mcz athos ik heb er genoeg van  Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 31 gasten

bertus

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
mcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_lcapmcz athos ik heb er genoeg van  I_voting_barmcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_rcap 
steven
mcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_lcapmcz athos ik heb er genoeg van  I_voting_barmcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_rcap 
pedro
mcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_lcapmcz athos ik heb er genoeg van  I_voting_barmcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_rcap 
krusty
mcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_lcapmcz athos ik heb er genoeg van  I_voting_barmcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_rcap 
Fleur
mcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_lcapmcz athos ik heb er genoeg van  I_voting_barmcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_rcap 
ss
mcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_lcapmcz athos ik heb er genoeg van  I_voting_barmcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_rcap 
jeanhup
mcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_lcapmcz athos ik heb er genoeg van  I_voting_barmcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_rcap 
Philip
mcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_lcapmcz athos ik heb er genoeg van  I_voting_barmcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_rcap 
Annejanne
mcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_lcapmcz athos ik heb er genoeg van  I_voting_barmcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_rcap 
Maryline
mcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_lcapmcz athos ik heb er genoeg van  I_voting_barmcz athos ik heb er genoeg van  I_vote_rcap 

 

 mcz athos ik heb er genoeg van

Ga naar beneden 
+2
erwin
flamme
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
flamme
Pelletje
Pelletje
avatar


Man Aantal berichten : 43
Leeftijd : 49
Registration date : 28-10-08

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyza feb 22, 2014 7:09 pm

hey


ik brand ondertussen een jaar of 5 met een mcz athos multi air en na een lange lijdensweg ben ik van plan de boel buiten te smijten

na maanden zoeken , dealers aflopen en het internet uren afschuimen had ik besloten dus mijn mcz aan te schaffen
ik had zoveel dealers in het land gedaan en zoveel kwakzalvers tegen gekomen en dacht bij mijn dealer ( grote electro en kachelzaak uit schriek ) eindelijk iemand gevonden te hebben die een mooie prijs gaf en ook volgens zijn uitleg een deftige service na verkoop .
ook vertelde de verkoper ons dat een onderhoud zo simpel was dat eenmaal de technieker dit is komen doen je dat zelf kom doen want het stelde niks voor

zoals zoveel kachels werd mijn mcz geleverd en was er in het begin weinig op aan te merken
maar al snel kwamen we tot de vaststelling dat de branderpot die bij ons inox is barste en dat de witte achtersteen afschilferde
zodus wij naar de dealer daar werd ons een nieuwe gegeven en werd een nieuwe steen besteld

tot mijn verbazing  moest ik vaststellen dat mijn steen een ander model was en vroeg de technieker die dus mijn zogezegd eerste onderhoud kwam doen wat er mis was want was de verkeerde steen
die man wist me te vertellen dat er bij de mcz athos al enkele klachten zijn binnengekomen met gebarste brandkamers en die steen moest dat voorkomen want hij had zijkanten

ondertussen had ik wel gezien wat er van onderhoud gebeurde aan die kachel en dat stelde echt niets voor
ikzelf heb een redelijke technische kennis en heb me dus het nodige materiaal aangekocht en deed mijn onderhoud zelf

ondertussen moest ik ieder begin van een stookjaar een nieuw branderpotje kopen want het andere was zo slecht en dat merkte je aan de verbranding
als je rekend dat die een pak over de 100 euro kosten en dat ongeveer aan een potje per 2.5 paletten das een kostelijke grap
ik heb zowel de dealer meermaals gevraagd voor een alternatief of eventueel een gietijzer (meestal een pak goedkoper ) en zelfs de invoerder hierover gemaild maar je krijgt hier zelfs geen antwoord over

de grootste zever is begonnen dit stookjaar
op een zeker moment ging de kachel in alarm en kon ze niet meer gereset worden
het was toen koud en als enige verwarmingsbron in huis dan maar snel de dealer gebeld
de man aan de telefoon wie ook een van de zaakvoerders is zei me dat ze gingen langskomen
ik vroeg hem wanneer zou dat kunnen waarop de man antwoorde hier geen datum op kunnen te zetten
ik vroeg hem toch uitdrukkelijk om een datum want 1 ik zat zonder verwarming met kinderen in huis en 2 ik in ploegen werkte en ik niet wou dat ze voor een geslote deur gingen staan
het antwoord dat ik toen kreeg was echt wel heel straf : meneer ik zie dat uw kachel niet elk jaar onderhouden is door ons en mensen die elk jaar een onderhoud laten doen krijgen voorrang
nu ik ben meestal wel een kalme persoon maar dit was er toch over zeker omdat ik wist dat de verkoper in de zaak vertelde : onderhoud kan je zelf doen
de dag nadien was ik nog steeds ondersteboven van zijn antwoord en ben ik er naartoe gereden en toen was die man iets vriendelijker hij zei me zelfs meneer u doet uw onderhoud zelf en bent dus technisch aangelegd ik denk dat de gloeikaars stuk is u kan ze mss zelf meenemen en steken dus zo gedaan en alles werkte weer perfect
maar dit was wel niet de service die ik verwacht

