edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_voting_baredilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_rcap 
steven
edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_voting_baredilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_rcap 
pedro
edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_voting_baredilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_rcap 
krusty
edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_voting_baredilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_rcap 
Fleur
edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_voting_baredilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_rcap 
ss
edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_voting_baredilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_rcap 
jeanhup
edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_voting_baredilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_rcap 
Philip
edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_voting_baredilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_rcap 
Annejanne
edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_voting_baredilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_rcap 
Maryline
edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_lcapedilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_voting_baredilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 I_vote_rcap 

 

 edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal

Ga naar beneden 
3 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
jeanhup
verkoper



Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal    edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Emptyvr sep 26, 2014 11:05 pm

Condensvorming is geen probleem in een (normaal werkende) pelletkachel:
- aan de rookzijde van de warmtewisselaar: het vochtgehalte van verbrandingslucht is niet afhankelijk van de temperatuur, daarnaast zal deze altijd boven de condensatietemperatuur zijn omdat alle lucht door de brander gaat.
- aan de ruimteluchtzijde van de warmtewisselaar: de ruimteventilator begint normaal gesproken pas te draaien als de rookzijde opgewarmd is tot boven de condensatietemperatuur, hier kan dus ook niks condenseren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal    edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Emptyza sep 27, 2014 1:02 pm

Ik ben om. Ik ga een gat naar buiten boren om te voorkomen dat ik dankzij mijn kanaal geen mooie verbranding krijg.
Super bedankt voor alle hulp omtrent mijn (goed bedoelde!) slecht werkende kachel dankzij mijn rookkanaal.

Op dagen als vandaag valt het me op dat het snel warm is in huis. Kan ik de toevoer van pellets verlagen in P1 ondanks dat dit door de temperatuur van de rookgassen wordt gestuurd?
Het liefst zou ik alles automatisch laten maar P1 iets minder warmte te laten geven. Ik kan hier niets over vinden in mijn manual.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32177
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal    edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Emptyza sep 27, 2014 4:53 pm

Allard, je gaat je dat niet beklagen, probeer ook zeker de schouw nog 0,5m te verhogen zoals eerder aangegeven.

in de tussenseizoenen zet je best de zelfregeling uit (parameter "Auto reg" naar off).
de pellettoevoer wijzigt reeds daardoor, dus eerst kijken of er nog zoveel warmte uit de kachel komt als voorheen.
als je daarna de pellets nog wil verminderen de menu-knop inhouden en met de +/- naar "adj pellets" gaan, daar kun je beperkt verminderen.
als dat niet voldoende is moet parameter "pellet P1" in stapjes van 2 lager gezet worden.
de geschikte waarde moet je zelf achterhalen, als je te laag gaat kan de kachel alleen maar uitgaan.
let goed op dat je de juiste parameters wijzigt...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal    edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Emptyza sep 27, 2014 8:14 pm

Heren, super bedankt. Ik ben weer heel veel wijzer geworden van jullie! Ik laat weten hoe het is afgelopen als alles klaar is!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal    edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Emptyma nov 03, 2014 2:08 pm

Heren,

Het heeft even geduurd ivm drukte op het werk. Sorry. Ik heb zoals door jullie geadviseerd een pijp naar buiten gemaakt.
Puur om te kijken wat er zou gebeuren heb ik een T stuk in het pijpje gemaakt om te kijken wat er gebeurd als ik een mengsel van warme en koude verbrandingslucht aanzuig.
In stand 1 krijg ik met enkel lucht van buiten de waardes:
124 2.30
28 22.5

Zuig ik warme en koude lucht tegelijk aan krijg ik de volgende waardes:
128 2.60
27 22,5

Toen ik in eerste instantie enkel verbrandingslucht uit de poujoulat haalde daalde deze waarde. Nu stijgt hij juist als ik warme lucht bijvoeg.
Het is natuurlijk geen enkel probleem om enkel lucht van buiten te halen maar ik ben gewoon benieuwd wat er nu in de kachel gebeurt opdat deze waardes op deze manier wijzigen.




Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32177
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal    edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Emptyma nov 03, 2014 2:21 pm

de aanzuig ligt altijd enkele tiendes lager bij externe lucht (weerstand van de aanzuigbuis).
met die open T trek je volgens mij veel meer binnenlucht als buitenlucht.
flow 2,6 is aan de hoge kant, er gaat teveel warmte weg door de schouw op deze manier.

ik zou even een dop op de T zetten en enkel buitenlucht trekken.
daarna de kachel nog ietske bijregelen want uw rookgasfan draait nu op de ondergrens van leonardo.
parameter air1 low in stapjes van 2 verlagen tot de flow rond de 2,0 komt en kijken of er geen koekvorming is ed.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal    edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Emptydi nov 04, 2014 11:08 am

Zonder die parameter bij te stellen pakt de kachel nu ineens wel heel veel pellets. Is dat normaal of heeft dat niets met elkaar te maken?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32177
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal    edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Emptydi nov 04, 2014 1:27 pm

door het flowverschil bij enkel buitenlucht kan het zijn dat de pellettoevoer iets lager moet.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal    edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Emptydi nov 04, 2014 2:00 pm

Ik heb hem veranderd van 28 naar 24 g/s
Ik krijg de volgende waarden bij de verschillende instellingen

20 g/s:  2.31
22 g/s:  2.29
24 g/s:  2.25
26 g/s:  2.25
28 g/s:  2.30

Hoef ik Air2 tm 5 niet aan te passen?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32177
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal    edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Emptydi nov 04, 2014 2:12 pm

als je hierbij parameter "air1 low" hebt verandert blijft de flow konstant door de invloed van de goed trekkende schouw.
staar je dan niet te blind op de flow waarden maar beoordeel de verbranding op de vlam (wit-geel jagend)
laat hem een paar dagen op 24 staan en kijk hoe hij brand. bij koekvorming eventueel de pellets iets bijstellen.
ik zou eerst vermogen 1 afwerken en dan pas verdergaan met de volgende...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal    edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Emptydo nov 06, 2014 5:17 pm

Ik krijg geen koek maar wel wat onverbrande korreltjes die ik er gemakkelijk uit kan zuigen.
Moet ik het percentage korreltjes bij P1L veranderen of bij P1H?
Ik krijg bij het opstarten ook erg veel pellets in het bakje. Bakje bijna vol!
Kan dat ook iets te maken hebben met het feit dat ik (minder?) makkelijk zuurstof van buiten haal?

Ik ben toch eigenlijk langzaam een beetje benieuwd wie degene achter "Erwin" is :-)
Je hebt een dusdanig grote kennis en weet exact wat er gebeurt als ik aan parameters draai dat ik me niet kan voorstellen dat je dat enkel weet van experimenteren met je eigen EK..
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32177
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal    edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Emptydo nov 06, 2014 8:13 pm

als autoreg nog uitstaat (zie bericht 28) is het pellet P1 die ietske vermindert moet worden in stapjes van 2.
anders is het P1L en P1H beide evenveel verminderen.
makkelijkst is om autoreg uit te zetten en met 1 parameter te werken om een goede instelling te zoeken.
nadien kun je eventueel de L/H waarden iets lager/hoger instellen dan deze.

de eerste vulling (als de worm konstant draait) kan vermindert worden door "load pell" per 10" te verminderen.

antwoord op andere vraag: alles wat ik weet komt uit eigen ervaring of lezen van andere ervaringen op het forum.
binnen een paar jaren weet je ook wel bijna alles daarvan...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal    edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal  - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
edilkamin Cherie met een PGI rookkanaal
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» storing 'black out'
» werkingsprincipe Edilkamin
» edilkamin cherie naar elite pellets

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: