Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Extraflame Rosy: kopen via internet of niet?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Extraflame Rosy: kopen via internet of niet? Empty Extraflame Rosy: kopen via internet of niet?

    Bericht van Gast za aug 30, 2014 1:00 am

    Hoi,
    Ik woon in Spanje en ben me aan het oriënteren m.b.t. pelletkachels. Ik ben er nog niet helemaal uit..
    Maar er kwam net een online aanbieding voorbij, direct bij een Italiaans bedrijf, van een Nordica Extraflame Rosy.
    Voor zo'n 1100 euro bij mij thuis bezorgd, nieuw en wel.. Terwijl ze in NL voor meer dan het dubbele aangeboden worden.
    Het bedrijf uit Italie lijkt vrij zeker betrouwbaar, heb ik al ontdekt.

    De 5kW zou ruim voldoende moeten zijn voor dit klimaat. Met de houtkachel stook ik het met gemak naar de 30 graden (soms per ongeluk ;-) ).
    In januari/februari is het overdag zo tussen de 13 en 17 (soms ook 19-22) graden. 's nachts is 8-10 gemiddeld met soms een uitschietertje naar 4-5 graden of, omhoog, naar 13-14 graden, afhankelijk van waar de wind vandaan komt. De oceaan blijft lekker warm met zo'n 15-16 graden, dus echt koud wordt het nooit.

    Wat denken jullie? Is dat een buitenkansje, of zie je wel vaker zulke dumpprijzen voorbijkomen?
    Is het een heel groot nadeel om het direct uit het buitenland (Italie) te kopen, omdat je dan geen lokale service hebt.
    Ik ben redelijk handig, zowel qua electronica als in het monteren van buizen. Is zo'n installatie zelf te doen?

    Bedankt voor jullie reacties!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Extraflame Rosy: kopen via internet of niet? Empty extraflame rosy een goede keuze?

    Bericht van Gast za aug 30, 2014 10:28 am

    Wat ik nog niet echt heb kunnen vinden, is hoe betrouwbaar deze kachels zijn.
    Zijn er mensen die al jaren zonder enig probleem zo'n kachel (of vergelijkbaar model van Nordica) gebruiken?
    Als er eens iets kapot gaat (buiten garantie), betaal je dan heel veel voor b.v. een pelletmotor of een sensor of een printplaat? Hebben jullie voorbeelden van prijzen?

    Nog een laatste vraag: mijn vrouw vindt rood niet zo mooi, zodanig dat ze niet wil dat ik die kachel koop, hoe laag hij ook is geprijsd.
    Nu zag ik dat de kachel ook in wit en zwart gemaakt wordt. Zijn die gekleurde platen ook los te bestellen (of zelfs uit te wisselen) en weten jullie wat dit ongeveer zal kosten?

    Bedankt weer!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Extraflame Rosy: kopen via internet of niet? Empty Re: Extraflame Rosy: kopen via internet of niet?

    Bericht van erwin za aug 30, 2014 2:31 pm

    extraflame is een betrouwbaar merk en de rosy is een goede kachel (ik ken iemand die er 1 had)
    met de zoekknop linksboven ga je een paar topics vinden over de kachel.
    richtprijzen van onderdelen kun je hier bekijken.
    of de gekleurde platen los na te bestellen en uitwisselbaar zijn dat weet ik niet.

    de ervaring met zulke internetaankopen is dat het allemaal goed gaat, tot als er iets scheelt.
    probeer eerst misschien eens de prijs te achterhalen van de kachel bij een spaanse extraflame verdeler in de buurt.
    en dan eens afwegen of de meerprijs tov. 1100€ niet gekompenseerd wordt door het feit dat je kan terugvallen op iemand die de kachel kan afstellen na de plaatsing en hem komt repareren als er iets scheelt.
    de uiteindelijke keuze moet ieder voor zich maken.



    Laatst aangepast door erwin op zo aug 31, 2014 1:43 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Extraflame Rosy: kopen via internet of niet? Empty Re: Extraflame Rosy: kopen via internet of niet?

    Bericht van bart b za aug 30, 2014 9:59 pm

    Hey

    Mijn vader heeft zo een model ouder type al 6 jaar staan .
    Een zeer goede kachel . Onderdeel zijn heel goed in prijs.
    Klein heet ding ;-))

    Mvg bb
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Extraflame Rosy: kopen via internet of niet? Empty extraflame rosy

    Bericht van Gast zo aug 31, 2014 10:40 am

    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Lijkt dus op een goede deal. Hier in de buurt heb ik helaas nog geen Nordica-verdelers gevonden.
    Wel vond ik een Spaanse online winkel waar de Rosy 1543 euro kost.
    Die hebben op zijn minst een telefonische helpdesk, maarja, dat is nog wat anders dan een service-monteur. ..

    Wat me wel opvalt is dat de prijzen zo gigantisch verschillen.
    * 1115 euro inc verzending vanuit Italiaanse online winkel
    * 1543 euro inc verzending vanuit Spaanse online winkel
    * 1850 euro NL online winkel
    * 2150 euro NL online winkel
    * 2550 euro NL online winkel

    Als je zelf al redelijk handig bent met zowel elektronica als mechanica, (en als je de vele negatieve ervaringen met servicemonteurs leest)
    dan is het misschien wel het overwegen waard om de goedkoopste te pakken. Reserveonderdelen vind ik ook best schappelijk geprijsd.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Extraflame Rosy: kopen via internet of niet? Empty Re: Extraflame Rosy: kopen via internet of niet?

    Bericht van Gast zo aug 31, 2014 4:40 pm

    Mijn zus woont in italie en daar zijn de pelletkachels inderdaad stukken voordeliger !
    Je krijgt hier in NL dan wel geen garantie.
    Garantie krijg je alleen als het serienr bij de importeur geregistreerd staat.
    Om die redenen heb ik hem toch hier in NL gekocht
    Toon
    Toon
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 37
    Registration date : 02-04-14

    Extraflame Rosy: kopen via internet of niet? Empty Re: Extraflame Rosy: kopen via internet of niet?

    Bericht van Toon zo aug 31, 2014 6:16 pm

    In welke regio zit je eduardo78?
    Aan de Costa Blanca weet ik wel 1 of 2 dealers.
    Maar het is vaak wat langer zoeken, internet en Spaanse winkels lukt nog niet zo erg goed, maar dat weet je vast wel.

    Toon.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Extraflame Rosy: kopen via internet of niet? Empty Re: Extraflame Rosy: kopen via internet of niet?

    Bericht van Gast zo aug 31, 2014 6:25 pm

    Hoi Toon, bedankt voor je aanbod. We wonen in de provincie Cadiz, aan de Atlantische kust.
    Qua internet lopen ze inderdaad flink wat jaartjes achter t.o.v. NL..

    Gesponsorde inhoud


    Extraflame Rosy: kopen via internet of niet? Empty Re: Extraflame Rosy: kopen via internet of niet?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 12:44 am