ergens tussen kerst en nieuwjaar kreeg ik ineens een krakend geluid ergens in de buurt van de wormreductie en dus belde ik de dealer
ik dacht bwa heb nog geen onderhoud kunnen doen aalde de wormreductie uit elkaar het vet was helemaal uitgezakt naar de onderkant van de behuizing en was helemaal versteend van de ouderdom ipv nieuw vet te steken werd het oude vet terug verdeeld  en alles werd terug gezet
ik vroeg de technieker om een nieuwe dichting in de deur te steken want zo een athos is met een inbusvijs om de deur vast te trekken en ik vond dat de dichting te dun was geworden maar meneer vond dat niet nodig en deed dat niet
tijdens het onderhoud heeft de technieker de ventilatoren willen proper maken dit deed hij met een soort lasbaget en de stofzuiger
een athos heeft dubbele ventilatoren en de onderkant ervan kan je niet zo aan hij heeft ze wel proberen te reinigen maar heeft niet alle schoepen zuiver kunnen maken

nu die technieker was nog niet goed weg of mijn kachel begon heel hard gaan te stinken en bij het afkoelen wanneer de ventilatoren hoog in rpm gaan begon de kachel hard gaan te daveren
ik dacht bwa das de eerste keer na een onderhoud das normaal maar die stank ging niet weg en het daveren ook niet
ook begon de kachel na enkele dagen terug gaan te kraken
dus de dealer gebeld en die heeft de technieker terug langs gestuurd en die heeft wat silsiconen gespoten op plekken waar dat mss zou kunnen doorkomen maar veel veranderde er niet en de stank bleef en het gekraak werd niets meer aan gedaan en aan de ventilatoren ook niet
spijtig genoeg was ik gaan werken en was toen enkel mijn vrouw thuis
toen ik achteraf belde om te zeggen dat niets opgelost was zei de man dat de ventilatoren enkel zuiver te krijgen zijn door te demonteren en uit te blazen (waarom doet hij dat niet direct )
de rest moesten we nog afwachten

na enkele weken heb ik maar besloten om een mail te sturen dit om mijn klacht officieel te maken want bellen zegt niets en das dan woord tegen woord
ik heb fero ook weer is in cc gezet want zij zijn de invoerder
van fero kreeg ik geen antwoord en van de dealer enkel dat ik kon bellen, dus ik van de week gebeld
ik vroeg hem wat hij ging doen aan mijn kachel want ik maakte hem duidelijk dat dit een gevaarlijke situatie is voor mij en mijn gezin
ik maakte hem ook duidelijk dat ik betaald had voor een goed uitgevoerd onderhoud en niet half gereinigde ventilatoren
ook vroeg ik hem wat hij ging doen aan de stank van mijn kachel want dat heeft ze gekregen direct na mijn onderhoud

de man was vrij duidelijk en zei me dat ze daar niks aan gingen doen, dus telefoon afgelegd en er maar naartoe
ik heb me daar zo kwaad gemaakt die man was mij daar gewoon uit aant lachen terwijl ik met serieuze problemen zit
alles wimpelde hij af en zei kortaf meneer u kan beter geen gebruik maken van mijn diensten

zodus zit ik hier met mijn rommel se
heb fero nog gebeld maar daar zit iedereen op de beurs dus ook niemand die me kan helpen
hopelijk lezen de mensen van fero hier mee en kunnen zij toch een kleine inspanning doen om mij te helpen
al vind ik persoonlijk dat mijn dealer die problemen moet oplossen want hij heeft ze veroorzaakt

toch begin ik eerder gaan te denken om de boel op een ander te laten onder houden maar wie wie heeft goede ervaringen met een mcz dealer en eentje die niet uit schriek komt
mensen die met dezelfde dealer ook problemen hebben of zo behandeld worden mogen mij altijd een pm sturen want gezamellijk staan we mss sterker


steve

_________________
kachel mcz athos multi air

geteste pellets : plospan , bioflam , bioenergy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.supersnelleboten.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyza feb 22, 2014 8:21 pm

flamme,

een lang triest verhaal dat niemand wil meemaken, je zou voor minder de kachel uitbreken en voor zijn deur gaan gooien.
er zijn nog kopers die niet tevreden zijn van uw verkoper overigens, lees dit topic maar eens.

