Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    kontroleren werking rookgasventilator?

    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    kontroleren werking rookgasventilator? Empty kontroleren werking rookgasventilator?

    Bericht van Philip za feb 08, 2014 8:05 pm

    hoe kan men controleren of de rookgas ventialtor nog werkt ( draait) ?
    deze nammidag kachel gekuist zoals altijd en daarna laten branden
    wat me onmiddelijk opviel was een heel erg rustige vlam, tlijkt erop dat mijn rookgas ventilator niet draait
    de kachel blijft branden, maar lijkt het op de natuurlijke trek van de schouw te doen

    enige mogelijkheid om na te kijken ?

    kzal morgen ook alle gaten is nakijken of er nergens iets van roet of dergelijke gevallen is en iets van verstoppingen veroorzaakt,
    kachel heet groot onderhoud gehad en schouw is pas 2 maand oud dus die kan nie vuil zijn XD

    pfffffffff

    tlijkt niet te stoppen nu de problemen met mijn kacheltje..........................
    2 x warmte ventilator, 1 branderpotje, nu misschien de rookgas ventilator wat zal het volgende zijn ............


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kontroleren werking rookgasventilator? Empty Re: kontroleren werking rookgasventilator?

    Bericht van erwin za feb 08, 2014 8:17 pm

    even een half uurtje ernaast wachten tot je hem wel of niet hoort bij het eerste schoonblazen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    kontroleren werking rookgasventilator? Empty Re: kontroleren werking rookgasventilator?

    Bericht van Philip za feb 08, 2014 8:22 pm

    wel moet je eerlkijk zeggen dat is de pull functie en op 6 jaar heb ik die maar een paar keer gezien :-)

    kachel brand srteeds op stand 2, dan haalt die net niet de ingestelde temperatuur en blijft dus mooi in werking met een keurig ( aan de wilde kant) vlam, nu heb ik een rustige vlam en branderpotje raakt niet echt leeg. daarmee denk ik dat die rommel niet meer draait


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    kontroleren werking rookgasventilator? Empty Re: kontroleren werking rookgasventilator?

    Bericht van bart b za feb 08, 2014 8:37 pm

    Slijtage .
    Op 6 jaar is da mogellijk .
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    kontroleren werking rookgasventilator? Empty Re: kontroleren werking rookgasventilator?

    Bericht van Philip zo feb 09, 2014 11:37 am

    pfffff dan zal deze pellet kachel redelijk snel het pand verlaten!

    gisteravond de kachel toch maar uitgeschakeld omdat branderpotje vol as en pellets kwam, terwijl ik en dat moet ik toegeven een heel mooie rustige vlam had ( was net echte openhaard)
    deze morgen alles nagekeken, dichtingen enz... alle gaten en spleten nagekeken op verstoppingen. maar niks gevonden
    kachel dan toch proberen opstarten en wonderwel em draait zoals voorheen. mss storing of slecht contact op moederbord? wie weet


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kontroleren werking rookgasventilator? Empty Re: kontroleren werking rookgasventilator?

    Bericht van erwin zo feb 09, 2014 11:45 am

    als het nog voorkomt zet de kachel dan na afkoelen eens een uur zonder spanning (stekker uit) zodat de print weer naar nulstand komt.
    misschien is het daarmee dan wel voorgoed opgelost...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    kontroleren werking rookgasventilator? Empty Re: kontroleren werking rookgasventilator?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:54 am