Luc B- Pellet
- Aantal berichten : 172
Leeftijd : 65
Registration date : 11-11-13
van Luc B di jan 07, 2014 7:47 am
Mijn uitlaat is buiten een horizontale en deeltje naar beneden hellende buis... blijkbaar niet conform doch ook geïnstalleerd door een erkende dealer. Bij elke wind boven de 60km/h valt de kachel gewoon uit en heb je de nodige reuk binnen zodat je onmiddellijk moet ventileren met vensters open...
Ik plaatste nu een soort "koppen" op de uitlaat, ik noem het windbeschermers en het probleem is tot op vandaag opgelost.
Toch blijf ik met een wrang gevoel, wat indien er felle windstoten zijn... zal dit nog lukken?????
Wat ik meteen gedaan heb is in de ganse woning 4 CO melders geplaatst... voorlopig alles wat ik kan doen zeker?
Het hierboven in dit topic geschetste systeem om tot boven de dakgoot te gaan met een verticale uitstoot werd gewoonweg weggelachen, bij navraag zijn er verdomd veel van de horizontale, deels naar beneden gerichte uitlaten geplaatst, ook van andere leveranciers en andere merken... Ik werd zelfs bij mijn leverancier uitgenodigd om zijn installatie te bekijken, krak hetzelfde....