als ik u een tip mag geven, probeer het eens bij deze MCZ verkoper.
ik weet het is niet dadelijk naast de deur, maar je gaat er volgens mij heel weinig anderen vinden die gaan willen komen..

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin op zo feb 23, 2014 2:19 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
flamme
Pelletje
Pelletje
avatar


Man Aantal berichten : 43
Leeftijd : 49
Registration date : 28-10-08

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyza feb 22, 2014 8:45 pm

hey erwin bedankt voor de info

ik ga eerst afwachten op fero ze hebben beloofd van volgende week te bellen ben is benieuwd uw ze nu hun woord houden

allesinds van dessel ( kzal de naam nu toch maar noemen aangezien hij in andere topics al aan bod is gekomen) is niet aan zijn proefstuk toe
ik heb juist telefoon gekregen van een collega die ook niets dan problemen heeft met deze verdeler en een goeie vriend zijn kachel is gebarsten en voorlopig daar ook zonder resultaat (ook al weten ze dat er een fabrikage fout is  )

voor mij is het allesinds te laat heb ze daar gekocht en zit er nu mee maar dankzij de fora zoals deze kunnen we wel de mensen informeren om in de toekomst wel de juiste dealers te kiezen want die zijn er wel ze

groetjes steve
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.supersnelleboten.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyza feb 22, 2014 8:51 pm

houd ons op de hoogte in deze zaak, natuurlijk zijn er nog betrouwbare dealers met liefde voor het vak ipv de portemonee.
maar je moet ze weten te vinden, het forum is dan idd. een goede infobron  Wink 

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
flamme
Pelletje
Pelletje
avatar


Man Aantal berichten : 43
Leeftijd : 49
Registration date : 28-10-08

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyza feb 22, 2014 9:10 pm

hey

ga ik zeker doen ben is benieuwd hoe dit gaat uitdraaien
zoals het nu gaat en zoals de kachel nu draait sinds het beruchte onderhoud is het niet meer houdbaar
moest ik wat meer tijd hebben haalde ik ze zelf uit elkaar om te tonen dat het wel kan maar nu doe ik bewust niets aangezien het hunne verantwoordelijkheid is (heb factuur bijgehouden ivm brandveiligheid en verzekering)

mijn vrouw kwam ook juist met een schitterend idee
wij zijn al jaren lid van test aankoop mss moeten die hun tanden er maar is opzetten hun tijdschrift staat van die verhalen
ik ga die maandag direct is bellen

steve
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.supersnelleboten.be
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4433
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyza feb 22, 2014 9:34 pm

@ flamme

Telefoneren zijn woorden in de wind !
Zorg dat je van alle papieren afspraken een bijlage meestuurt + factuur.

Begin nu je brief te schrijven via het contactformulier en dan kunnen ze maandag morgen om 8 u beginnen lezen op hun nuchter maag en voor de koffie van 9 u.

En ik verzeker je dat er velen zijn bij het horen van test aankoop of laten zien van de lidkaart dat ze redelijk rap INBINDEN !!
Terug naar boven Ga naar beneden
flamme
Pelletje
Pelletje
avatar


Man Aantal berichten : 43
Leeftijd : 49
Registration date : 28-10-08

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyzo feb 23, 2014 12:15 am

ik heb ze dus nog niet nodig gehad vind hun tijdschriften juist interessant  Smile 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.supersnelleboten.be
Gast
Gast
Anonymous



mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyzo feb 23, 2014 8:41 am

Dat de relatie koper/verkoper in dit topic omschreven is als slecht lijkt me helder, en deze verkoper is niet voor het eerst op deze wijze in beeld, maar het lijkt me goed de tijdsbalk ook voor ogen te houden. Er wordt een periode van vijf jaren beschreven waarin op enig moment de garantie afgelopen is en de verhouding rechten en plichten verandert. Ik denk dat daarom enige nuance op zijn plaats is omdat m.i. enige onduidelijkheid aanwezig is t.a.v. de wettelijke garantie en wie gedurende deze 2 jaar en later precies waarvoor verantwoordelijk is.

