbedreigende situatie zit en dit is klachtwaardig!
Een kachel welke in eco brandt vervuilt maar wel bij normaal gebruik. Als de uwe in eco 600 gr p/u zou moeten verbruiken en dit is 2 kg is er qua vervuiling iets grondig mis. Door het ontbreken van het T-stuk is dit moeilijk te controleren, maar ik vrees dat op het moment dat de kachel los komt van de schouw de kamer er een stuk anders uitziet.
Hoger advies van Erwin opvolgen, dringend aangetekend schrijven de deur uit met als ultimatum 1 maand hersteltermijn.
Vermits dit waarschijnlijk niets zal uithalen, tevens online klacht deponeren bij FOD Economie of er een advocaat opzetten.
Gast- Gast
- Bericht nummer 66
U niet laten afschepen makker. Van alles duidelijke foto's nemen en info vergaren.
Een bezoekje aan de importeur met deze foto's kan ook al wonderen doen....
Maar eerst zeker en vast, zoals hier al werd aangeraden, aangetekend uw verkoper in gebreke stellen.
Veel succes!
Maar eerst zeker en vast, zoals hier al werd aangeraden, aangetekend uw verkoper in gebreke stellen.
Veel succes!
Gast- Gast
- Bericht nummer 67
Gezien de forumervaringen met deze is het dan een kwestie van door de hond of de kat gebeten te worden vrees ik.
antonio1980- Pellet
- Bericht nummer 68
Vanavond of morgen komen ze langs om alles op punt te stellen, nu maar hopen dat het goed komt.
erwin- Admin
- Bericht nummer 69
lees dit hele topic nog eens aandachtig door, schrijf dan alle problemen die je gepost hebt netjes en overzichtelijk onder mekaar op een blad papier.
als ze ter plaatse komen zet je een wielklem op hun voertuig, die je enkel eraf haalt als er daadwerkelijke oplossingen komen.
praatjes als "dat is normaal" worden niet aanvaard om een probleem aan te merken als opgelost in je lijstje.
een door hun ondertekende schriftelijke verklaring zoals "GK Lommel neemt de kachel weer mee met terugbetaling van het betaalde bedrag" uiteraard wel...
als ze ter plaatse komen zet je een wielklem op hun voertuig, die je enkel eraf haalt als er daadwerkelijke oplossingen komen.
praatjes als "dat is normaal" worden niet aanvaard om een probleem aan te merken als opgelost in je lijstje.
een door hun ondertekende schriftelijke verklaring zoals "GK Lommel neemt de kachel weer mee met terugbetaling van het betaalde bedrag" uiteraard wel...
- Bericht nummer 70
nog een klein vraagje, als ze bv de pellettoevoer verminderen, moeten ze dan de lucht en zo ook verminderen?
Misschien domme vraag, maar ik ken er niet zoveel van en wil ze voor zijn, voor ze zeggen dat het "normaal" is :-)
Misschien domme vraag, maar ik ken er niet zoveel van en wil ze voor zijn, voor ze zeggen dat het "normaal" is :-)
erwin- Admin
- Bericht nummer 71
de eerste prioriteit is dat de kachel uit de schouw gaat en een grondige kontrole van de flex op verstopping.
tevens een T-stuk plaatsen om normaal gebruikersonderhoud te kunnen doen.
als dat niet gebeurt dan moesten ze bij mij al niet meer verderdoen en gooide ik de sleutel van de wielklem in de regenwaterput.
pas daarna kan de kachel korrekt afgesteld worden naar een normaal verbruik.
welke parameters dienen verandert te worden is op afstand moeilijk te zeggen, dat is hun probleem en niet het uwe...
tevens een T-stuk plaatsen om normaal gebruikersonderhoud te kunnen doen.
als dat niet gebeurt dan moesten ze bij mij al niet meer verderdoen en gooide ik de sleutel van de wielklem in de regenwaterput.
pas daarna kan de kachel korrekt afgesteld worden naar een normaal verbruik.
welke parameters dienen verandert te worden is op afstand moeilijk te zeggen, dat is hun probleem en niet het uwe...
- Bericht nummer 72
antonio, hier wat hulp met uw problemenlijstje.
de lijst laten afwerken van boven naar beneden, pas overgaan naar een volgend punt als het vorige opgelost is.
- kachel van de schouw halen, kontrole flex op verstopping.
- T-stuk achter de kachel plaatsen
- open maken van de afvoerkap bovenaan
- kachel afstellen naar een normaal verbruik
- probleem van linksbranden oplossen
- gebroken keramiek vervangen
een stevige borrel drinken als ze landen gaat je ook helpen
de lijst laten afwerken van boven naar beneden, pas overgaan naar een volgend punt als het vorige opgelost is.
- kachel van de schouw halen, kontrole flex op verstopping.
- T-stuk achter de kachel plaatsen
- open maken van de afvoerkap bovenaan
- kachel afstellen naar een normaal verbruik
- probleem van linksbranden oplossen
- gebroken keramiek vervangen
een stevige borrel drinken als ze landen gaat je ook helpen
Laatst aangepast door erwin op vr apr 04, 2014 2:54 pm; in totaal 2 keer bewerkt
- Bericht nummer 73
dank je wel erwin, voor het lijstje.
idd ze gaan niet weg voor het allemaal opgelost is.
1 borrel, zal er een paar drinken :-)
PS ik wil iedereen hier op het forum nu al bedanken voor de nuttige info
idd ze gaan niet weg voor het allemaal opgelost is.
1 borrel, zal er een paar drinken :-)
PS ik wil iedereen hier op het forum nu al bedanken voor de nuttige info
Laatst aangepast door antonio1980 op vr apr 04, 2014 3:02 pm; in totaal 1 keer bewerkt
antonio1980- Pellet
- Bericht nummer 74
ze zijn hier geweest.
Heb hen 14 dagen de tijd gegeven en dan moet de kachel op punt staan.
Heb hen 14 dagen de tijd gegeven en dan moet de kachel op punt staan.
Gast- Gast
- Bericht nummer 75
Je boft dat het slechts gaat om een kachelverkoper die wat moeite heeft een afspraak fatsoenlijk na te komen en niet om een ambulance wegens spoedeisende hulp. Omdat er frisser weer op komst is hoop ik dat tenminste de flex en afvoerkap nagezien werd op verstopping of je gaat 14 dagen niet kunnen stoken. Vooralsnog handhaaf ik mijn mening zoals in bericht 66 verwoord.
antonio1980- Pellet
- Bericht nummer 76
ik krijg een andere kap en heeft naar de flexibel gekeken en alles leek in orde dus ik kan gewoon stoken.