De consument heeft gedurende de eerste twee jaar na aankoop recht op garantie waarbij eventuele kosten voor onderdelen (behalve slijtageonderdelen zoals beschreven in de garantiebepalingen), werkuren en overige kosten voor rekening van de verkoper komen. Dat deze bepaalde kosten of onderdelen claimt of kan claimen bij de importeur is voor de koper niet belangrijk en hoort in de discussie tussen verkoper en koper niet thuis. De importeur in deze doet uitsluitend zaken met de dealer en niet met de koper, hoogstens zal hij een technicus ter plaatse sturen om een probleem op te lossen. Mijn ervaring is dat Fero dan als importeur goede en deskundige service biedt en zich houdt aan de garantievoorwaarden zoals deze duidelijk kenbaar zijn gemaakt.

Dat voor een reparatie welke buiten garantie is verricht wederom garantietermijnen gelden is een andere discussie die in de consumentenwetgeving nader omschreven wordt en waar de importeur volledig buiten staat. Buiten deze garantieperiode is slechts de verkoper aanspreekpunt en of deze coulance wil betrachten hangt van hem af, evenals welke kosten hij al dan niet aanrekent. Het gaat in mijn ogen niet aan dan te wijzen naar een importeur wiens rol en verantwoordelijkheden opgehouden hebben te bestaan maar die wel de coulance betracht e.e.a. alsnog op te lossen hoewel deze verantwoordelijkheid bij de verkoper is komen te liggen.

M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
flamme
Pelletje
Pelletje
avatar


Man Aantal berichten : 43
Leeftijd : 49
Registration date : 28-10-08

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyzo feb 23, 2014 4:40 pm

hey

ik weet wel dat garantie hier niet van toepassing is

wat wel is is het feit dat er een constructiefout inziet door de barstende brandkamers
dat hebben ze meermaals gezegd maar ze laten het na alle klanten te voorzien van de nieuwe vuursteen met zijkanten om daarna zeer dure reparatiekosten aan te rekenen om de boel te lassen of gans de brandkamer te vernieuwen
het kan niet zijn dat een pelletkachel van 3 a 4 jaar gaat barsten die kachels kosten een veelvoud van een gewone kachel

wat mijn geval betreft

die vuurkorfjes die er zo snel doorvliegen en de vuursteen die niet tegen vuur kan :-) die problemen slepen al aan van voor de garantieperiode dus das ook een slepend probleem en hier word niks aan gedaan int begin krijg je wel is een nieuw korfje maar dan ist gedaan  

een defect aan de kachel kan gebeuren maar het minste dat u verwacht van een betalende interventie is dat het daarna gedaan is
ze hadden is mijn ogen het vet gewoon moeten vernieuwen dan was het opgelost en als je dan echt op geld uit bent dan steek je gewoon een nieuwe reductie en dan was ik nog blij geweest
het was mss een dure oplossing geweest maar beter dat dan deze zever
het onderhoud zelf dat moest gebeuren moet gewoon goed gedaan worden ventilatoren die slecht gekuisd worden gaan in onballans draaien en binnenkort zijn die ook stuk want die gaan sneller slijten uitblazen is hier de juist optie
 
dat stinken is ook zo iets ze hebben ergens iets geraakt van dichting of iets niet goed terug dicht gemaakt maar ze zijn hier wel met gevaarlijk spul bezig he en dat is wel hun verantwoordelijkheid zeker naar brand en Co gevaar
mijn kachel heeft voor dit onderhoud nooit 1 dag gestonken en moest dit zijn had ik wel sneller gebeld want dit is niet leuk telkens ze opstart begint ze enkele minuten te stinken tot ze goed brand ( echt wel leuk op een zaterdag avond als je feestje hebt met bezoek

en als ze na vele telefoontjes dan een boze klant over de vloer krijgen dan heeft de zaakvoerder een grijns op zen gezicht echt niet normaal
die kerel staat je gewoon op een degoutante manier uit te lachen
ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik eis dat deze dingen in orde werden gebracht want ik heb ervoor betaald en hij zei lachend
mss best dat u van onze diensten niet meer gebruik maak

leuk is anders
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.supersnelleboten.be
flamme
Pelletje
Pelletje
avatar


Man Aantal berichten : 43
Leeftijd : 49
Registration date : 28-10-08

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptydi maa 04, 2014 7:16 pm

ondertussen heb ik de mensen van fero gebeld en die vriendelijke madam aan de telefoon zei me dat iedereen op batibouw zat
maar als de beurs gedaan dat ze zo snel mogelijk iemand gingen laten bellen
hun interpretatie van snel bellen ik weet het niet ze

kga ze nog enkele dagen geven en tegen einde van de week gaat de aangetekende brief weg van test aankoop
denk er ook aan om facebook te gebruiken om de druk te verhogen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.supersnelleboten.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptydi maa 04, 2014 7:36 pm

is de aangetekende brief naar de verkoper al vertrokken, dat zou altijd mijn eerste stap zijn.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
flamme
Pelletje
Pelletje
avatar


Man Aantal berichten : 43
Leeftijd : 49
Registration date : 28-10-08

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptydi maa 04, 2014 8:20 pm

ik bedoelde met die brief eigenlijk de verkoper hoor sorry mss verkeerd uitgedrukt :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.supersnelleboten.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptydo okt 15, 2015 10:00 pm

@flamme: hoe is het eigenlijk afgelopen met uw kachel.
ben je geholpen door fero of ben je nog altijd met die stinkende kachel aan het stoken?

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin op do okt 15, 2015 11:46 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4433
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptydo okt 15, 2015 10:08 pm

Is dat die kachel van TA ?
jaja , tis goe ik zeg niks meer ! Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
bvernail
Pelletje
Pelletje
bvernail


Man Aantal berichten : 30
Registration date : 11-11-12

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyvr okt 16, 2015 1:50 pm

familie van mij heeft juist dezelfde kachel staan, en hij mag ook jaarlijks zijn branderpotje vervangen, alsook de vuursteen.
Bij Fero lachen ze zijn problemen gewoon weg.

_________________
Edilkamin Rio vanaf 21-11-2012
Plospan pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyvr okt 16, 2015 3:37 pm

hoe oud is de athos van uw familie.
wat zegt fero dan, dat is wel duur stoken zo!

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4433
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyvr mei 05, 2017 8:17 pm

Het blijft stil in Zandbergen Sleep
Terug naar boven Ga naar beneden
flamme
Pelletje
Pelletje
avatar


Man Aantal berichten : 43
Leeftijd : 49
Registration date : 28-10-08

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyzo sep 10, 2017 1:16 am

Hey erwin

sorry van de late reactie :-)
niet alle problemen zijn opgelost en die dat wel zijn zijn zeker niet gebeurd door de dealer of FERO :-(
het is zelfs op een punt zo ver gekomen dat ik op de stand van batibouw info ben gaan vragen over de betrouwbaarheid van hun kachels en branderpotjes en als ze me zeiden dat daar niets aankwam ben ik heel boos geworden .Resultaat was dat ze in paniek schoten en op hun comuniezieltje beloofde van me te helpen maar ik heb er niets meer van gehoord .

Ik had voor het batibouwfeestje ondertussen wat dealers gebeld voor een branderpotje en in 1 winkel vroegen ze 235 euro een andere vroegen ze 205 euro ien in nog een andere 190 euro n duitsland vroegen ze 155 euro .
Ook dit heb ik aangekaart bij fero en daar beweren ze dat de prijzen van onderdelen vast zijn . de dealers krijgen dan een korting wat hun winst zou zijn .volgens hun was de prijs 155 euro maar blijkbaar lapen die gasten er mega veel bij en dan verschieten ze dat de mensen online bestellen .
Ik heb dan maar mijn branderpotje zelf aangepast met nieuwe dikkere bodem en dit werk veel beter . Het is wel een kl.....job al die gatjes boren :-)

Ondertussen waren de ventilators ook aan vervanging toe en aangezien ik nu de dealers hun manier van werken doorhad heb ik eerst naar de prijs geinformeerd en voor de 2 fans gingen de prijzen van 300 euro tot +500 :-( .ik heb toen weeral fero gebeld en die wisten te zeggen dat de fans 130 euro per stuk kosten . uiteindelijk heb ik een dealer gevonden uit mechelen die ze aan een eerlijke prijs is komen zetten en die mens mag vanaf nu alles komen doen aan de kachel als er iets defect is .

Zoals je ziet ik was opgepept naar batibouw vertrokken maar ja die gasten denken alleen maar aan verkopen en de rest daar liggen ze niet wakker van .

De kachel word nu onderhouden door mezelf dan ben ik zeker dat het goed gedaan is . het branderpotje gaat veel langer mee dankzij de aanpassingen maar doordat mijn vrouw vorige winter heel ziek is geweest heeft de kachel eigenlijk continu gebrand maar steeds op minimumstand . hierdoor werd ze minder warm dan wanneer ze in ecostop staat en steeds afkoeld en terug volle bak gaat branden . ik vermoed dat dit ook de levensduur van de branderpotjes ten goede komt . en qua verbruik scheelt het niets .

Als mensen me vragen je hebt een pelletkachel ben je er tevreden van . Tja op gebied van goedkoop verwarmen heb je volgens mij niets beter maar een degelijke kachel vinden en een dealer die je wilt helpen dat is een serieus probleem . veel kacheldealers zijn gewoon van met hout en kolenkachels te werken en die mensen moeten nu ineens moederborden vervangen enz tja dat is om problemen vragen . Allesinds een mcz zal het nooit meer worden mijn broer heeft een musa die steeds uitvalt omdat ze overhit graakt . een goede vriend heeft een mcz musa die in alarm gaat als ze standby staat . bij beide vind de dealer het probleem niet en bij de laatste stelde ze zelfs voor alle electronica te vervangen looool  dat is letterlijk toegeven we kennen er niks van dus vervangen we alles . ik denk niet dat MCZ het merk is die degelijk materiaal verkopen .

Voor de rest houden we het wel warm hoor :-)

groetjes flamme
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.supersnelleboten.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyzo sep 10, 2017 2:07 am

mits er zelf achter te lopen toch nog redelijk opgelost dan.
laat de kachel gewoon op minimum branden ipv. ecostop.
betere trek als de schouw op temperatuur blijft en de gloeikaars gaat eens zo lang mee.
dat de ruit dan wat rapper vuil wordt daar lig je waarschijnlijk niet meer van wakker...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyzo sep 10, 2017 3:48 pm

wie is die mcz dealer uit mechelen die aan een eerlijke prijs de ventilatoren heeft vervangen.
iemand uit de regio kan beter daar een mcz kopen als bij uw verkoper in schriek die u liet stikken...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
flamme
Pelletje
Pelletje
avatar


Man Aantal berichten : 43
Leeftijd : 49
Registration date : 28-10-08

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyzo sep 10, 2017 4:04 pm

kachels cloetens
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.supersnelleboten.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyzo sep 10, 2017 8:03 pm

blijkbaar verdienen de andere mcz dealers die je kontakteerde goed aan de onderdelen.
de korting van fero in de zak en nog een flinke lap erbij zonder iets te doen.
ze verdienen nog niet genoeg op de kachels waarschijnlijk..

welke dealers waren dat met de duurste prijzen voor een brandpotje en een ventilator.
respectievelijk 80€ en +120€ duurder verkopen dan de fero prijs waar ze al winst op maken is diefstal.
bij die graaiers weg blijven voor een nieuwe mcz kachel, scheelt later een hoop geld voor onderdelen...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4765
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyma sep 11, 2017 12:20 pm

ff inpikken:sommige MCZ dealers verdienen idd goed aan hun stukken en lappen de dealerprijs aan hun laars en hebben er geen probleem mee om de prijs maal 2 te doen. Heb ik zelf ondervonden met mijn keramische plaat van mijn MCZ Saturn enkele jaren terug!

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4765
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyma sep 11, 2017 12:24 pm

Net ff mn topic terug van onder het stof gehaald en blijkbaar was ik nog optimistisch met de prijs maal2 Evil or Very Mad heel kwaad heel kwaad heel kwaad

https://pellets.forummotion.com/t8724-keramische-afdekplaat-mcz-saturn#105302

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31742
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Emptyma sep 11, 2017 12:26 pm

en toen je vroeg of ze gek waren lachten ze u weg waarschijnlijk...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





mcz athos ik heb er genoeg van  Empty
BerichtOnderwerp: Re: mcz athos ik heb er genoeg van    mcz athos ik heb er genoeg van  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
mcz athos ik heb er genoeg van
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ventilatoren MCZ Athos MultiAir
» onderhoud MCZ
» MCZ Athos foutcode A14

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: